zwolin, ale dlaczego szybciej się naładuje skoro obydwa stracą tyle samo pojemności?
szopka to malo powiedziane
Zwiń
X
-
parasite, Chociażby dlatego, że wiekszy utraci więcej pojemności na skutek samorozładowania (przy podobnej klasie akumulatora oczywiście). Ale tu to już się robi akademicka dyskusja
Zacznijmy może od tego, że nie możemy zakładać na 100%, że oba akumulatory mamy naładowane na maks, zwłaszcza przy eksploatacji opisywanej powyżej. I w tym przypadku mamy oczywistą przewagę, aku o fabrycznej pojemności. Zauważ, że ten większy wystarczy raz niedoładować i to będzie się ciągnąć za nim aż do czasu, gdy trafi się dłuższa jazda....
Generalnie uważam, że ładowanie dużo większego akumulatora jest pozbawione sensu. Lepiej za tą samą kasę poszukać lepszego czyli o większym prądzie rozruchowym.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
zwolin, no ale nie przesadzajmy. Utrata pojemności przez samorozładowanie można pominąć przy tych różnicach w pojemności. Zakładając że akumulator o większej pojemności pociągnie większy prąd to różnica między nimi wynosi maks. 1A. Według mnie dla alternatora jest to bez różnicy i obydwa naładuje bez problemu. Za to w zimie aku o większej pojemności może być nieraz uratować dupę w zimie. Dodatkowo z reguły właśnie ten o większej pojemności ma też większy prąd rozruchu.
Niestety dalej tej oczywistej przewagi nie widzę, bo oczywiście i ten fabryczny może nie być naładowany na maksa.
Powiem inaczej. Większy akumulator pociągnie po prostu więcej amperów od alternatora, ale różnica będzie na tyle niewielka, że nie ma to znaczenia dla alternatora. I przypuszczam, ze obydwa naładują się w tym samym czasie.
Komentarz
-
-
parasite, hmm, cóż, w swoim życiu miałem kilkadziesiąt aut i przeżyłem niejedną zimę
jeździłem takimi autami które jeszcze miały pradnice a alternatory to była dopiero wchodzaca nowinka
z mojego doświadczenia wynika to co napisałem :P
ty uważasz inaczej- więc rób jak chcesz
życie pokazuje że nie zawsze to co większe to lepsze :wink:
dla ciekawości- ile lat przejeździłeś na starym akku(zakładam, że to była 72Ah) a od jakiego czasu masz większy i o ile?przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, no właśnie, charakterystyka prądnicy, a alternatora jest chyba troszkę inna, więc te doświadczenia z prądnicy raczej nie mają racji bytu obecnie.
Ja już zrobiłem jak chciałem. Miałem jakiś 68Ah, i nie wiem ile on siedział w aucie. Teraz od roku mam Exide 77Ah i też się o niego nie boję, bo jeżdżę głównie w trasie.
Po prostu wszyscy piszą, że nie doładuje, a ja chcę wiedzieć dlaczego. Czy alternator ma fabrycznie ograniczony prąd ładowania do np. 4A? Nie sądzę. Dla mnie większy po prostu pociągnie więcej prądu i tyle. Jeśli się mylę to mi napiszcie dlaczego bo szukam i nie mogę znaleźć odpowiedzi dlaczego to nie jest prawda.
Komentarz
-
-
parasite, wyciągasz zbyt szybkie wnioski :roll:
Zamieszczone przez parasiteno właśnie, charakterystyka prądnicy, a alternatora jest chyba troszkę inna, więc te doświadczenia z prądnicy raczej nie mają racji bytu obecnie
od 1986 roku jeżdżę takimi autami z alternatorem :wink:
Zamieszczone przez parasiteTeraz od roku mam Exide 77Ah i też się o niego nie boję, bo jeżdżę głównie w trasie
Zamieszczone przez parasitea ja chcę wiedzieć dlaczego
albo .... wygooglujprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyporozmawiamy za 2 lata
Zresztą ja nie jestem najlepszym przykładem, bo u mnie praktycznie zawsze aku jest naładowane na maksa. Ostatnio też bawiłem się VAGiem i w jednym bloku podawane jest obciążenie alternatora. Nie wiem z jaką dokładnością jest ono podawane, ale standardowo miałem 30%. Po włączeniu wszystkich odbiorników, grzanych siedzeń, grzania szyby, śwateł i do tego laptopa przez przetwornicę wzrosło do ok. 45%. Więc o niedoładowanie aku ja się nie martwię. :wink:
Zamieszczone przez piotrek_gdyto po prostu wybierz się do renomowanego zakładu zajmującego się alternatorami i akku i zapytaj
Co do googla to tak. Alternator jest źródłem napięciowym i tak jak myślałem, prąd ładowania zależy od stopnia rozładowania się akumulatora. Większy akumulator = większy prąd ładowania, a współczesne alternatory są na tyle "przewymiarowane", że nie ma to dla nich żadnego znaczenia.
