szopka to malo powiedziane

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #26
    zwolin, ale dlaczego szybciej się naładuje skoro obydwa stracą tyle samo pojemności?
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • zwolin
      Rider
      • 2010
      • 656

      #27
      parasite, Chociażby dlatego, że wiekszy utraci więcej pojemności na skutek samorozładowania (przy podobnej klasie akumulatora oczywiście). Ale tu to już się robi akademicka dyskusja
      Zacznijmy może od tego, że nie możemy zakładać na 100%, że oba akumulatory mamy naładowane na maks, zwłaszcza przy eksploatacji opisywanej powyżej. I w tym przypadku mamy oczywistą przewagę, aku o fabrycznej pojemności. Zauważ, że ten większy wystarczy raz niedoładować i to będzie się ciągnąć za nim aż do czasu, gdy trafi się dłuższa jazda....
      Generalnie uważam, że ładowanie dużo większego akumulatora jest pozbawione sensu. Lepiej za tą samą kasę poszukać lepszego czyli o większym prądzie rozruchowym.
      Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
      O II Tour Combi 1.6
      Mitsu Carisma 4G93 GDI

      Komentarz

      • parasite
        L&K
        • 2011
        • 1368

        #28
        zwolin, no ale nie przesadzajmy. Utrata pojemności przez samorozładowanie można pominąć przy tych różnicach w pojemności. Zakładając że akumulator o większej pojemności pociągnie większy prąd to różnica między nimi wynosi maks. 1A. Według mnie dla alternatora jest to bez różnicy i obydwa naładuje bez problemu. Za to w zimie aku o większej pojemności może być nieraz uratować dupę w zimie. Dodatkowo z reguły właśnie ten o większej pojemności ma też większy prąd rozruchu.
        Niestety dalej tej oczywistej przewagi nie widzę, bo oczywiście i ten fabryczny może nie być naładowany na maksa.

        Powiem inaczej. Większy akumulator pociągnie po prostu więcej amperów od alternatora, ale różnica będzie na tyle niewielka, że nie ma to znaczenia dla alternatora. I przypuszczam, ze obydwa naładują się w tym samym czasie.
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #29
          parasite, hmm, cóż, w swoim życiu miałem kilkadziesiąt aut i przeżyłem niejedną zimę
          jeździłem takimi autami które jeszcze miały pradnice a alternatory to była dopiero wchodzaca nowinka

          z mojego doświadczenia wynika to co napisałem :P
          ty uważasz inaczej- więc rób jak chcesz
          życie pokazuje że nie zawsze to co większe to lepsze :wink:

          dla ciekawości- ile lat przejeździłeś na starym akku(zakładam, że to była 72Ah) a od jakiego czasu masz większy i o ile?
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            #30
            piotrek_gdy, no właśnie, charakterystyka prądnicy, a alternatora jest chyba troszkę inna, więc te doświadczenia z prądnicy raczej nie mają racji bytu obecnie.
            Ja już zrobiłem jak chciałem. Miałem jakiś 68Ah, i nie wiem ile on siedział w aucie. Teraz od roku mam Exide 77Ah i też się o niego nie boję, bo jeżdżę głównie w trasie.
            Po prostu wszyscy piszą, że nie doładuje, a ja chcę wiedzieć dlaczego. Czy alternator ma fabrycznie ograniczony prąd ładowania do np. 4A? Nie sądzę. Dla mnie większy po prostu pociągnie więcej prądu i tyle. Jeśli się mylę to mi napiszcie dlaczego bo szukam i nie mogę znaleźć odpowiedzi dlaczego to nie jest prawda.
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              parasite, wyciągasz zbyt szybkie wnioski :roll:

              Zamieszczone przez parasite
              no właśnie, charakterystyka prądnicy, a alternatora jest chyba troszkę inna, więc te doświadczenia z prądnicy raczej nie mają racji bytu obecnie
              jesli chodzi o pradnicę to miałem tylko jednego malucha(reszta to były auta ojca)
              od 1986 roku jeżdżę takimi autami z alternatorem :wink:

              Zamieszczone przez parasite
              Teraz od roku mam Exide 77Ah i też się o niego nie boję, bo jeżdżę głównie w trasie
              porozmawiamy za 2 lata :wink:

              Zamieszczone przez parasite
              a ja chcę wiedzieć dlaczego
              to po prostu wybierz się do renomowanego zakładu zajmującego się alternatorami i akku i zapytaj

              albo .... wygoogluj
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                #32
                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                porozmawiamy za 2 lata
                Spoko, mam 3 lata gwarancji :wink:

