Octavia 2 FL gubi kluczyki centralnego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ATi
    Classic
    • 2019
    • 13

    Octavia 2 FL gubi kluczyki centralnego

    Witajcie, mam problem mały ale wkurzający. Skoda nagle zaczęła gubić kluczyki i to oba. Da się zamknąć i otworzyć tylko z kluczyka w drzwiach( centralny zamyka wszystkie drzwi i otwiera). Zaczęło się to dziwnie bo po wymianie filtrów ( olej,powietrza,kabinowy,paliwa). Dziwne jest to też że postoi dzień dwa i nagle zaczyna na parę zamknięć działa. Byłem z nią u elektromechanika i stwierdził że wypadło coś z kodowania poklikał na kompie 2 minuty na kluczyku powciskał przyciski i działało 3 dni, tzn samochód stał 3 dni. Aku wymieniony w maju, więc świeży. Samochód odpala jeździ, elektryka w samochodzie działa poprawnie - szyby, klima itd. Podłączyłem swojego chińczyka i nie mogę wejść ani w centralny zamek ani moduł komfortu, Przeglądałem fora różne i wytypowany został moduł centralnej elektryki, zamówiłem, zgrałem kodowanie ze starego i nie działa dalej. Próbowałem zrobić to co wyszukało mi w wyszukiwarce forum https://forum.octaviaclub.pl/forum/o...do-centralnego ale nie mogę wejść w te modułu. Baterie nowe, pitoly sprawdzone pod kątem wysyłania sygnału. Zastanawiam się czy to może wiązka w któryś drzwiach robi robotę albo alarm- niby ori skody ale wygląda jak dołożony, jest na boku obok skrzynki bezpieczników kable jakby dolutowane do wiązki oryginanej. Samochód mamy po firmie żony( odkupiony po lizingu) wcześniej jeździła jedna osoba, my jesteśmy drugim właścicielem. Odkąd udało się ją wykulac po przejściach w 2019 roku nie było z nią problemu, wtedy padł sterownik, mechanik wymienił ale wgrał mapę po zmianie dieselgate a skoda nie była przerobiona i trzeba było wgrać sprzed zmiany. Ja ze swojej strony wyczyściłem contactolem wszystkie miejsca bezpieczników , bezpieczniki nowe. Szukałem sterownika centralnego zamka za schowkiem po prawej stronie ale tylko poduszka była ( autodata pokazywała możliwą lokalizację ale nic tam nie było). miał ktoś coś podobnego??? Nie chodzi mi o zaoszczędzenie pieniędzy bo w skode już przeszło połowa wartości włożona , termin na naprawę do elektromechanika to dopiero za 3 tyg. Szukałem w wyszukiwarce forum czegoś podobnego ale nie znalazłem, może coś gdzieś ominąłem. Silnik to 1,6 tdi 2012 rok,
  • ATi
    Classic
    • 2019
    • 13

    #2
    Cześć, mały update. Dzisiaj podchodząc do samochodu :
    - próba otworzenia z kluczyka- tylko drzwi kierowcy nie było słychać centralnego( tylko drzwi kierowcy się otworzyły, reszta zamknięte)
    - wsiadłem podłączyłem kompa błędów brak9wczoraj vcds 20.01, dzisiaj 17.01 na dwóch różnych kablach), ale dalej brak możliwości wejścia w komfort i centralny
    - próbówką sprawdzone znowu bezpieczniki- wszystkie mają zasilanie
    - na odpalonym silniku przycisnąłem przycisk otwieranie/zamykanie na tunelu centralny otworzył i zamknął wszystkie drzwi
    - komp dalej błędów brak, ruszałem wiązkami w drzwiach i dalej to samo
    - zgasiłem silnik, wysiadłem żeby sprawdzić piloty- brak reakcji
    - zamknąłem z zamka - zamknięte wszystkie drzwi, światła mignęły jak przy pilocie( drzwi sprawdzone ręcznie- wszystkie zamknięte)

    Jeszcze jedna rzecz, wczoraj jak żona wróciła zamknęła z kluczyka w drzwiach samochód nie wygasił świateł- został na postojowych.

