[O2] Wysokie obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez Salvatore
    Może ktoś to potwierdzić?
    nikt Ci tego raczej nie potwierdzi
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • rafs
      Drive
      • 2006
      • 92

      #27
      Taką odpowiedź otrzymałem od Skody: "Szanowny Panie.
      Skoda Auto Polska SA potwierdza takie rozwiązanie, jak zacytowane przez personel serwisu.
      Zarządzanie obciążeniem elektrycznym samochodu ma za zadanie zapewnienie zawsze dostatecznego zasobu energii do uruchomienia silnika. W tym celu odpowiednio do obciążenia alternatora regulowany jest poziom prędkości obrotowej biegu jałowego silnika, a w zależności od napięcia pokładowego odłączane niektóre odbiorniki elektryczne.

      Z wyrazami szacunku,
      Zespół ©koda INFO"
      OCTAVIA II 1.9TDI - 2006 - sprzedana
      OCTAVIA II 1.9TDI - 2007 - Rozbita, sprzedana
      OCTAVIA II FL 1.9 TDI 4x4 - 2009

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        problem z pierwszego posta ma się NIJAK do następnych "problemów" związanych z uruchamianiem zimnego silnika, gdzie podniesiony obroty są sprawą normalną dla każdego, kto miał kiedykolwiek styczność z samochodem.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • kuba80
          Classic
          • 2013
          • 1

          #29
          Re: Wysokie obroty

          Ja miałem podobny problem , wszystko wskazywało na wadliwy czujnik temp. ale po podłączeniu Vaga pokazał zero błędów. Po otwarciu bloków pomiarowych okazało się, że jedna czujnik temp przekłamywał tj komp pokazywał 60 stopni a na desce rozdzielczej było już 90. Wymieniłem czujnik ale dalej problem był taki sam obroty trzymały się na 1000 i i co gorsza po uruchomieniu silnika zaczęły się problemy , nawet po przekreceniu stacyjki-zapłonu zaczeły wariowac wszystkie przekaźniki i kontrolki, zapłon był przerwany i silnik mi przerywał momentami czyli pojawił się problem z prądem-mechanik misiek sprawdził wszystkie przekaźniki poprzekładal je i zamontował swoją mase z karoserii do bloku silnika bo wszystko wskazywało jak by masy było brak-nigdzie nie mogliśmy jej znależdz ale przeciez auta mają mase na silnik...przy okazji może ktos wie jakfabrycznie jest podana masa na silnik w skodzie???.
          Po tych wszystkich zabiegach na chwile obecna problem minął i czekam czy faktycznie problem był z masa i dlatego podwyższał obroty czy to tylko bomba zegarowa z opóźnionym zapłonem i za jakis czas problem powróci..




          Zamieszczone przez abc_rlz.
          Panowie,
          Mam problem.
          Silnik 1.9 TDI w trakcie jazdy wchodzi na obroty 1100 i czasem tak się trzyma godzinę, raz 5 minut , a czasem w ogóle to się nie zdarza, nie zależnie od tego czy jest na zewnątrz + 30 czy - 20. Mocy nie stracił , tak samo po podpięciu pod komputer nic nie wykryto. Chłopaki z kocmyrzowskiej ( ASO Inter-auto) nie wiedzieli z czym to się je.
          Może ktoś z was miał podobny problem ?
          Cóż to może być termostat , sterownik silnika ? :roll:
          rocznik 2008 , przebieg 50kkm

          Komentarz

          • kigun
            Classic
            • 2010
            • 28

            #30
            Ostatnio ten problem pojawił się również u mnie. Kilkukrotnie zauważyłem, iż w pewnym momencie szkodnik samoistnie zwiększa obroty do około 1100/min. Przegazowanie nic nie daje, próbowałem trochę jeździć z tym efektem ale też bez poprawy. jednakże problem ustępuje po ponownym uruchomieniu samochodu.
            Dodatkowo, po kilkugodzinnym postoju jest jeszcze jeden problem: po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki zachowują się normalnie, jednak podczas rozruchu raz jeszcze pojawiają się kontrolki ABS i "tzw pijany samochód" - znikają po uruchomieniu samochodu.
            sprawdziłem napięcie na akumulatorze przy zapalonych wszystkich światłach - napięcie 13,83V - czy jest to właściwe napięcie ładowania z alternatora? Sam akumulator ma 61Ah 540A.
            w mojej poprzedniej octavce II ale nie FL z tym samym silnikiem 1,9tdi akumulator był większy?

