[O2] Poziomowanie ksenonów
Zwiń
X
-
[O2] Poziomowanie ksenonów
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć od użytkowników ksenonów w Octaviach II kiedy i jak często one się poziomują.
Czy po włączeniu zapłonu czy dopiero po włączeniu silnika? Czy przy każdym włączeniu świateł? Czy ma znaczenie stałe obciążenie auta pomiędzy włączeniami?Czy poziomowanie zależy tylko od obciążenia auta czy ustawienie go na pochyłości też ma znaczenie?
Pozdrawiam.
-
-
Zamieszczone przez abstinentpoziom terenu nie ma nic do znaczenia
tylko i wyłącznie ugięcie wahaczy przód/tył
Jadąc pod górę, trzeba dodawać gazu, więc siłą rzeczy wahacze tylne idą do dołu, a przednie w górę.
To samo przy zjazdach, ino odwrotnie.
A jeżeli auto stoi pod górkę, to też są inne wychylenia, niźli stoi z górki, a czujniki wychwytują dosłownie milimetry.
To tak na marginesie ;-)
Komentarz
-
-
cysterniarz, pewnie że mogą, z tym że nie wiem czy nadążą :lol:
bobolino, jednak mi się wydaje że nie da rady, musiał by być naprawdę konkretna górka
tylko ugięcie na hamowanie/przyspieszenie
prosty test
stanąć na górce i zmierzyć wysokość przód tył i wiadomo o ile się ugina względem poziomu ( tu też wypada zmierzyć)
wg mnie będzie to w granicach zera :P
Komentarz
-
-
Wreszcie wyjaśniło się czemu czasem lampy mi się poziomują a czasem nie. Po prostu czasem je włączałem przed odpaleniem silnika i wtedy widziałem jak się poziomują a czasem włączałem po odpaleniu silnika jak już były wypoziomowane. Myślałem już, że coś się czasem wiesza w tym układzie i raz działa a raz nie. Jeszcze sprawdzę sobie jak działa poziomowanie w czasie jazdy. Teoretycznie przy odpalonym aucie i włączonych światłach jeśli będę coś wkładał do bagażnika światła powinny się obniżać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentprosty test
stanąć na górce i zmierzyć wysokość przód tył i wiadomo o ile się ugina względem poziomu ( tu też wypada zmierzyć)
wg mnie będzie to w granicach zera :P
Nie znam szczegółów technicznych, o ile milimetrów musi się ugiąć któryś wahacz, aby spowodować poziomowanie reflektorów, ale wydaje mi się, że skrypt nie jest liniowy i w dolnym zakresie są to jakieś milimetrocentymetry. Także postawiwszy auto pod górkę o nachyleniu 5-7 stopni (nie procent), system powinien już zadziałać.
Tak mi się wydaje.
Komentarz
-
Komentarz