Schemat instalacji elektrycznej silnika oraz czujnik prędkości obrotowej silnika(G28)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kiper1906
    Classic
    • 2015
    • 3
    • Octavia II (1Z3)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • CLCA 2.0 TDI CR 110 KM

    Schemat instalacji elektrycznej silnika oraz czujnik prędkości obrotowej silnika(G28)

    Witam, poszukuję schematu instalacji elektrycznej silnika 1.9 TDI o oznaczeniu BXE,
    oraz mam pytanie czy czujnik prędkości obrotowej silnika G28 idzie bezpośrednio do ECU chodzi mi dokładnie o 2 pin z tego czujnika ponieważ 1 i 3 znalazłem w kostce ECU, i nie wiem czy jest gdzieś przerwany przewód czy idzie on gdzieś indziej.
    Wyskakuje błąd (V-scan VAG 5053 ITS)
    000802 Engine Speed Sensor(G28) sp
    000802 Engine Speed Sensor(G28) Zasilanie
    Wcześniej wyskakiwał
    000802 Engine Speed Sensor(G28) Zbyt duża wartość rezystancji
    Czujnik sprawny, po dwukrotnej wymianie na nowy błąd(problem odpalenia silnika) się powtarza więc przyczyna wg mnie jest po stronie instalacji
    Octavia 2002 1.9TDI 90KM AGR
  • demmsi
    Elegance
    • 2011
    • 966
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Cała wiązka idzie do ECU:
    pin1 czujnika G28 idzie do złącza 60 stykowego w sterowniku silnika pin42
    pin2 czujnika G28 idzie do złącza 60 stykowego w sterowniku silnika pin58
    pin3 czujnika G28 idzie do złącza 60 stykowego w sterowniku silnika pin57

    Pin1 to +5V, Pin2 to sygnał (na nim jak się nie mylę też powinno być +5V), Pin3 to minus.

    Komentarz

    • Kiper1906
      Classic
      • 2015
      • 3
      • Octavia II (1Z3)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • CLCA 2.0 TDI CR 110 KM

      #3
      Wielkie dzięki na krótko sprawdziłem czy działa i się udało, z ciekawości otworzyłem wiązkę okazało się że usterka była większa jak mi się wydawało, ponieważ kilka przewodów było przetartych niedaleko podstawki filtra oleju w plastikowym peszlu uszkodzenie wg mnie jest przez złe zabezpieczenie przewodów w pszlu ponieważ były zwinięte w zwykłą izolacje która się przetarła a nie w parcianą która ma większą odporność, przewody zostały naprawione na "sztukę" żeby jakoś dało się jeździć samochodem do czasu aż przyjdzie nowa wiązka elektryczna silnika,
      Octavia 2002 1.9TDI 90KM AGR

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10964
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        brawo
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        Pracuję...