Witam, Nie znalazłem podobnego wątku i nie mam do końca pewności, w którym dziale go umieścić więc mam nadzieje, że po oczach nie będzie. Zacznę od początku, Rsa posiadam od tygodnia i bardzo nurtuje mnie praca ABSu. Moim zdaniem załącza się zbyt często wręcz bez jakiejkolwiek przyczyny. Poprzedni właściciel powiedział, że w ostatnim czasie wymienił czujnik od ABS na tylnej osi. I od tamtej pory przy nawet delikatnym chamowaniu czuć pulsowanie pedału hamulca.I nie ważne czy jadę 20km/h czy 80 to i tak się załączy nadmienię, że dzieje się to na suchej prostej drodze czy dojeżdżaniu do ronda skrzyżowania. Błędów związanych z ABSem brak. Palą się dwie kontrolki nie związane z ww. problem. Świeci się kontrolka od kontroli składu spalin (nie wiem co jest przyczyną) i AIRBAG tu wiem, że problem tkwi w lewym czujniku uderzeniowym. Macie może jakieś sugestie, a może tak działa ABS w O2? Kabla jeszcze nie posiadam więc nie mogę dokładniej nic sprawdzić.
Za czuły ABS
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Wystarczy Vag/VCDS zrobić loga z prędkości na poszczególnych kołach na prostej do tego znacznik jak hamujesz i działa ABS. Będzie różnica na którym kole kołach (będzie niższa prędkość) i masz które koło/koła powodują problem. Nie koniecznie musi to być wina ABS czy jego czujników. Wystarczy luz w resorowaniu słaby amortyzator czy luz na łożysku koła (zmienia szczelinę a czasem luz na kole jest tak duży że przytrze koronkę i opiłki ogłupiają czujnik albo koronka ma przerwę).
Komentarz
-
-
Mialem taki przypadek raz ze czujnikinprzy duzych predkosciach ladnie widzialy predkosc a przy malej predkosci jeden pokazywal duzo mniej okolo 7 km/h mniej i mimo braku usluzgu kol abs sie uaktuwnial przy hamowaniu.
ewentualnie jeszcze moze byc wina czujnika bo nie wiemy co ten gosc tam za marke zapodal.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Auto ciągle w ruch i czasu brakowało, żeby przyjrzeć się dokładnie sprawie. Po zmianie kół na zimowe i przejechaniu ok 50 km wyskoczył błąd abs asr i tpms. Komputer pokazał błąd czujnika lewy tył – usterka mechaniczna. Koło w górę czujnik wyjęty, słabej marki, więc postanowiłem kupić nowy. Nie przyniosło to żadnego rezultatu poza jednym, że są chwile gdy błędy znikają. Robiąc wszystko na szybko nie sprawdziłem czy któryś z przewodów jest uszkodzony. Jeżeli nie to podejrzewam, że coś jest z paskiem magnetycznym,
i pozostaje wymiana całej piasty.
Komentarz
-
Komentarz