[ Dodano: Wto 25 Gru, 12 17:04 ]
Zamieszczone przez piotrek_gdyalbo .... wygoogluj
Witam,
w tym roku pierwszy raz w życiu zmuszony byłem wymienić akumulator w mojej astrze, co ważne, wyposażonej w ogrzewanie postojowe pobierające w najgorszym dla akumulatora przypadku ok 12A przez 30 minut. I pierwszy raz w życiu w ciągu jednego tygodnia poszukiwań interesującego mnie akumulatora dobre pięć razy usłyszałem, że "większy niż w katalogu będzie za duży i będzie niedoładowany". Jako inżyniera elektryka interesującego się motoryzacją od dawna taka informacja mnie bawiła. Ale bawić przestała, gdy okazało się, że większość "znawców" tematu powtarzała słowa sprzedawców - "za duży będzie niedoładowany".
W poście tym chciałem nieco jaśniej wytłumaczyć dlaczego to nie do końca prawda. W wielu innych postach temat był liźnięty, ale tyle samo było przeważnie opinii za i przeciw.
Mit o niedoładowaniu dużego akumulatora, niegdyś rozpowszechniany przez mechaników, teraz przez wszystkich "znawców", powstał w czasach fiata 126p, wyposażonego w prądnicę i mającego bardzo niskie obroty biegu jałowego. W pojeździe tym, jeśli chciało się mieć włączone światła, należało jechać z prędkością powyżej 40km/h aby akumulator był choćby śladowym prądem ładowany.
W dzisiejszych jednak autach, przeważnie wtryskowych, z automatyczną regulacją prędkości biegu jałowego (uwaga - skoda felicja - z wiekiem prędkość biegu jałowego spada!) wyposażonych w alternator o wydajności 70A i więcej pojęcie "za duża pojemność akumulatora" w kontekście jego niedoładowania praktycznie nie istnieje.
Co decyduje o stanie naładowania akumulatora? Przede wszystkim, jak wspomniano już w kilku postach, bilans energetyczny, czy też upraszczając prądowy. Czyli to czy prąd pobierany przez wszystkie odbiorniki elektryczne jest mniejszy czy większy od prądu płynącego z alternatora. W większości aut, szczególnie wtryskowych, ze sprawnymi alternatorami prąd odbiorników praktycznie zawsze jest mniejszy a bilans tym samym dodatni - więc akumulator jest ładowany i to nawet w najgorszych warunkach - prędkość biegu jałowego i włączona zdecydowana większość odbiorników.
Jaki jest prąd ładowania akumulatora w pojeździe? Jeśli chodzi o ładowanie prostownikiem to zalecenie jest aby to był tzw. prąd dziesięciogodzinny. Jednakże w pojeździe nie ma stabilizatora prądu ładowania. Jest stabilizacja napięcia (14-14,5V) a prąd ładowania akumulatora jest wynikowy, tzn. zależy od stanu naładowania lecz rzadko kiedy przekracza prąd pięciogodzinny.
Co nam to mówi przechodząc do liczb? Że dla pojemności 55Ah prąd pięciogodzinny (a więc właściwie maksymalny jakiego akumulator może "zażądać" od instalacji) to 11A. Dla akumulatora 44Ah będzie 8,8A. Czymże jest ten wzrost zapotrzebowania (po wymianie aku na większy) w pojeździe z alternatorem 90A?
Reasumując powiedzieć można, że pojemność podana w katalogu to pojemność najmniejsza niezbędna do właściwego funkcjonowania pojazdu. Praktycznie każda większa pojemność (no, powiedzmy mniej niż dziesięć razy większa od zastosowanej fabrycznie) będzie elektrycznie sprawować się tylko lepiej od fabrycznej. Należy oczywiście zachować rozsądek i pamiętać o większej masie większej pojemności. Wszak każdy kilogram to wróg (Chyba jedyny wyjątek to BMW-akumulator pod tylnymi siedzeniami).
dominik9420, a no właśnie. Alternator jest dobrany raczej pod wyposażenie samochodu a nie pod akumulator.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdybo alternator masz pod 44Ah
Ah to jest parametr pojemności aku.
