Witam wszystkich i proszę o pomoc wtajemniczonych.
Mam następujący problem: chciałem ustawić w VCDS automatyczne ryglowanie drzwi przy prędkości 15 km/h co mi się udało niestety funkcja automatycznego otwierania po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki mi nie działa muszę używać przycisku lub dwa razy ciągnąć za klamkę co jest trochę uciążliwe gdy człowiek się spieszy. Jest jeszcze jeden problem który może być powiązany mianowicie nie zapala mi się światło w kabinie po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka przed otworzeniem drzwi (dopiero po otwarciu) - nie mam pewności czy tak powinno być czy coś jest skopane.
Jedyne błędy jakich nie mogę się pozbyć a elektryk stwierdził że to częsty przypadek który nie przeszkadza w użytkowaniu auta to:
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 CA HW: 1K0 953 549 CA
Component: J0527 051 0101
Coding: 0000042
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 73E1DBFF6E91
4 Faults Found:
00576 - Terminal 15
012 - Electrical Fault in Circuit
00883 - Ignition Switch (D) Terminal S
012 - Electrical Fault in Circuit
00884 - Ignition Switch (D) Terminal X
012 - Electrical Fault in Circuit
01744 - Ignition Switch Terminal P (D)
012 - Electrical Fault in Circuit
czy to ma jakiś wpływ na moje dolegliwości i jak się tego pozbyć?
Wszelkie sugestie mile widziane
blueart, zmień elektryka :diabelski_usmiech . Błędy które podałeś pochodzą od stacyjki i jak najbardziej mają wpływ na twoje objawy. Nie zaświecanie się światełka i brak odryglowania drzwi po wyjęciu kluczyka to brak sygnału "S" ( drugi błąd ), który "mówi" Centralnej elektryce, że kluczyk został wyjęty ze stacyjki. Do sprawdzenia masz samą stacyjkę, styki pomiędzy nią a modułem elektroniki pod kierownicą, lub sam moduł. Jeśli nie masz auta od nowości to warto zajrzeć do wnętrza tego modułu czy nie było robione jakieś bardzo udziwnione "odcięcie zapłonu" bądź jakiś "turbo timer"...
mam podobne błedy stym ze u mnie jest odciecie zapłonu i ono moze cos pieprzyc !
do tego pada akumulator
, wszystkie gadzety mam włanczone i działa blokowanie drzwi prz 15 km/h, lampka przy otoweranu drzwi i otwarcie drzwi po wyciagnieciu kluczyka !
na razie nic sie nie dzieje wiec olałem sprawe !
Dzięki Kowal 2002 raczej jestem pewien że nikt w module pod kierownicą nie grzebał oprócz mojej osoby jak próbowałem się dostać do stacyjki (otworzyłem go i nie było śladu jakiś ingerencji) Kable łączące stacyjkę z modułem wyglądały ok, myślę że pewnie problem tkwi w tej białej kostce wciśniętej w stacyjkę od tyłu niestety nie udało mi się jej wyciągnąć a nie chciałem odkręcać całej stacyjki - może jest jakiś patent jak to rozebrać
pablokinah : pobrałem ten program, ale nie mogę go włączyć, ustawiam nawet zezwolenie dla administratora czy zgodność z XP SP3 i nic, klepsydra chodzi a program się nie odpala ...
Kowal 2002 dzięki za pomoc dzisiaj udało mi się pozbyć problemu - wymiana kostki stacyjki na nową teraz drzwi się odblokowują i światło w kabinie się zapala po wyciągnięciu kluczyka i nareszcie 0 błędów
Cześć,
chciałbym trochę odkurzyć temat i dorzucić kilka nowości do problemu automatycznego ryglowania i odryglowania drzwi.
Podobnie jak poprzednikom, mi również nie działa odryglowanie automatyczne pomimo zaznaczenia tej opcji w ustawieniach komputera pokładowego. Ostatnio na trasie (przy załączonych automatycznych ryglowaniach i odryglowaniach) odpaliłem BT i zestaw głośnomówiący. Porozmawiałem chwilę przez telefon rozłączyłem się i centralny zamek oszalał. Zaczął otwierać i zamykać drzwi na przemian, niezależnie od prędkości, dziur w drodze itd., po prostu otwierał i zamykał drzwi. Udało mi się na światłach wyłączyć automatyczne ryglowanie i szaleństwo się skończyło.
Żeby był jeszcze bardziej zagadkowo, to przy okazji wyłączania funkcji w komputerze pokładowym w dziwny sposób aktywowały mi się nowe opcje, których wcześniej nie miałem (i zresztą nadal nie mam) takie jak "Lights & Vision", w których to można ustawiać np. Comming Home, Leaving Home itd. - owe opcje pojawiały się i znikały równo z zamykaniem lub otwieraniem centralnego zamka.
