[O2] VCDS - 17 Instruments - problem z odczytem kanałów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • breakin
    Classic
    • 2016
    • 1

    [O2] VCDS - 17 Instruments - problem z odczytem kanałów

    Jestem właśnie po jeździe próbnej Superbem z silnikiem 1.4 TSI 150 KM ( skrzynia manualna ), wersja Style. Wizualnie bryła auta jest dosyć dynamiczna z zachowaniem należytych proporcji. Ogólnie auto bardzo ładne, duże w środku i bardzo dopracowane. We wnętrzu nikt nie powinien narzekać na przestronność czy jakość wykończenia kabiny. Silnik szału może nie robił, ale dosyć sprawnie napędzał auto. Niestety średnie spalanie z 70 km jazda mieszana dynamiczna 9,6 l/100 km. Wolałbym osobiście jednostkę 1.8, 2.0 TSI, bo przy podobnym spalaniu osiągi będą już znacznie lepsze i nie będzie systemu ACT. IMO do 100 tys. zł warto kupić Superba, ale powyżej tej kwoty szukałbym inną markę.

    Zamieszczone przez tadziak
    'bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika'. Oryginalnie w cenniku było 2500 PLN. Teraz tylko 1000 PLN. Ciekawe czemu - czyżby aż tak fatalnie to działało?
    działało, ale nie za każdym razem
  • mavric
    Drive
    • 2013
    • 51
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #2
    [O2] VCDS - 17 Instruments - problem z odczytem kanałów

    Dzisiaj walczyłem z autem. Chciałem pokasować inspekcje (wymiana oleju) i zmienić interwał na 10k km. Problem jest taki że nie potrafię w adaptacjach odczytać kanałów 42/43/44/49 w module 17 - INSTRUMENTS. Po wybraniu problematycznych kanałów w polach wartości wyskakuje komunikat ERROR (czerwone napisy). Pozostałe dostępne kanały wartości odczytuje bez problemu jak również można je modyfikować. Zmodyfikowałem kanał 02/40/41/45/47/48.
    Pytanie tyczy się tego czy może to być problem z kablem (chiński klon z którym nie było większych problemów - sprawdzany na kilku różnych autach) czy coś nie halo z modułem w aucie? A może ten typ tak ma. Pierwszy raz kasowałem tym kablem inspekcje i nie wiem jak to wygląda w innych autach z grupy VAG, ale z tego co znalazłem w necie wartości w kanałach 42/43/44 można ustawić w zasadzie dowolne.
    Jakieś pomysły co może być powodem, ewentualnie jak ustawić interwał wymiany oleju na 10k km albo 365dni, a nie jak fabrycznie 15k km albo 372 dni?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Obstawiam, ze one sa czynne jedynie przy zmiennym interwale przy stalym ustawia sie przeciez tylko ilosc kkm oraz ilosc dni do przegladu
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11200
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        nie zawsze wszystkie kanały są dostępne
        mavric, poza tym masz dedykowaną opcję - SRI Reset
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Wojtenio
          L&K
          • 2012
          • 1099
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          krzynol, Kolega już ma silnik CEGA , czyli produkcja auta od kwietnia 2008 co oznacza O2FL a tam już nie ma SRI a jest UDS protokół .



          mavric
          Jakieś pomysły co może być powodem, ewentualnie jak ustawić interwał wymiany oleju na 10k km albo 365dni, a nie jak fabrycznie 15k km albo 372 dni?

          Zakładam że zmieniłeś już olej ( ESI: oil quality ) na poor oil quality a co za tym idzie na stały typ przeglądów czyli 15 tys i 372 dni .
          Spróbuj wejść w adaptacje licznika i opcja z rozwinięcia:







          Jak przyjmie to powinno być OK .

          No i sprawdź czy w zakładce w adaptacjach :
          (1) ESI:coding for service interval extension - Status ESI or SID
          ma być: ESI or SID on

          Komentarz

          Pracuję...