Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Climatronic problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Climatronic problem

    Buhehe, mandat za 51km/h w mieście - szkoda, że liczniki w pojazdach są przekłamane. Podpisuję się do wiadomości Bzyka - gdzie obiecana tolerancja 10km/h?

  • #2
    [O2] Climatronic problem

    Witam,

    Dzisiaj zauważyłem, że coś słabo chłodzi mi klimatyzacja w samochodzie.
    Po przyjrzeniu się problemowi, doszedłem do punktu, że strefa kierowcy nie dmucha zimnym powietrzem. Natomiast po stronie pasażera wszystko wygląda ok.

    Czy spotkaliście się z takim problemem? Czy uderzać po prostu do serwisu, nie wiem może w celu nabicia czynnika ?
    Pozdrawiam,
    Siudyk

    Komentarz


    • #3
      To raczej problem z silniczkiem sterującym klapką regulacji temp po stronie kierowcy.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        siudyk,
        Jeśli nie będzie to silnikczek to powinno pomóc wgranie nowego softu.
        Pozdrawiam.
        Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Komentarz


        • #5
          Dzięki, za odpowiedź Panowie.
          Ten silniczek to jestem jakoś sam w stanie sprawdzić / rozebrać / wymienić czy będzie ciężko ? Bo z softem rozumiem do serwisu ?
          Pozdrawiam,
          Siudyk

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez MartinezTychy
            powinno pomóc wgranie nowego softu
            a gdzie ty chcesz ten soft wgrywać?
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez siudyk
              Dzięki, za odpowiedź Panowie.
              Ten silniczek to jestem jakoś sam w stanie sprawdzić / rozebrać / wymienić czy będzie ciężko ? Bo z softem rozumiem do serwisu ?
              Możesz go spróbować wyjąć, może tylko coś się zacięło. O ile pamiętam to można go też rozebrać i zajrzeć do środka ( może uszkodziła się zębatka ). Jednak zanim zaczniesz dłubać, podepnij się pod VAG-a może pokaże jakieś błędy, może wystarczy zrobić adaptację i ruszy...


              Jakby co to TUTAJ masz krótkie info jak się tam dostać, a poniżej rozpiskę gdzie szukać. To jest nr 1 na rysunku, jest tak umieszczony jak nr 19 ( tylko po przeciwnej stronie konsoli - ten jest od pasażera )

              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                piotrek_gdy,
                Były takie przypadki w Superbie wgrywa się nowy soft do Climatronica i po sprawie.
                Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  Jakby co to TUTAJ masz krótkie info jak się tam dostać, a poniżej rozpiskę gdzie szukać. To jest nr 1 na rysunku, jest tak umieszczony jak nr 19 ( tylko po przeciwnej stronie konsoli - ten jest od pasażera )
                  Tamten temat dotyczył mnie. Ja jeszcze nie rozbierałem. Ale jednak problemy z temperaturą mam. Niewielkie ale jednak. W sensie jak ustawie minimum to z prawej strony dmucha ciut cieplejsze niż z prawej. I jak ustawię max to z prawej jest ciut zimniejsze.

                  Podejrzewam, że trzpień od silniczka obraca się w kole zębatym. To była częsta wada w OI przy klapce od obiegu zamkniętego. Tam wystarczyła kropelka super glue. Mam nadzieję, że i tu ten motyw się uda.

                  Pzdr

                  Komentarz


                  • #10
                    MartinezTychy, o ile mi wiadomo żadne ASO nie proponuje wgrania nowego softu do O2(a ponoć przed FL nie ma wogole takiej możliwości) tylko wymianę panela klimatronika
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      MartinezTychy, o ile mi wiadomo żadne ASO nie proponuje wgrania nowego softu do O2(a ponoć przed FL nie ma wogole takiej możliwości) tylko wymianę panela klimatronika
                      Moim zdaniem wgrywanie nowego softu jest pozbawione sensu.

                      Można spróbować zresetować panel klimatyzacji, chyba taka opcja jest możliwa. Tylko po co ?

