[O2] Problem z pedałem gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nakrętka
    Classic
    • 2016
    • 15

    [O2] Problem z pedałem gazu

    Zamieszczone przez maro rs
    He, a mi się np. golf gti nie podoba - nudne, zwykłe auto, za mało się różni od 1.2., felgi 18 jakieś takie dziwne, jakość wnętrza wg mnie przereklamowana, a krata na fotelach (wiem czemu tam jest) nie podoba mi się strasznie.
    Skoda na 19", z pakietem black, szyberdachem i tym spojlerem z tyłu bardziej mi się widzi zdecydowanie.
    Przybyło ostatnio nowych RS, pytanie więc, jak tam ostatecznie nowa kierownica? Ma znaczek vRS? Ostatnio u dealera oglądałem RS ze znaczkiem. Wcześniej na różnych portalach było rzuconych parę fotek bez znaczka.
  • belgrand
    Classic
    • 2013
    • 5

    #2
    [O2] Problem z pedałem gazu

    Witam serdecznie,

    problem w mojej Octavi (2.0 TDI 140KM 2007r) )wygląda następująco.

    Czasami, nawet w trakcie jazdy pedał gazu przestaje "częściowo" reagować.
    "Częściowo" tzn. reaguje na naciśnięcie tylko na początku wysokości ( około 1 cm), natomiast poniżej (pozostałe 5-7 cm, aż do podłogi), nie ma reakcji. Nie zaświecają się żadne kontrolki w tym momencie.
    Tempomat wówczas również nie daje się załączyć (kontrolka tempomatu również nie świeci).
    Wyłączenie samochodu rozwiązuje problem i gazu i tempomatu.
    Problem pojawia się w losowych momentach jazdy, nie zauważyłem jednego, konkretnego powodu, który ten problem aktywuje.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz

    • Mr0czny
      Elegance
      • 2009
      • 948
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      u mnie od samego początku nie świeci kontrolka tempomatu nie wiedzieć czemu

      trzebaby pod kompa podpiąć i zobaczyć co sie dzieje

      Komentarz

      • roberta
        Rider
        • 2006
        • 413
        • Superb III (3V3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        zdemontuj moduł pod kierownicą, i sprawdź czy na połączeniu modułu i manetki tempomatu nie ma wilgoci lub śniedź. U mnie tak właśnie było że nie działał tempomat tak jakby słaba reakcja na pedał gazu, dodatkowo od czasu do czasu zapalały mi się postojówki z lewej strony.
        pozdrawiam
        roberta

        Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

        http://chomikuj.pl/Roberta9

        Komentarz

        • Mr0czny
          Elegance
          • 2009
          • 948
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          roberta, wydaje mi sie że kiekszy problem jest z pedałem gazu niż z tempomatem

          Komentarz

          • roberta
            Rider
            • 2006
            • 413
            • Superb III (3V3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            jeżeli masz zwarcie na tempomacie to pedał gazu przechodzi w tryb pracy serwisowej i to właśnie może tak się zachowywać, co nie znaczy że na pewno u niego jest to samo co umnie
            pozdrawiam
            roberta

            Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

            http://chomikuj.pl/Roberta9

            Komentarz

            • belgrand
              Classic
              • 2013
              • 5

              #7
              Dzięki za odpowiedź !

              Jak zdemontować moduł pod kierownicą ? Udało mi się zdjąć górną pokrywę za kierownicą. Jednak z tej pozycji za dużo nie widać.

              Wspomnę tylko, że jakieś 3 miesiące temu nie działał mi tempomat. Na tym forum znalazłem instrukcję jak się do niego dostać i przeczyścić styki. Po tym zabiegu zaczął działać.

              Natomiast mój obecny problem pojawił się jakoś 2 tygodnie temu. Na autostradzie dodałem gazu i samochód zaczął bardzo powoli przyspieszać, myślałem , że to turbina, jednak to manetka od gazu reagowała tylko na początku nacisku. Przy mocniejszym naciskaniu samochód nie reagował. Chciałem włączyć tempomat i za jego pomocą manewrować przyspieszeniem, ale tempomat się nie chciał załączyć. Zatrzymanie się na MOP'ie, włączenie i wyłączenie silnika pomogło. Ten problem pojawia się teraz codziennie.

              Komentarz

              • Wojtas_Poznań
                RS
                • 2010
                • 2822

                #8
                belgrand, wpadaj na spota obadamy, popsujemy do reszty i problem się rozwiąże :wink: albo i nie :P
                SPOT Poznań:
                .....
                ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                Error 503 Wojtas Unavailable :P

                Komentarz

                • belgrand
                  Classic
                  • 2013
                  • 5

                  #9
                  Gdzie dokładnie jest SPOT w King Cross'ie ?

