Koło kierownicy 01044

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ArekZegarek
    Classic
    • 2017
    • 16
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Koło kierownicy 01044

    Witam.
    Może ktoś podpowie gdzie i czego szukać.
    Błąd jak na foto tj. Adres 16: koło kierownicy , błąd 01044.
    VCDS go kasuje ale wraca po ponownym włączeniu stacyjki.
    Zakodowany niby OK bo zgadza się z posiadanym wyposażeniem (obecnie).
    Wydaje mi się, że błąd pojawił się po wymianie "samego" mechanizmu stacyjki, bębenek z kluczykiem ten sam itp.
    Wszystko działa w manetkach itd.

    Z innych ale może istotnych to wygląda, że brakuje w aucie zmieniarki bo jest błąd komunikacji z czymś czego brak. Pewnie ktoś zdemontował.
    Kierownice mam zwykłą. Czy istnieje możliwość by była wcześniej multi? Ale skoro wyłączona w kodowaniu to chyba odpada.

    Jakieś sugestie?

    P.S. Krzysztof...błąd jednak wraca.

    Niech ktoś przeniesie post do działu OII bo mi się działy pomyliły :-)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ostatnio edytowany przez ArekZegarek; 44334.
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10964
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    a zaznacz, że masz skrzynię automatyczną (blokadę położenia P)
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • ArekZegarek
      Classic
      • 2017
      • 16
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jak pech to pech.
      Parę dni temu pojawił się taki rodzynek jeszcze:
      001025 - Układ recyrkulacji spalin
      P0401 - 000 - natężenie przepływu za małe.

      Po oględzinach okazało się, że spadł wężyk od podciśnienia. Po skasowaniu błędu ponownie dziś wrócił.
      Jutro podjadę gdzie trzeba i sprawdzę Krzysztof z zaznaczeniem skrzyni automatycznej (czemu tak?) i sprawdzę znowu podciśnienia.
      Wydaje mi się jednak, że EGR się sypie.



      Komentarz

      • spacewalker
        Elegance
        • 2012
        • 941

        #4
        wklej cały autoscan z auta a nie znowu będą zgadywać " zakoduj to , zakoduj tamto" ... po psi hu*** ze tak powiem

        Komentarz

        • ArekZegarek
          Classic
          • 2017
          • 16
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Kombinowaliśmy na różne sposoby. Jedyne co się udało jak trzeba to wyłączenie zmieniarki by komputer jej nie szukał i skasowaliśmy błąd EGR.
          W przyszłym tygodniu rozbiorę od nowa cały moduł pod kierownicą i organoleptycznie sprawdzę. Ten błąd pojawił się po naprawie stacyjki, wiec tam muszę szukać. Nic w osprzęcie nie zmieniałem,a i wszystko działa, więc może gdzieś coś nie styka jak trzeba.
          Ogarnę to dam znać.

          Komentarz

          • ArekZegarek
            Classic
            • 2017
            • 16
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            No i sprawa rozwiązana.
            Jak komuś z Was przyjdzie wymieniać stacyjkę gdzie trzeba rozwiercać śruby mocujące do kolumny kierowniczej,
            koniecznie pamiętajcie o „ sprzątaniu ”.
            Mam na myśli rozebranie obudowy modułu umieszczonego pod kierownicą, sprawdzenie wszystkich wtyczek/gniazd i zarazem dokładne czyszczenie.
            Dziś ponownie zdemontowałem kierownicę i cały moduł z czujnikiem położenia kierownicy.
            Na pierwszy rzut oka nic nie wzbudzało podejrzeń, aż do rozebrania obudowy modułu, który łączy manetki,
            czujnik położenia kierownicy i całą resztę elektroniki kierownicy.
            Znalazłem tam sporo opiłków i drobnych wiórów pozostałych z rozwiercania śrub. Niektóre znajdowały się między pinami wtyczek gdzie podłącza się złącza manetek itp. Po dokładnym czyszczeniu z dużą ostrożnością złożyłem wszystko sprawdzając każde połączenie dwa razy.
            Na koniec podłączenie do VCDS-a, kasowanie błędów i wstrzymanie oddechu…przed ponownym przekręceniem kluczyka.
            Błąd na szczęście nie wrócił. Wszytko jak należy. Jak widać drobne opiłki potrafią namieszać w elektronice auta dając całkiem zaskakujące efekty w postaci błędów.

            P.S. Kolejna prośba do Moderatora o przeniesienie tematu do OII :-)
            Ostatnio edytowany przez ArekZegarek; 44334.

            Komentarz

            Pracuję...