Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wydostawanie się oleju z mechatronika przez odpowietrznik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wydostawanie się oleju z mechatronika przez odpowietrznik

    Witam,

    Czy ktoś na forum miał problem z wydostawaniem się oleju z mechatronika przez odpowietrznik w skrzyni DSG7 DQ200?

    Około 500km temu w Skoda Octavia II 1,8TSI (przebieg 149tys) wymieniałem olej w skrzyni biegów i pojawił się taki problem, że po jeździe jak pozostawię auto na podjeździe to pojawia się plama oleju.
    Tego oleju skapie jakaś ilość i jak auta już nie ruszam to przestaje się sączyć, dopóki nie zacznę nim znowu jeździć. Prawdopodobna przyczyna to wydostawanie się oleju z mechatronika przez odpowietrznik.

    Czy ktoś jest w stanie opowiedzieć z czym to się może wiązać (co do wymiany i jakie mogą być tego koszta?). W warsztacie jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień a nie daje mi to spokoju.

    EDIT: Proszę administratora o przeniesienie tematu do działu: Problemy i usterki - mechaniczne, tam chyba lepiej pasuje i tam chciałem napisać.
    Ostatnio edytowany przez LucaT; 45746.

  • #2
    Cześć

    Przerobiłem ten temat w tym miesiącu na własnej skórze (DSG7 w OII 1.4 TSI z 2010). Podłodze w garażu przyjrzałem się niestety już po tym jak auto stanęło w drodze. Znalazłem tam małą plamę oleju przekładniczego. Radzę więc lepiej nie ignorować tego objawu.
    Awaria polegała na tym, że samochód w trakcie jazdy zwolnił i przestał reagować na zmiany biegów (wskaźniki biegów migały na wyświetlaczu). Po zatrzymaniu samochód już nie ruszył. Silnik cały czas pracował poprawnie. Nie wystąpiły wcześniej żadne ostrzeżenia, kontrolki o przegrzaniu, czy koniecznym serwisie skrzyni. Samochód trafił do serwisu na lawecie.

    Błędy bezpośrednio po awarii:
    002113 - Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch 1
    P0841 - 001 - Implausible Signal - Intermittent

    006300 - Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up
    P189C - 000 - - Intermittent

    Później doszedł jeszcze błąd:
    006079 - Hydraulic Pump
    P17BF - 000 - Play Protection - Intermittent

    Rozmowa w ASO zaczyna się od 5500 (bez robocizny) i jedyne co proponują to wymiana mechatroniki na nową.
    Naprawiłem samochód poza ASO za 1/3 powyższej wyceny. Czy naprawa będzie skuteczna okaże się za jakiś czas, ale jestem dobrej myśli

    Daj znać co Tobie zaproponowali w warsztacie.
    Ostatnio edytowany przez MG; 5064.

    Komentarz

    POWRÓT NA GÓRĘ
    Pracuję...
    X