Witam posiadam octavke 1,6 MPI 2012rok z instalacją lpg landi z aso i mam następujący problem.
Jak temperatura spadła poniżej -10'C mam następujące objawy:
-odpalam wszystko ok, przęłącza sie na gaz
- po około godzinie pracy(jazdy po mieście z przerwami)
zaczynają migać światła zewnętrzne, wewnętrzne cała deska, włączają się wycieraczki, przy wyłączonych światłach (przełącznikiem) tez migają,włączają sie wycieraczki zatrzymują się w połowie szyby i idą dalej po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
Po całkowitym wystygnięciu odnowa godzina itp.
Mam 2 pytania:
1. Posiadam instalacje taxi (taksometr, radio taxi, lampa dachowa) i impuls brany jest z zegarów a prąd z zapalniczki czy to może mieć wpływ
2. jaki max moge aku założyć bo 44aH to troszke malo
Pozd. Paweł
Reklamacje do magika ok tylko zrobiłem 7000km i było ok.(auto fabrycznie nowe) Tylko impuls z licznika jest podpięty. reszta + i - z zapalniczki coby szybko można było zdjąć. Po odłączeniu autko dalej zyje swoim życiem. Chodzi o to ze elektryk w aso skoda przyjmie mnie dopiero 2 stycznia :evil: a świeta wyjazdy itp. i tak sie zastanawiam moze jakieś ten typ tak ma i można samemu dłubnąć. nie chce mi sie w święta na trasie czekać aż auto wystygnie żeby jechało dalej. A w ASO pan pierwsze co sie spytał to "stało sie na mrozach?" zaświecił zima wkońcu
super- a co go naładuje?
bo alternator masz pod 44Ah
Zamieszczone przez PAwelek85
(jazdy po mieście z przerwami)
najprawdopodobniej spadek napięcia na aku- mierzyłeś jakie masz pobory prądu?
sugerowałbym wizytę u elektryka(niekoniecznie w ASO) i pomiar prądu ładowania oraz poboru prądu podczas pracy silnika i na wyłączonym
zapalniczka cały czas jest pod napięciem, więc pobór prądu masz cały czas a przy jeździe 2-3 km nie naładuje ci się akku
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
po wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
Wygląda na to,że jakieś przebicie na kablach ze stacyjki może być.
Najpierw odłączyłbym całkowicie instalacje taxi i gazową.
Jak nic sie nie zmieni to znaczyło by to,że jakieś kabelki się nadpaliły.
Nikt przez forum tego chyba nie wyczai.
W każdym razie powodzenia życze,bo awaria faktycznie nietypowa.
po wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
Wygląda na to,że jakieś przebicie na kablach ze stacyjki może być.
Najpierw odłączyłbym całkowicie instalacje taxi i gazową.
odłączyłem i nic.
Następne pytanka:
1: dokupię gdzieś kostkę co idzie do licznika? (zimno i pękło mi to zabezpieczenie)
2: w serwisie podłączą mi taksometr? Oczywiście za odpowiednią opłatą.
super- a co go naładuje?
bo alternator masz pod 44Ah
Alternator go naładuje, to o czym piszesz to wiadomości z lat 60 gdzie były prądnice. Bzdury te są powtarzane do tej pory. Zapewniam, że ten alternator będzie ładował akumulator nawet 500 Ah.
po wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
Wygląda na to,że jakieś przebicie na kablach ze stacyjki może być.
Najpierw odłączyłbym całkowicie instalacje taxi i gazową.
odłączyłem i nic.
Następne pytanka:
1: dokupię gdzieś kostkę co idzie do licznika? (zimno i pękło mi to zabezpieczenie)
2: w serwisie podłączą mi taksometr? Oczywiście za odpowiednią opłatą.
Ad1.Bezproblemowo powinieneś dostać taką kostkę w ASO.
Kupowałem już kilka podobnych drobnostek(za niewielkie pieniądze) i nie ma z tym problemu oprócz terminu odbioru ok.1 tygodnia
Ad2.To w końcu ich zarobek.Nie powinni odmówić.Jeżeli montują akcesoryjne alarmy,audio to i z taksometrem sobie powinni dać radę.
To proszę o techniczne wyjaśnienie czemu alternator 90A, nie jest w stanie naładować, największego akumulatora jaki wejdzie tj. 278x175x190 i pojemności 70-80Ah?