                      A teraz odnośnie wgrywania nowego softu. Moja teoria jest taka, że po wgraniu nowego softu komputer climatronica musi się zaadoptować. Czyli "zobaczyć" jakimi zasobami sprzętu dysponuje i jakie są wartości graniczne poszczególnych silniczków krokowych w klapach i siłownikach. Po tej operacji komputer "myśli", że wszystko jest w porządku i nie sygnalizuje żadnego błędu, a tak na prawdę klima działa tak samo źle jak działała wcześniej.
                      Tzn. to tylko moja teoria, ale jakby inaczej można było wytłumaczyć, że coś było źle, później nic się z tym nie zrobiło i nagle jest dobrze.

                      Może w tygodniu będę miał chwilę czasu to rozbiorę element sterujący klapą klimatyzacji i powiem Wam co i jak tam było.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez sawic
                        że po wgraniu nowego softu komputer climatronica musi się zaadoptować
                        można to zrobić bez wgrywania nowego softu, gdzieś na forum była nawet instrukcja jak to zrobić.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz


                        • #13
                          W moim przypadku problem rozwiązany.
                          Relacja dostępna tutaj.


                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam

                            W moim przypadku jest tak, że strona pasażera dmucha chłodniej niż kierowcy. Aby wiało jednakowo muszę ustawić na panelu różnicę 5st, tzn, jak dla kierowcy mam 20st to dla pasażera mam 25, wówczas wieje równo. Od roku zaczęło coś klikać w schowku. Domyślam się, że to silniczek podczas ustawiania się tak klika. Czy to może być właśnie powodem nie równej pracy obu stron?

                            kowal 2002 lub sawic moglibyście podesłać mi tą instrukcję pdf do dostania się do tego silniczka (tam gdzie trzeba patrzeć na stronę 75 i 80)
                            Jakby co podaję maila [email protected]


                            Z góry dzięuję

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez gadula007
                              kowal 2002 lub sawic moglibyście podesłać mi tą instrukcję pdf do dostania się do tego silniczka (tam gdzie trzeba patrzeć na stronę 75 i 80)
                              Jakby co podaję maila [email protected]
                              Ja niestety skasowałem. Ale w zasadzie nie jest to aż tak potrzebne.
                              Ten opis wyjaśnia wszystko.

                              Pzdr

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez gadula007
                                Witam

                                W moim przypadku jest tak, że strona pasażera dmucha chłodniej niż kierowcy. Aby wiało jednakowo muszę ustawić na panelu różnicę 5st, tzn, jak dla kierowcy mam 20st to dla pasażera mam 25, wówczas wieje równo. Od roku zaczęło coś klikać w schowku. Domyślam się, że to silniczek podczas ustawiania się tak klika. Czy to może być właśnie powodem nie równej pracy obu stron?
                                Miałem u siebie DOKŁADNIE to samo, z tym, że to po stronie pasażera wiało chłodem. Okazało się po podpięciu VCDS'a i wejściu w pomiary klimatyzacji, że czujnik temperatury po stronie pasażera był fiknięty. Myślałem, że niezbędne będzie zakupienie nowego. Gdy już po dwóch miesiącach dowiedziałem się gdzie go szukać, to w ciągu 3 minut od wzięcia śrobokręta do ręki miałem naprawiony ten czujnik temperatury.

                                Generalnie sprawa u mnie wyglądała tak, że czujnik temperatury po prawej stronie (wg VCDS'a) pokazywał 84 stopnie, więc klima na prawą stronę cały czas waliła mrozem, żeby wyrównać temperaturę do zadanej. Ta temperatura zawsze się tak ustawia (na wszelkich czujnikach temp.) jeśli czujnik ma problem.

                                Na środku kokpitu jest kratka wlotu powietrza (u góry jest schowek na okulary, monety itp - to jest jeden plastikowy element). Po jej wyjęciu (podważyłem śrubokrętem, ale dziś dla bezpieczeństwa wziąłbym jakąś drewnianą bądź plastikową szpatułkę, żeby nie zostawały rysy - całe szczęście niczego sobie nie porysowałem) ukazuje się nam podwójny kanał wlotu powietrza. Po lewej i prawej stronie są czujniki - żeby je wyjąć, trzeba przekręcić o 90stopni (jak śrubkę) i wyciągnąć. Przejechałem po nim palcami (nie pamiętam czy na nie plułem ) i nagle zaczął poprawnie działać :-)

