Wentylator chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dejmien_97
    Drive
    • 2022
    • 89
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Wentylator chłodnicy

    Dzisiaj pojawił mi się pewien problem. Po zakupie Octavii 2 fl 2009r. 1.4tsi zmagałem się przez krótki czas z akumulatorem. Dzisiaj podłączając jak mi się wydawało naładowany akumulator, przy łapaniu klamry na masie załączył się wentylator (oba na 2 bieg). Akumulator jak się okazało przeżył swój żywot i kupiłem nowy, bo nawet ładować się już nie chciał i szybko się rozładowywał. Przy podłączonym akumulatorze i kluczyku poza stacyjką, co jakiś czas włączają się oba wentylatory umieszczone przed chłodnicą. Nie ma na to reguły, załącza się bez powodu i w momencie podłączenia akumulatora (gdy łapie klamrą masę). Gdy włoże kluczyk do stacyjki i przekręcę bądź nawet odpalę silnik, wentylatory wyłączają się. Podczas jazdy wszystko pracuje jak należy. Na komputerze mam jedynie błędy od radia (antena do wymiany) i błędnie zakodowany ECU. Obecnie samochód stoi z odłączonym aku, aby nie rozładować nowego. Ktoś ma może pomysł gdzie może leżeć problem? W weekend wybieram się na kanał i myślałem o sprawdzeniu wiązki do wentylatora (może jakieś zwarcie) lub wymianie czujnika wentylatora.
  • Dejmien_97
    Drive
    • 2022
    • 89
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Może będzie w tym istotne, że wcześniej miałem błąd z Climatica "Czujnik wysokiego ciśnienia, przerwa w obwodzie / zwarcie obwodu do minusa". Po skasowaniu drugi raz się nie pojawił, ale możliwe, że mogłem ponownie sprawdzić, bo może tutaj leży problem.

    Komentarz

    • patryk23
      L&K
      • 2011
      • 1105
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Skup się na dużym wentylatorze . W nim masz sterownik on jest sterowany pwm zobacz czy w kostce po zapłonie na którymś pinie mruga probówka . Jak tylko po zapłonie to masz zwarcie w samym sterowniku i wentyl do wymiany

      Komentarz

      • greg44
        L&K
        • 2011
        • 1198
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Ja miałem identyczne objawy, wina leżała w zawilgoconej skrzynce z bezpiecznikami, tej pod maską. Zdejmij obudowę i sprawdź, czy pod nią masz wilgoć lub czy po wyjęciu poszczególnych bezpieczników w gniazdach i na nóżkach bezpieczników jest śniedź. Jeżeli tak to w skrzynce jest wilgoć, która powoduje zwarcie i podaje prądy na różne podzespoły. Kolejna kwestia to wiązka pod akumulatorem, dostaje się woda i może powodować problemy.
        Ostatnio edytowany przez greg44; 19348.

        Komentarz

        • Dejmien_97
          Drive
          • 2022
          • 89
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          greg44, właśnie też pomyślałem o skrzynce z bezpiecznikami przy aku. Sprawdziłem dzisiaj, było trochę jakiejś mazi i kropel wody (ktoś krzywo założył pokrywę), przetarłem, zerknąłem na bezpieczniki i zamocowałem prawidłowo pokrywę bezpieczników. 3h spokoju, myślałem że jest okey i ponownie włączył się wentylator (w tym samym czasie co zaczął sypać śnieg). Może jest jakieś zwarcie na samych wiązkach/okablowaniu.

          Komentarz

          • greg44
            L&K
            • 2011
            • 1198
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Jeżeli tam jest wilgoć to to ewidentnie w tym miejscu robi się zwarcie. Trzeba rozebrać skrzynkę i wyczyścić, jeżeli jeszcze się nie rozpadły piny od wilgoci. Łatwa sprawa, budowa skrzynki jest taka modułowa, przekładaniec plastik, blaszki metalowe z pinami.

            Komentarz

            • Dejmien_97
              Drive
              • 2022
              • 89
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Dopiero zaczynam przygodę z samochodami, prywatnie pierwszy samochód, więc tak prosto się nie wydaje. Działam cały czas. Sprawdzałem napięcie i wszystkie bezpieczniki są okey. Zastanawiam się do czego służą 2 czarne kostki 100A (za co odpowiadają), bo w instrukcji umieścili je bez opisu, jako szare pola. Odkręciłem śrubki przy bezoiecznikach torxem 8, jednak na środku jest śruba już na większy torx, a takiego nie mam, więc muszę dokupić, aby bardziej zajrzeć. Panel skrzynki z bezpiecznikami trzyma się wyłącznie na tych śrubach? Bo odnoszę wrażenie, że jeszcze na czymś.

              Komentarz

              • Dejmien_97
                Drive
                • 2022
                • 89
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Tak się teraz zastanawiam. Samochód kupiłem zaledwie 2 tygodnie temu. Po sprawdzeniu na komputerze (zapłon), padł akuz odpaliłem od kabli bez problemu. Ale kupiłem prostownik i naładowałem (coś z oporem, aku nie chciał się ładować). Kilka dni później znowu padł i ponownie go ładowałem (problem był już większy, mimo długiego czasu ładowania nie naładował się od końca). Przy podłączaniu aku po 2 ładowaniu wtedy pierwszy raz załączyły się wentylatory (przy złapaniu masy). Aczkokwiek istotne może wydawać się, że między pierwszym, a drugim ładowaniem aku zakupiłem kamerkę 70mai pod gniazdo zapalniczki w tunelu środkowym. Czy to może wywierać zwarcie? Wczoraj samochód był bez kamerki przez 3h, gdy uznałem że z wentylatorem jest już okey, podłączyłem ją i właśnie po kilku minutach od tego wentylator znowu się załączył (aku był podłączony, kamerka pod gniazdo zapalniczki również).

                Komentarz

                • Dejmien_97
                  Drive
                  • 2022
                  • 89
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Patrzyłem na gniazdo zapalniczki, jest mocno brudne w środku. Na jaki tam jest klucz, aby wykręcić tą metalową blaszkę obudowy? Jakiś torx? U mnie mocno brudne i ciężko dojrzeć.

                  Komentarz

                  • Dejmien_97
                    Drive
                    • 2022
                    • 89
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Wygląda na to, że nie bezpiecznik będzie powodem załączania wentylatorów, a gniazdo zapalniczki. Podejrzewałem to i od 2 dni użytkuje samochód bez używania kamerki, czyki też samego gniazda - wszystko jest okey. Przed używaniem gniazda zapalniczki też było dobrze. Bezpiecznik sprawdzony, więc prawdopodobnie gniazdo do wymiany.

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 341
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Podłącz cokolwiek innego do gniazdka zaplniczki i będziesz wiedział czy gniazdko jest OK, czy masz tam zwarcie. Może to problem z kamerką

                      Komentarz

                      • Dejmien_97
                        Drive
                        • 2022
                        • 89
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Jednak temat powrócił po przejechaniu autem (rozgrzanie - może jakieś topienie bezpiecznika bądź dostanie się stopniałej wody po wilgoci), więc wymienię bezpiecznik wielokanałowy (oryginał) i jak to nie pomoże to czujnik temperatury z wymianą płynu. Temperatura silnika standardowo 90 stopni.

                        Komentarz

                        • greg44
                          L&K
                          • 2011
                          • 1198
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Dejmien_97 Zobacz wpis
                          bezpiecznik wielokanałowy
                          Jaki bezpiecznik? Co ty chcesz wymieniać, sprawdziłeś tą skrzynkę, dostałeś się pond nią? Jak auto odmarza się to wilgoć wchodzi i dzieją się cuda.

                          Komentarz

                          • Dejmien_97
                            Drive
                            • 2022
                            • 89
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez greg44 Zobacz wpis
                            Jaki bezpiecznik? Co ty chcesz wymieniać, sprawdziłeś tą skrzynkę, dostałeś się pond nią? Jak auto odmarza się to wilgoć wchodzi i dzieją się cuda.
                            Sprawdziłem skrzynkę pod, tam wilgoci nie było, a nawet wymieniłem bezpiecznik wielokanałowy (koszt z ASO 68zl. więc od razu to zrobiłem). Przesuszyłem nawet kompresorem, ale i tak skrzynka w środku była bez wilgoci. Znajomy mechanik patrzył i powiedział, że jak problem nie ustąpi to czujnik klimatyzacji (ten na dole). Narazie rozłączył i połączył ponownie.

                            Komentarz

                            • Dejmien_97
                              Drive
                              • 2022
                              • 89
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              ROZWIĄZANE.
                              W mojej sytuacji rozwiązanie było dużo prostsze. Zbyt duża ilość płynu chłodniczego w zbiorniczku - co w efekcie podczas jazdy sprawiało, że jego ilość rosła wraz z ciśnieniem i wentylatory załączały się po ustaniu pracy silnika. Może absurdalne, a jednak pomogło (obserwowałem). Ilość płynu była dość spora, sam jakoś nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, bo samochód niedawno kupiłem (na zimnym silniku zostawało mało wolnej przestrzeni w zbiorniczku). Odpompowanie 250ml przyniosło efekt i wentylatory pracują prawidłowo (obecnie płyn jest powyżej MIN).

                              Komentarz

                              • tomus77
                                Classic
                                • 2015
                                • 25
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Witam,
                                w moim O2fl 1.6 MPI bse + LPG, jest jeden wentylator chłodnicy i na ogół pracuje poprawnie tzn przy obecnej pogodzie (5 - 10 st.) czasem włącza się na chwilę na niższy bieg. PROBLEM polega na tym że raz na czas wentylator załącza się od razu na wysoki bieg i nie wyłącza się do póki nie wyłączę silnika. Czujniki temp obydwa są widziane przez tester i pomimo spadku temperatury wentylator się nie wyłącza. (Klimatyzacja wyłączona sprawna, czujnik ciśnienia klimatyzacji tester widzi w normie). WAZNE zdążyło się kilka razy że po wyłączeniu silnika kluczykiem w stacyjce zresetował się zegarek i licznik miejski. Check nie świeci, ECU nie świeci. Ponadto niedawno zacięła się stacyjka i serwisant od zamków usunął blokadę kierownicy. Auto ma 12 lat i ponad pół miliona km
                                proszę o porady i dziękuję

                                Komentarz

                                • tomus77
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 25
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomus77 Zobacz wpis
                                  PROBLEM polega na tym że raz na czas wentylator załącza się od razu na wysoki bieg i nie wyłącza się do póki nie wyłączę silnika.
                                  po przeczesaniu tego forum ale też forum golfa, wywnioskowałem, że należy zacząć od akumulatora gdyż jego niedoladowanie może powodować zwiększenie obrotów silnika i załączenie wentylatora. Podladowalem prostownikiem, oraz wyczyściłem klemy. Problem się nie powtórzył od 2 dni, zamierzam jeszcze zbadać napięcia ładowaniu u elektryka

                                  Komentarz

                                  Pracuję...