    Komentarz

    • kowaltom99
      Rider
      • 2009
      • 741
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Sprawa nr 1 - w O IIFL nie ma osobnego modułu komfortu. Jeżeli próbujesz wejść w moduł nr 46 - to nigdy się z nim nie połączysz.
      W OII FL całość elektryki w tym kodowanie kluczyków i sterowanie pilotem ogarnia moduł Nr 09 centralnej elektryki- tam szukaj.

      Czy po wymianie modułu centralnej elektryki kodowałeś od nowa piloty? Jeżeli nie kodowałeś - to piloty nie mają prawa działać.
      Tu masz filmik jak to zrobić - od 9 minuty
      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



      Jeżeli otwierają się tylko drzwi kierowcy - to sprawdź kodowanie - w module 09
      LC,03,6,Komfortowe otwieranie jedynie drzwi kierowcy aktywne
      Jeżeli masz to zaptaszkowane to centralny będzie otwierał tylko drzwi kierowcy.


      "Jeszcze jedna rzecz, wczoraj jak żona wróciła zamknęła z kluczyka w drzwiach samochód nie wygasił świateł- został na postojowych" - a przypadkiem żona nie zostawiła włącznika świateł w pozycji "postojowe" ???
      Ostatnio edytowany przez kowaltom99; 6234.

      Komentarz

      • ATi
        Classic
        • 2019
        • 13

        #4
        Hej
        kowaltom99, tak po przełożeniu i wgraniu kodowania ze starego pojechałem do elektromechanika, tak jak pisałem wziął swój komputer podłączył i cała akcja trwała ze 2 minuty, dodał dwa kluczyki które działały przez 3 dni. Zastanawia mnie sytuacja którą miałem teraz. Samochód zostawiony po jeździe miał załączone światła na Auto(z reguły tak jest jeżdżone, żona wczoraj miała to samo wiec dzisiaj widziałem na żywo co się dzieje), załączył xenon, wysiadłem wyjąłem kluczyk. Samochód przeszedł na pozycyjne i z takimi został po zamknięciu z zamka drzwi kierowcy mimo że było słychać zamknięcie wszystkich drzwi. Samochód zamknięty a światła świecą. Dzisiaj próbowałem też opcje odłączyć go z aku i też nic nie pomogło, stał tak ze 3godziny klemy spięte. Co do drzwi to zrobiło się coś takiego że gdy postoi godzinę, dwie to otwierając kluczykiem w zamku, centralny nie działa. Otwiera mechanicznie zamek drzwi kierowcy przez co mogę wsiąść i jak przekręcę zapłon mogę przyciskiem ze środka otworzyć resztę samochodu, tak jakby gubił zasilanie gdzieś Zastanawiam się czy tu roboty nie robi dołożony( ???) bo na taki wygląda alarm, niby ori bo podpisany nr części skody, wielkie logo itd. Czy on gdzieś nie ma jakiegoś dodatkowego akumulatora?? Zawsze było tak że jak miałem uchyloną maskę, zamknąłem go z pilota, uzbroił się i otworzyłem na całość maskę to wyła. Teraz tego nie ma, choć dioda w drzwiach miga. Kable na łączeniach drzwi sprawdzałem na tyle o ile to było możliwe wyglądają na zdrowe, zero pęknięć czy zielonego nalotu.

        Komentarz

        • ATi
          Classic
          • 2019
          • 13

          #5
          Zrobiłem jak na filmie, cała procedura wykonana, samochód miga światłami , jeden, drugi kluczyk fajnie pięknie, ale dalej nie działa po wyjęciu kluczyka i opuszczenia samochodu. :/

          Komentarz

          • ATi
            Classic
            • 2019
            • 13

            #6
            Znalazłem całkiem przypadkiem winę tego problemu,żaden moduł,drzwi czy inne. Siedziałem teraz na parkingu przed pracą i po wyjęciu kluczyka radio się nie wygasilo. Myślę sobie czyli jak radio nie gaśnie to tak jakby samochód widział że kluczyk jest włożony i odblokowany. Próba czy blokuje kierownicę i bingo nie blokuje,poruszałem lekko końcówką kluczyka na wyciągniętym i pyk blokada wskoczyła i normalnie samochód się wygasilo,pilot działa. Dzisiaj pojadę do gościa co naprawia stacyjki niech ją obejrzy bo stawiam że któraś zapadka się nie cofa i blokuje,przez to samochód widzi jakby miał kluczyk w stacyjce. Wieczorem dam znać może komuś to pomoże w przyszłości.

