Problem z odryglowywaniem pilotem lewych drzwi OCTAVIA 2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Qczi
    Classic
    • 2015
    • 2

    Problem z odryglowywaniem pilotem lewych drzwi OCTAVIA 2

    Kolejne prace reanimacyjno-eksploatacyjne, tam gdzie zawsze :roll:

    Wczoraj na pierwszy ogień poszły przednie lampy.


    Z powodu przepalenia się jednej żarówki H4 (po ok. 10,5 miesiącach) Philips Extreeme powiedziały papa i zastąpione zostały Tungsram +90% :diabelski_usmiech

    Po prawej nowy Tungsram.

    Świecą jeszcze lepiej, niż kosztują i wyglądają. Zobaczymy jak długo. :lol:

    Ale przy okazji zmiany "palników" od razu przeprowadzony został lekki tuning lamp, bo jakoś fabryka (DPO) słabo się postarała co do jakości wykonania mocowań odbłyśników i samych elementów mocujących je w lampie.

    Same lampy, pomimo że trzymają się dobrze, to niestety w środku już tak dobrze nie było :evil:

    Zatem, lampy zostały wyjęte, ponownie poskręcane, tam gdzie trzeba było przesmarowane, poskładane najlepiej jak się dało i efekt jest zadowalający.

    Jedynie trzeba znów pojechać na ustawienie świateł, ale to już drobnostka :wink:

    Wymieniona wtyczka do prawej lampy, więc na przyszłość będzie łatwiej ją wypiąć...


    Co ciekawe, tym razem udało się genialnie lampki spasować, więc na aucie leżą jak ulał :szeroki_usmiech
    Sorki, tutaj akurat foto nie zrobiłem ops:

    Na ryjku wpadła długo oczekująca na ten moment wlepka, lub jak kto woli znaczek OCP, żeby Ci z przodu też wiedzieli kto za nimi jedzie :twisted:

    Ciekawie również zachowuje się uszczelniona odma, bowiem nigdzie nie puszcza i silnik wydaje się mniej zasyfiony:


    Po uszczelnieniu nie zaobserwowałem ubytków oleum w silniku - stan bagnecie wciąż taki sam :szeroki_usmiech

    Do przewałki wciąż pozostaje moduł komfortu, który nie zamyka mi klapy bagażnika :evil: oraz tuleje wahacza z przodu.

    Co do MK, to taka ciekawostka, założyliśmy z Krzysiem ponownie mój poprzedni (stary) MK i klapa się zamknęła, ale prawdopodobnie po zakodowaniu domykania szyb z pilota, klapa znów się nie zamyka :shock:
    Przynajmniej wiemy, że sam mechanizm jest sprawny i problem prawdopodobnie leży po stronie kodowania...
    Będzie jeszcze jedno podejście do tego tematu :diabelski_usmiech
  • marenio70
    Classic
    • 2013
    • 13

    #2
    Problem z odryglowywaniem pilotem lewych drzwi OCTAVIA 2

    Witam Kolegów mam problem z odryglowywaniem ( a czasem z zamykaniem) centralnym zamkiem drzwi od strony kierowcy w OCTAVIA 2
    Wygląda to tak- od jakiegoś czasu po naciśnięciu odryglowywania zamka na pilocie nie następuje odryglowanie drzwi od strony kierowcy(pozostałe drzwi się odryglowują i można je swobodnie otworzyć) i zapala się lampka na przycisku ryglowania od wewnątrz umieszczona na konsoli obok lewarka zmiany biegów , i muszę je otwierać kluczykiem. Natomiast działa ale też nie zawsze zamykanie tych drzwi od strony kierowcy( i pozostałych) z pilota.
    Pytam bo być może problem jest gdzieś indziej i nie chciałbym niepotrzebnie demontować tapicerki z drzwi.
    marenio70

    Komentarz

    • zafek
      Classic
      • 2013
      • 10

      #3
      marenio70 problem może być w:
      - przetartych kablach między drzwiami a karoserią - Najlepiej sciągnąć tapicerkę drzwi a potem sprawdzić wizualnie i miernikiem.
      - problem z zamkiem - powiedz mi czy drugie naciśnięcie kluczyka otworzy drzwi? Czyli raz naciskasz i są zamknięte te jedne drzwi i naciskasz drugi raz i czy Ci się wtedy otwiera.
      - Napisz czy wyświetla się na desce kontrolka otwartych drzwi i zapala się światełko pudsufitki oczywiście nastawione na środek.
      Pisz co i jak.
      Pozdrawiam
      Wojtek
      Nie oddam żadnemu mechanikowi mojej OctaVki !!!

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        marenio70, podstawowa sprawa to podpięcie VCDS-a i odczytanie błędów - będzie dużo łatwiej coś doradzić i to zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać.
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • FishPL
          Rider
          • 2012
          • 296

          #5
          to dział o OI :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            FishPL, no masz nawet ja dałem się złapać . Przenoszę do OII...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • FishPL
              Rider
              • 2012
              • 296

              #7
              Zamieszczone przez kowal 2002
              FishPL, no masz nawet ja dałem się złapać . Przenoszę do OII...
              aaa... ktoś zawsze czuwa

              Komentarz

              • marenio70
                Classic
                • 2013
                • 13

                #8
                Na razie dziękuję kolegom jeszcze nic nie robiłem bo troszkę nie mam czasu ale jak tylko coś ruszę to od razu dam znać.

                [ Dodano: Sob 11 Sty, 14 20:56 ]
                Po otwarciu drzwi zapala się kontrolka otwartych drzwi na desce, i mam wrażenie że po naciśnięciu pilota na zamykanie mechanizm próbuje zaryglować zamek ale nie ma siły [zdjąłem zaślepkę z boku drzwi i zauważyłem że coś próbuje zadziałać]
                marenio70

                Komentarz

                • karfin
                  Drive
                  • 2009
                  • 79

                  #9
                  Witam.
                  Udało się ogarnąć problem bo mam to samo i nie wiem jak się za to zabrać?

                  Komentarz

                  • georgg
                    RS
                    • 2013
                    • 17116
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez karfin
                    Witam.
                    Udało się ogarnąć problem bo mam to samo i nie wiem jak się za to zabrać?
                    tak jak wyżej pisał kowal 2002 w pierwszej kolejności podpiąć auto pod VCDS, odczytać ewentualne błędy i wtedy można szukać przyczyny.
                    SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                    ​​​
                    Grzegorz

                    Moja Ambitna Czarnula

                    Komentarz

                    • karfin
                      Drive
                      • 2009
                      • 79

                      #11
                      Ja z moim problemem się uporałem - padł silnik w zamku - wymiana. Może się komuś przyda.

                      Komentarz

                      Pracuję...