                Zresztą ja nie jestem najlepszym przykładem, bo u mnie praktycznie zawsze aku jest naładowane na maksa. Ostatnio też bawiłem się VAGiem i w jednym bloku podawane jest obciążenie alternatora. Nie wiem z jaką dokładnością jest ono podawane, ale standardowo miałem 30%. Po włączeniu wszystkich odbiorników, grzanych siedzeń, grzania szyby, śwateł i do tego laptopa przez przetwornicę wzrosło do ok. 45%. Więc o niedoładowanie aku ja się nie martwię. :wink:

                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                to po prostu wybierz się do renomowanego zakładu zajmującego się alternatorami i akku i zapytaj
                Tak, tak byłem u jednych takich. Specjaliści od alternatorów i rozruszników bardzo polecani. Tylko ,ze jak alternator wzbudzał mi się dopiero po przygazowaniu do 3000 obrotów to stwierdzili, że ... tak powinno być. Sam sobie to naprawiłem.

                Co do googla to tak. Alternator jest źródłem napięciowym i tak jak myślałem, prąd ładowania zależy od stopnia rozładowania się akumulatora. Większy akumulator = większy prąd ładowania, a współczesne alternatory są na tyle "przewymiarowane", że nie ma to dla nich żadnego znaczenia.

                [ Dodano: Wto 25 Gru, 12 17:04 ]
                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                albo .... wygoogluj
                Właśnie znalazłem
                Witam,
                w tym roku pierwszy raz w życiu zmuszony byłem wymienić akumulator w mojej astrze, co ważne, wyposażonej w ogrzewanie postojowe pobierające w najgorszym dla akumulatora przypadku ok 12A przez 30 minut. I pierwszy raz w życiu w ciągu jednego tygodnia poszukiwań interesującego mnie akumulatora dobre pięć razy usłyszałem, że "większy niż w katalogu będzie za duży i będzie niedoładowany". Jako inżyniera elektryka interesującego się motoryzacją od dawna taka informacja mnie bawiła. Ale bawić przestała, gdy okazało się, że większość "znawców" tematu powtarzała słowa sprzedawców - "za duży będzie niedoładowany".
                W poście tym chciałem nieco jaśniej wytłumaczyć dlaczego to nie do końca prawda. W wielu innych postach temat był liźnięty, ale tyle samo było przeważnie opinii za i przeciw.

                Mit o niedoładowaniu dużego akumulatora, niegdyś rozpowszechniany przez mechaników, teraz przez wszystkich "znawców", powstał w czasach fiata 126p, wyposażonego w prądnicę i mającego bardzo niskie obroty biegu jałowego. W pojeździe tym, jeśli chciało się mieć włączone światła, należało jechać z prędkością powyżej 40km/h aby akumulator był choćby śladowym prądem ładowany.

                W dzisiejszych jednak autach, przeważnie wtryskowych, z automatyczną regulacją prędkości biegu jałowego (uwaga - skoda felicja - z wiekiem prędkość biegu jałowego spada!) wyposażonych w alternator o wydajności 70A i więcej pojęcie "za duża pojemność akumulatora" w kontekście jego niedoładowania praktycznie nie istnieje.

                Co decyduje o stanie naładowania akumulatora? Przede wszystkim, jak wspomniano już w kilku postach, bilans energetyczny, czy też upraszczając prądowy. Czyli to czy prąd pobierany przez wszystkie odbiorniki elektryczne jest mniejszy czy większy od prądu płynącego z alternatora. W większości aut, szczególnie wtryskowych, ze sprawnymi alternatorami prąd odbiorników praktycznie zawsze jest mniejszy a bilans tym samym dodatni - więc akumulator jest ładowany i to nawet w najgorszych warunkach - prędkość biegu jałowego i włączona zdecydowana większość odbiorników.

                Jaki jest prąd ładowania akumulatora w pojeździe? Jeśli chodzi o ładowanie prostownikiem to zalecenie jest aby to był tzw. prąd dziesięciogodzinny. Jednakże w pojeździe nie ma stabilizatora prądu ładowania. Jest stabilizacja napięcia (14-14,5V) a prąd ładowania akumulatora jest wynikowy, tzn. zależy od stanu naładowania lecz rzadko kiedy przekracza prąd pięciogodzinny.

                Co nam to mówi przechodząc do liczb? Że dla pojemności 55Ah prąd pięciogodzinny (a więc właściwie maksymalny jakiego akumulator może "zażądać" od instalacji) to 11A. Dla akumulatora 44Ah będzie 8,8A. Czymże jest ten wzrost zapotrzebowania (po wymianie aku na większy) w pojeździe z alternatorem 90A?

