Brak prądu w akumulatorze - prośba o pomoc w diagnozie...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kukubara
    Ambiente
    • 2009
    • 113

    Brak prądu w akumulatorze - prośba o pomoc w diagnozie...

    Hejka

    Pacjent to OII 1.4TSI 2013.

    Objawy: Całkowicie rozładowany akumulator...

    Dokładniejszy opis.

    Akt 1 - kilka lat temu.

    Jadę w trasie, zatrzymuję się by pogadać ze znajomym. Siedzimy chwilę w aucie, po tym czasie - całkowicie rozładowany
    akumulator nawet bendiź nie zazębia, wszystkie światła na desce przygasają itd.
    Znajomy na szczęście ma niedaleko auto z kablami - pożyczam prądu, odpalam i jadę.
    Auto jeździ kilka lat - w międzyczasie wymieniam akumulator!

    Akt 2 - Ostatnia zima.
    Po pracy objawy prawie całkowitego rozłądowania kumulatora. Auto jednak odpala, przejeżdżam kilkaset metrów i koniec.
    Akumulator pusty, jazdy nie będzie. Przyjeżdża gość z lawetą, odpalamy auto z przenośnego akumulatora - odpala idealnie
    ale po odłączeniu pomocniczego akumulatora po chwili gaśnie - brak łądowania, akumulator pusty.
    W serwisie nałądowano akumulator i wymieniono regulator napięcia. Auto jeżdzi.

    W pierwszych dwóch przypadkach nie wiedziałem jakie jest napięcie akumulatora bo nie miałem woltomierza.
    Kupuję woltomierz wtykany w gniazdo zapalniczki...

    Akt 3 - przedwczoraj
    Przyjechałęm na cmętarz postawić kwiaty etc. Po chwili próbuję odjechać - akumulator pusty, napięcie około 10V
    przy próbie rozruchu stada jeszcze. Na szczęście wujek mieszka niedaleko i ma ładowarkę. Zostaję dzień dłużej
    ładuje mocno akumulator i wracam do domu. Napięcie podczas jazdy utrzymuje się na poziomie 14.2-14.4V.
    Czyli idealnie...

    Jeżdżę teraz obserwując napięcie - jest ok. Zdażają się chwilowe spadki do 13.8V. uto jeździ.


    Co to może być?

    Zakładam, że przypadek 1 może nie mieć związku z 2 i 3, ale może ma? To by wykluczało winę akumulatora...

    Regulator wymieniony.
    Może uszkodzony zespół diód w taki sposób, ale generalnie działa, ale od czasu do czasu przestaje łądować?
    A może pierścień ślizgowy / szczotki?

    A może są w lesie?

    Wygląda na to, że po akumulator przestaje być ładowany, albo jest ładowany bardzo małym prądem
    aż się wyczerpie na tyle, że auto nie odpala..

    Macie może lepsze pomysły?

    Nie mogę sobie pozwolić na awarię gdzieś w Czarnej Dupie i spory wydatek na lawetę czy serwis.
    Skłaniam się do wymiany alternatora na nowy, żeby przynajmniej ten element wykluczyć.

    Czy jest możliwa jeszcze jakaś inna usterka, na którą wymiana alternatora nie pomoże?
    Pomijam może mało prawdopodobne przypadki jak jakieś zwarcie, które rozładowywuje akumulator...

    Z góry dzięki za pomysły
  • danielzy
    Ambiente
    • 2013
    • 117

    #2
    Jedyne co mi przychodzi do głowy i to bym sprawdził to czy jakiś układ nie kradnie ci prądu na postoju. Sprawdź pobór prądu tak 20-30 min po zgaszeniu auta.

    Komentarz

    • kukubara
      Ambiente
      • 2009
      • 113

      #3
      Gdzie można sprawdzić jaki kod powinien mieć alternator do mojej Skodziny (po VIN pewnie?)

      Komentarz

      • patryk23
        L&K
        • 2011
        • 1105
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Do 1,4 będziesz miał chyba taki jak w mpi (chyba 110Ą) musiałbyś dać do kumatego elektryka samochodowego,albo sam altek nie domaga a na mierniku masz puste napięcia albo takie spadki na kablach że wysysasz Aku . Na alternatorze jest nr albo nalepka z tego sczytasz .

        Komentarz

        • kukubara
          Ambiente
          • 2009
          • 113

          #5
          Jeżdżę i obserwuje wskazanie woltomierza. Nie zauważyłem żeby napięcie wyraźnie spadło kiedykolwiek i utrzymywało się na niższym poziomie niż te 14.xV
          Czasami widać 13.xV ale to na sekundy...

          Podłączyłem dzisiaj ładowarkę i doładowałem do pełna - akumulator przyjął ledwie 0.8Ah czyli był po prostu naładowany bardzo dobrze...

          Czyżby coś co jakiś czas nawalało? No nic, założę chyba alarm spadku napięcia żeby nie przegapić ew. awarii...

          Komentarz

          • kowaltom99
            Rider
            • 2009
            • 738
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Ja bym przyjrzał się alternatorowi. Piszesz, że był wymieniany regulator napięcia ( tzn szczotki też, to jeden moduł)
            A co z komutatorem? - miedziane ślizgi się wycierają i w pewnym momencie szczotki nie dotykają miedzi pełną powierzchnią i brak pełnego ładowania.
            Jeżeli pływa Ci napięcie ładowania poniżej 14V - to może pełna regeneracja altka by się przydała.
            Do wymiany
            - łożyska
            - komutator
            - regulator ze szczotkami

            Zobacz jakiej firmy masz altek - na alle... można kupić zestawy regeneracyjne

            Komentarz

            • kukubara
              Ambiente
              • 2009
              • 113

              #7
              Możliwe, że sprawa się wyjaśniła Po <> dwóch tygodniach stania akumulator pusty. Napięcie 2V, czyli denat
              A wcześniej podczas jazdy i na postoju napięcia poprawne...

              Komentarz

              Pracuję...