            Komentarz

            • kowaltom99
              Rider
              • 2009
              • 741
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez ATi Zobacz wpis
              Znalazłem całkiem przypadkiem winę tego problemu,żaden moduł,drzwi czy inne. Siedziałem teraz na parkingu przed pracą i po wyjęciu kluczyka radio się nie wygasilo. Myślę sobie czyli jak radio nie gaśnie to tak jakby samochód widział że kluczyk jest włożony i odblokowany. Próba czy blokuje kierownicę i bingo nie blokuje,poruszałem lekko końcówką kluczyka na wyciągniętym i pyk blokada wskoczyła i normalnie samochód się wygasilo,pilot działa. Dzisiaj pojadę do gościa co naprawia stacyjki niech ją obejrzy bo stawiam że któraś zapadka się nie cofa i blokuje,przez to samochód widzi jakby miał kluczyk w stacyjce. Wieczorem dam znać może komuś to pomoże w przyszłości.
              Wygląda na to, że trafiłeś :-)
              Kostka stacyjki w O II to znany problem.
              Niech mechanik nie kombinuje tylko wymienia na nową.
              Polecam blog naszego forumowego kolegi Krzynol-a
              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

              Komentarz

              • ATi
                Classic
                • 2019
                • 13

                #8
                Byłem u gościa co naprawia stacyjki potwierdził po wyjęciu jej jak rozłożył na części pierwsze. Same zapadki w stacyjce ok, ale w tym elemencie blokującym już nie ok. Wymienił posprawdzał w piątek mam przyjechać rozliczyć usługę na razie 100 zł zadatku wziął docelowo 250. Samochód pali jeździ, zamyka drzwi, rozłącza elektrykę, komfort działa - jest ok. Więc wydaje mi się że temat można zamknąć. Jest ogarnięte na obecną chwilę.

                Dzięki za pomoc.

                Pozdrawiam.

                Komentarz

                • kowaltom99
                  Rider
                  • 2009
                  • 741
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Wiesz - za odcinanie zapłonu odpowiada kostka stacyjki, tam są styki elektryczne.
                  Zapadka elementu blokującego nie ma tu znaczenia. Po wyjęciu kluczyka w każdej pozycji kierownicy zapłon powinien zostać odcięty, niezależnie czy kierownica zostanie mechanicznie zablokowana czy nie.
                  Jak problem powróci - to bym jednak sugerował wymianę kostki.

                  Komentarz

                  • ATi
                    Classic
                    • 2019
                    • 13

                    #10
                    Więc tak,dzisiaj dostałem co i jak z naprawą wyglądało,a mianowicie zostało wymienione w stacyjce :
                    - wszystkie sprzeżynki -wszystkie zapadki
                    -kostka
                    - blokada została zrobiona w pozycji kluczyka na 0 nie jak wcześniej było w momencie wyjmowania kluczyka

                    JAK na razie wszystko działa 100 na 100 na obu kluczykach.

                    Podliczając części i robociznę nie wydaje mi się że 250zl to dużo.
                    ​​​​​​
                    Zwrocilem uwagę na tą blokade, bo niektórzy majstrzy od zamków po prostu ją wywalają co mogłoby być problemem przy ewentualnej sprzedaży,bo mnie by to mogło nie przeszkadzać ale kupującemu już tak.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      jest tam zestyk elektryczny, który odpowiada za wyjęcie kluczyka ze stacyjki - to zacisk 86s
                      także w momencie wyjęcia kluczyka słychać klik - zamyka się blokada kierownicy i idzie sygnał 86s na auto i wtedy się gaszą pozycyjne, zapalają się lampki wnętrza, gaśnie radio, itd.
                      także jak działa to ok, ale masz troszkę porzeźbione jakby nie było
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      Pracuję...