                Reasumując powiedzieć można, że pojemność podana w katalogu to pojemność najmniejsza niezbędna do właściwego funkcjonowania pojazdu. Praktycznie każda większa pojemność (no, powiedzmy mniej niż dziesięć razy większa od zastosowanej fabrycznie) będzie elektrycznie sprawować się tylko lepiej od fabrycznej. Należy oczywiście zachować rozsądek i pamiętać o większej masie większej pojemności. Wszak każdy kilogram to wróg (Chyba jedyny wyjątek to BMW-akumulator pod tylnymi siedzeniami).


                dominik9420, a no właśnie. Alternator jest dobrany raczej pod wyposażenie samochodu a nie pod akumulator.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • dominik9420
                  L&K
                  • 2012
                  • 1136

                  #33
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  bo alternator masz pod 44Ah
                  Od kiedy to Ah są parametrem alternatora?
                  Ah to jest parametr pojemności aku.
                  Parametry alternatora, to Ampery
                  Największe alternatory w O1 to bodajże ok 120A, i takie są montowane przynajmniej w 1.6
                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                  Pozdrawiam i Szerokości!
                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez dominik9420
                    Od kiedy to Ah są parametrem alternatora?
                    od nigdy :roll:
                    po prostu oceń kontekst i czytaj tekst z jego zrozumieniem
                    chodziło o to że alternator jest dobrany pod akumulatr o o pojemności 44Ah

                    jak widzisz wyżej moje posty nie mam problemu z rozróżnieniem Ah od A więc nie widze powodu dla którego zamieściłeś swoją uwagę

                    jesteś purystą? :wink:
                    Zamieszczone przez dominik9420
                    Największe alternatory w O1 to bodajże ok 120A, i takie są montowane przynajmniej w 1.6
                    to widać nie zwróciłes uwagi, że temat dotyczy O2 :P
                    pierwsze zdanie tego tematu brzmi
                    [quote]Witam posiadam octavke 1,6 MPI 2012rok z instalacją lpg landi z aso i mam następujący problem[quote]

                    [ Dodano: Wto 25 Gru, 12 18:43 ]
                    Zamieszczone przez parasite
                    Spoko, mam 3 lata gwarancji
                    no ale skoro masz go już rok i dodasz jeszcze 2 lata to.... bedzie po gwarancji? :wink:
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      #35
                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      no ale skoro masz go już rok i dodasz jeszcze 2 lata to.... bedzie po gwarancji?
                      Jak wytrzyma będę zadowolony. Na pocieszenie powiem Ci, ze ludzie wkładają o nowe aku fabrycznej pojemności i po roku też są do wymiany
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez parasite
                        Na pocieszenie powiem Ci,
                        naprawdę nie musisz mnie pocieszać :P
                        w lipcu włożyłem nowego Boscha S4 74Ah i mam problemy z odpaleniem rano(ale o tym jest inny temat)
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          #37
                          Akumulator 44Ah jest kompromisem między najważniejszym parametrem dla producenta auta jakim jest CENA a możliwościami przeżycia minimum 2 lata, ilością miejsca, prądem rozruchu, oraz błędami użytkownika typu granie radiem bez silnika, swiatła postojowe, systemy które czuwają.

                          Dla tych, którzy chcą coś wiedzieć, a nie tylko powtarzać usłyszane, przeczytane gdzieś bzdury informuję, iż rozładowany akumulator 100Ah nie jest w stanie pobrać więcej niż 40A prądu i to na start, potem pobór prądu systematycznie maleje.
                          W trakcie normalnego użytkowania akumulator po rozruchu nie jest w stanie pobrać więcej niż 10-15A i szybko to maleje.

                          U mnie po właczeniu wszystkiego, alternator wyrabia już od 1500 obr/min silnika.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • dominik9420
                            L&K
                            • 2012
                            • 1136

                            #38
                            Widziałem różne samochody (cały czas mówimy o skodzie octavi) i jaki rok by to nie był, to auto wyjeżdżając z fabryki ma aku 44Ah, moje zdanie jest takie, że fabryka daje te minimum żeby samochód wyjechał z fabryki, bo akumulator 44Ah jest sporo tańszy niż np.74Ah
                            Ja osobiście zmieniam aku na 64Ah, w wy róbcie, jak wam rozum podpowiada :szeroki_usmiech
                            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                            Pozdrawiam i Szerokości!
                            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez dominik9420
                              jaki rok by to nie był, to auto wyjeżdżając z fabryki ma aku 44Ah
                              skoro wygłaszasz taką kategoryczną opinię to doprecyzuj, że mówisz o silniku 1,6
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • Andys
                                Elegance
                                • 2007
                                • 762

                                #40
                                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Największy jaki fizycznie wejdzie
                                super- a co go naładuje?
                                bo alternator masz pod 44Ah
                                Nie masz racji, też mam fabrycznie akumulator 44Ah i alternator 140A, czyli poza wersjami specjalnymi, największy fabrycznie montowany (wersje specjalne mają chyba 180A).
                                Tak więc spokojnie można założyć nawet 70Ah, jedynym odbiornikiem, który na prawdę rzutuje na bilans energetyczny jest grzałka 1kW, która w benzynach praktycznie nie występuje.
                                Pozdrawiam,
                                Andys