                  Na Spocie będę, no i będę szukał skupiska Octavii

                  [ Dodano: Pią 08 Lis, 13 09:41 ]
                  Na spocie pojawił się magik i za pomocą magicznej różdżki zczytał kody błędów.

                  i wyszło

                  Kod:
                  000665 - Boost Pressure Regulation 
                                 P0299 - 000 - Control Range Not Reached
                               Freeze Frame:
                                      Fault Status: 01110000
                                      Fault Priority: 0
                                      Fault Frequency: 4
                                      Mileage: 154461 km
                                      Time Indication: 0
                                      Date: 2000.00.00
                                      Time: 08:59:43
                  
                               Freeze Frame:
                                      RPM: 2415 /min
                                      Speed: 104.0 km/h
                                      Load: 100.0 %
                                      Voltage: 14.67 V
                                      Bin. Bits: 00001000
                                      Absolute Pres.: 2335.8 mbar
                                      Absolute Pres.: 1438.2 mbar
                  Dzisiaj zauważyłem, że ten błąd pojawia się po wciśnięciu gazu do podłogi. Po wyprzedzeniu, pojawił się problem.

                  Na Ross-Tech Wiki jest to http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...3/P0299/000665

                  Od czego zacząć ?

                  Komentarz

                  • bobolino
                    Rider
                    • 2010
                    • 392

                    #10
                    Zamieszczone przez belgrand

                    Od czego zacząć ?
                    Od wyczyszczenia przepustnicy, która się zacina i nie zawsze otwiera do końca.

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      albo od sprawdzenia, czy system podciśnienia w aucie jest sprawny. U mnie w BXE scenariusz był taki:
                      - w zależności co było pierwsze (kierowca pedałem gazu bądź automat tempomatu, chcący nadrobić zaległości w prędkości zadanej pojazdu) silnik dostawał żądanie - all hands on deck! turbino, klepa!
                      - elektronika stwierdzała cała naprzód
                      - elektrozawór podciśnienia gruszki turbiny stwierdzał ssij maleńka
                      - przerdzewiała gruszka stwierdzała - mam was w ..........., ssijcie sobie sami, świeże powietrze, mi się już nie chce wychylać
                      - elektronika stwierdzała - turbina się wysrała, maszynownia, wchodzimy w tryb serwisowy
                      - wyłączamy tempomat, ze wzmożoną ostrożnością reagujemy na pedał gazu, odnotowujemy błąd:
                      000665 - Boost Pressure Regulation
                      P0299 - 000 - Control Range Not Reached

                      [ Dodano: Sob 09 Lis, 13 09:13 ]
                      Zamieszczone przez bobolino
                      Zamieszczone przez belgrand

                      Od czego zacząć ?
                      Od wyczyszczenia przepustnicy, która się zacina i nie zawsze otwiera do końca.
                      Wydaje mi sie, ze BKD nie ma przepustnicy, ale moge sie mylic
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • bobolino
                        Rider
                        • 2010
                        • 392

                        #12
                        Zamieszczone przez robreg

                        Wydaje mi sie, ze BKD nie ma przepustnicy, ale moge sie mylic
                        Yyyyy... jak to nie ma przepustnicy? To na jakiej zasadzie działa nadepnięcie na pedał gazu w tym silniku niby? ;-)
                        Przepust powietrza jest stały?

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez bobolino
                          Zamieszczone przez robreg

                          Wydaje mi sie, ze BKD nie ma przepustnicy, ale moge sie mylic
                          Yyyyy... jak to nie ma przepustnicy? To na jakiej zasadzie działa nadepnięcie na pedał gazu w tym silniku niby? ;-)
                          Przepust powietrza jest stały?
                          W TDI? Jak najbardziej zmienny - ile turbina wdmuchnie, tyle do motorowni wlezie.

                          my chyba o tdi piszemy, tak?
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #14
                            Zrob logi dynamiczne zanim rozbebeszysz cokolwiek.
                            Masz ewidentny problem z niedoladowaniem, wiec albo swiruje uklad podcisnienia ( w tym gruszka) albo masz przypieczone kierownice VTG... albo dziure w dolocie.
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • belgrand
                              Classic
                              • 2013
                              • 5

                              #15
                              Nie mam na tą chwilę możliwości zrobienia logów dynamicznych.

                              Zauważyłem jeszcze jedną rzecz (może to coś komuś podpowie).

                              Ta sytuacja dzieje się tylko na nierozgrzanym silniku.
                              W weekend przejechałem 400km i nie było problemu przy dynamicznym wyprzedzaniu. Ciepły, rozgrzany silnik.

                              Natomiast dzisiaj rano, na nierozgrzanym silniku po pierwszym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu problem się pojawił.

                              Czy to zawęża pole poszukiwań ?

                              Z góry dzięki za pomoc.

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Tak .... do szeroko rozumianego ukladu regulacji cisnienia doladowania.... IMO.... masz przypieczone łopatki VTG... albo sama gruszka swiruje.
                                Nie ma logow.... jest wróżba z fusów. :wink:
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • greg44
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1198
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17


                                  Podpowie ktoś czy taki pedał gazu podejdzie do OII? Chodzi mi o kształt podstawy pedału, ma inne wyprofilowanie/okrągłe, zachodzi na prawą stronę, a w tym od OII jest proste/płaskie, zastanawia mnie czy mocowania są na miejscu jak w oryginalnym pedale z OII.
                                  Oznaczenie części 1K2721503AE, może też być z końcówką AA. Ktoś ma doświadczenia z tym zagadnieniem?

                                  Komentarz

                                  • gawon99
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 29

                                    #18
                                    Panowie odświeżam temat bo mam podobne objawy. A dokładnie tak że brak reakcji na wciśniecie pedału gazu podczas jazdy. Głównie to się dzieje w podczas jazdy po mieście.
                                    Przykład: ruszam z pod świateł jest ok , ujadę ze 100 metrów i bum auto zwalnia, nie ma reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Musze zatrzymać auto i dopiero można jechać. Co do tempomatu to działa jak pedał mi się przytnie. Macie jakieś sugestie ? Jutro podepnę VCDS to zobacze czy coś jest .

                                    [ Dodano: Pią 26 Wrz, 14 10:36 ]
                                    I oto błedy .

                                    Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
                                    Part No SW: 3C0 937 049 AJ HW: 3C0 937 049 AJ
                                    Component: Bordnetz-SG H54 2202
                                    Revision: 00H54000 Serial number: 00000005645594
                                    Coding: F18A0F130004140243110D000000000000197F063200000C00 0000000000
                                    Shop #: WSC 73430 790 00000
                                    VCID: 71EDD1F71369

                                    Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C
                                    Component: Wischer 080408 022 0601
                                    Coding: 00057271
                                    Shop #: WSC 73430

                                    Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AF
                                    Component: RLS 120408 046 0204
                                    Coding: 00471077
                                    Shop #: WSC 73430

                                    No fault code found.


                                    Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
                                    Part No SW: 1K0 907 530 P HW: 1K0 907 951
                                    Component: J533__Gateway H16 0192
                                    Revision: H16 Serial number: 2500K08403091F
                                    Coding: ED817F4F0003032302
                                    Shop #: WSC 17209 211 90642
                                    VCID: 346318E32CFB

                                    5 Faults Found:
                                    01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502)
                                    004 - No Signal/Communication
                                    Freeze Frame:
                                    Fault Status: 01100100
                                    Fault Priority: 2
                                    Fault Frequency: 1
                                    Reset counter: 244
                                    Mileage: 213434 km
                                    Time Indication: 0
                                    Date: 2000.00.00
                                    Time: 10:07:13

                                    01305 - Databus for Infotainment
                                    004 - No Signal/Communication
                                    Freeze Frame:
                                    Fault Status: 01100100
                                    Fault Priority: 1
                                    Fault Frequency: 1
                                    Reset counter: 244
                                    Mileage: 213434 km
                                    Time Indication: 0
                                    Date: 2000.00.00
                                    Time: 10:07:13

                                    02874 - Control Module 2 for Central Convenience (J773)
                                    004 - No Signal/Communication
                                    Freeze Frame:
                                    Fault Status: 01100100
                                    Fault Priority: 2
                                    Fault Frequency: 1
                                    Reset counter: 244
                                    Mileage: 213434 km
                                    Time Indication: 0
                                    Date: 2000.00.00
                                    Time: 10:07:13

                                    01304 - Radio
                                    004 - No Signal/Communication
                                    Freeze Frame:
                                    Fault Status: 01100100
                                    Fault Priority: 2
                                    Fault Frequency: 1
                                    Reset counter: 244
                                    Mileage: 213434 km
                                    Time Indication: 0
                                    Date: 2000.00.00
                                    Time: 10:07:17

                                    02649 - Digital Radio Tuner
                                    004 - No Signal/Communication
                                    Freeze Frame:
                                    Fault Status: 01100100
                                    Fault Priority: 2
                                    Fault Frequency: 1
                                    Reset counter: 244
                                    Mileage: 213434 km
                                    Time Indication: 0
                                    Date: 2000.00.00
                                    Time: 10:07:17


                                    Coś pogrzebałem i czujnik stopu może być uszkodzony ? Spotkał ktoś się z tym ?

                                    Komentarz

                                    Pracuję...