            Komentarz

            • boogoo
              Ambiente
              • 2012
              • 239

              #31
              Miałem podobne sytuacje z tymi obrotami.Szczególnie zauważyłem to po myjni,że obroty wchodzą na 1100 /min-po zgaszeniu i uruchomieniu było o.k.
              Gdzieś wyczytałem,że może fiksować czujnik temperatury wody. I faktycznie z kanału zauważyłem,że jego końcówki kabli są bez dodatkowej osłony,a samo gniazdo czujnika usytuowane jest w górę,co sprzyja gromadzeniu się wody we wtyczce. Zaizolowałem to dokładnie i na razie od kilku miesięcy mam spokój z wariowaniem obrotów...
              Może sprawdźcie to u siebie,bo może być podobny problem.
              Następna będzie panamera....????
              Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

              Komentarz

              • kigun
                Classic
                • 2010
                • 28

                #32
                Zamieszczone przez boogoo
                Miałem podobne sytuacje z tymi obrotami.Szczególnie zauważyłem to po myjni,że obroty wchodzą na 1100 /min-po zgaszeniu i uruchomieniu było o.k.
                Gdzieś wyczytałem,że może fiksować czujnik temperatury wody. I faktycznie z kanału zauważyłem,że jego końcówki kabli są bez dodatkowej osłony,a samo gniazdo czujnika usytuowane jest w górę,co sprzyja gromadzeniu się wody we wtyczce. Zaizolowałem to dokładnie i na razie od kilku miesięcy mam spokój z wariowaniem obrotów...
                Może sprawdźcie to u siebie,bo może być podobny problem.
                sprawdzę i potwierdzę
                a jakie powinno być napięcie ładowania ?

                Komentarz

                • boogoo
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 239

                  #33
                  ja mam 14,0v na pełnym obciążeniu,czasem spadnie na 13,9v. Bez obciążenia 14,3 lub dziesiętną więcej...
                  Następna będzie panamera....????
                  Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                  Komentarz

                  • kigun
                    Classic
                    • 2010
                    • 28

                    #34
                    sprawdziłem, u mnie sytuacja wygląda następująco:
                    - po nocy napięcie na akumulatorze - 12,2 - 12,3V
                    - po uruchomieniu auta - 13,7 - 13,8V
                    - przy uruchomionych wszystkich światłach, klimie - trochę niższe

                    Odpiąłem akumulator, przeczyściłem zaciski i po uruchomieniu sprawdziłem napięcie było właściwe - 14,0 - 14,1 V, na samym aku napięcie 12,5V (mimo iż przed zdjęciem klem było około 12,3V :?: WTF) ale już następnego dnia to samo.

                    byłem na diagnostyce akumulatora, gość twierdzi że jest OK, :?:

                    przypilnowałem i sprawdziłem napięcie ładowania po zwiększeniu obrotów silnika na biegu jałowym do 1100 - było tylko 13,5V :evil:

                    zauważyłem również, iż chwilę przed zwiększeniem obrotów napięcie ładowania spadło do około 7V (na dosłownie milisekundy)

