Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

EPC kontrolka sterowania silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • EPC kontrolka sterowania silnikiem

    Witam



    Więc opiszę szczegółowo usterkę u mnie:

    1.9 TDI 90KM
    bieg 2 i 3. niskie obroty około 1200RPM delikatna praca na pedale gazu - silne szarpanie silnika (tak jakby były przerwy w dostawie paliwa).
    Gdyby mocniej nacisnąć pedał gazu auto normalnie przyspiesza.
    Problem jest nieodczuwalny, lub niewystępuje na biegach 4 i 5.

    w tym samym czasie pojawiła się następująca usterka:
    wskzanie prędkości zaczęło wariować unosząc się i opadając. W tym samym czasie zaczęło świrować wskazanie poziomu paliwa lekko unosząc się i opadając.
    Ostatecznie wskazówka prędkości padła i podnosi się wariując sporadycznie. Naturalnie komputer pokładowy zatrzymał wskazania.

    Ps.
    sprawdziłem pedkościomierz vcds, impulsator, przewody idące do kostki w tunelu. I wszystko ok. Więc dalej trzeba sprawdzić. Ale nie wiem gdzie szukać? czy w podszybiu w kompie czy w kostkach? Gdzie idą dalej do licznika kable? Która to kostka w podszybiu jest? Jak by ktoś pomógł i powiedział która kostke szukać w podszybiu.

  • #2
    EPC kontrolka sterowania silnikiem

    Witam drodzy przyjaciele !
    Mam pytanie czy ktoś miał problem z zapalaniem się z kontrolki sterowania silnikiem EPC oraz kontrolki spalin w Octavi II L - 1.8 TSI z DSG i wie jak usunąc usterkę.
    Raz komputer rozpoznał - PO 221 czujnik pedału przepustnicy, P189A sprzęgło 1 zbyt mała tolerancja, 01314 elektroniczny moduł sterowania silnika, oraz lampka - kontrola składu spalin.
    Po każdorazowym skasowaniu usterki na komputerze omożna normalie jeździć od 1 do 2 miesięcy lub tygodnia.
    Wymieniono mi pedał gazu, oczyszczono przepustnicę i styki przewodów elektrycznych ale dalej to samo.
    Jak żyć panie premierze ? Pozdrawiam jur23
    jur

    Komentarz


    • #3
      Czujnik pedału przepustnicy?
      To pedał gazu czy przepustnica?
      P189A to chyba w skrzyni biegów usterka.
      01314 to w czym ta usterka?
      Problem może leżeć w złączu przepustnicy, VW zalecał wymianę pinów w złączu przepustnicy na te pozłacane - bo pewnie masz te zwykłe szare-stalowe.

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz


      • #4
        Dziękuję za podpowiedź, sprawdzę czy pomoże.
        Pozdrawiam jur23
        jur

        Komentarz


        • #5
          U mnie w 1.8 TSI z DSG był podobny problem. Świecąca kontrolka EPC, a potem czasami check engin i spadek mocy. Potem jakoś przechodziło samo i można było dalej jechać. Mam nadzieję że o problemie mogę mówić w czasie przeszłym bo za godzinę odbieram samochód z serwisu. W okresie 2 lat w różnych serwisach Skody 2 razy wymieniali przepustnicę i raz kolektor ssący. Tym razem wymienili właśnie piny w wiązce grodziowej i przy okazji w ramach akcji wymienili olej w DSG. Zobaczymy jaki będzie efekt, ale biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia pełny sukces będzie można ogłosić dopiero za rok...

          [ Dodano: Wto 13 Sty, 15 16:00 ]
          No i wracam choć rok jeszcze nie minął. Z dobrych wieści - przepustnica ok, brak problemów z kontrolką EPC i utratą mocy. Ze złych wieści - samochód unieruchomiony w serwisie, awaria mechatroniki w DSG, koszt wymiany 5500 PLN. Może taniej będzie założyć manuala

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X