Nieoryginalne radio, zasilanie "ze stacyjki"

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kev
    Classic
    • 2017
    • 0

    Nieoryginalne radio, zasilanie "ze stacyjki"

    nie no, chłopaki, aż taki fajny nie jestem żeby zamordować akumulator na starcie. do zera = do momentu, kiedy telefon sam się wyłącza przy zadanej przez producenta wartości napięcia na akumulatorze

    musze jeszcze raz podpiąć ori ładowarkę i popatrzeć - może mądrzy inaczej z microsoftu coś zamieszali z wykrywaniem ori ładowarki, a z całej reszty świata leci z niższym natężeniem. np z ładowarki samochodowej (philips, znamionowo 2,1A), która spoko uciąga doładowanie s3 z ekranem na max, dwoma programami nawigacyjnymi i oczywiście połączeniem z danymi 3G/4G - doładowała tą wyłączoną 640xl o ok. 15% przez ~60min

    tak jak pisałem powyżej - na razie za mało było ładowań, żeby się temu ekstra dokładnie przyjrzeć. jak coś mi się wyklaruje, to dam znać
  • Kev
    Classic
    • 2014
    • 14

    #2
    Nieoryginalne radio, zasilanie "ze stacyjki"

    Witam!

    Mam mały problem z nieoryginalnym radiem (JVC KD-G511).
    Mianowicie, radio działa cały czas, bez względu na to, czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. W poprzednim aucie miałem to tak ustawione, że po wyjęciu kluczyka radio samo się wyłączało. Teraz zdarza mi się, że zapominam o wyłączeniu radia i np. w zimie może być z tym problem.

    Wiem, że zależy to od dwóch kabli - żółtego i czerwonego w kostce od radia. Mam takie dwa przewody, ale połączone ze sobą - idą do kostki z samochodu. Sprawdziłem zasilanie w kostce w aucie i bez względu na to czy jest w nim kluczyk czy nie - cały czas płynie 12V. Z tego co wiem, to w jednym powinno być 12V stale, a w drugim tylko po włączeniu zapłonu. Czy ktoś może mi wytłumaczyć, jak to naprawić?

    W obu czerwono-białych kablach jest 12V (kostka z samochodu, nie radia).


    Byłem w jakimś sklepie car-audio i dowiedziałem się, że w tym aucie można to zrobić tylko przez zastosowanie jakiegoś adaptera za 100zł :O

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1099
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Jeżeli kumasz troszkę z elektryki , to musisz sprawdzić który przewód jest w twoim radiu od podtrzymania a który od plusa po stacyjce , potem w kostce od samochodu ten od podtrzymania zostawić na stałe a dodać przewód plusowy po zapłonie ze skrzynki bezpieczników ( jest tam tego od metra ) .
      A ten obecny który daje stały plus po stacyjce odłączyć ( w kostce od samochodu są dwa stałe plusy właśnie te które podałeś czerwono-białe ) .
      A te dwa przewody od radia ( czerwony i żółty ) nie mogą być ze sobą połączone bo właśnie masz tego efekt , jeden to plus od podtrzymania a drugi po stacyjce .

      Rozwiązanie dla Ciebie to :

      -rozłączyć te dwa przewody czerwony i żółty
      -ustalić który jest stałym plusem a który od podtrzymania
      -stały plus możesz podłączyć do jednego z dwóch stałych plusów w kostce auta
      - ustalić w skrzynce bezpieczników które bezpieczniki są po zapłonie
      - plus po zapłonie od radia podpiąć przez dodatkowy kabel do bezpiecznika do skrzynki z bezpiecznikami

      Przy takim podłączeniu radio powinno grać jak chciałeś .

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        Temat był poruszany na forum wiele razy... Resztę info masz np. TUTAJ.
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        Pracuję...