Padły wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Glukasz
    Classic
    • 2018
    • 36
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Padły wycieraczki

    leona w ARL nikt normalny nie kupuje :diabelski_usmiech
    a trafić na sztukę nie zajechaną to sukces!
    a tym bardziej w wersji 4x4

    większość takich aut niestety już mocno przekatowana a samemu nie mam czasu aby z zagramanicy sciągać.

    a toledo jakieś takie bardziej jest cywilne :P więc większe pradopodobieństwo ,że nie jeździł nim ktoś pokroju mnie :P

    a wersjom już modzonym z góry dziękuję :diabelski_usmiech

    coś czuję ,że dłuuuugo będę szukać uczciwej ARL

    octa, golfy, bory niestety odpadają
  • Glukasz
    Drive
    • 2014
    • 59

    #2
    Padły wycieraczki

    Witam Panowie i Panie
    Ktoś chyba mi szkodnika zaczarował.... najpierw chłodnica od klimy, a dziś wycieraczki z przodu.
    Działają spryskiwacze i tylna wycieraczka. W pierwszym momencie można (co dziwne) było ruszyć ręczne ramionami, teraz już się nie da. No i nie słychać kliknięcia przekaźnika jak kombinuję z manetką.
    Bezpieczniki ok.
    Ktoś już się z tym boksował???
    Jak nie sprzętem, to talentem

    Komentarz

    • Tippo
      L&K
      • 2009
      • 1349
      • Octavia III (5E3)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Co prawda nie w o2 ale blizniaczym golfie mk5 zatarl sie mi mechanizm nozycowy, nie proboj wlanczac na sile, chyba ze to na pewno cos z elektryka, to moze jeszcze nie spaliles silnika. Mechanizm wymontuj, dobry fachman rozkuje i nasmaruje co trzeba smarem grafirowym, u mnie po tym hulalo jeszcze 2 lata a potem auto sprzedalem.

      Komentarz

      • Lesiu34
        Ambiente
        • 2010
        • 159
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Ja to przerabiałem. Ta sama sytuacja. Skończyło się na wymianie całego silnika wycieraczek. Wprawdzie oryginalny nie był spalony i wymieniłem wpierw elektronikę samą, ale jak się zapuściło wycieraczki, to w środku coś grzało się tak bardzo, że niemal płytka się stopiła. Już nie chciało mi się dochodzić co powoduje problemy, więc podmieniłem na używany i tak działa do dziś.

        Komentarz

        • Glukasz
          Drive
          • 2014
          • 59

          #5
          Ok, pierwsze diagnozy
          Komp wywalił błąd silnika wycieraczek, oraz czujnika deszczu.
          Odczepiłem wtyczkę do silnika (trzy przewody)
          Na fioletowym 10V, na pozostałych nie ma nic.
          Jak nie sprzętem, to talentem

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Glukasz, a czy przy odłączonej wtyczce od wycieraczek i skasowaniu błędów wraca błąd czujnika deszczu ( ew. sprawdź w blokach pomiarowych czy pracuje )? Jak nie to ewidentnie wina modułu wycieraczek ( wiszą na jednej magistrali LIN razem z czujnikiem deszczu ).

            Co do kabelków to na fioletowym ( magistrala LIN ) 10 V to w miarę OK, na brązowym powinna być masa a na czarnym z zielonym paskiem stałe zasilanie +12V ( jak go nie ma to sprawdź bezpiecznik nr. 31 ( 30A ) w skrzynce bezpieczników w komorze silnika).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • Glukasz
              Drive
              • 2014
              • 59

              #7
              Diagnoza- 90% moduł sterownika wycieraczki lewej... Dobrze że nie pada, bo dalej nie zrobione.
              Czy jest coś takiego ???

              [ Dodano: Nie 03 Sie, 14 10:50 ]
              Ok, bałagan ogarnięty, Kowal, ten bezpiecznik to nr 19- skrzynek pod maską są dwa rodzaje i to pod nią był problem
              Jak nie sprzętem, to talentem

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Glukasz, dostała wody???
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • Glukasz
                  Drive
                  • 2014
                  • 59

                  #9
                  Diabli wiedzą.... muszę to obserwować, bo wydaje mi się ze MFD się kasuje przy każdym odpaleniu samochodu. Gość z warsztatu co pierwsze skodzine oglądał podejrzewa jakieś problemy z elektryką, bo pojawiają mi się błędy (np spalona świeca) a skasowałem go i już nie wrócił. Przykłady można mnożyć, fakt że wycieraczki działają, i że sam to ogarnąłem, bo już moduł wczoraj chcieli zamawiać tak że parę stów zostało w kieszeni.
                  Jak nie sprzętem, to talentem

                  Komentarz

                  Pracuję...