                                Tak więc proponuję właśnie najpierw takie rozwiązanie, a potem dopiero wymianę elektroniki
                                Załączone pliki
                                Pozdrawiam,
                                Michał

                                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                Komentarz


                                • #17
                                  kropeck dzięki, zrobiłem dokładnie jak powiedziałeś. Wyjąłem ten czujnik, przejechałem palcami, nawet śliniąc :P i już działa OK. Wcześniej go wypiąłem z kabli. Może taki twardzi resecik mu pomógł.
                                  Jeszcze raz serdeczne dzięki.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Cieszę się, że pomogło. Generalnie w takich sytuacjach przydaje się VCDS, bo od razu widać na pomiarach temperatury w którym momencie psuje się temperatura :-)
                                    Pozdrawiam,
                                    Michał

                                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Jesteście Wielcy.
                                      W moim przypadku pomogła metoda oczyszczenia czujnika.
                                      Dodam tylko żeby uważać, aby zawartość schowka nie wysypała się do środka deski oraz zwrócić uwagę na kabelek od włącznika awaryjnych.
                                      U mnie problem był po stronie kierowcy, ale uprzedzając fakt wyczyściłem przy okazji ten on pasażera.
                                      Całą zimę marzłem, a pasażerowie się pocili. Wystarczyło 5 min i po sprawie.
                                      Dzięki wielkie

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez barnie
                                        Jesteście Wielcy.
                                        W moim przypadku pomogła metoda oczyszczenia czujnika.
                                        Dodam tylko żeby uważać, aby zawartość schowka nie wysypała się do środka deski oraz zwrócić uwagę na kabelek od włącznika awaryjnych.
                                        U mnie problem był po stronie kierowcy, ale uprzedzając fakt wyczyściłem przy okazji ten on pasażera.
                                        Całą zimę marzłem, a pasażerowie się pocili. Wystarczyło 5 min i po sprawie.
                                        Dzięki wielkie
                                        Cieszę się, że mogę się zdalnie do czegoś przydać :-)
                                        I oczywiscie barnie ma rację apropos rzeczy w schowku oraz kabelka do awaryjnych. :-)
                                        Pozdrawiam,
                                        Michał

                                        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Koledzy, nie chce zakłądać nowego tematu wiec podepnę sie pod najnowszy :szeroki_usmiech
                                          Czy jesli (mam klimę manualną) na zewnatrz jest około 20stC i dość mocno świeci słońce, a temperatura nawiewu klimy oscyluje między 2-5stC to tak ma być? Oczywiscie auto cały czas jedzie.
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Agamek12, jesli to klima manualna to tak może być
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              W automacie też tak może być.
                                              Ustawiona temperatura (przynajmniej w automacie) dąży do obniżenia temperatury do zadanej na panelu. Więc aby schłodzić auto najpierw musi wiać dużo zimniejszym powietrzem. Potem się wyrównuje.
                                              Pozdrawiam,
                                              Michał

                                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Witam. Mam pytanie odnośnie climatronica. Jeżeli autko stoi od rana pod pracą i się nagrzeje, to jak wracam do domu i ustawie temperaturę na minimum to przez połowę drogi do domu tzn. jakieś 4km leci ciepłe powietrze dopiero po przejechaniu tego dystansu zaczyna wiać chłodne powietrze. Czy przyczyną może być ubytek czynnika chłodzącego? Autko jest z 2005r. dopiero co kupione i nie wiem czy poprzedni właściciel uzupełniał czynnik, bo wspominał tylko o odgrzybianiu. W mojej starej octavi, którą miałem 5 lat robiłem tylko odgrzybianie nigdy nie uzupełniałem czynnika chłodzącego ale jak się nagrzała to od razu po włączeniu silnika leciało chłodne powietrze i im się dłużej jechało to zimniejsze ale nie gorące .
                                                Octavia II 1.9 TDI BJB 2005r. 110,8KM/297,6Nm @ 137,8KM/346,2Nm ICK Tuning

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  borek24, witam w klubie
                                                  albo szczotki na wiatraku, albo sprężarka
                                                  obstawiam na to drugie, bo objawy takie same jak u mnie :|
                                                  Forum - Octavia Club Polska

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X