Problem z napięciem w komorze silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcin6001
    Drive
    • 2016
    • 43
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Problem z napięciem w komorze silnika

    Witam. Mam pewien problem z autem, a mianowicie z napięciem!
    Dwa dni temu zauważyłem światło w garażu, okazało się że cały czas świecą światła dzienne LED (mam już je ok. roku).
    Normalnie światła te działały po włączeniu zapłonu i gasły parę sekund po zgaszeniu auta.
    Sprawdziłem podłaczenie świateł LED i okazało się, że w komorze silnika, tam gdzie podłączyłem „+ ledów” napięcie 12V nie znika po wyłączeniu zapłonu F21 (wcześniej tak się działo).
    Dodatkowo co jakiś czas załączają się oba wentylatory chłodnicy i kręcą na najwyższych obrotach, pomimo ze silnik jest zimny!
    Dzisiaj dodatkowo dostałem się do przekaźników pod kierownicą, gdzie okazało się że jeden jest dość gorący KL30, po przemienieniu miejscami z innym takim samym nic się nie zmieniało a i ten drugi też zrobił się ciepły po paru sekundach!
    Ogólnie samochód pracuje normalnie i nic się nie dzieje niepokojącego, jedynie odłączyłem LEDy bo by mogły mi rozładować akumulator jak jestem w pracy lub w nocy.
    Na VCDS jest błąd P1601, ale miałem już go wcześniej i nie się nie działo!
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu!
    Załączone pliki
  • marcin6001
    Drive
    • 2016
    • 43
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Dzisiaj zmierzyłem jaki prąd pobiera auto i okazało się, że pobór jest ok. 800mA, nawet po 30min przy zamkniętym samochodzie! Jak sprawdzić co pobiera ten prąd?

    Komentarz

    • marcin6001
      Drive
      • 2016
      • 43
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Cały czas walczę z autem! Doczytałem jak sprawdzić upływy prądu, wyciągałem każdy z bezpieczników i czekałem aż prąd zmaleje, niestety to nic nie dało!
      Mały przełom nastąpił jak wyciągłem i wsadziłem bezpiecznik F24 (komora silnika), po paru sekundach tak jak wczesniej pisałem właczyły sie oba wentylatory i rozkręciły na max.
      Dopiero wyjecie bezpiecznika spowodowało zatrzymanie sie wiatraków. Coś mnie tknęło i sprawdziłem pobór prądu i wałśnie tam było 800mA!
      Co teraz? Szukać przyczyny awarii sterownika czy coś innego?
      Załączone pliki

      Komentarz

      • majonezz
        Ambiente
        • 2013
        • 188
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Wrzuć autoscan, może coś wyjdzie. Zobacz czy ten przekaźnik KL30 odcina prąd od oświetlenia wnętrza - zostaw lampkę włączoną na stałe i zobacz po jakimś czasie czy lampka zgaśnie, bo powinna. W sterowniku silnika czysto?
        Aktualne zużycie paliwa

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10960
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          ten błąd dotyczy właśnie tego przekaźnika KL30 J317
          ale może powstał przy zamianie przekaźników. nie daje się skasować?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • marcin6001
            Drive
            • 2016
            • 43
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Witam. Problem nadal występuje! Cały czas jest ten błąd P1601 i nie da się go skasować! Dzisiaj dobrałem się do tego modułu i sprawdziłem czy nie ma tam czegoś niepokojącego, niestety na oko wszystko jest ok. Zastanawiam się nad zakupem drugiego takiego samego modułu i zrobię podmianę.
            co sądzicie o tym? Mógł się jakiś zepsuć?

            Komentarz

            • marcin6001
              Drive
              • 2016
              • 43
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Witam. Teoria o uszkodzonym module komfortu raczej nie trafna. Dzisiaj podmienilem na inny moduł i ciągle to samo! Gorący przekaźnik KL30 i 12V na bwzpiecznikach w komorze silnika!

              Komentarz

              Pracuję...