Octavia II CAYC Ładowanie Akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MsBlondyn
    Drive
    • 2019
    • 70
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Octavia II CAYC Ładowanie Akumulatora

    Posiadam Octavię II po lifcie z silnikiem CAYC 1.6TDI. Ostatnio wymieniałem alternator i akumulator. Wszystko jest ok, po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie tylko zauważyłem że po odpaleniu światła świecą ciemniej. Jak lekko nacisnę gaz i puszczę to światła zaczynają świecić mocniej i tak już zostaje nawet na wolnych obrotach, ładowanie jest prawidłowe.
    Czy to normalna sytuacja w tym modelu? Aluto ma Start&Stop i Akumulator AGM. Alternator na 100% jest sprawny, akumulator nowy. Czy to po części komputer steruje tym ładowaniem czy jak w starszych autach tylko alternator sam zarządza ładowaniem?
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
    Start&Stop i Akumulator AGM.
    A stary aku miałeś tez AGM na 100%??? nie masz EFB??

    Ja mam 1.6 TDI i mam EFB


    Sprawdź jakie masz ładowanie jakimś miernikiem.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • MsBlondyn
      Drive
      • 2019
      • 70
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Poprzedni aku ktoś wsadził zwykły, bo i tak nikt nie używa Start&Stop. ni to oszczędne, ani ekologiczne. Ale wg mnie system sterowania ładowaniem akumulatora w tym modelu na pewno nie jest do zwykłych akumulatorów.
      Ostatnio edytowany przez MsBlondyn; 49837.

      Komentarz

      • Premislavus
        Classic
        • 2020
        • 6
        • Octavia II (1Z3)
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        #4
        A sprawdzałeś napięcie ładowania przed i po wciśnięciu gazu? Może coś z regulatorem napięcia? Niewielka różnica może jest i stąd takie zachowanie?

        Komentarz

        • MsBlondyn
          Drive
          • 2019
          • 70
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Na zapalniczce pokazuje 12 z hakiem zaraz po rozruchu, jakby ładowania nie było, jak zaskoczy ładowanie to 14V. Wiadomo, na zapalniczce nie pomiar, ale porównanie zawsze jest.

          Komentarz

          • MsBlondyn
            Drive
            • 2019
            • 70
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Przed założeniem docelowego alternatora miałem chwilowo inny i na nim też tak było, więc po stronie altka raczej wszystko jest ok.

            Komentarz

            • Przemek_i
              RS
              • 2012
              • 3237
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
              Na zapalniczce pokazuje 12 z hakiem zaraz po rozruchu, jakby ładowania nie było, jak zaskoczy ładowanie to 14V.
              w moje O3 ma identycznie, dziś miałem cały czas 12,3V na jeździe a jak zgasiłem to 12,4V.



              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              Pracuję...