[1,9 BKC] Hydrozagadka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Emillien
    Classic
    • 2017
    • 15
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    [1,9 BKC] Hydrozagadka

    witam klubowiczów, założyłem nowy wątek bo istniejący o znikającym płynie nie do końca oddaje problem mojego samochodu a wątek o ogrzewaniu nie jest kompletny .

    Zaczęło się od tego, że samochód się nie dogrzewał, temperatura silnika nie dochodziła nawet w okolice 90, jak już się podniosła, do 70 to prawie od razu spadała z powrotem na 50, i tak się wahała. Wymieniłem termostat razem z jego uszczelką. Plastikowy króciec w którym jest termostat wyglądał ok jak go sprawdzałem, w sensie bez pęknięć itp.
    Zalałem około 3,5l płynu G12 i dałem się nagrzać silnikowi, po około 20 minutach osiągnął 90 stopni, termostat się otworzył na duży obieg. Po wystudzeniu dolałem jeszcze 0,25 płynu i był w zbiorniczku w połowie między min i max.

    Ruszyłem samochodem w trasę, silnik złapał 90 stopni i tak równo trzymnał. Po około 60 kilometrach nawiew ciepłego powietrza zamiast ciepłym zaczął dmuchać zimnym powietrzem - cliamtronic 2 strefowy - i z przodu i z tyłu. Zjechałem na stację, węże do kabiny na układzie wody były zimne, otwarłem zbiorniczek i nacisnąłem je kilka razy ręką, ze zbiorniczka poszły bąbelki, węże się nagrzały.Nawiew zaczął działać. Uznałem że musiał być zapowietrzony. Działał kolejne kilkadziesiąt kilometrów i znowu przestał. Generalnie na trasie 450 km wyłączał się z 5-6 razy. Za każdym razem zamiast ciepłego leciało zimne powietrze, nie grzebałęm już przy wężykach bo nie za bardzo miałem czas, a nawiew co jakiś czas dmuchał ciepłym. Na cliamtronicu było nastawione 22 stopnie, w momentach gdy nawiew grzał, cały czas podawał ciepłe powietrze tak jakby nie biorąc odczytu z czujników. Po dojechaniu na miejsce i otwarciu maski na ciepłym płynu było ze 2 cm ponad zgrzew zbiorniczka.

    Samochód się wystudził, przed trasą powrotną sprawdziłem poziom płynu - było poniżej minimum :O Dolałem mu około 0,3li znów było w połowie między min i max. W drodze powrotnej to samo, raz grzał raz nie.

    Zauważyłem, że przestawał grzać gdy prędkość była poniżej 120 km/h, jak przyspieszałem do około 140 km/h zaczynał grzać znowu. Zanim zaczynał grzać na chwilę podnosiła się temperatura silnika (maź do 110). Po powrocie z trasy i odstaniu całej nocy musiałem dolać kolejne 0,3 l G12 bo znów było poniżej minimum. Wycieku nie widać nigdzie. Dodatkowo, jeżdżąc nie w trasie a po mieście poniżej 80 km/h grzeje bez problemu.

    W ECU nie ma błędów a na VAG-Scanie wyszedł błąd ebersprechera - dogrzewacza płynu chłodniczego, niestety nie wiem dokładnie jaki.

    Jakieś pomysły co to może być?

    Ostatnio edytowany przez Emillien; 45218. Powód: Zły dział :( Powinno trafić do pozostałych probelmów
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Wygląda na uszczelkę pod głowicą. Przedmuch: komora spalania -> kanał wodny. Zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym, test kupisz w motoryzacyjnym za parę groszy.

    Komentarz

    • Emillien
      Classic
      • 2017
      • 15
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      A ubytki płynu? Efekt wymiany termostatu czy jest gdzieś wyciek?

      Komentarz

      • samtech84
        Elegance
        • 2008
        • 988
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Trochę wyrzuci zbiorniczkiem, trochę zaciągnie w komorę spalania i pójdzie w wydech. Oczywiście jeśli awarię uszczelki się potwierdzi.

