szopka to malo powiedziane

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pe-zet
    Classic
    • 2014
    • 1

    szopka to malo powiedziane

    U mnie bangla
    gateway wymień moze na cos z 7N0 .... ale z daty 2012
  • PAwelek85
    Classic
    • 2012
    • 8

    #2
    szopka to malo powiedziane

    Witam posiadam octavke 1,6 MPI 2012rok z instalacją lpg landi z aso i mam następujący problem.
    Jak temperatura spadła poniżej -10'C mam następujące objawy:
    -odpalam wszystko ok, przęłącza sie na gaz
    - po około godzinie pracy(jazdy po mieście z przerwami)
    zaczynają migać światła zewnętrzne, wewnętrzne cała deska, włączają się wycieraczki, przy wyłączonych światłach (przełącznikiem) tez migają,włączają sie wycieraczki zatrzymują się w połowie szyby i idą dalej po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
    Po całkowitym wystygnięciu odnowa godzina itp.
    Mam 2 pytania:
    1. Posiadam instalacje taxi (taksometr, radio taxi, lampa dachowa) i impuls brany jest z zegarów a prąd z zapalniczki czy to może mieć wpływ
    2. jaki max moge aku założyć bo 44aH to troszke malo
    Pozd. Paweł
    O2 FL 2012 1,6MPI LPG

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      1. Reklamacja do magika co robił instalację
      2. Największy jaki fizycznie wejdzie
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • PAwelek85
        Classic
        • 2012
        • 8

        #4
        reklamacje

        Reklamacje do magika ok tylko zrobiłem 7000km i było ok.(auto fabrycznie nowe) Tylko impuls z licznika jest podpięty. reszta + i - z zapalniczki coby szybko można było zdjąć. Po odłączeniu autko dalej zyje swoim życiem. Chodzi o to ze elektryk w aso skoda przyjmie mnie dopiero 2 stycznia :evil: a świeta wyjazdy itp. i tak sie zastanawiam moze jakieś ten typ tak ma i można samemu dłubnąć. nie chce mi sie w święta na trasie czekać aż auto wystygnie żeby jechało dalej. A w ASO pan pierwsze co sie spytał to "stało sie na mrozach?" zaświecił zima wkońcu
        O2 FL 2012 1,6MPI LPG

        Komentarz

        • arek_sam
          Classic
          • 2012
          • 30

          #5
          a kolego ładowanie masz dobre??? moze alternator siada i stąd cyrki????

          Komentarz

          • PAwelek85
            Classic
            • 2012
            • 8

            #6
            nie mam problemów z ładowaniem chyba. Pali przy -11 bez problemu a jak pracuje i jedzie to szopki sie dzieją. ładowanie 14,3-14,4
            O2 FL 2012 1,6MPI LPG

            Komentarz

            • arek_sam
              Classic
              • 2012
              • 30

              #7
              czyli to występuje tylko i wyłącznie na gazie tak???? moze komputer gazowy pada

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                Największy jaki fizycznie wejdzie
                super- a co go naładuje?
                bo alternator masz pod 44Ah

                Zamieszczone przez PAwelek85
                (jazdy po mieście z przerwami)
                najprawdopodobniej spadek napięcia na aku- mierzyłeś jakie masz pobory prądu?
                sugerowałbym wizytę u elektryka(niekoniecznie w ASO) i pomiar prądu ładowania oraz poboru prądu podczas pracy silnika i na wyłączonym
                zapalniczka cały czas jest pod napięciem, więc pobór prądu masz cały czas a przy jeździe 2-3 km nie naładuje ci się akku
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • PAwelek85
                  Classic
                  • 2012
                  • 8

                  #9
                  piotrek_gdy,
                  zapalniczka cały czas jest pod napięciem, więc pobór prądu masz cały czas a przy jeździe 2-3 km nie naładuje ci się akku

                  no tak ale jak auto przestoi cały dzień i odpalam to jest wszystko ok.
                  i po nagraniu czyli powiedzmy 1-1,5 godz zaczyna sie fanaberia.

                  [ Dodano: Nie 23 Gru, 12 14:28 ]
                  Zamieszczone przez arek_sam
                  czyli to występuje tylko i wyłącznie na gazie tak???? moze komputer gazowy pada
                  LPG i Pb
                  ogólnie to wygląda jakby coś sie przegrzewało i szalalo. Potem chłodzenie i wszystko ok do ponownego nagrzania.
                  O2 FL 2012 1,6MPI LPG

                  Komentarz

                  • jlupino
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 362

                    #10
                    Zamieszczone przez PAwelek85
                    po wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
                    Wygląda na to,że jakieś przebicie na kablach ze stacyjki może być.
                    Najpierw odłączyłbym całkowicie instalacje taxi i gazową.
                    Jak nic sie nie zmieni to znaczyło by to,że jakieś kabelki się nadpaliły.
                    Nikt przez forum tego chyba nie wyczai.
                    W każdym razie powodzenia życze,bo awaria faktycznie nietypowa.
                    Jaro