                    cały czas na różnych forach wertuję temat ale ile postów tyle rozwiązań. Nie chciałbym się ładować niepotrzebnie w koszta, bo tak naprawdę nie wiadomo co może być przyczyną: czy wadliwy jest alternator, regulator, lub tylko wyczyszczenia wymagają jakieś styki... a może gość sprawdzający akumulator się myli...
                    ostatnio znalazłem taki post na innym forum
                    Witam Wszystkich, nie wiem co jest grane z moją A3 ale od niedawna zaobserwowałem, że obroty same wskakują na ok. 1000 (zauważyłem jak stoję na skrzyżowaniach) trwa to ok. minuty i schodzą obroty do niższych na ok. 700 chwila spokoju i znowu to samo, pomaga jak czasami nacisnę pedał hamulca i spadają do 700 ale też nie zawsze. Do tego włączają się oba wentylatory i zauważyłem, że lekko migają mi światła, tak jakby delikatnie brakowało prądu, trudno mi to opisać, po prostu światła falują ale

                    Komentarz

                    • boogoo
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 239

                      #35
                      kigun, a to co masz za problem,że zacząłeś badać napięcie? Prawdą jest również,że jak ładowanie spadnie to silnik podniesie obroty-u mnie takie zachowanie było,jak polałem wodą po pasku wieloklinowym na pracującym silniku. Podobnie po ponownym odpaleniu było o.k.A czujnik miałem zaizolowany już wtedy. 8)
                      Następna będzie panamera....????
                      Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                      Komentarz

                      • kigun
                        Classic
                        • 2010
                        • 28

                        #36
                        ciąg dalszy poszukiwań

                        miałem chwilę czasu na weekendzie i dokonałem pomiarów...
                        na początek zmierzyłem napięcie na akumulatorze - było 12,2V - podejrzewam, iż właśnie dlatego przy rozruchu zapalają się kontrolki ABS, ręcznego, ASR
                        po odłączeniu akumulatora pojawiło się napięcie - 12,47V - o dziwo nie wiem jak to interpretować - czy to pojemność instalacji?
                        po ponownym załączeniu akumulatora - napięcie 12,39V
                        podczas rozruchu nie zapaliły się ponownie kontrolki ABS itp

                        dziś jednak rano znowu bryndza.....
                        czy ktoś ma jakieś pomysły? a z tego co widzę, to jest dość poważny problem wsród kolegów na różnych forach

                        [ Dodano: Wto 03 Gru, 13 20:57 ]
                        po odczytaniu błędu wyszło że:

                        01598 - Drive Battery Voltage
                        011 - Open Circuit - Intermittent
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 00101011
                        Fault Priority: 6
                        Fault Frequency: 5
                        Reset counter: 45
                        Mileage: 173415 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2104.14.05
                        Time: 18:27:06

                        Freeze Frame:
                        Term 15 On
                        Voltage: 13.50 V
                        ON
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF
                        czy ktoś mógłby mi pomóc to zdekodować?

                        [ Dodano: Pon 16 Gru, 13 08:37 ]
                        ostatnio znalazłem ten temat.... dokładnie tak jak u mnie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2688518.html

                        Komentarz

                        • pawel_breslau
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 175

                          #37
                          Coś się ruszyło w temacie czy problem nadal istnieje?
                          Mam podobny problem ale opisywany w innym temacie. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała a problem wraca co jakiś czas, czyli raz jadąc obroty wskakują do 1000 obrotów natomiast po przejechaniu kilku a czasami nawet kilometra i wrzuceniu na luz wraca do normy czyli w granicach 800-900 obrotów. W czasie jak wzrastają obroty załącza się wentylator. U Was też tak było/ tak jest nadal?
                          Daliście radę wyeliminować ten problem? Co było jego przyczyną?
                          Pozdrawiam.
                          Paweł

                          [ Dodano: Pon 16 Cze, 14 12:24 ]
                          Pdbijam. Dalej nikt nic :cry: :?:
                          Pozdrawiam

                          [ Dodano: Wto 01 Wrz, 15 19:45 ]
                          Wymieniłem rolkę od alternatora też na używkę i powiem Wam, że problem wyeliminowałem w 90 %. O tyle spadło mi podnoszenie się obrotów. Może jakby założyć nową rolkę to ... .
                          Ach te marzenia
                          Może komuś się to przyda.
                          Pozdrawiam.
                          Paweł
                          Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                          Komentarz

                          • kamis1
                            Classic
                            • 2013
                            • 28
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #38
                            Mam ten sam problem , wzrastaja wolne obroty (i wlacza sie wentylator), nie wazne czy cieply silnik czy jeszcze nie dogrzany .
                            Tylko jak na desce pokazuje np.70°C to czemu załączam wentylator ?