        Komentarz

        • Emillien
          Classic
          • 2017
          • 15
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Dziś jadę zakupić tester CO2. Zastanawia mnie, że rano znowu w zbiorniczku było ~minimum płynu. Samochód był jeżdżony z 8 km po mieście, a ubytek jak po trasie 440 km

          Komentarz

          • Emillien
            Classic
            • 2017
            • 15
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Uszczelka sprawdzona - jest ok. Nie ma CO2 w płynie chlodniczym, poziom płynu się utrzymuje. Będę jechał jeszcze na komputer, żeby posprawdzac dokładnie elektronikę.

            Komentarz

            • Emillien
              Classic
              • 2017
              • 15
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Nowy Rok nie przyniósł rozwiązania zagadki Ogrzewanie nadal świruje, a w okresie między-światecznym prawie dostałem zawału. W trasie temperatura ni stąd ni zowąd skoczyła z 90 na 130 i w czerwone, a po lekkim zwolnieniu spadła do 90. Silnik nie miał prawa się przegrzać bo cała akcja razem z załączeniem ostrzeżenia o temperaturze trwała poniżej 1,5 minuty. Dziś zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę.

              Samochód odstany po jeździe miejskiej, postój 22h, poziom płynu lekko ponad minimum, otwarłem zbiorniczek,syknęło powietrze a płyn podniósł się w okolice max. To objaw który sprawił, że mam całkowity mętlik w diagnozie. Skończy się pewnie w warsztacie bo tracę cierpliwość. Opiszę co wykryje/usunie/naprawi warsztat, choć nie wiem kiedy uda mi się wstawić do niego samochód

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10996
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                miałem dokładnie tak samo, w dokładnie takim samym silniku, i była to uszczelka
                przyczyną jest bąbel powietrza czy CO2, który przemieszcza się w rurach wodnych
                jak trafi na nagrzewnicę to masz zimno, jak trafi na pompę wody to masz zatrzymanie obiegu i przegrzanie

                u mnie test wykazywał jakieś niejednoznaczne zmiany kolorów przy godzinnym sprawdzaniu
                także może przy większym obciążeniu dopiero jest przedmuch zanczący

                zdejmij czapkę i na pewno coś tam będzie na rzeczy z uszczelką/głowicą
                przy okazji obejrzysz, wałek, popychacze, zawory...

                nie ma na co czekać, samo się nie naprawi
                Ostatnio edytowany przez krzynol; 1427.
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • Emillien
                  Classic
                  • 2017
                  • 15
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Krzynol, dzięki za podpowiedź. Jak trudną/niebezpieczną operacją jest zdjęcie pokrywy? Nie wiem czy nie zostawię tej operacji warsztatowi. Wiem, że samo się nie naprawi, ale z czasem krucho, więcej pracuję poza rodzinnymi stronami niż w

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10996
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Pokrywę zaworów możesz zdjąć w 15 minut bez problemu sam, ale zdjęcie głowicy to już wyższa szkoła jazdy
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • Emillien
                      Classic
                      • 2017
                      • 15
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Dziś przepatrzyłem jeszcze raz na spokojnie układ chłodzenia. Wąż idący do nagrzewnicy i powrót były zimne, na silniku temp. 90C. Zdjąłem powrót razem ze spinką - sahara, nałożyłem wąż z poluzowaną spinką, aż zobaczyłem że pojawia się płyn i docisnąlem spinkę. Mam wrażenie, że nagrzewnica się odpowietrzyła, ALE podczas grzebania przy wężach nagrzewnicy, w okolicach EGRa zauważyłem, że zwiększając obroty dostaję po rękach spalinami gdzieś z okolic silnika, nie byłem w stanie stwierdzić skąd, bo grzały jak cholera. Sprawdziłem siatkę wydechu - jest ok, pytanie czy to uszczelka kolektora? Czy jeszcze coś innego?

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Po nocy po wystudzeniu uklad powinien sie odpowietrzyc sam. Wtedy nalac na do max i jak raz jest zimno raz cieplo to uszczelka na 99%.

                        W BXE tez tak z poczatku bylo, do tego czasem potrafil sie zaczac sie przegrzewac. Po zdjeciu glowicy wyszlo, ze uszczelka to raz, a dwa to glowica jest popekana przy kanale wodnym ora tradycyjnie przy gniazdach PD.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        Pracuję...