[O2 preFL] Nie działają funckje komfortowe z pilota. Problem z TPMS.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bozo
    Classic
    • 2021
    • 5
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    [O2 preFL] Nie działają funckje komfortowe z pilota. Problem z TPMS.

    Witam wszystkich,

    mam kilka problemów ze swoim samochodem. Przede wszystkim nie działają mi funkcje komfortowe z pilota, czyli otwieranie/zamykanie szyb po przytrzymaniu przycisku. Nie działa mi również otwieranie bagażnika. Za pomocą VCDS zweryfikowałem, że wszystkie te funkcje są zakodowane, ale mimo to auto ma gdzieś funkcje pilota inne niż otwieranie/zamykanie.

    Czy takie problemy mogą mieć swoje źródło po stronie pilota? Do samochodu po zakupie dorabiałem w ASO dwa oryginalne kluczyki scyzoryki i zastanawiałem się, czy być może przy nich ASO nie zrobiło jakiejś lipy.

    W swoim samochodzie mam również "pasywny" TPMS, który chyba został zakodowany przez poprzedniego właściciela, ponieważ pod panelem klimatyzacji próżno szukać przycisku "SET". Ostatnio w trasie po postoju "zaciął" mi się tempomat i nie chciał działać, więc w myśl najprostszego troubleshootingu "wyłącz i włącz" zgasiłem silnik jadąc i odpaliłem go ponownie delikatnie puszczając sprzęgło. Samochodu jako całości to za bardzo nie obeszło, zapaliła się natomiast po tej operacji kontrolka TPMS. Na najbliższym MOPie zatrzymałem się sprawdzić ciśnienie w kołach, które okazało się być prawidłowe - stąd wnioskuję, że coś mu się "pomyliło" po starcie silnika w ruchu. Po powrocie z trasy podłączyłem VCDS aby zresetować TPMS, jako że nie posiadam przycisku (03 ABS -> 04 Basic Settings -> Grupa 42 -> GO), ale to pogorszyło sprawę jeszcze bardziej. Od tamtego czasu kontrolka TPMS mruga (co według instrukcji oznacza usterkę TPMS) i jedyny sposób na jej zgaszenie jaki znalazłem to całkowite wykodowanie funkcjonalności, którą jednak wolałbym mieć.

    Czy ktoś ma może pomysł o co z TPMS może chodzić? ABS nie zwraca żadnych błędów, przed usunięciem kodów przy resecie TPMS wskazywał on jedynie na problem z ciśnieniem w jednym z kół.

    Załączam autoscan.

    Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie wskazówki.
    Załączone pliki
  • patryk23
    L&K
    • 2011
    • 1105
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #2
    Jeżeli chodzi o komfortowe to były czy po dołożeniu scyzoryka zakładasz że mają być . Możesz odkodować. I zobaczyć czy pomoże po ponownym zakodowaniu . Co do tpms to zainwestuj w przycisk bo to drut jakich mało . Z tego co pamiętam to był patent na zwore w pompie żeby symulować przycisk ale nigdy nie bawiłem się w to .
    ​​​​​

    Komentarz

    • Bozo
      Classic
      • 2021
      • 5
      • Octavia II (1Z3)
      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Dzięki za odpowiedź.

      Samochód kupiłem z kluczykiem bez pilota, dlatego scyzoryki z pilotem zamówiłem w ASO, gdzie zostały zakodowane. O zakodowanie funkcji komfortowych poprosiłem członka grupy OCP Dolnośląskie na facebooku, ale mimo zakodowania funkcje nie działają. Po zakupie własnego kabla zweryfikowałem, że są one zakodowane, ale niestety nie działają. Działa natomiast otwieranie/zamykanie szyb przy użyciu przełącznika centralnego zamka z kabiny.

      Co do TPMS - czy możliwe jest to, aby mruganie kontrolki było spowodowane brakiem przycisku? Zakładałem, że brak przycisku powoduje jedynie trudność w ustawianiu nowych wartości.

