Za czuły ABS

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tycu
    Classic
    • 2017
    • 25
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    Za czuły ABS

    Witam, Nie znalazłem podobnego wątku i nie mam do końca pewności, w którym dziale go umieścić więc mam nadzieje, że po oczach nie będzie. Zacznę od początku, Rsa posiadam od tygodnia i bardzo nurtuje mnie praca ABSu. Moim zdaniem załącza się zbyt często wręcz bez jakiejkolwiek przyczyny. Poprzedni właściciel powiedział, że w ostatnim czasie wymienił czujnik od ABS na tylnej osi. I od tamtej pory przy nawet delikatnym chamowaniu czuć pulsowanie pedału hamulca.I nie ważne czy jadę 20km/h czy 80 to i tak się załączy nadmienię, że dzieje się to na suchej prostej drodze czy dojeżdżaniu do ronda skrzyżowania. Błędów związanych z ABSem brak. Palą się dwie kontrolki nie związane z ww. problem. Świeci się kontrolka od kontroli składu spalin (nie wiem co jest przyczyną) i AIRBAG tu wiem, że problem tkwi w lewym czujniku uderzeniowym. Macie może jakieś sugestie, a może tak działa ABS w O2? Kabla jeszcze nie posiadam więc nie mogę dokładniej nic sprawdzić.
  • Tycu
    Classic
    • 2017
    • 25
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    Zapomniałem dodać, że siła z jaką działa ABS nawet przy chatowaniu z prędkości 30 kmh jest tak duża, że odpala mi światła awaryjne.

    Komentarz

    • radekrp90
      Ambiente
      • 2014
      • 158
      • Volkswagen
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Źle wyregulowana przerwa pomiędzy czujnikiem a koronką (czy czymkolwiek co tam jest). Awaryjne to nie efekt "mocnego ABS", a tego że pracuje on dłużej jak 2 sekundy (jest to chyba w każdym nowszym aucie koncernu VAG).

      Komentarz

      • Tycu
        Classic
        • 2017
        • 25
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        To się nazywa konkretna odpowiedz Dzięki Wielkie, już mam punkt zaczepienia i to konkretny. A czy jest szansa żeby sprawdzić wymaganą wartość VCDSem? Jeszce raz dzięki.

        Komentarz

        • radekrp90
          Ambiente
          • 2014
          • 158
          • Volkswagen
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          VCDS'em możesz jedynie sprawdzić prędkości na poszczególnych kołach. Przerwa to wartość fizyczna - musisz oczyścić miejsce mocowania czujnika i zamontować ponownie tym razem poprawnie. Zobacz jaka jest przerwa na drugiej stronie.

          Komentarz

          • Tycu
            Classic
            • 2017
            • 25
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            Dzięki, tak też uczynię.

            Komentarz

            • Wolga85
              Rider
              • 2014
              • 288
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Wystarczy Vag/VCDS zrobić loga z prędkości na poszczególnych kołach na prostej do tego znacznik jak hamujesz i działa ABS. Będzie różnica na którym kole kołach (będzie niższa prędkość) i masz które koło/koła powodują problem. Nie koniecznie musi to być wina ABS czy jego czujników. Wystarczy luz w resorowaniu słaby amortyzator czy luz na łożysku koła (zmienia szczelinę a czasem luz na kole jest tak duży że przytrze koronkę i opiłki ogłupiają czujnik albo koronka ma przerwę).

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #8
                Mialem taki przypadek raz ze czujnikinprzy duzych predkosciach ladnie widzialy predkosc a przy malej predkosci jeden pokazywal duzo mniej okolo 7 km/h mniej i mimo braku usluzgu kol abs sie uaktuwnial przy hamowaniu.
                ewentualnie jeszcze moze byc wina czujnika bo nie wiemy co ten gosc tam za marke zapodal.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • Tycu
                  Classic
                  • 2017
                  • 25
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #9
                  Auto ciągle w ruch i czasu brakowało, żeby przyjrzeć się dokładnie sprawie. Po zmianie kół na zimowe i przejechaniu ok 50 km wyskoczył błąd abs asr i tpms. Komputer pokazał błąd czujnika lewy tył – usterka mechaniczna. Koło w górę czujnik wyjęty, słabej marki, więc postanowiłem kupić nowy. Nie przyniosło to żadnego rezultatu poza jednym, że są chwile gdy błędy znikają. Robiąc wszystko na szybko nie sprawdziłem czy któryś z przewodów jest uszkodzony. Jeżeli nie to podejrzewam, że coś jest z paskiem magnetycznym,
                  i pozostaje wymiana całej piasty.

                  Komentarz

                  • radekrp90
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 158
                    • Volkswagen
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Jeśli wyrzuca usterkę mechaniczną to masz uszkodzony pierścień. Gdyby był przewód miałbyś to wpisane w błędzie jako zwarcie etc.

                    Komentarz

                    • Tycu
                      Classic
                      • 2017
                      • 25
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      Dzięki, teraz przynajmniej nie stracę czasu na domysły.

                      Komentarz

                      • Tycu
                        Classic
                        • 2017
                        • 25
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        Po wymianie piasty problem dalej występował sporadycznie, a piasta i czujnik był nowy. Po wymianie czujnika na OEM usterka rozwiązana w 100%. Temat do zamknięcia.

                        Komentarz

                        Pracuję...