Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Czy to możliwe?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Czy to możliwe?

    klarus, to proponuję kompromis: plakietka tak, smycz nie

  • #2
    [O2FL] Czy to możliwe?

    Muszę się podzielić swoim doświadczeniem na forum może ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. Problem polega na tym, że 2 dni temu wyskoczył mi taki o to błąd:

    Address 01: Engine Labels: None
    Control Module Part Number: 03L 906 018 EH HW: 03L 906 018 BR
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC H21 7021
    Software Coding: 001D0012042400080000
    Work Shop Code: WSC 73430 031 00999
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018EH 003003 (SK35)
    VCID: 74E3D8E36B9F
    2 Faults Found:

    4891 - EGR Valve (N18): Malfunction
    P0403 00 [167] - Open Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 88697 km
    Date: 2043.14.01
    Time: 18:13:45

    4892 - EGR Valve (N18): Malfunction
    P0403 00 [167] - Electrical Fault in Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 88697 km
    Date: 2043.14.01
    Time: 18:13:46

    Wywnioskowałem z tego, że EGR poszedł .......... na spacer . Oczywiście ze 140 KM zostało ok 40 KM i nie mogłem nawet wyprzedzać. Ale za namową taty który musiał pilnie coś przewieźć przyczepką wykasowałem błąd na wyłączonym silniku i podpiąłem przyczepkę.
    I teraz się zastanawiam jak to możliwe, że dopóki przyczepka była podpięta błąd się nie wyświetlał, ale po jej odpięciu i przejechaniu ok 200-300 km błąd się pojawił. Znowu więc przyczepkę podpiąłem przed odpaleniem silnika (nie kasując tym razem błędu) i komputer nic nie pokazał. Żadna kontrolka się nie zapaliła. I teraz moje pytanie jest następujące:
    Czy możliwe, że konstruktorzy w skodzie byli na tyle bystrzy, że przewidzieli, że z podpiętą przyczepką auto potrzebuje mocy?
    Czy może jednak ten EGR nie walnął tylko komputer stwierdził, że przy tym przebiegu po prostu trzeba go wymienić?
    Bo skoro 200-300 km komputer pozwala jechać to chyba ten EGR pracuje prawda?
    Poprawcie mnie jeśli się mylę.

    Komentarz


    • #3
      Tak żartobliwie, jak sam napisałeś masz silnik "inny"
      Arctic 1.8 TSI DSG7

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez majkel123
        Tak żartobliwie, jak sam napisałeś masz silnik "inny"
        Jak zakładałem konto to nie było mojego oznaczenia silnika. Teraz wiem, że jest to 2.0 TDI CR z DPF 140 KM.

        Komentarz


        • #5
          Przyczepka nie ma tu nic do rzeczy. Jakbyś po odpięciu przejechał 200 metrów a nie kilometrów to bym może zaczął te fakty łączyć ze sobą.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Enriquez
            Przyczepka nie ma tu nic do rzeczy. Jakbyś po odpięciu przejechał 200 metrów a nie kilometrów to bym może zaczął te fakty łączyć ze sobą.
            Ok masz rację można tak na to patrzeć, ale z drugiej strony zanim podpiąłem przyczepkę błąd miałem na stałe. Za pierwszym razem zaczęła migać kontrolka świecy żarowej i silnik stracił moc. Przy 3 odpaleniu z migającą kontrolką zaświecił się "Check" i tak 2 dni jeździłem. Potem podpiąłem przyczepkę i nagle świeca żarowa zniknęła i został tylko "check" ale auto odzyskało moc. Wykasowałem więc błędy i do przodu. Następnym razem zapaliło się po przejechaniu ok 200 km. Więc podpiąłem przyczepkę i znowu pomogło. Nawet błędu nie kasowałem. Kontrolka świec sama zgasła, ale nie będę przecież ciągle z przyczepką jeździł
            Pozdr

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez lampion
              Zamieszczone przez Enriquez
              Przyczepka nie ma tu nic do rzeczy. Jakbyś po odpięciu przejechał 200 metrów a nie kilometrów to bym może zaczął te fakty łączyć ze sobą.
              Ok masz rację można tak na to patrzeć, ale z drugiej strony zanim podpiąłem przyczepkę błąd miałem na stałe. Za pierwszym razem zaczęła migać kontrolka świecy żarowej i silnik stracił moc. Przy 3 odpaleniu z migającą kontrolką zaświecił się "Check" i tak 2 dni jeździłem. Potem podpiąłem przyczepkę i nagle świeca żarowa zniknęła i został tylko "check" ale auto odzyskało moc. Wykasowałem więc błędy i do przodu. Następnym razem zapaliło się po przejechaniu ok 200 km. Więc podpiąłem przyczepkę i znowu pomogło. Nawet błędu nie kasowałem. Kontrolka świec sama zgasła, ale nie będę przecież ciągle z przyczepką jeździł
              Pozdr
              Sprawdź schematy elektryczne. Może EGR i moduł przyczepki korzystają z wspólnego bezpiecznika lub części układu elektrycznego (może masa)???
              Nie wiem - to tylko moja teoria, ale to dziwny zbieg okoliczności, gdy po podpięciu przyczepki EGR nie wykazuje błędów. Coś to musi łączyć.

              Komentarz


              • #8
                lampion, jaki masz stan zapełnienia DPF-a?
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz


                • #9
                  Sprawdź bezpiecznik.

                  Komentarz


                  • #10
                    DPF jest ok bezpieczniki też. Jeszcze biorę pod rozwagę taką ewentualność, że może paliwo???
                    Komputer będzie sypał błędem EGR w przypadku złego jakościowo paliwa?

                    Komentarz


                    • #11
                      Diagnostyka dynamiczna wymagana. Odczyt błędów plus sprawdzenie stanu zapelnienia DPF.
                      EGR nie ma nic do paliwa.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz


                      • #12
                        Jednak wnioskuję, że to paliwo. Po kolejnym zatankowaniu na sprawdzonej (choć droższej) stacji błąd przestał się wyświetlać.

                        [ Dodano: Wto 27 Maj, 14 19:46 ]
                        Wczoraj byłem u mechanika żeby wymienił EGR. Oczywiście się okazało że chciał być konkurencyjny i wybrał tańszy. Ale jak to bywa w takich przypadkach mój jest droższy. Ponoć 1500pln bo jest chłodzony płynem chłodniczym, a w ogóle tj. jakiś zespół różnego rodzaju elektroniki. Jednym słowem kombajn. Teraz pytanie do zorientowanych w temacie: można to programowo wywalić bez mechanicznego dobierania się do silnika?

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X