[OII] MAXI-DOT - problem z poruszaniem się po menu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mavric
    Drive
    • 2013
    • 51
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    [OII] MAXI-DOT - problem z poruszaniem się po menu

    Witam Panowie i Panie.
    Mam problem następującej natury - utknąłem w menu MFD bez możliwości wyjścia do listy menu poprzez przytrzymanie kołyski manetki komputera pokładowego.
    Co zostało sprawdzone:
    - manetka komputera wymieniona, zachowanie bez zmian;
    - podgląd funkcji w blokach pomiarowych - widać przytrzymanie kołyski;
    - sprawdzenie kodowania modułu pod kierownicą, ponowne kodowanie;
    - odpięcie aku na całą noc - bez zmian;
    - odpięcie polarfis'a - bez zmian;

    Problem nastąpił prawdopodobnie po zabawie z multifunkcją. Próbowałem założyć kierownice z OIII + przyciski z SIIFL - bez sukcesu, prawa strona bezużyteczna, miałem na próbę kierownice z Golfa V/Passata B6 - tutaj funkcje kierownicy działały prawidłowo wraz z sterowaniem komputerem pokładowym do momentu kiedy chciałem wyjść właśnie z MFD do menu głównego. Jakoś wtedy tego nie pokojarzyłem, a że i tak stwierdziłem że to wszystko nie warte dalszej zabawy (rzeźba z kierownicą z GV lub nie działająca kiera z 0III), przywróciłem fabryczny setup (kiera, przewód poduszki, sterownik pod kolumną).

    Wszystkie funkcje manetek działają, fabryczny sterownik 1K0 953 549 BN nie wywala błędów, jedynie brak możliwości poruszania się po drzewku menu MAXI-DOT w górę (poruszanie się w menu MFD jest możliwe).

    Kodowanie sterownika kierownicy:
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Part No SW: 1K0 953 549 BN HW: 1K0 953 549 BN
    Component: J0527 051 0101
    Coding: 0000042
    Shop #: WSC 73430 790 12345
    VCID: 7F151597B7FD89FA669AAD1-802A

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------

    Jakieś pomysły co może być przyczyną takie zachowania? Uszkodzony sterownik? Był tylko podmieniany, a po ponownym demontażu wszystkie piny wyglądały prawidłowo.
  • greg44
    L&K
    • 2011
    • 1198
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Widzę, że wspomniałeś, że masz Polar Fis, w tym bym upatrywał problem, pisałeś, że nawet po odpięciu Polara jest problem, ale może jakiś ślad pozostał w ustawieniach zegarów, zegary po FL? U mnie również Polar Fis blokował poruszanie się po menu. Może zmiana oprogramowania w Polarze rozwiązała by ten problem? Reset Maxi dot robiłeś (ustawienia fabryczne)?

    Komentarz

    • mavric
      Drive
      • 2013
      • 51
      • Octavia II (1Z3)
      • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zegary przed FL. PolarFis do tej pory nie robił żadnych problemów, nawet po wgraniu najnowszego softu z 2/3 miesiące temu.
      Właśnie gdzieś znalazłem wątek o zakładaniu MAXI-DOT'a i było info że bez resetu zegarów nie ruszyło. Ale nie znalazłem informacji co i jak. W adaptacjach zegarów szukać tego resetu ?

      Komentarz

      • majonezz
        Ambiente
        • 2013
        • 188
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Czasami pomaga przytrzymanie przycisku manetki podczas przekręcania zapłonu. Wtedy zegary uczą się jaki typ osprzętu jest zainstalowany.
        Aktualne zużycie paliwa

        Komentarz

        • mavric
          Drive
          • 2013
          • 51
          • Octavia II (1Z3)
          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Rano próbowałem dwa razy ale myk nie zadziałał.

          Komentarz

          • greg44
            L&K
            • 2011
            • 1198
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Rest Maxi Dot masz w menu ustawienia, no chyba ze nie możesz wejść w te ustawienia.Masz moduł telefonu i emulację przez Polar Fis?

            Komentarz

            • mavric
              Drive
              • 2013
              • 51
              • Octavia II (1Z3)
              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              No właśnie utknąłem w menu MFD (aktualne spalanie, spalania średnie, dystans itp.) i z tego menu nie mogę wyjść. PolarFis obecnie jest odpięty całkowicie żeby go wyeliminować, natomiast moduł telefonu jest pierwotnie sparowany przy użyciu emulacji polarfis.

              Komentarz

              • majonezz
                Ambiente
                • 2013
                • 188
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Pewnie włączył Ci się tryb VW chodzenia po menu, czyli przełączanie funkcji poprzez przyciski < > zamiast spisu funkcji na jednym ekranie. To się mogło stać przy podłączeniu przycisków od VW. A jak masz zakodowane koło kierownicy? Chodzi o kodowanie przycisków na kole kierownicy. Teraz doczytałem, że zegary przed FL, ale tam chyba to działało podobnie pod tym względem.
                Aktualne zużycie paliwa

                Komentarz

                • mavric
                  Drive
                  • 2013
                  • 51
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  No to już jest jakiś trop z tą kierownica, od niej wszystko się zaczęło. Tylko że teraz mam całkowicie fabryczny wariant, tj. kierownica bez multifunkcji, manetka prawa z obsługą komputera pokładowego i moduł kierownicy 1K0 953 549 BN zakodowany 0000042 (komputer pokładowy + tempomat + tylna wycieraczka).

                  Czy da się w jakiś sposób wyłączyć ten tryb VW o którym piszesz? Czy ewentualnie podpięcie multikierownicy ze skody może pomóc?
                  Ostatnio edytowany przez mavric; 30710.

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10970
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    adaptacje sterownika kanał 00, to jest taki niby reset ustawień
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • mavric
                      Drive
                      • 2013
                      • 51
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Tak jak pisał krzynol - 17 instruments - adaptacje - kanał 00 resetuje ustawienia licznika. Reset zatrybił, odzyskałem władzę nad Maxi-Dot'em

                      Dzięki Panowie za pomoc.

                      Komentarz

                      • Maju77
                        Classic
                        • 2019
                        • 4
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                        #12
                        Panowie nie wiem czy w dobrym dziale , ale mam problem . Otóż dziś rano mój wyświetlacz między zegarami zrobił się cały biały .I tu jest pytanie czy mam wymieniać licznik na inny czy da się to jakoś naprawić .Dziękuje z góry za pomoc.
                        IMG_20220213_165127.jpg

                        Komentarz

                        Pracuję...