Pytanie co z tym fantem zrobić, wygrać gdzieś nowy soft - wymienić stacyjkę? Nie ukrywam, że wolałbym wersję z dodatkowymi opcjami - wiadomo bajerów nigdy za wiele, a nóż gdzieś tam jest asystent parkowania i automatyczne opuszczanie lusterek przy wrzuceniu wstecznego ...
Tego akurat chyba nie trzeba wyjaśniać - co dziwne auto w zimie odpalało bez żadnych problemów nawet przy -24C, po skasowaniu błąd nie wrócił - być może Niemiec zapomniał skasować po wymianie świec.
16 Komenda kolumny kierownicy
00576 Pin 15 (Obecny)
00883 Jednostka sterowania nawigacji - E201 (Obecny) - tego nie rozumiem, nie mam nawigacji ...
00884 Końcówka X wyłącznika zapłonu (Obecny)
01744 Wyłącznik D zapłonu i rozrusznika (końcówka P) (Obecny) 46 Centralny układ komfortu
01038 Zabezpieczenie termiczne centralnego zamka (Pamięć) - i ten błąd jako jedyny nie dał się skasować, teraz pytanie gdzie ten termik się znajduje, gdzie można go kupić i jak wymienić, żeby to naprawić.
Dodatkowo co z funkcjami, których nie mam w komputerze pokładowym jak te "Lights&Vision" ?
[ Dodano: Sob 04 Maj, 13 18:40 ]
Co jest panowie, nikt nie wie o co chodzi z tym termicznym zabezpieczeniem?
Panowie, mam problem następujący: Mam aktywną funkcję zamykania/otwierania, ale ostatnio po wyjęciu kluczyka nie otwierają się drzwi a radio nadal gra, trwa to może z 10 sekund, a później drzwi się otwierają, radio wyłączone. Gdzieś znalazłem info, że może to być bezpiecznik. Ale jaki? W instrukcji w spisie bezpieczników nie ma określenia konkretnie jaki to bezpiecznik. Może to bezpiecznik od "sterownik funkcji komfortowych"? Miał ktoś z Was taki problem? Z góry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam.
mikelt, podejrzewam, że masz problem ze stacyjką ( "zacina" się sterowanie styku "S" ). Możesz spróbować psiknąć delikatnie do stacyjki jakimś "siuwaksem" typu Kontakt, izopropylem lub ostatecznie bardzo delikatnie silikonem w spray-u ( tylko nie WD40 ) i kilkakrotnie włożyć wyjąć kluczyk.
jakbyś miał problem z bezpiecznikiem, to na dzień dobry by coś nie działało
a tu działa, aż za dobrze....
może i być stacyjka, a może jakiś przekaźnik się skleja?
jakieś błędy w kompie?
Niestety nie mam kabelka Po wyjęciu kluczyka wyraźnie słychać ten "stuk" w stacyjce za każdym razem. Kluczyk wchodzi i wychodzi bez żadnych oporów. Wcześniej nie miałem z tym problemów, nasiliło się jak przestałem zostawiać samochód w garażu (może to tylko zbieg okoliczności?). Co jeszcze ewentualnie mógłbym sprawdzić jako laik? Pozdrawiam.
[ Dodano: Nie 08 Gru, 13 18:46 ]
Panowie problem całkowicie zniknął gdy samochód zacząłem znów chować do garażu. W sumie miałem jeszcze jeden problem, ale nie wiem czy to się łączy. Otóż 2 razy nie mogłem włożyć kluczyka do stacyjki ponieważ zablokował się tam taki "mały biały plastikowy ząbek" (nie wiem jak to fachowo nazwać ). Dopiero przy pomocy mojego małego victorinoxa udało się to odblokować. Wypadałoby czymś psiknąć do tej stacyjki? krzynol, wobec tego narazie się do Ciebie nie fatyguje, poczekam aż się nazbiera więcej tematów
Pozdrawiam!
Siema, temat up. U mnie po zakodowaniu ryglowania jest ok do pierwszego wyłączenia auta, odrygluje ale po ponownym włożeniu kluczyka/odpaleniu auta i ruszeniu już nie rygluje drzwi. 2gi raz byłem sprawdzić vcdsem i to samo, za 1wszym razem zaryglowało drzwi po przekroczeniu15km/h, odryglowało po wyciągnięciu kluczyka i już nie rygluje. Manualne ryglowanie działa bez problemu. Spotkał się ktoś z czymś takim ???
Komentarz