Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Wentylator na chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Czekaj, bo coś źle spojrzałem w etce :idea:
    ---dla silnika BLS
    - 1 wentylator od 02.06.2007>> do ...
    - 2 wentylatory do >>01.06.2007
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz


    • #27
      Czyli wszystko gra??? 8)
      To cóż, wiadomość dobra lecz problem z załączaniem się wentylatora pozostaje :cry: Ktoś poratuje?
      Czyli ten wentylator ma 2 biegi z tego co kojarzę?
      Pozdrawiam.
      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez endryu
        Zamieszczone przez pawel_breslau
        A przy takim roczniku skoda używała jeszcze wentylatorów pojedynczych
        Zmiana na dwa wentylatory (w/g etki) była w połowie 2007r.
        Przy takim to znaczy przy jakim? Ja mam BXE, AC i mam dwa wiatraczki sterowane wspólnie, STOPNIOWO przez ECU silnika.
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz


        • #29
          pawel_breslau, witam.

          Tez przerabialem temat tylko ze w 2.0 FSI. wentylatory wlaczaly sie podczas postoju od tak jak mialy kaprys do rozladownia aku.

          Z tego co zauwazylem sa dwa sposoby zalczania wentylatorow.
          1. Przez przekaznik (centralke) pod akumulatorem
          2. Bezposrednio z ECU poprzez duzy wentylator (mniejszy podlacza sie do duzego) (moj przypadek)

          Czesto padaja przekazniki pod akumulatorem (takie czarne pudelko gdzie podlaczone sa wentylatory).

          Co do pytania o wentylatory podczas jazdy. W moim manualu wyraznie jest napisane ze nie wlaczaja sie powyzej 100km/h z tego wzgledu iz przeplyw powietrza podczas takiej predkosci jest wystarczajacy do schlodzenia slinika.

          Po pierwsze odpal silnik niech sie nagrzeje. W momencie wlaczenia wentylatora sprawdz dolny waz chlodnicy. Jesli jest zimny tzn ze termostat padl. I trzeba go wymienic.

          poza tym komputer odczytuje i porownuje temp na czujnikach. Jesli wystepuje duza roznica pomiedzy odczytami z roznych czujnikow ECU automatycznie stara sie uchronic silnik przed przegrzaniem i zalacza wentylator.

          Powodami moze byc termostat (nie wyskoczy na kompie), lub padniete czujniki (przewaznie wyskakuje na kompie).

          W moim przyoadku byl to termostat tyle ze elektroniczny. Komputer nie potrafil odczytac polozenia termostatu wiec asekuracyjnie wlaczal wentylatory. Dodatkowo termostat nie otwieral sie. Dadam ze jakims cudem blad termostatu nie wyskakiwal na kompie, pomimo iz ma wbudowany czujnik. Tym razem pomogla stara szkola czyli nagrzanie auta i "macanie" wezy

          [ Dodano: Sro 09 Kwi, 14 21:11 ]
          robreg, moja O2 jest z 2005 i tez mam dwa wentylatory
          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
          Obecnie -> Seicento 900+LPG
          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
          Bylo ->GOLF 3 1.8

          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

          Komentarz


          • #30
            Dzięki misza_zabrze. Zobaczę jak będzie się dzisiaj auto zachowywało i podjadę do mojego elektryka. Niech podłączy się ze sprzętem i zobaczymy czy coś wylezie. Ja mam jeden wentylator, stąd moje pytanie ile ma być :P
            rpbreg-faktycznie, mój błąd. Nie napisałem rocznika-2008r. Wg ustaleń endryu, wszystko jest tak jak powinno.
            Pozdrawiam.
            Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

            Komentarz


            • #31
              I jak tam ? Jakies postepy?
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz


              • #32
                Witam.
                A wic zaczynamy :lol:
                Wczoraj, gdy przyjechałem do elektryka to obroty silnika na luzie wynosily 1000 obrotow. Wentylator krecil jak szalony. Po wylaczeniu i ponownym zapłonie silnika obroty silnika powrocily w granice 800 i wentylator na starcie się nie odpalil ale po chwili zaczal ponownie dzialac na max ie.
                Elektryk oswiadczyl ze zawiesza mi się czujnik regulujący wentylator w związku z czym zamowilem nowy (zamiennik w cenie 80zl) i po niedzieli będę go wymienial.
                Wczoraj po powrocie z pracy do chałupy również stwierdziłem ze wentylator dzialal po zatrzymaniu szkodnika.
                Zobaczymy po wymianie czujnika czy cos się poprawi.
                Pozdrawiam.
                Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                Komentarz