To proszę o techniczne wyjaśnienie czemu alternator 90A, nie jest w stanie naładować, największego akumulatora jaki wejdzie tj. 278x175x190 i pojemności 70-80Ah
be my guest :wink:
w dużym skrócie alternator przede wszystkim ładuje urządzenia pojazdu podczas jazdy a dopiero nadmiar energii przeznaczany jest na doładowywanie akku
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Fajna odpowiedź, kolejne linki do for gdzie w większości bzdury piszą.
1. To może inaczej, ile akumulator 100Ah jest w stanie pobrać amper (przy napięciu 14,4V) jak jest wyładowany (sem 12,0V) i naładowany (sem 12,8V).
2. Ile akumulator pobiera amper w normalnym cyklu pracy samochodu, rozruch-ładowanie.
3. Ile średnio amper pobiera instalacja pracującego auta (dzień,noc).
4. Dlaczego sterownik silnika, który steruje pracą alternatora (kolejna niespodzianka?), obniża w pewnych sytuacjach napięcie do 13,9V
2. Kolejna zagadka, jakie alternatory są montowane w ciężarówkach gdzie stosujemy 180-300Ah akumulatory?
Może, jeśli odpowiesz SOBIE na te pytania, zrozumiesz co piszę.
A w wojsku nie byłem, bo wolałem się uczyć niż przez rok siedzieć z debilami, chlać i ćpać, strzelić sobie 3 razy z krzywego kałacha, nabawić się grzybicy i innego syfu (WP, dobre...). Jak sobie będę chciał na prawdę postrzelać z różnego sprzętu to się przejadę na południe USA,
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Alternator ma wydajność np. 90A ale przy 5000 obr/min, przy niższych obrotach maksymalny prąd spada. Jeśli jeździmy krótkie trasy na 1500 obr/min to faktycznie akumulator będzie niedoładowany.
Poniżej charakterystyka przykładowa porównująca prądnicą i alternator.
Może jedno słowo komentarza - jest to charakterystyka prądu maksymalnego w funkcji obrotów alternatora
piotrek_gdy, logicznie rozumując jaka jest różnica między 44Ah a np. 60Ah? Dlaczego alternator nie naładuje 60Ah, a naładuje 44Ah skoro przy rozruchu i na postoju stracą tyle samo energii?
Ja tam załadowałem największy jaki pasował i jakoś nie mam problemów z jego doładowaniem.
tylko pewnie jest tak że do 44Ah masz mniej urządzeń do rozruchu i mniejszy alternator(np 90A), a do 60Ah masz 140A
nawet w 2,0tdi były montowane różne alternatory (że o pojemności akku nie wspomnę) w zależności np czy była nawi albo czy auto fabrycznie jest przygotowane pod przyczepę
zamawiając auto dowiedziałem się, że w przypadku instalacji haka jest montowany inny-mocniejszy alternator i akku
parasite, problemem nie jest rozmiar akku ale realne szanse na jego regularne i prawidłowe ładowanie i unikanie niedoładowania
przecież producent po coś zaleca określoną pojemność akku
Zamieszczone przez Sebastian_M26
jakie alternatory są montowane w ciężarówkach gdzie stosujemy 180-300Ah akumulatory?
na instalację 24V?
np takie od 60A do 120A
a akku np do stara 200 ma 170Ah przy relatywnie dużym prądzie rozruchowym rzedu 960 :P
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
piotrek_gdy, no ale to jest logiczne. Więcej urządzeń, dodatkowa przyczepa, większe obciążenie alternatora i większe aku, ale według mnie nie ma znaczenia czy włożysz większy aku w miejsce mniejszego. Jeśli ten będzie niedoładowany to i ten mniejszy też będzie niedoładowany. Przecież większy aku nie oznacza większego poboru prądu w aucie.
parasite, zagadka tkwi w tym, jakie robisz przebiegi i w jakich warunkach. Jak odpalasz samochód raz i jedziesz godzinę z normalnymi obrotami, to alternator naładuje nawet większy niż ori akumulator, bo ma czas i nadwyżkę prądu. Schody, zaczynają się w mieście, gdy co chwila odpalasz samochód , a w międzyczasie stoisz w korkach na biegu jałowym, czyli przy dużo mniejszej wydajnosci prądowej alternatora, ale za razem przy maks poborze prądu: światła, podgrzewanie szyby, lusterek, stołków itp itd. Przy takiej eksploatacji notoryczne niedoładowywanie akumulatora gwarantuje jego szybką śmierć. Mniejszy w takiej sytuacji szybciej się naładuje.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz