Dzisiaj pojawił mi się pewien problem. Po zakupie Octavii 2 fl 2009r. 1.4tsi zmagałem się przez krótki czas z akumulatorem. Dzisiaj podłączając jak mi się wydawało naładowany akumulator, przy łapaniu klamry na masie załączył się wentylator (oba na 2 bieg). Akumulator jak się okazało przeżył swój żywot i kupiłem nowy, bo nawet ładować się już nie chciał i szybko się rozładowywał. Przy podłączonym akumulatorze i kluczyku poza stacyjką, co jakiś czas włączają się oba wentylatory umieszczone przed chłodnicą. Nie ma na to reguły, załącza się bez powodu i w momencie podłączenia akumulatora (gdy łapie klamrą masę). Gdy włoże kluczyk do stacyjki i przekręcę bądź nawet odpalę silnik, wentylatory wyłączają się. Podczas jazdy wszystko pracuje jak należy. Na komputerze mam jedynie błędy od radia (antena do wymiany) i błędnie zakodowany ECU. Obecnie samochód stoi z odłączonym aku, aby nie rozładować nowego. Ktoś ma może pomysł gdzie może leżeć problem? W weekend wybieram się na kanał i myślałem o sprawdzeniu wiązki do wentylatora (może jakieś zwarcie) lub wymianie czujnika wentylatora.
Wentylator chłodnicy
Zwiń
X
-
Ja miałem identyczne objawy, wina leżała w zawilgoconej skrzynce z bezpiecznikami, tej pod maską. Zdejmij obudowę i sprawdź, czy pod nią masz wilgoć lub czy po wyjęciu poszczególnych bezpieczników w gniazdach i na nóżkach bezpieczników jest śniedź. Jeżeli tak to w skrzynce jest wilgoć, która powoduje zwarcie i podaje prądy na różne podzespoły. Kolejna kwestia to wiązka pod akumulatorem, dostaje się woda i może powodować problemy.Ostatnio edytowany przez greg44; 19348.
Komentarz
-
-
greg44, właśnie też pomyślałem o skrzynce z bezpiecznikami przy aku. Sprawdziłem dzisiaj, było trochę jakiejś mazi i kropel wody (ktoś krzywo założył pokrywę), przetarłem, zerknąłem na bezpieczniki i zamocowałem prawidłowo pokrywę bezpieczników. 3h spokoju, myślałem że jest okey i ponownie włączył się wentylator (w tym samym czasie co zaczął sypać śnieg). Może jest jakieś zwarcie na samych wiązkach/okablowaniu.
Komentarz
-
-
Dopiero zaczynam przygodę z samochodami, prywatnie pierwszy samochód, więc tak prosto się nie wydaje. Działam cały czas. Sprawdzałem napięcie i wszystkie bezpieczniki są okey. Zastanawiam się do czego służą 2 czarne kostki 100A (za co odpowiadają), bo w instrukcji umieścili je bez opisu, jako szare pola. Odkręciłem śrubki przy bezoiecznikach torxem 8, jednak na środku jest śruba już na większy torx, a takiego nie mam, więc muszę dokupić, aby bardziej zajrzeć. Panel skrzynki z bezpiecznikami trzyma się wyłącznie na tych śrubach? Bo odnoszę wrażenie, że jeszcze na czymś.
Komentarz
-
-
Tak się teraz zastanawiam. Samochód kupiłem zaledwie 2 tygodnie temu. Po sprawdzeniu na komputerze (zapłon), padł akuz odpaliłem od kabli bez problemu. Ale kupiłem prostownik i naładowałem (coś z oporem, aku nie chciał się ładować). Kilka dni później znowu padł i ponownie go ładowałem (problem był już większy, mimo długiego czasu ładowania nie naładował się od końca). Przy podłączaniu aku po 2 ładowaniu wtedy pierwszy raz załączyły się wentylatory (przy złapaniu masy). Aczkokwiek istotne może wydawać się, że między pierwszym, a drugim ładowaniem aku zakupiłem kamerkę 70mai pod gniazdo zapalniczki w tunelu środkowym. Czy to może wywierać zwarcie? Wczoraj samochód był bez kamerki przez 3h, gdy uznałem że z wentylatorem jest już okey, podłączyłem ją i właśnie po kilku minutach od tego wentylator znowu się załączył (aku był podłączony, kamerka pod gniazdo zapalniczki również).
Komentarz
-
-
Wygląda na to, że nie bezpiecznik będzie powodem załączania wentylatorów, a gniazdo zapalniczki. Podejrzewałem to i od 2 dni użytkuje samochód bez używania kamerki, czyki też samego gniazda - wszystko jest okey. Przed używaniem gniazda zapalniczki też było dobrze. Bezpiecznik sprawdzony, więc prawdopodobnie gniazdo do wymiany.
Komentarz
-
-
Jednak temat powrócił po przejechaniu autem (rozgrzanie - może jakieś topienie bezpiecznika bądź dostanie się stopniałej wody po wilgoci), więc wymienię bezpiecznik wielokanałowy (oryginał) i jak to nie pomoże to czujnik temperatury z wymianą płynu. Temperatura silnika standardowo 90 stopni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dejmien_97 Zobacz wpisbezpiecznik wielokanałowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg44 Zobacz wpisJaki bezpiecznik? Co ty chcesz wymieniać, sprawdziłeś tą skrzynkę, dostałeś się pond nią? Jak auto odmarza się to wilgoć wchodzi i dzieją się cuda.
Komentarz
-
-
ROZWIĄZANE.
W mojej sytuacji rozwiązanie było dużo prostsze. Zbyt duża ilość płynu chłodniczego w zbiorniczku - co w efekcie podczas jazdy sprawiało, że jego ilość rosła wraz z ciśnieniem i wentylatory załączały się po ustaniu pracy silnika. Może absurdalne, a jednak pomogło (obserwowałem). Ilość płynu była dość spora, sam jakoś nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, bo samochód niedawno kupiłem (na zimnym silniku zostawało mało wolnej przestrzeni w zbiorniczku). Odpompowanie 250ml przyniosło efekt i wentylatory pracują prawidłowo (obecnie płyn jest powyżej MIN).
Komentarz
-
-
Witam,
w moim O2fl 1.6 MPI bse + LPG, jest jeden wentylator chłodnicy i na ogół pracuje poprawnie tzn przy obecnej pogodzie (5 - 10 st.) czasem włącza się na chwilę na niższy bieg. PROBLEM polega na tym że raz na czas wentylator załącza się od razu na wysoki bieg i nie wyłącza się do póki nie wyłączę silnika. Czujniki temp obydwa są widziane przez tester i pomimo spadku temperatury wentylator się nie wyłącza. (Klimatyzacja wyłączona sprawna, czujnik ciśnienia klimatyzacji tester widzi w normie). WAZNE zdążyło się kilka razy że po wyłączeniu silnika kluczykiem w stacyjce zresetował się zegarek i licznik miejski. Check nie świeci, ECU nie świeci. Ponadto niedawno zacięła się stacyjka i serwisant od zamków usunął blokadę kierownicy. Auto ma 12 lat i ponad pół miliona km
proszę o porady i dziękuję
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomus77 Zobacz wpisPROBLEM polega na tym że raz na czas wentylator załącza się od razu na wysoki bieg i nie wyłącza się do póki nie wyłączę silnika.
Komentarz
-
Komentarz