                • #33
                  Hej tak z glupia sprawdziles moze dolny waz czy goracy ??
                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                  Komentarz


                  • #34
                    Hehe, tak z głupia to nie sprawdziłem ops:
                    Widzisz, podpowiadasz mi pewne sprawy a mi one umykają. Jutro postaram się to sprawdzić.
                    Za bardzo się skupiłem na tym co powiedział mi elektryk i tematem tego czujnika :P
                    Pozdrawiam.
                    Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                    Komentarz


                    • #35
                      Sprawdz sprawdz bo moze sie okazac ze 80zl wyrzucasz w bloto ( Oby nie )
                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                      Komentarz


                      • #36
                        pawel_breslau, ty masz mechaniczny termostat.
                        Elektroniczny termostat jest w silnikach BLR, BLX, BLY.
                        Temperatury jakie podają czujniki można odczytać komputerem w blokach pomiarowych.
                        Nie wiem, czy zrobił to Twój elektryk ale wymiana na czuja to ryzyko popełnienia błędu i kolejnych wydatków.
                        Aby dokładnie określić ile powinieneś mieć wentylatorów potrzebna jest mi specyfikacja twojego samochodu lub numer VIN.
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz


                        • #37
                          kecaj,
                          ty masz mechaniczny termostat.
                          zgadza sie. Widzisz ja mam elektroniczny i odziwo nic nie wyskoczylo na kompie w moim przypadku. Wiec tak jak pisalem wczesniej, pomogla stara metoda na "macanko"

                          BTW silnik rozgrzal sie do 109 stopni ( dodam ze elektroniczne pracuja w 105 stopniach) a dolny waz byl lekko cieply 4h roboty i wszystko wrocilo do normy .
                          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                          Obecnie -> Seicento 900+LPG
                          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                          Bylo ->GOLF 3 1.8

                          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                          Komentarz


                          • #38
                            misza_zabrze, Twój termostat sprawdza się wyciągając go i podając napięcie 12V.
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz


                            • #39
                              Dorze wiedzoec na przyszlosc

                              Szczersze mowiac jak juz sie do niego dostaniesz i go wyciagniesz to juz lepiej wymienic niz bawic sie w sprawdzanie itp. Wiem jedno ze sie nie otwieral, wentylatory chodzily temp silnika 108 a waz zimny :lol: Czasem niewarto bawic sie w sprawdzanie tylko odrazu wymienic. Zeby dostac sie do tego musisz odkrecic:

                              Pompe klimy
                              Alternator
                              Sciagnac rame na ktorej w/w elemnty za przykrecone
                              Kilka srubek, jakies rurki. Jakos wolalem dla swietego spokoju wsadzic nowy co okazalo sie dobrym posunieciem.
                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez kecaj
                                pawel_breslau, ty masz mechaniczny termostat.
                                Elektroniczny termostat jest w silnikach BLR, BLX, BLY.
                                Temperatury jakie podają czujniki można odczytać komputerem w blokach pomiarowych.
                                Nie wiem, czy zrobił to Twój elektryk ale wymiana na czuja to ryzyko popełnienia błędu i kolejnych wydatków.
                                Aby dokładnie określić ile powinieneś mieć wentylatorów potrzebna jest mi specyfikacja twojego samochodu lub numer VIN.
                                Poszedł VIN na Priwa
                                Termostat wymieniony był jakoś miesiąc do półtora temu (wydawało mi się że słabo się grzeje ale po wymianie oczywiście nie było poprawy :twisted: ). Jak tak sobie pomyślę, przemyślę i pokojarzę to są jakieś przebłyski w mojej głowie, iż w zeszłym roku mogłem mieć podobne objawy ale jakoś nie przywiązywałem do tego wagi.
                                Pozdrawiam.
                                Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                Komentarz


                                • #41
                                  pawel_breslau,
                                  Kolego wracając do postów trochę wcześniejszych to masz prawidłowo 1 wentylator tzn. względem daty produkcji. Ja też mam 11.2007 i mam jeden. Widocznie księgowy zaczął działać.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    No właśnie. Zapewne zaczął działać księgowy tylko, że z VW III nie miałem takiego przypadku pomimo tego, że staruszek kończy w tym roku 20 lat :lol:
                                    Ale za komfort się płaci :P
                                    Czyli coś zostaje w środku do naprawy skoro wentylator się zgadza.
                                    Jutro wieczorkiem jak małżonka wróci ze szkoły to postaram się sprawdzić ten wąż.
                                    Pozdrawiam

                                    [ Dodano: Sob 12 Kwi, 14 17:40 ]
                                    Witam ponownie.
                                    Misza, sprawdziłem (na tyle na ile mogłem rękę tam włożyć od osłony silnika od dołu) ten wąż u dołu który wychodzi z chłodnicy i wydaje mi się, że jest prawie zimny natomiast ten u góry po prawej strony chłodnicy jest gorący. Objawy te są po przejechaniu jakiś 65 km po powrocie mojej połowy ze szkoły. Wentylator cały czas śmiga, obroty na 800. Co w takim razie może być?. Misza, myślisz, że to termostat? Wymieniałem go kilka-naście tygodni temu.
                                    Co radzicie? Czy wymieniać ten czujnik? Czy może termostat?
                                    Pozdrawiam.
                                    Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Jesli gorny waz goracy,dolny zimny, wskazowka na "90", a wentyllator zap... To stawiam na thermostat.

                                      [ Dodano: Nie 13 Kwi, 14 21:01 ]
                                      Jak bedziesz wymienial to nie kupuj najtanszego. Mozliwe ze ktos sprzedal ci zly thermostat. Twoj powinien sie otwierac przy 87 stopniach.

                                      [ Dodano: Nie 13 Kwi, 14 21:07 ]
                                      03G121113A numer twojego termostatu.
                                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        pawel_breslau, potwierdzam, w Twoim samochodzie jest wentylator 1K0959455EF to 400W wentylator firmy Siemens (do specyfikacja silnik BLS, ręczna skrzynia biegów, plus 8Z5).
                                        Termostat podany został przez misza_zabrze.
                                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez kecaj
                                          Termostat podany został przez misza_zabrze.
                                          Moze Ty mi wytlumaczysz bo sie gubie powoli. Dla innych silnikow jest ten sam numer dla termostatu tyle ze bez "A" na koncu. Moze ktos sprzedal mu wlasnie taki. Moze bedziesz wiedzial co to A wnosi ?? :P
                                          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                          Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                          Bylo ->GOLF 3 1.8

                                          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez misza_zabrze
                                            Zamieszczone przez kecaj
                                            Termostat podany został przez misza_zabrze.
                                            Moze Ty mi wytlumaczysz bo sie gubie powoli. Dla innych silnikow jest ten sam numer dla termostatu tyle ze bez "A" na koncu. Moze ktos sprzedal mu wlasnie taki. Moze bedziesz wiedzial co to A wnosi ?? :P
                                            Bez A jest dla silnika BKC, BJB, BMN, BXE, AZV, BKD, BMN, CEGA,
                                            Natomiast z indeksem A jest dla silników BMM i BLS,

                                            Wynika to z dalszej zabudowy - różne złączki rury (03L 121 121 /D/A) Jedna (z indeksem A) z czujnikiem temperatury pozostałe bez.
                                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              To nie moga dac innego numeru tylko literki dodawac ?? Czesto wlasnie zdarza sie ze numer ten sam tylo rozni sie literka, a sprzedawca pocisnie kit ze to inny rok pordukcji itp. Potem sie okazuje ze czesc nie pasuje, lub nie dziala tak jak powinna.
                                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                misza_zabrze, Nie daje się numerów nowych. Właśnie do rozróżniania części w ramach modelu stosuje się indeksy.
                                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zdaje sobie z tego sprawe. Tylko chodzi mi o to ze czasami sprzedawca moze sie walnac wlasnie o to oznaczenie i sprzeda zla czesc
                                                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                                                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Witam.
                                                    Dzięki za wszelkie sugestie i wszelkie wskazówki.
                                                    Dzisiaj, gdy wracałem z nocki to zauważyłem kolejną "wskazówkę" jeśli można tak to nazwać. Otóż po rozgrzaniu silnika do 90 i takim moim małym teście i co jakiś czas wrzucaniu szkodnika na tzw. przysłowiowy "luz" zaobserwowałem, że raz obroty na tym właśnie luzie spadały do 800 , raz do 900 a raz do 1000 obrotów. Nie było to zawsze w takiej kolejności i nie wiem z czego to może wynikać.
                                                    Czy też to może wynikać z tego termostatu? Co do wymiany wcześniej tego elementu to mój mechanik, który nie zamawia mi części z dolnej półki raczej i w tym przypadku raczej tego nie zrobił. Postaram się dowiedzieć jaki to był termostat i sprawdzić czy był to o takim nr czy może faktycznie bez tego "A" na końcówce.
                                                    Jak po tych moich relacjach może ktoś ma nowe pomysły to proszę o podzielenie się nimi w tym temacie, Będę wdzięczny.
                                                    Pozdrawiam.
                                                    Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X