Kontrolka systemu kontroli składu spalin

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Czare0
    Classic
    • 2019
    • 16
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Kontrolka systemu kontroli składu spalin

    Wiem. Nie wiedzac co zonacza "E10" zalalem do swojej skody te paliwo ok pól baku do juz zalanej 95. Spalilem ponad polowe baku tej mieszanki i swieci mi sie kontrolka systemu kontroli skladu spalin (pomaranczony silnik). Po wstepnej analizie doszedłem do wniosku, że to wlasnie przez to paliwo. Czytalem o nim troche i o tym ze nie mozna go stoaowac so starych, nieprzystosowamych silników. Sądzę że najlepiej jechac na warsztat wypompowac reszte mieszanki, zalac normalnym dobrym paliwem i skasowac błąd w komputerze, ale czy to wystarczy? Może ktos z Was również wykazal sie podobną nie znajomością i mial taką sytuacje?
  • Kot72
    Rider
    • 2017
    • 709
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Teoretycznie silniki wyprodukowane po 2000 r są przystosowane do E10 . To paliwo jest mniej energetyczne i auto spali go więcej ale check nie powinien się zapalić . Może zbieg okoliczności i problem tkwi gdzie indziej . Odczytaj błędy . To podstawa .

    Komentarz

    • Czare0
      Classic
      • 2019
      • 16
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Na warsztacie powiedzieli ze to sonda lambda, mozliwe bo silnik pije mi olej strasze a musi jeszcze tydzien do remontu wytrzymać. A jak mi sie zaswiecila ta kontrolka w trasie i naczytalem sie o tym dziadowskim E10 to aie troche wystraszylem juz i zmartwilem o moją O

      Komentarz

      • Kot72
        Rider
        • 2017
        • 709
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zdrowy silnik pewnie nawet by się nie zająknął na tym paliwie . To już teraz wiesz dlaczego był lany 20w50 .

        Komentarz

        • Czare0
          Classic
          • 2019
          • 16
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Tak wiem już, stety niestety, w trasie do Polski musiałem robić do lewkę oleju, wiem już na czym stoje ale już mam już umówionego znajomego mechanika ma dokładnie określić co i jak, a jak trzeba to robie remont, sądze że warto i lepsze to niż próba wciśnięcia tej O2 komuś i kupno nowego auta.

          Komentarz

          • Kot72
            Rider
            • 2017
            • 709
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Oczywiście że tak . Wymienisz pierścienie i jeszcze auto będzie śmigać . Z ciekawości , dużo musiałeś dolać ? Jaki w końcu masz olej zalany ? Bo jeśli 5w-30 i jazda ,, autostradowa " to na pewno wypił sporo ....

            Komentarz

            • Czare0
              Classic
              • 2019
              • 16
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Miałem zalany 5w40 i o dziwo paliło go wiecej niż 5w30 które zalałam teraz, jadąc na urlop do polski spalił mi poand litra na 1000km (5w40), teraz na ponad 1100km zalałem 1l Elfa 5w30 i jest jeszcze ok. (tak mi znajomy mechanik polecił) a na wrzesień mam juz termin na wyciąganie silnika i ogarnięcie całego tego pijaństwa mojej Szkody, zrobi i zobaczymy jak ta moja O2 będzie się wozić.

              Komentarz

              Pracuję...