                    Komentarz

                    • PAwelek85
                      Classic
                      • 2012
                      • 8

                      #11
                      Zamieszczone przez jlupino
                      Zamieszczone przez PAwelek85
                      po wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
                      Wygląda na to,że jakieś przebicie na kablach ze stacyjki może być.
                      Najpierw odłączyłbym całkowicie instalacje taxi i gazową.
                      odłączyłem i nic.
                      Następne pytanka:
                      1: dokupię gdzieś kostkę co idzie do licznika? (zimno i pękło mi to zabezpieczenie)
                      2: w serwisie podłączą mi taksometr? Oczywiście za odpowiednią opłatą.
                      O2 FL 2012 1,6MPI LPG

                      Komentarz

                      • Sebastian_M26
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1823
                        • Superb II (3T4)

                        #12
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        Największy jaki fizycznie wejdzie
                        super- a co go naładuje?
                        bo alternator masz pod 44Ah
                        Alternator go naładuje, to o czym piszesz to wiadomości z lat 60 gdzie były prądnice. Bzdury te są powtarzane do tej pory. Zapewniam, że ten alternator będzie ładował akumulator nawet 500 Ah.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz

                        • jlupino
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 362

                          #13
                          Zamieszczone przez PAwelek85
                          Zamieszczone przez jlupino
                          Zamieszczone przez PAwelek85
                          po wyjęciu kluczyka dalej swoje przez jakieś 5 min plus słychać jak włącza i wyłącza się pompa paliwa. Następnie chwila spokoju pokonuje 2-3k i odnowa to samo.
                          Wygląda na to,że jakieś przebicie na kablach ze stacyjki może być.
                          Najpierw odłączyłbym całkowicie instalacje taxi i gazową.
                          odłączyłem i nic.
                          Następne pytanka:
                          1: dokupię gdzieś kostkę co idzie do licznika? (zimno i pękło mi to zabezpieczenie)
                          2: w serwisie podłączą mi taksometr? Oczywiście za odpowiednią opłatą.
                          Ad1.Bezproblemowo powinieneś dostać taką kostkę w ASO.
                          Kupowałem już kilka podobnych drobnostek(za niewielkie pieniądze) i nie ma z tym problemu oprócz terminu odbioru ok.1 tygodnia
                          Ad2.To w końcu ich zarobek.Nie powinni odmówić.Jeżeli montują akcesoryjne alarmy,audio to i z taksometrem sobie powinni dać radę.
                          Jaro

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            to o czym piszesz to wiadomości z lat 60 gdzie były prądnice

                            Sebastian_M26, ciebie w tym czasie nie było na świecie więc skąd wiesz? :wink:


                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Zapewniam, że ten alternator będzie ładował akumulator nawet 500 Ah
                            szkoda, że do czołgów takich nie instalują :diabelski_usmiech
                            ups, w wojsku pewnie też nie byłeś :lol:

                            Sebastian_M26, żeby nie robić zbyt dużego OT rzuć okiem na link- masz tam alternatory różnej mocy w zależności od pojemności silnika
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              #15
                              To proszę o techniczne wyjaśnienie czemu alternator 90A, nie jest w stanie naładować, największego akumulatora jaki wejdzie tj. 278x175x190 i pojemności 70-80Ah?
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                To proszę o techniczne wyjaśnienie czemu alternator 90A, nie jest w stanie naładować, największego akumulatora jaki wejdzie tj. 278x175x190 i pojemności 70-80Ah
                                Dołącz do Świstaka i zawieraj transakcje w sieci. Sprawdź, co sprzedają Twoi znajomi i handluj, nie płacąc za wystawianie ofert.


                                Systematycznie przerabiam swojego VolksWagena na samochód kampingowy. Ostatnio stanąłem przed zagadnieniem doboru akumulatora i alternatora. Nie ...


                                Sklep Forteczna Poznań oferuje akumulatory, prostowniki, ładowarki do akumulatorów, przetwornice samochodowe, do pieca c.o.




                                be my guest :wink:
                                w dużym skrócie alternator przede wszystkim ładuje urządzenia pojazdu podczas jazdy a dopiero nadmiar energii przeznaczany jest na doładowywanie akku
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  #17
                                  Fajna odpowiedź, kolejne linki do for gdzie w większości bzdury piszą.
                                  1. To może inaczej, ile akumulator 100Ah jest w stanie pobrać amper (przy napięciu 14,4V) jak jest wyładowany (sem 12,0V) i naładowany (sem 12,8V).
                                  2. Ile akumulator pobiera amper w normalnym cyklu pracy samochodu, rozruch-ładowanie.
                                  3. Ile średnio amper pobiera instalacja pracującego auta (dzień,noc).
                                  4. Dlaczego sterownik silnika, który steruje pracą alternatora (kolejna niespodzianka?), obniża w pewnych sytuacjach napięcie do 13,9V
                                  2. Kolejna zagadka, jakie alternatory są montowane w ciężarówkach gdzie stosujemy 180-300Ah akumulatory?