      Komentarz

      • patryk23
        L&K
        • 2011
        • 1105
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Jak nie działają po kodowaniu to albo coś w bordzie pominięte w co mało wierzę może podmiana samego modułu 46 lub kopanie się z koniem ... Przycisk możliwe że załatwiłby sprawę wykoduj z pompy monitoring ciśnienia i zakoduj ponownie powinno pomóc na chwile

        Komentarz

        • koleś
          RS
          • 2009
          • 2832
          • Fabia combi (6Y5)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Przycisk TPMS musi być. Przyjedź to dołożę.

          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

          Komentarz

          • Bozo
            Classic
            • 2021
            • 5
            • Octavia II (1Z3)
            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

            #6

            Witam wszystkich ponownie, wskrzeszę trochę swój własny temat. Po 2 latach trafiła się okazja, że dla dziewczyny zakupiliśmy Audi A3 8p z 2011 roku (wiem, że to odpowiada już O2FL, a nie pre-FL, ale i tak byłem ciekawy), więc stwierdziłem że ponownie sprawdzę temat kluczyków.

            W mojej O2 przy sprawdzaniu bloków pomiarowych trzymanie przycisku nie jest widoczne jako stały sygnał, a jedynie jako impuls, natomiast we wspomnianej A3 wyraźnie widać sygnał ciągły. Zacząłem więc kopać głębiej, szukając z czego może problem wynikać.

            Jak się okazuje, zaczynam mieć podejrzenia że w ASO odwalił się jakiś potężny wałek i sami się tak zakręcili że już nie wiedzieli co mi powiedzieć. Mianowicie - na fakturze jaką wystawiło mi ASO widnieje inny numer modelu pilota (1K0 959 753 N), niż ten który ostatecznie otrzymałem (1JO 959 753 DJ), a co jeszcze ciekawsze, na obydwu otrzymanych pilotach końcówka numeru części (DJ) jest wyraźnie przez kogoś zdrapana.

            Poczytałem troszeczkę więcej i doszedłem do informacji, że te piloty charakteryzują się inną częstotliwością pracy... nie mam zielonego pojęcia jak czarodzieje w ASO zadbali żeby to w ogóle ze sobą gadało. Moduł w samochodzie to 1K0 959 433 AK, więc również niezgodny z częstotliwością 315 MHz. Słyszał ktoś z was kiedyś o takich czarach?

            Zastanawiam się teraz, czy czegoś mi zdrowo w aucie nie namieszali - czy inny pilot działający na prawidłowej fali będzie się w ogóle dało zakodować? Zastanawia mnie to zwłaszcza pod kątem alarmu jaki jest założony. Jest on dołożony w ASO, na ten moment nie znam producenta ani modelu, muszę podłubać nad pedałami i poszukać centralki. Przy zamknięciu samochodu jest 1 sygnał kierunkami informujący o zamknięciu, a po krótkiej chwili 3 kolejne informujące o uzbrojeniu alarmu.

            koleś, wybacz ogromnie spóźnioną odpowiedź - 2 lata temu dużo się działo w moim życiu i ten wątek kompletnie wypadł mi z pamięci. Chciałbym sam spróbować dołożenia przycisku, jeżeli stwierdzę że to za dużo lub nie podołam to na pewno się odezwę. Dzięki!

            Załączone pliki

            Komentarz

            • Bozo
              Classic
              • 2021
              • 5
              • Octavia II (1Z3)
              • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Piszę update że problem udało mi się rozwiązać - zakupiłem używanego pilota z oznaczeniem 1K0 959 753 G i zaadaptowałem go razem z pilotami z ASO przy użyciu VCDS. Po adaptacji, stare piloty nadal jedynie otwierają i zamykają samochód, a z dokupionego działają wszystkie funkcji komfortowe (otwieranie/zamykanie okien oraz otwieranie bagażnika).

              Porównując działanie po adaptacji, sygnał z 1K0 959 753 G w komputerze komputera wyraźnie odbierany jest jako ciągły, w przeciwieństwie do pilotów z ASO - trzymając przycisk na pilocie, w blokach pomiarowych widnieje "1" do momentu puszczenia przycisku.

              Mój osobisty morał z historii - będę unikał w przyszłości Centrum TMT Wrocław

              Komentarz

              Pracuję...