Zamieszczone przez maro rs
[O2] Problem z pedałem gazu
Zwiń
X
-
[O2] Problem z pedałem gazu
Witam serdecznie,
problem w mojej Octavi (2.0 TDI 140KM 2007r) )wygląda następująco.
Czasami, nawet w trakcie jazdy pedał gazu przestaje "częściowo" reagować.
"Częściowo" tzn. reaguje na naciśnięcie tylko na początku wysokości ( około 1 cm), natomiast poniżej (pozostałe 5-7 cm, aż do podłogi), nie ma reakcji. Nie zaświecają się żadne kontrolki w tym momencie.
Tempomat wówczas również nie daje się załączyć (kontrolka tempomatu również nie świeci).
Wyłączenie samochodu rozwiązuje problem i gazu i tempomatu.
Problem pojawia się w losowych momentach jazdy, nie zauważyłem jednego, konkretnego powodu, który ten problem aktywuje.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
-
Dzięki za odpowiedź !
Jak zdemontować moduł pod kierownicą ? Udało mi się zdjąć górną pokrywę za kierownicą. Jednak z tej pozycji za dużo nie widać.
Wspomnę tylko, że jakieś 3 miesiące temu nie działał mi tempomat. Na tym forum znalazłem instrukcję jak się do niego dostać i przeczyścić styki. Po tym zabiegu zaczął działać.
Natomiast mój obecny problem pojawił się jakoś 2 tygodnie temu. Na autostradzie dodałem gazu i samochód zaczął bardzo powoli przyspieszać, myślałem , że to turbina, jednak to manetka od gazu reagowała tylko na początku nacisku. Przy mocniejszym naciskaniu samochód nie reagował. Chciałem włączyć tempomat i za jego pomocą manewrować przyspieszeniem, ale tempomat się nie chciał załączyć. Zatrzymanie się na MOP'ie, włączenie i wyłączenie silnika pomogło. Ten problem pojawia się teraz codziennie.
Komentarz
-
-
Gdzie dokładnie jest SPOT w King Cross'ie ?
Na Spocie będę, no i będę szukał skupiska Octavii
[ Dodano: Pią 08 Lis, 13 09:41 ]
Na spocie pojawił się magik i za pomocą magicznej różdżki zczytał kody błędów.
i wyszło
Kod:000665 - Boost Pressure Regulation P0299 - 000 - Control Range Not Reached Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Mileage: 154461 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 08:59:43 Freeze Frame: RPM: 2415 /min Speed: 104.0 km/h Load: 100.0 % Voltage: 14.67 V Bin. Bits: 00001000 Absolute Pres.: 2335.8 mbar Absolute Pres.: 1438.2 mbar
Na Ross-Tech Wiki jest to http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...3/P0299/000665
Od czego zacząć ?
Komentarz
-
-
albo od sprawdzenia, czy system podciśnienia w aucie jest sprawny. U mnie w BXE scenariusz był taki:
- w zależności co było pierwsze (kierowca pedałem gazu bądź automat tempomatu, chcący nadrobić zaległości w prędkości zadanej pojazdu) silnik dostawał żądanie - all hands on deck! turbino, klepa!
- elektronika stwierdzała cała naprzód
- elektrozawór podciśnienia gruszki turbiny stwierdzał ssij maleńka
- przerdzewiała gruszka stwierdzała - mam was w ..........., ssijcie sobie sami, świeże powietrze, mi się już nie chce wychylać
- elektronika stwierdzała - turbina się wysrała, maszynownia, wchodzimy w tryb serwisowy
- wyłączamy tempomat, ze wzmożoną ostrożnością reagujemy na pedał gazu, odnotowujemy błąd:
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
[ Dodano: Sob 09 Lis, 13 09:13 ]
Zamieszczone przez bobolinoZamieszczone przez belgrand
Od czego zacząć ?Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoZamieszczone przez robreg
Wydaje mi sie, ze BKD nie ma przepustnicy, ale moge sie mylic
Przepust powietrza jest stały?
my chyba o tdi piszemy, tak?Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zrob logi dynamiczne zanim rozbebeszysz cokolwiek.
Masz ewidentny problem z niedoladowaniem, wiec albo swiruje uklad podcisnienia ( w tym gruszka) albo masz przypieczone kierownice VTG... albo dziure w dolocie.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Nie mam na tą chwilę możliwości zrobienia logów dynamicznych.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz (może to coś komuś podpowie).
Ta sytuacja dzieje się tylko na nierozgrzanym silniku.
W weekend przejechałem 400km i nie było problemu przy dynamicznym wyprzedzaniu. Ciepły, rozgrzany silnik.
Natomiast dzisiaj rano, na nierozgrzanym silniku po pierwszym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu problem się pojawił.
Czy to zawęża pole poszukiwań ?
Z góry dzięki za pomoc.
Komentarz
-
-
Podpowie ktoś czy taki pedał gazu podejdzie do OII? Chodzi mi o kształt podstawy pedału, ma inne wyprofilowanie/okrągłe, zachodzi na prawą stronę, a w tym od OII jest proste/płaskie, zastanawia mnie czy mocowania są na miejscu jak w oryginalnym pedale z OII.
Oznaczenie części 1K2721503AE, może też być z końcówką AA. Ktoś ma doświadczenia z tym zagadnieniem?
Komentarz
-
-
Panowie odświeżam temat bo mam podobne objawy. A dokładnie tak że brak reakcji na wciśniecie pedału gazu podczas jazdy. Głównie to się dzieje w podczas jazdy po mieście.
Przykład: ruszam z pod świateł jest ok , ujadę ze 100 metrów i bum auto zwalnia, nie ma reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Musze zatrzymać auto i dopiero można jechać. Co do tempomatu to działa jak pedał mi się przytnie. Macie jakieś sugestie ? Jutro podepnę VCDS to zobacze czy coś jest .
[ Dodano: Pią 26 Wrz, 14 10:36 ]
I oto błedy .
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 AJ HW: 3C0 937 049 AJ
Component: Bordnetz-SG H54 2202
Revision: 00H54000 Serial number: 00000005645594
Coding: F18A0F130004140243110D000000000000197F063200000C00 0000000000
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 71EDD1F71369
Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C
Component: Wischer 080408 022 0601
Coding: 00057271
Shop #: WSC 73430
Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AF
Component: RLS 120408 046 0204
Coding: 00471077
Shop #: WSC 73430
No fault code found.
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 P HW: 1K0 907 951
Component: J533__Gateway H16 0192
Revision: H16 Serial number: 2500K08403091F
Coding: ED817F4F0003032302
Shop #: WSC 17209 211 90642
VCID: 346318E32CFB
5 Faults Found:
01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 244
Mileage: 213434 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:07:13
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 244
Mileage: 213434 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:07:13
02874 - Control Module 2 for Central Convenience (J773)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 244
Mileage: 213434 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:07:13
01304 - Radio
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 244
Mileage: 213434 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:07:17
02649 - Digital Radio Tuner
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 244
Mileage: 213434 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:07:17
Coś pogrzebałem i czujnik stopu może być uszkodzony ? Spotkał ktoś się z tym ?
Komentarz
-
Komentarz