klarus, to proponuję kompromis: plakietka tak, smycz nie
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
[O2FL] Czy to możliwe?
Zwiń
X
-
[O2FL] Czy to możliwe?
Muszę się podzielić swoim doświadczeniem na forum może ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. Problem polega na tym, że 2 dni temu wyskoczył mi taki o to błąd:
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 03L 906 018 EH HW: 03L 906 018 BR
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H21 7021
Software Coding: 001D0012042400080000
Work Shop Code: WSC 73430 031 00999
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018EH 003003 (SK35)
VCID: 74E3D8E36B9F
2 Faults Found:
4891 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 00 [167] - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 88697 km
Date: 2043.14.01
Time: 18:13:45
4892 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 00 [167] - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 88697 km
Date: 2043.14.01
Time: 18:13:46
Wywnioskowałem z tego, że EGR poszedł .......... na spacer . Oczywiście ze 140 KM zostało ok 40 KM i nie mogłem nawet wyprzedzać. Ale za namową taty który musiał pilnie coś przewieźć przyczepką wykasowałem błąd na wyłączonym silniku i podpiąłem przyczepkę.
I teraz się zastanawiam jak to możliwe, że dopóki przyczepka była podpięta błąd się nie wyświetlał, ale po jej odpięciu i przejechaniu ok 200-300 km błąd się pojawił. Znowu więc przyczepkę podpiąłem przed odpaleniem silnika (nie kasując tym razem błędu) i komputer nic nie pokazał. Żadna kontrolka się nie zapaliła. I teraz moje pytanie jest następujące:
Czy możliwe, że konstruktorzy w skodzie byli na tyle bystrzy, że przewidzieli, że z podpiętą przyczepką auto potrzebuje mocy?
Czy może jednak ten EGR nie walnął tylko komputer stwierdził, że przy tym przebiegu po prostu trzeba go wymienić?
Bo skoro 200-300 km komputer pozwala jechać to chyba ten EGR pracuje prawda?
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
-
Zamieszczone przez EnriquezPrzyczepka nie ma tu nic do rzeczy. Jakbyś po odpięciu przejechał 200 metrów a nie kilometrów to bym może zaczął te fakty łączyć ze sobą.
Pozdr
Komentarz
-
Zamieszczone przez lampionZamieszczone przez EnriquezPrzyczepka nie ma tu nic do rzeczy. Jakbyś po odpięciu przejechał 200 metrów a nie kilometrów to bym może zaczął te fakty łączyć ze sobą.
Pozdr
Nie wiem - to tylko moja teoria, ale to dziwny zbieg okoliczności, gdy po podpięciu przyczepki EGR nie wykazuje błędów. Coś to musi łączyć.
Komentarz
-
Jednak wnioskuję, że to paliwo. Po kolejnym zatankowaniu na sprawdzonej (choć droższej) stacji błąd przestał się wyświetlać.
[ Dodano: Wto 27 Maj, 14 19:46 ]
Wczoraj byłem u mechanika żeby wymienił EGR. Oczywiście się okazało że chciał być konkurencyjny i wybrał tańszy. Ale jak to bywa w takich przypadkach mój jest droższy. Ponoć 1500pln bo jest chłodzony płynem chłodniczym, a w ogóle tj. jakiś zespół różnego rodzaju elektroniki. Jednym słowem kombajn. Teraz pytanie do zorientowanych w temacie: można to programowo wywalić bez mechanicznego dobierania się do silnika?
Komentarz
Komentarz