Kontrolka od płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ardrus
    Classic
    • 2014
    • 0

    Kontrolka od płynu chłodniczego

    koleś, kto jak nie ty masz zawsze dobre rozwiązanie :diabelski_usmiech
    Adasko
  • michanio_w
    Classic
    • 2012
    • 19

    #2
    Kontrolka od płynu chłodniczego

    Hej!!
    Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolką płynu chłodniczego. Nie wiem o co kaman i prośba o pomoc. Być może problem był już wachlowany ale jakoś się nie doszukałem. W czym problem:
    Od jakieś czasu bardzo nieregularnie pojawia się zapalona kontrolka płynu na zegarach oraz 3 piknięcia. Po odczekaniu na postoju ok 7-10 min ponowne uruchomienie i problem już znika. Byłem w ASO, wymieniony został zbiorniczek płynu wyrównawczego, problem nie występował do czasu aż znowu 3 piknięcia i kontrola zapalona. Zaznaczam, że nie na mrozie się to dzieje (bo takie opinie na forach też czytałem). Kontrolka zapala się podczas jazdy kiedy temperatura na zegarach już ma ok 90 stopni. Wskazówka temp nie szaleje więc tutaj na pewno wszystko jest ok. Płyn w zbiorniczku jest i to nawet niewiele ponad max. Co może być przyczyną wg Was ? W logach nic nie ma o problemie bo to mi sprawdzali w ASO. Auto garażowane wiec o temperaturach ujemnych nie może być mowy. Zaznaczę jeszcze raz problem występuję nieregularnie od czasu do czasu....
    AUTO: O2 1.9 BXE, 2008r

    Komentarz

    • Jamilko
      Drive
      • 2012
      • 90

      #3
      Też tak miałem. Wymiana zbiorniczka i po 2 miesiącach znów to samo. Problemem są tutaj styki w zegarach. U mnie pomogło (juz ze 3 miesiące mam spokój) kilkukrotne walnięcie otwartą dłonią w górną część deski (nad zegarami). Sposób mało wyszukany, ale skoro pomogło to póki co nie będę rozbierał zegarów.
      A stan płynu po nocy powinien być w połowie zbiorniczka czyli na zgrzewie. Tak mi ASO Carsed z Mińska Maz. doradziło. Powodzenia!
      O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
      Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #4
        Mam od dwóch lat to samo w O1 zwłaszcza w chłodne dni. Płyn jest w porządku a kontrolka miga i słychać trzy piski. Jak się przejedzie 1-2 km, zgasi i ponownie odpali, to już się nie zapala. :? Szukałem po necie i na różnych VW, Seat forach mówili, że to jakieś zimne luty na zegarach. Pewnie to "oleję".
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez zepter00
          Mam od dwóch lat to samo w O1 zwłaszcza w chłodne dni. Płyn jest w porządku a kontrolka miga i słychać trzy piski. Jak się przejedzie 1-2 km, zgasi i ponownie odpali, to już się nie zapala. :? Szukałem po necie i na różnych VW, Seat forach mówili, że to jakieś zimne luty na zegarach. Pewnie to "oleję".
          a weź w dłon np śrubokręt i "posmeraj" nim druciki w naczynku wyrównawczym :diabelski_usmiech
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • michanio_w
            Classic
            • 2012
            • 19

            #6
            Super, dzięki za info, ktoś jeszcze miał z tym problemy ?? jakieś doświadczenia ?
            Jak tylko mi znowu zapika to zweryfikuję działanie pięści .

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              michanio_w, zrób tak jak napisałem powyżej
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • Jamilko
                Drive
                • 2012
                • 90

                #8
                Zamieszczone przez piotrek_os
                michanio_w, zrób tak jak napisałem powyżej
                To nic nie da. Zbiorniczek przecież jest nowy.
                Ja swojego "pacnąłem" przy wyłączonej stacyjce. Jak odpaliłem brykę to problem zniknął.
                O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                Komentarz

                • michanio_w
                  Classic
                  • 2012
                  • 19

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  michanio_w, zrób tak jak napisałem powyżej
                  Zbiorniczek był wymieniany jakieś 3 miesiące temu...coś wymyślę jak mi znów zapika i dam znać czy coś udało się wykombinować...