                            Komentarz

                            • kubala
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 122
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              Witam kolegów, u mnie też ten sam problem, chociaż nie wiem czy to problem czy wskazanie do wymiany akumulatora. Mam BXE po lifcie i jak gdzieś wcześniej przeczytałem akumulator oryginalny Warty 61Ah i 540A rozruchu, podczas kontroli akumulatora specjalnym przyrządem (elektronicznym) wyszło na to że prąd rozruchu mam na poziomie 370A i uwaga że akumulator nadaje się do wymiany. Moja skodzinka jest krajowa więc z tego co się dowiedziałem to obniżali koszta montując takie akumulatory a powinien być (jak podaje katalog) np. Centra Futura 77Ah i 760A, Bosch S5 77Ah i 780A. Oczywiście jak kolega powyżej zauważył nie zależy czy silnik jest ciepły czy zimny, ale przy ponownym odpaleniu obroty spadają.
                              Kubala
                              ------------------------------------
                              było 139 KM i 310 Nm
                              jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                              Komentarz

                              • kamis1
                                Classic
                                • 2013
                                • 28
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                Witam , Zastanawialem sie przez 2 miesiace co to jest , przez ten czas przeczytalem prawie caly internet .Na poczatku oczywiscie podpiecie pod komputer , mechanik powiedzial ze na 100% czujnik cieczy , ja nie bylem o tym przekonany , ale pomyslalem ze od czegos trzeba zaczac .Po wymianie tydzien bylo spokoju i znowu tylko ze doszly inne objawy. Przy zapaleniu zimnego silnika delikatne mruganie swiatel ( OCZYWISCIE DOBRZE BY BYLO CIEMNO wtedy widac efekt). puzniej mruganie swiatel i swiecaca kontrolka recznego i piszczenie (jak jazda przy zaciagnietym recznym) puzniej przy wlaczaniu kierunkowskawow . Na koncu to mi sie nawet radio wylaczalo . Oczywiscie masy i przeczyscilem . Podejzewalem komputer . Ale nattrafilem na takie forum
                                Witam Wszystkich, nie wiem co jest grane z moją A3 ale od niedawna zaobserwowałem, że obroty same wskakują na ok. 1000 (zauważyłem jak stoję na skrzyżowaniach) trwa to ok. minuty i schodzą obroty do niższych na ok. 700 chwila spokoju i znowu to samo, pomaga jak czasami nacisnę pedał hamulca i spadają do 700 ale też nie zawsze. Do tego włączają się oba wentylatory i zauważyłem, że lekko migają mi światła, tak jakby delikatnie brakowało prądu, trudno mi to opisać, po prostu światła falują ale

                                ludzie prawie wszystko wymienili patrz np na " pavel-rx " przeczytaj co odkryl na 9 str. Ja poszedlem tym tropem .Odpalilem zimny samochod (swiatla mrogaly ) pochodzil z 5 min zgasilem no i zabralem sie za macanie przewodow
                                No i chyba wyszlo przewod masy od akumulatora cieply , to raczej nie powinno tak byc. Ja na razie zrobilem tak ze dolozylem 2 kable 1.5mm od klemy i przykrecilem do masy .Na razie tak jeszcze na 100% sie nie ciesze dopiero pojezdzilem tak 4 dni i jest wszystko ok. musze minimum pojezdzic 2 tygodnie i napisze czy to to i wymienie na nowy przewod masowy .
                                Moze u Ciebie cos innego zawodzi ale warto to sptawdzic .
                                Powodzenia

                                Komentarz

                                Pracuję...