                                Komentarz

                                • Nexus6
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4847
                                  • Volkswagen

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Andys
                                  jedynym odbiornikiem, który na prawdę rzutuje na bilans energetyczny jest grzałka 1kW, która w benzynach praktycznie nie występuje.
                                  niektorzy maja jeszcze jakis sprzet audio lub audio/video na pokladzie :diabelski_usmiech
                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Andys
                                    Nie masz racji
                                    akurat tu się chyba mylisz
                                    do 1,6 jest alternator bodajże 90A
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • Andys
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 762

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Nexus6
                                      Zamieszczone przez Andys
                                      jedynym odbiornikiem, który na prawdę rzutuje na bilans energetyczny jest grzałka 1kW, która w benzynach praktycznie nie występuje.
                                      niektorzy maja jeszcze jakis sprzet audio lub audio/video na pokladzie :diabelski_usmiech
                                      Przecież pisałem o "normalnych" autach :lol:

                                      [ Dodano: Wto 25 Gru, 12 23:45 ]
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      Zamieszczone przez Andys
                                      Nie masz racji
                                      akurat tu się chyba mylisz
                                      do 1,6 jest alternator bodajże 90A
                                      Ja mam fabrycznie 140A w 1.4, Enriquez miał w swojej 1.6 rownież 140A.
                                      Pozdrawiam,
                                      Andys

                                      Komentarz

                                      • dominik9420
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1136

                                        #44
                                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                        skoro wygłaszasz taką kategoryczną opinię to doprecyzuj, że mówisz o silniku 1,6
                                        A co powiesz o samochodzieAndys, który też ma 44Ah
                                        Zresztą... iel ludzi tyle opinii, mitów i faktów.
                                        Pozdrawiam, wesołych świąt
                                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                        Pozdrawiam i Szerokości!
                                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                        Komentarz

                                        • Andys
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 762

                                          #45
                                          Jedno jest pewne, akumulator z pewnością warto dobrać do prądu alternatora. Sam się nad tym zastanawiam i choć mam sporo sprzętu i właśnie grzałkę 1kW, na pewno kupię aku < 70Ah.
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz

                                          • qwsazx
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 66

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            To proszę o techniczne wyjaśnienie czemu alternator 90A, nie jest w stanie naładować, największego akumulatora jaki wejdzie tj. 278x175x190 i pojemności 70-80Ah?
                                            Naładuje bez problemu. Jeździłem swego czasu ładnych parę lat Fiatem 125p, który miał fabrycznie akumulator 45Ah. Ja miałem 110Ah, w dodatku dziadowskiej firmy, nigdy nie było problemów. Przez te parę lat ani razu go z auta nie musiałem wyjmować celem ładowania bądź dolewania wody, a bywały długotrwałe mrozy po -30.

                                            Krótko mówiac, alternator doładuje każdy akumulator jaki wsadzisz do auta.

                                            Komentarz

                                            • dominik9420
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1136

                                              #47
                                              Zamieszczone przez qwsazx
                                              alternator doładuje każdy akumulator jaki wsadzisz do auta.
                                              Nie byłbym tego taki pewien :diabelski_usmiech
                                              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                              Pozdrawiam i Szerokości!
                                              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                              Komentarz

                                              • qwsazx
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 66

                                                #48
                                                Zamieszczone przez dominik9420
                                                Zamieszczone przez qwsazx
                                                alternator doładuje każdy akumulator jaki wsadzisz do auta.
                                                Nie byłbym tego taki pewien :diabelski_usmiech
                                                To bez znaczenia - wystarczy, że ja jestem.

                                                Komentarz

                                                • richi9
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 427

                                                  #49
                                                  doładuje jak bedziesz długo jeździł i kosztem paliwa z baku...
                                                  Weź załóż rozładowany aku zapal na przewodu i pojeździj spalanie bez kitu około 2 litry w górę...
                                                  Poza tym 110Ah to napewno naładujesz ale chyba z sieci trakcyjnej PKPIC...( bujda)

                                                  Komentarz

                                                  • parasite
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1368

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez richi9
                                                    doładuje jak bedziesz długo jeździł i kosztem paliwa z baku...
                                                    Weź załóż rozładowany aku zapal na przewodu i pojeździj spalanie bez kitu około 2 litry w górę...
                                                    Tak, bo normalnie się jeździ na rozładowanym akumulatorze? Człowieku, akumulator o większej pojemności straci przy danym użytkowaniu tyle samo pojemności co mniejszy akumulator i przy spalaniu nie będzie żadnych różnic.
                                                    Ręce opadają jak się niektóre brednie czyta.
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...