Parametry alternatora, to Ampery
Największe alternatory w O1 to bodajże ok 120A, i takie są montowane przynajmniej w 1.6Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dominik9420Od kiedy to Ah są parametrem alternatora?
po prostu oceń kontekst i czytaj tekst z jego zrozumieniem
chodziło o to że alternator jest dobrany pod akumulatr o o pojemności 44Ah
jak widzisz wyżej moje posty nie mam problemu z rozróżnieniem Ah od A więc nie widze powodu dla którego zamieściłeś swoją uwagę
jesteś purystą? :wink:
Zamieszczone przez dominik9420Największe alternatory w O1 to bodajże ok 120A, i takie są montowane przynajmniej w 1.6
pierwsze zdanie tego tematu brzmi
[quote]Witam posiadam octavke 1,6 MPI 2012rok z instalacją lpg landi z aso i mam następujący problem[quote]
[ Dodano: Wto 25 Gru, 12 18:43 ]
Zamieszczone przez parasiteSpoko, mam 3 lata gwarancjiprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteNa pocieszenie powiem Ci,
w lipcu włożyłem nowego Boscha S4 74Ah i mam problemy z odpaleniem rano(ale o tym jest inny temat)przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Akumulator 44Ah jest kompromisem między najważniejszym parametrem dla producenta auta jakim jest CENA a możliwościami przeżycia minimum 2 lata, ilością miejsca, prądem rozruchu, oraz błędami użytkownika typu granie radiem bez silnika, swiatła postojowe, systemy które czuwają.
Dla tych, którzy chcą coś wiedzieć, a nie tylko powtarzać usłyszane, przeczytane gdzieś bzdury informuję, iż rozładowany akumulator 100Ah nie jest w stanie pobrać więcej niż 40A prądu i to na start, potem pobór prądu systematycznie maleje.
W trakcie normalnego użytkowania akumulator po rozruchu nie jest w stanie pobrać więcej niż 10-15A i szybko to maleje.
U mnie po właczeniu wszystkiego, alternator wyrabia już od 1500 obr/min silnika.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Widziałem różne samochody (cały czas mówimy o skodzie octavi) i jaki rok by to nie był, to auto wyjeżdżając z fabryki ma aku 44Ah, moje zdanie jest takie, że fabryka daje te minimum żeby samochód wyjechał z fabryki, bo akumulator 44Ah jest sporo tańszy niż np.74Ah
Ja osobiście zmieniam aku na 64Ah, w wy róbcie, jak wam rozum podpowiada :szeroki_usmiechKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dominik9420jaki rok by to nie był, to auto wyjeżdżając z fabryki ma aku 44Ahprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez Sebastian_M26Największy jaki fizycznie wejdzie
bo alternator masz pod 44Ah
Tak więc spokojnie można założyć nawet 70Ah, jedynym odbiornikiem, który na prawdę rzutuje na bilans energetyczny jest grzałka 1kW, która w benzynach praktycznie nie występuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andysjedynym odbiornikiem, który na prawdę rzutuje na bilans energetyczny jest grzałka 1kW, która w benzynach praktycznie nie występuje.With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6Zamieszczone przez Andysjedynym odbiornikiem, który na prawdę rzutuje na bilans energetyczny jest grzałka 1kW, która w benzynach praktycznie nie występuje.:lol:
[ Dodano: Wto 25 Gru, 12 23:45 ]
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez AndysNie masz racji
do 1,6 jest alternator bodajże 90A
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyskoro wygłaszasz taką kategoryczną opinię to doprecyzuj, że mówisz o silniku 1,6
Zresztą... iel ludzi tyle opinii, mitów i faktów.
Pozdrawiam, wesołych świątKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26To proszę o techniczne wyjaśnienie czemu alternator 90A, nie jest w stanie naładować, największego akumulatora jaki wejdzie tj. 278x175x190 i pojemności 70-80Ah?
Krótko mówiac, alternator doładuje każdy akumulator jaki wsadzisz do auta.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez qwsazxalternator doładuje każdy akumulator jaki wsadzisz do auta.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez richi9doładuje jak bedziesz długo jeździł i kosztem paliwa z baku...
Weź załóż rozładowany aku zapal na przewodu i pojeździj spalanie bez kitu około 2 litry w górę...
Ręce opadają jak się niektóre brednie czyta.
Komentarz
-
Komentarz