mam problem z samochodem Octavia II z 2009, silnik 2.0 TDI, BKD , DSG
A problem wygląda tak:
Po paru minutach postoju pojawia sie kontrolka ESP, silnik można uruchomić, pracuje prawidłowo ale skrzynia DSG nie wrzuca żadnego biegu. Po wyłączeniu zapłonu, przekręceniu kluczyka na 0, i ponownym odpaleniu wszystko jest ok, ale zapala sie kontrolka Check Engine.
Wczoraj kupiłem ELM327, aby podejrzeć błąd.
Pojawia się tylko błąd w transmisji:
U0100 - LOST COMMUNICATION WITH ECM/PCM
Myślałem, że może radio sieje w szynę CAN, ale po wypięciu jest to samo.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w obu skrzynkach i są ok.
A problem pojawił się ok 2 lata temu po wymianie akumulatora na drugi bez zachowania napięcia w instalacji. Ale pojawiał się bardzo sporadycznie. Ostatnio w samochodzie został wymieniony silnik z powodu niedopilnowania przez mechanika. Ta blaszka co wkręca się śruby od osłony silnika, wpadła do rury od IC, i 3 tłok i cylinder zniszczony. Aktualnie błąd U0100 pojawia sie po każdym parominutowym i dłuższym postoju.
ScOOti, jaki program masz do tego ELM-a?
Potrzebny jest cały autoscan auta aby zobaczyć inne moduły czy maja komunikację.
To może być problem ze sterownikiem silnika lub wiązką od niego. Niestety bez dokładnego skanowania się nie obejdzie. Krzynol był szybszy...
[ Dodano: Sro 09 Kwi, 14 14:40 ]
Zamieszczone przez krzynol
od kiedy zachowuje się "napięcie w instalacji" podczas wymiany aku :diabelski_usmiech
Być może na chodzącym silniku. :szeroki_usmiech
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
krzynol ponoć przy wymianie aku potrzebne jest utrzymanie zasilania. Czyli np. podanie zasilania poprzez zapalniczkę. Tak aby komp nie resetował się itd.
Hmmm pisze głupoty?
Ok no to muszę udać się do jakiegoś elektronika i poczekam aż pojawi się błąd i dam aby podpiął pod komp. Parę dni temu sprawdzali błędy vcds`em i nic nie było.
kecaj: do ELM'a użyłem: SanMaster-ELM, oraz ScanTool.net v 1.13. Miałem to na płytce z kablem.
Pobrałem dziś wersje testową ScanXL Pro. Zobaczymy.
Ale dziwne bo jak pojawi się błąd ESP wyłączę stacyjkę i włączę to kontrolka ESP już nie świeci się. Tak jakby po załączeniu stacyjki dostawał napięcie i później trzymał. Do czasu dłuższego wyłączenia.
Ale dziwne bo jak pojawi się błąd ESP wyłączę stacyjkę i włączę to kontrolka ESP już nie świeci się.
bo błędy ESP/ABS są w większości "samokasowalne" po ustaniu usterki
też mi się wydaje, że coś z jakimś zasilaniem/wiązką, podjedź do kogoś kumatego z VCDS'em
Komp ci się nie zresetuje poprzez odpięcie aku,jedynie będzie trzeba ustawić zegarek (no i oczywiście mając na myśli komp nie myslę o komputerze pokładowym,bo w nim skasuje ci sie wszystko czyli średnie spalanie itp.) za kompa uważam komputer silnika i inne moduły
Komentarz