[O2] Kontrolka ESP + Check Engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pegel
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O2] Kontrolka ESP + Check Engine

    jako ,że wcześniej nie było czasu ,to teraz napiszę
    wielkie dzięki za pomoc w diagnozie i wymianie uszkodzonej przepustnicy ,

    a nowa wygląda tak
  • ScOOti
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    [O2] Kontrolka ESP + Check Engine

    Witam,


    mam problem z samochodem Octavia II z 2009, silnik 2.0 TDI, BKD , DSG

    A problem wygląda tak:

    Po paru minutach postoju pojawia sie kontrolka ESP, silnik można uruchomić, pracuje prawidłowo ale skrzynia DSG nie wrzuca żadnego biegu. Po wyłączeniu zapłonu, przekręceniu kluczyka na 0, i ponownym odpaleniu wszystko jest ok, ale zapala sie kontrolka Check Engine.

    Wczoraj kupiłem ELM327, aby podejrzeć błąd.
    Pojawia się tylko błąd w transmisji:
    U0100 - LOST COMMUNICATION WITH ECM/PCM

    Myślałem, że może radio sieje w szynę CAN, ale po wypięciu jest to samo.
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w obu skrzynkach i są ok.

    A problem pojawił się ok 2 lata temu po wymianie akumulatora na drugi bez zachowania napięcia w instalacji. Ale pojawiał się bardzo sporadycznie. Ostatnio w samochodzie został wymieniony silnik z powodu niedopilnowania przez mechanika. Ta blaszka co wkręca się śruby od osłony silnika, wpadła do rury od IC, i 3 tłok i cylinder zniszczony. Aktualnie błąd U0100 pojawia sie po każdym parominutowym i dłuższym postoju.


    Macie jakiś pomysł?

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      ScOOti, podłącz VCDS'a i wtedy sprawdź po ludzku błędy

      Zamieszczone przez ScOOti
      A problem pojawił się ok 2 lata temu po wymianie akumulatora na drugi bez zachowania napięcia w instalacji
      a to coś nowego :shock:
      od kiedy zachowuje się "napięcie w instalacji" podczas wymiany aku :diabelski_usmiech
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • kecaj
        RS
        • 2009
        • 1511
        • Superb II (3T4)

        #4
        ScOOti, jaki program masz do tego ELM-a?
        Potrzebny jest cały autoscan auta aby zobaczyć inne moduły czy maja komunikację.
        To może być problem ze sterownikiem silnika lub wiązką od niego. Niestety bez dokładnego skanowania się nie obejdzie.
        Krzynol był szybszy...

        [ Dodano: Sro 09 Kwi, 14 14:40 ]
        Zamieszczone przez krzynol
        od kiedy zachowuje się "napięcie w instalacji" podczas wymiany aku :diabelski_usmiech
        Być może na chodzącym silniku. :szeroki_usmiech
        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

        Komentarz

        • ScOOti
          Classic
          • 2009
          • 3

          #5
          krzynol ponoć przy wymianie aku potrzebne jest utrzymanie zasilania. Czyli np. podanie zasilania poprzez zapalniczkę. Tak aby komp nie resetował się itd.
          Hmmm pisze głupoty?

          Ok no to muszę udać się do jakiegoś elektronika i poczekam aż pojawi się błąd i dam aby podpiął pod komp. Parę dni temu sprawdzali błędy vcds`em i nic nie było.

          kecaj: do ELM'a użyłem: SanMaster-ELM, oraz ScanTool.net v 1.13. Miałem to na płytce z kablem.

          Pobrałem dziś wersje testową ScanXL Pro. Zobaczymy.

          Ale dziwne bo jak pojawi się błąd ESP wyłączę stacyjkę i włączę to kontrolka ESP już nie świeci się. Tak jakby po załączeniu stacyjki dostawał napięcie i później trzymał. Do czasu dłuższego wyłączenia.

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez ScOOti
            Hmmm pisze głupoty?
            no jo

            Zamieszczone przez ScOOti
            Ale dziwne bo jak pojawi się błąd ESP wyłączę stacyjkę i włączę to kontrolka ESP już nie świeci się.
            bo błędy ESP/ABS są w większości "samokasowalne" po ustaniu usterki
            też mi się wydaje, że coś z jakimś zasilaniem/wiązką, podjedź do kogoś kumatego z VCDS'em
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • zadariusz1
              Rider
              • 2011
              • 543
              • Octavia III (5E3)
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Komp ci się nie zresetuje poprzez odpięcie aku,jedynie będzie trzeba ustawić zegarek (no i oczywiście mając na myśli komp nie myslę o komputerze pokładowym,bo w nim skasuje ci sie wszystko czyli średnie spalanie itp.) za kompa uważam komputer silnika i inne moduły

              Komentarz

              • ScOOti
                Classic
                • 2009
                • 3

                #8
                A znacie jakiegoś dobrego speca w tym temacie w okolicach Piaseczna lub Warszawy?

                Komentarz

                Pracuję...