                                  Może, jeśli odpowiesz SOBIE na te pytania, zrozumiesz co piszę.

                                  A w wojsku nie byłem, bo wolałem się uczyć niż przez rok siedzieć z debilami, chlać i ćpać, strzelić sobie 3 razy z krzywego kałacha, nabawić się grzybicy i innego syfu (WP, dobre...). Jak sobie będę chciał na prawdę postrzelać z różnego sprzętu to się przejadę na południe USA,
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • piotrex
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1180
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Alternator ma wydajność np. 90A ale przy 5000 obr/min, przy niższych obrotach maksymalny prąd spada. Jeśli jeździmy krótkie trasy na 1500 obr/min to faktycznie akumulator będzie niedoładowany.

                                    Poniżej charakterystyka przykładowa porównująca prądnicą i alternator.



                                    Może jedno słowo komentarza - jest to charakterystyka prądu maksymalnego w funkcji obrotów alternatora
                                    Piotrek

                                    Fabia III Combi 1.0 CHYB
                                    Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      #19
                                      Przy pasku wielorowkowym mamy przełożenie minimum 1:3, a więc przy obrotach silnika 2000 mamy już 6000 na alternatorze.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • piotrex
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1180
                                        • Volkswagen

                                        #20
                                        Sebastian_M26, dobrze wiedzieć. Myślałem, że przełożenie jest ~1:2
                                        Piotrek

                                        Fabia III Combi 1.0 CHYB
                                        Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          #21
                                          Napisz jaką średnicę ma koło pasowe wału korbowego i alternatora to policzę przełożenie.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            #22
                                            piotrek_gdy, logicznie rozumując jaka jest różnica między 44Ah a np. 60Ah? Dlaczego alternator nie naładuje 60Ah, a naładuje 44Ah skoro przy rozruchu i na postoju stracą tyle samo energii?
                                            Ja tam załadowałem największy jaki pasował i jakoś nie mam problemów z jego doładowaniem.
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez parasite
                                              skoro przy rozruchu i na postoju stracą tyle samo
                                              tylko pewnie jest tak że do 44Ah masz mniej urządzeń do rozruchu i mniejszy alternator(np 90A), a do 60Ah masz 140A
                                              nawet w 2,0tdi były montowane różne alternatory (że o pojemności akku nie wspomnę) w zależności np czy była nawi albo czy auto fabrycznie jest przygotowane pod przyczepę
                                              zamawiając auto dowiedziałem się, że w przypadku instalacji haka jest montowany inny-mocniejszy alternator i akku

                                              parasite, problemem nie jest rozmiar akku ale realne szanse na jego regularne i prawidłowe ładowanie i unikanie niedoładowania
                                              przecież producent po coś zaleca określoną pojemność akku


                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              jakie alternatory są montowane w ciężarówkach gdzie stosujemy 180-300Ah akumulatory?
                                              na instalację 24V?
                                              np takie od 60A do 120A
                                              a akku np do stara 200 ma 170Ah przy relatywnie dużym prądzie rozruchowym rzedu 960 :P
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • parasite
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1368

                                                #24
                                                piotrek_gdy, no ale to jest logiczne. Więcej urządzeń, dodatkowa przyczepa, większe obciążenie alternatora i większe aku, ale według mnie nie ma znaczenia czy włożysz większy aku w miejsce mniejszego. Jeśli ten będzie niedoładowany to i ten mniejszy też będzie niedoładowany. Przecież większy aku nie oznacza większego poboru prądu w aucie.
                                                AGR 112KM, 232Nm
                                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                Komentarz

                                                • zwolin
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 656

                                                  #25
                                                  parasite, zagadka tkwi w tym, jakie robisz przebiegi i w jakich warunkach. Jak odpalasz samochód raz i jedziesz godzinę z normalnymi obrotami, to alternator naładuje nawet większy niż ori akumulator, bo ma czas i nadwyżkę prądu. Schody, zaczynają się w mieście, gdy co chwila odpalasz samochód , a w międzyczasie stoisz w korkach na biegu jałowym, czyli przy dużo mniejszej wydajnosci prądowej alternatora, ale za razem przy maks poborze prądu: światła, podgrzewanie szyby, lusterek, stołków itp itd. Przy takiej eksploatacji notoryczne niedoładowywanie akumulatora gwarantuje jego szybką śmierć. Mniejszy w takiej sytuacji szybciej się naładuje.
                                                  Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                                  O II Tour Combi 1.6
                                                  Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...