                  Każdym bądź razie czekam jeszcze na kolejne pomysły

                  Komentarz

                  • Alonzo_
                    RS
                    • 2009
                    • 2460
                    • Hyundai

                    #10
                    Zamieszczone przez michanio_w
                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    michanio_w, zrób tak jak napisałem powyżej
                    Zbiorniczek był wymieniany jakieś 3 miesiące temu...coś wymyślę jak mi znów zapika i dam znać czy coś udało się wykombinować...

                    Każdym bądź razie czekam jeszcze na kolejne pomysły
                    Jesteś pewien , że chcesz wszystkie usłyszeć?
                    Miałem to samo, ten sam silnik. Na początku nie łapałem o co kaman, czyściłem drapałem te druciki, piszczało czasami na zimnym po odpaleniu, czasami po chwili jak się rozgrzał - zero ładu i składu.
                    Zero pomysłów, aż z czasem pojawiło sie coraz wyższe ciśnienie w układzie, potem olej i uszczelka pod głowicą do wymiany poszła :shock:
                    Nie wiem dlaczego przy tym piszczało, bo te druty na ciśnienie nijak nie działają przecież .... po mojemu . Po uszczelce wymieniłem zbiorniczek na nowy i już nie piszczało, także nie potrafię powiedzieć czy zbieg uszczelki a w rzeczywistości to np wymiana zbiorniczka pomogła czy też to od walniętej uszczelki było. Ale tak u mnie wyglądało.
                    Oby to nie to.
                    Pozdro

                    Komentarz

                    • michanio_w
                      Classic
                      • 2012
                      • 19

                      #11
                      Zamieszczone przez Alonzo_
                      Zamieszczone przez michanio_w
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      michanio_w, zrób tak jak napisałem powyżej
                      Zbiorniczek był wymieniany jakieś 3 miesiące temu...coś wymyślę jak mi znów zapika i dam znać czy coś udało się wykombinować...

                      Każdym bądź razie czekam jeszcze na kolejne pomysły
                      Jesteś pewien , że chcesz wszystkie usłyszeć?
                      Miałem to samo, ten sam silnik. Na początku nie łapałem o co kaman, czyściłem drapałem te druciki, piszczało czasami na zimnym po odpaleniu, czasami po chwili jak się rozgrzał - zero ładu i składu.
                      Zero pomysłów, aż z czasem pojawiło sie coraz wyższe ciśnienie w układzie, potem olej i uszczelka pod głowicą do wymiany poszła :shock:
                      Nie wiem dlaczego przy tym piszczało, bo te druty na ciśnienie nijak nie działają przecież .... po mojemu . Po uszczelce wymieniłem zbiorniczek na nowy i już nie piszczało, także nie potrafię powiedzieć czy zbieg uszczelki a w rzeczywistości to np wymiana zbiorniczka pomogła czy też to od walniętej uszczelki było. Ale tak u mnie wyglądało.
                      Oby to nie to.
                      Pozdro
                      Też czytałem o wymianie uszczelki gdzieś na forum SEATA i VW...oby to nie to...mam przegląd za miesiąc więc zweryfikuję w ASO jeszcze na co mnie naciągną...
                      Dziękować

                      Komentarz

                      • zepter00
                        RS
                        • 2008
                        • 2304

                        #12
                        Tylko, że zdiagnozowanie uszkodzenia uszczelki pod głowicą nie jest takie łatwe. Wie ktoś gdzie można przebadać płyn chłodzący na obecność spalin? Jak jeszcze można to stwierdzić?
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz

                        • michanio_w
                          Classic
                          • 2012
                          • 19

                          #13
                          Dzisiaj jeszcze sprawdziłem te "2 druty" w zbiorniczku i są czyściutkie wraz z płynem który też wygląda jak nowy. Złącze do zbiorniczka też czyste...nie wiem może faktycznie te "zimne luty"...kurna ciężka sprawa...

