Auto umarło - problem z MaxiDot

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pakeroso
    Drive
    • 2017
    • 94
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    Auto umarło - problem z MaxiDot

    Cześć. Może podpowiecie mi gdzie szukać przyczyny. Dziś chciałem odpalić auto, a tu komputer nie świeci - nie reaguje na otwarcie drzwi, czy przekręcenie kluczyka. Silnik kręci, odpala i zdycha.

    VCDS generuje błędy blokady silnika przez immobiliser, klimatyzacja, koło kierownicy i CAN nie mogą połączyć się ze wskaźnikami, a same wskaźniki nie odpowiadają.

    Czy to padł komputer, czy coś zaśniedziało?
  • Rafał Oskar
    RS
    • 2017
    • 5673
    • Volkswagen
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Robiłeś coś z licznikiem ? Wymieniałeś ? Kodowałeś coś ?
    OIIFL Kombii - 198 Km / 457Nm - R Stage One
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5-o2fl-2-0-tdi


    T: 500286848

    Komentarz

    • pakeroso
      Drive
      • 2017
      • 94
      • Octavia II (1Z3)
      • BGU 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Licznik był wymieniany (bo w mojej wersji Classic nie bylo MaxiDota), ale to bylo chyba z rok temu, albo i dalej. Ostatnio nic nie robiłem i wszystko grało.

      Komentarz

      • koleś
        RS
        • 2009
        • 2831
        • Fabia combi (6Y5)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        A poprzedni licznik masz?
        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

        Komentarz

        • pakeroso
          Drive
          • 2017
          • 94
          • Octavia II (1Z3)
          • BGU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Tak, mam

          Komentarz

          • koleś
            RS
            • 2009
            • 2831
            • Fabia combi (6Y5)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            No to go włóż i powinien wóz odpalić. Tak myślę. Spróbuj.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz

            • georgg
              RS
              • 2013
              • 17083
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
              VCDS generuje błędy blokady silnika przez immobiliser,
              Ja bym tutaj szukał problemproblemów.
              W pierwszej kolejności wyciągnąłbym licznik i zobaczył czy wtyczka jest dobrze zapięta, czy z kablami wszystko OK. Jak licznik będziesz miał na stole to można wtedy popatrzeć czy wszystko w środku jest w porządku.
              SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
              ​​​
              Grzegorz

              Moja Ambitna Czarnula

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10922
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                a ja bym szukał braku zasilania gdzieś, bo obajwy dodatkowe jak braki komunikacji, nijak sie mają do immo
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • pakeroso
                  Drive
                  • 2017
                  • 94
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Auto dużo stoi w ostatnim czasie bo nie mam kiedy jeździć więc osobiście też obstawiam że coś gdzieś zaśniedziało, liczniki raczej nie psują się elektronicznie.
                  Natomiast gdyby to był problem z immo, to komputer raczej by świecił.
                  Ostatnio kostki poduch pod siedzeniami nie chciały stykać.

                  Dam znać po wyjęciu zegarów.
                  Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255.

                  Komentarz

                  • pakeroso
                    Drive
                    • 2017
                    • 94
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Licznik wyjęty, przeczyszczone styki, podpięty z powrotem.
                    Ekran zaświecił się, reaguje na otwarcie drzwi, pokazuje przebieg.

                    Niestety VCDS pokazuje błąd immo - auto nie odpala. Błąd CAN zniknął, ale sterownik kietownicy raportuje nieprawidłowe zakodowanie. Z zestawem wskaźników nadal połączyć się nie można.

                    Komentarz

                    • pakeroso
                      Drive
                      • 2017
                      • 94
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BGU 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Kontynuując, wydaje mi się, że przyczyną tych problemów mogla być nie do końca dociśnięta wtyczka licznika, która w końcu poluzowała się.

                      Kontaktowałem się ze szpecami z Żor - bez większego zastanowienia stwierdzili, że temat jest do ogarnięcia, niestety jakoś specjalnie tanio to nie wychodzi.

                      Wygląda na to, że poleciało całe kodowanie, czyli z immo i sterownika kiery. Nie wiadomo też dlaczego nie gada z VCDSem.

                      Więc nie pozostaje teraz chyba nic innego, jak wysłać go na warsztat.
                      Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255.

                      Komentarz

                      • pakeroso
                        Drive
                        • 2017
                        • 94
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Minął miesiąc i temat możemy uznać za zakończony. Happy endu niestety nie będzie.

                        Licznik pojechał do Żor i po szybkiej diagnozie chłopaki stwierdzili uszkodzenie procesora.

                        Naprawa zamknęła się w 700 zł, a więc na granicy opłacalności. Tyle dobrego, że dali 2 lata gwarancji.

                        Komentarz

                        Pracuję...