Buhehe, mandat za 51km/h w mieście - szkoda, że liczniki w pojazdach są przekłamane. Podpisuję się do wiadomości Bzyka - gdzie obiecana tolerancja 10km/h?
[O2] Climatronic problem
Zwiń
X
-
[O2] Climatronic problem
Witam,
Dzisiaj zauważyłem, że coś słabo chłodzi mi klimatyzacja w samochodzie.
Po przyjrzeniu się problemowi, doszedłem do punktu, że strefa kierowcy nie dmucha zimnym powietrzem. Natomiast po stronie pasażera wszystko wygląda ok.
Czy spotkaliście się z takim problemem? Czy uderzać po prostu do serwisu, nie wiem może w celu nabicia czynnika ?Pozdrawiam,
Siudyk
-
-
Zamieszczone przez siudykDzięki, za odpowiedź Panowie.
Ten silniczek to jestem jakoś sam w stanie sprawdzić / rozebrać / wymienić czy będzie ciężko ? Bo z softem rozumiem do serwisu ?
Jakby co to TUTAJ masz krótkie info jak się tam dostać, a poniżej rozpiskę gdzie szukać. To jest nr 1 na rysunku, jest tak umieszczony jak nr 19 ( tylko po przeciwnej stronie konsoli - ten jest od pasażera )
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Jakby co to TUTAJ masz krótkie info jak się tam dostać, a poniżej rozpiskę gdzie szukać. To jest nr 1 na rysunku, jest tak umieszczony jak nr 19 ( tylko po przeciwnej stronie konsoli - ten jest od pasażera )
Podejrzewam, że trzpień od silniczka obraca się w kole zębatym. To była częsta wada w OI przy klapce od obiegu zamkniętego. Tam wystarczyła kropelka super glue. Mam nadzieję, że i tu ten motyw się uda.
Pzdr
Komentarz
-
-
MartinezTychy, o ile mi wiadomo żadne ASO nie proponuje wgrania nowego softu do O2(a ponoć przed FL nie ma wogole takiej możliwości) tylko wymianę panela klimatronikaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyMartinezTychy, o ile mi wiadomo żadne ASO nie proponuje wgrania nowego softu do O2(a ponoć przed FL nie ma wogole takiej możliwości) tylko wymianę panela klimatronika
Można spróbować zresetować panel klimatyzacji, chyba taka opcja jest możliwa. Tylko po co ?
A teraz odnośnie wgrywania nowego softu. Moja teoria jest taka, że po wgraniu nowego softu komputer climatronica musi się zaadoptować. Czyli "zobaczyć" jakimi zasobami sprzętu dysponuje i jakie są wartości graniczne poszczególnych silniczków krokowych w klapach i siłownikach. Po tej operacji komputer "myśli", że wszystko jest w porządku i nie sygnalizuje żadnego błędu, a tak na prawdę klima działa tak samo źle jak działała wcześniej.
Tzn. to tylko moja teoria, ale jakby inaczej można było wytłumaczyć, że coś było źle, później nic się z tym nie zrobiło i nagle jest dobrze.
Może w tygodniu będę miał chwilę czasu to rozbiorę element sterujący klapą klimatyzacji i powiem Wam co i jak tam było.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam
W moim przypadku jest tak, że strona pasażera dmucha chłodniej niż kierowcy. Aby wiało jednakowo muszę ustawić na panelu różnicę 5st, tzn, jak dla kierowcy mam 20st to dla pasażera mam 25, wówczas wieje równo. Od roku zaczęło coś klikać w schowku. Domyślam się, że to silniczek podczas ustawiania się tak klika. Czy to może być właśnie powodem nie równej pracy obu stron?
kowal 2002 lub sawic moglibyście podesłać mi tą instrukcję pdf do dostania się do tego silniczka (tam gdzie trzeba patrzeć na stronę 75 i 80)
Jakby co podaję maila [email protected]
Z góry dzięuję
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gadula007kowal 2002 lub sawic moglibyście podesłać mi tą instrukcję pdf do dostania się do tego silniczka (tam gdzie trzeba patrzeć na stronę 75 i 80)
Jakby co podaję maila [email protected]
Ten opis wyjaśnia wszystko.
Pzdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gadula007Witam
W moim przypadku jest tak, że strona pasażera dmucha chłodniej niż kierowcy. Aby wiało jednakowo muszę ustawić na panelu różnicę 5st, tzn, jak dla kierowcy mam 20st to dla pasażera mam 25, wówczas wieje równo. Od roku zaczęło coś klikać w schowku. Domyślam się, że to silniczek podczas ustawiania się tak klika. Czy to może być właśnie powodem nie równej pracy obu stron?
Generalnie sprawa u mnie wyglądała tak, że czujnik temperatury po prawej stronie (wg VCDS'a) pokazywał 84 stopnie, więc klima na prawą stronę cały czas waliła mrozem, żeby wyrównać temperaturę do zadanej. Ta temperatura zawsze się tak ustawia (na wszelkich czujnikach temp.) jeśli czujnik ma problem.
Na środku kokpitu jest kratka wlotu powietrza (u góry jest schowek na okulary, monety itp - to jest jeden plastikowy element). Po jej wyjęciu (podważyłem śrubokrętem, ale dziś dla bezpieczeństwa wziąłbym jakąś drewnianą bądź plastikową szpatułkę, żeby nie zostawały rysy - całe szczęście niczego sobie nie porysowałem) ukazuje się nam podwójny kanał wlotu powietrza. Po lewej i prawej stronie są czujniki - żeby je wyjąć, trzeba przekręcić o 90stopni (jak śrubkę) i wyciągnąć. Przejechałem po nim palcami (nie pamiętam czy na nie plułem ) i nagle zaczął poprawnie działać :-)
Tak więc proponuję właśnie najpierw takie rozwiązanie, a potem dopiero wymianę elektronikiZałączone plikiPozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Jesteście Wielcy.
W moim przypadku pomogła metoda oczyszczenia czujnika.
Dodam tylko żeby uważać, aby zawartość schowka nie wysypała się do środka deski oraz zwrócić uwagę na kabelek od włącznika awaryjnych.
U mnie problem był po stronie kierowcy, ale uprzedzając fakt wyczyściłem przy okazji ten on pasażera.
Całą zimę marzłem, a pasażerowie się pocili. Wystarczyło 5 min i po sprawie.
Dzięki wielkie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barnieJesteście Wielcy.
W moim przypadku pomogła metoda oczyszczenia czujnika.
Dodam tylko żeby uważać, aby zawartość schowka nie wysypała się do środka deski oraz zwrócić uwagę na kabelek od włącznika awaryjnych.
U mnie problem był po stronie kierowcy, ale uprzedzając fakt wyczyściłem przy okazji ten on pasażera.
Całą zimę marzłem, a pasażerowie się pocili. Wystarczyło 5 min i po sprawie.
Dzięki wielkie
I oczywiscie barnie ma rację apropos rzeczy w schowku oraz kabelka do awaryjnych. :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Witam. Mam pytanie odnośnie climatronica. Jeżeli autko stoi od rana pod pracą i się nagrzeje, to jak wracam do domu i ustawie temperaturę na minimum to przez połowę drogi do domu tzn. jakieś 4km leci ciepłe powietrze dopiero po przejechaniu tego dystansu zaczyna wiać chłodne powietrze. Czy przyczyną może być ubytek czynnika chłodzącego? Autko jest z 2005r. dopiero co kupione i nie wiem czy poprzedni właściciel uzupełniał czynnik, bo wspominał tylko o odgrzybianiu. W mojej starej octavi, którą miałem 5 lat robiłem tylko odgrzybianie nigdy nie uzupełniałem czynnika chłodzącego ale jak się nagrzała to od razu po włączeniu silnika leciało chłodne powietrze i im się dłużej jechało to zimniejsze ale nie gorące .Octavia II 1.9 TDI BJB 2005r. 110,8KM/297,6Nm @ 137,8KM/346,2Nm ICK Tuning
Komentarz
-
Komentarz