                          Komentarz

                          • romi-70
                            Elegance
                            • 2008
                            • 920
                            • Volkswagen
                            • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez piotrek_os
                            a weź w dłon np śrubokręt i "posmeraj" nim druciki w naczynku wyrównawczym
                            Też to przerabiałem i za drugim albo trzecim razem-"posmeraniem" drucików przeszło jak ręką odjął...
                            Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                            http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                            Komentarz

                            • michanio_w
                              Classic
                              • 2012
                              • 19

                              #15
                              Zamieszczone przez zepter00
                              Tylko, że zdiagnozowanie uszkodzenia uszczelki pod głowicą nie jest takie łatwe. Wie ktoś gdzie można przebadać płyn chłodzący na obecność spalin? Jak jeszcze można to stwierdzić?
                              Nie wiem czy przy uszczelce uszkodzonej nie wytworzy Ci się "kisiel" pod korkiem (jeden z objawów) ale to już niech znawcy się wypowiedzą . Ponoć dosyć nietrudno to rozpoznać

                              Komentarz

                              • Alonzo_
                                RS
                                • 2009
                                • 2460
                                • Hyundai

                                #16
                                Zamieszczone przez michanio_w
                                Zamieszczone przez zepter00
                                Tylko, że zdiagnozowanie uszkodzenia uszczelki pod głowicą nie jest takie łatwe. Wie ktoś gdzie można przebadać płyn chłodzący na obecność spalin? Jak jeszcze można to stwierdzić?
                                Nie wiem czy przy uszczelce uszkodzonej nie wytworzy Ci się "kisiel" pod korkiem (jeden z objawów) ale to już niech znawcy się wypowiedzą . Ponoć dosyć nietrudno to rozpoznać
                                Żaden ze mnie znawca, ale kisiel pod korkiem nie ma nic wspólnego z uszczelką. To raczej mieszanina pary wodnej z olejem powstająca zimą zwłaszcza gdy auta robią krótkie odcinki.
                                Zdiagnozowanie spalin w układzie chłodzenie zrobi większość warsztatów - w miejsce korka pcha sie tam małe ustrojstwo z płynem , który pod wpływem spalin z układu chłodzenia się zabarwia i wszystko wiadomo.

                                Komentarz

                                • michanio_w
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 19

                                  #17
                                  W poniedziałek mam wizytę w ASO więc zobaczymy co magicy powiedzą/zrobią

                                  Komentarz

                                  • piotrek_os
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8160
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez michanio_w
                                    W poniedziałek mam wizytę w ASO więc zobaczymy co magicy powiedzą/zrobią
                                    całkiem niedawno był tu temat, ze ASO chciało wymieniać pompę paliwa (koszt aso 1300zł)......dobrze, ze kolega naszej rady posłuchał i skończyło się na wymianie filtra paliwa.
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz

                                    • michanio_w
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 19

                                      #19
                                      No dobra, byłem w ASO. Sprawdzali chyba ze 3 godz. i nigdzie nie znaleźli...komputer nic nie pokazał...wszystko wg. ASO było w porządku. Jedyne co zaproponowali i jednocześnie zrobili to zrobienie baypassa pomiędzy czujnikiem w zbiorniczku a bezpośrednio do kontrolki wyświetlacza z pominięciem wszystkich elementów po drodze...generalnie spięcie na krótko. Na wskaźnikach nic nie znaleźli co by wzbudzało jakieś obawy. Jak problem się pojawi to chyba tylko wymiana deski ze wskaźnikami...
                                      Dzięki za pomoc, dam znać za jakiś czas jak to wygląda i czy problem się nie pojawił.

                                      [ Dodano: Nie 18 Sie, 13 19:45 ]
                                      Tak tylko informacyjnie. Póki co wszystko ok. Nie ma problemu z palącą się kontrolką. Baypass pomógł

                                      [ Dodano: Nie 03 Maj, 15 22:43 ]
                                      Hej, minęło już trochę czasu i dodam tylko że problem nie wystąpił od momentu poprawki w ASO.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...