[O2FL] Silnik tylnej wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ecik
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O2FL] Silnik tylnej wycieraczki

    Panowie skąd ściągacie muzykę?

    Jeżdżąc samochodem najczęściej słuchałem radio, najczęściej Trójki.
    Ale dzisiaj dostałem taką porcję Płonącego Konaru i innych na trzymanie/nietrzymanie moczu, że stwierdziłem, że czas co zmienić.
    Jestem skrajnym laikiem w temacie ściąganie muzyki z internetu.
    Ktoś mógłby polecić dobre źródło?

    Pozdrawiam
  • ecik
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    [O2FL] Silnik tylnej wycieraczki

    Witam,
    Niestety przy niedawnym zakupie nie zauważyłem że wycieraczka z tyłu nie działa. Pogoda się popsuła i teraz mi jej trochę brakuje.
    Mój silniczek to 1Z9955711A a szukając na allegro większość to 1Z9955711 bez literki A.
    Sprzedający twierdzą, że są zamienne i można śmiało taki kupować.

    Bardzo proszę o potwierdzenie lub może ktoś wie jak sprawdzić czemu stary nie działa i obejdzie się bez zakupu.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1095
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Silniki są zamienne i zastosowanie tego bez literki będzie OK , tak samo jak byś dostał z literka C , co do pracy silnika wycieraczki to musisz rozebrać tylna klapę i sprawdzić ( rozkręcić całość ) , zobaczyć czy jest uszkodzony silnik , czy jego elektronika i czy dochodzi napięcie . Po bezpośrednim podłączeniu napięcia na wyjście silnika powinien zadziałać ( o ile jest dobry ) .
      Najczęściej uszkodzeniu ulega elektronika silnika.
      Tu masz pomocny temat .
      Jeżeli napięcie nie dochodzi do kostki silnika to problemu szukaj w manetce .

      Ale zawsze sprawdzaj najpierw bezpieczniki , bo może jest przepalony i dla tego nie działa , wg instrukcji obsługi auta powinien to być nr 41 ( 15 A) czyli drugi rządek od dołu i drugi od lewej , oczywiście w skrzynce bezpieczników przy lewych drzwiach kierowcy .

      Komentarz

      • ecik
        Classic
        • 2014
        • 5

        #4
        Dziękuję za informację. Bezpieczniki sprawdziłem. Działa również spryskiwacz więc manetka raczej też jest dobra. Jutro posprawdzam jeszcze napięcia na kostce. Nie wiem tylko jak sprawdzić sam silnik. Po zdjęciu elektroniki są dwie pary styków. Oznaczyłem je na zdjęciu 1 i 2

        Komentarz

        • Wojtenio
          L&K
          • 2012
          • 1095
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Zobacz z tyłu tej płytki gdzie są połączenia , jedne idą do kontaktronu ( w tym modelu jest on mechaniczny ) a drugie do silnika , możesz też odlutować płytkę i wtedy na pewno dojdziesz gdzie jest wejście z silnika i bezpieczniej można go sprawdzić .
          Zobacz podesłany link a szczególnie temat nowej elektroniki z forum elektronicznego .
          Osobiście miałem najnowszy silnik z literka D a tam jest już kontaktron elektroniczny i płytka całkiem inna ale to już chyba widziałeś w linku , i tam wyraźnie widać gdzie jest podłączony silnik do płytki .

          Komentarz

          • ecik
            Classic
            • 2014
            • 5

            #6
            Dziękuję za pomoc. Silnik działa

            Po podłączeniu napięcia bezpośrednio do silnika niestety nie ruszył.
            Po rozebraniu okazało się, że winne są zapieczone w plastiku szczotki.

            Komentarz

            • Szytyxxx
              Classic
              • 2012
              • 3

              #7
              Witam

              Podpiął bym się do tematu. Dziwny problem. Po wymianie silniczka wycieraczki tył w O2 combi dsg, z powodu wypalonych szczotek, dziwnie zachowują się wycieraczki. Działają z 10 wachnięć zaraz po włączeniu zapłonu, Żadne z funkcji manetki nie działają zgodnie z funkcjami. Najbardziej denerwuje za każdym razem załączanie na kilka wachnięć za każdym włączeniem zapłonu. CO może być przyczyną, macie jakiś pomysł.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • Wojtenio
                L&K
                • 2012
                • 1095
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Wymieniałeś sam silniczek ( jako silnik ) czy cały napęd łącznie z elektroniką ?.
                Objaw jaki opisujesz wskazuje na awarie elektroniki sterowania silnikiem . W tym wątku masz wszystko jak to naprawić ewentualnie wymienić cały napęd .

                Komentarz

                • Szytyxxx
                  Classic
                  • 2012
                  • 3

                  #9
                  Witam Dzięki za szybką odpowiedź.
                  Dokładnie to było tak, że stary silnik z powodu wytopionych szczotek był do wymiany. Jednak do puki działał wszystkie funkcje działały prawidłowo. Postanowiłem kupić używany silniczek wraz z mechanizmem wycieraczki, czyli z tymi trybami uchwytem i wiadomo ta płytka co jest w środku. Jednak po wymianie silnik działa ale wycieraczka uruchamia się wraz z zapłonem na kilka wahnięć, przełączenie w tryb czasowy również powoduje załączenie na kilka wahnięć i tyle, spryskiwacz działa ale już nie wyciera wycieraczka. Myślałem, iż może to ta płytka w mechanizmie wycieraczki musi współgrać z resztą, to wymieniłem ze starego silnika, ale to nie pomogło. Wycieraczki dalej same żyją swoim życiem. Czy może to przekaźnik, czy coś jeszcze, gdzie szukać tego przekaźnika lub innych prawdopodobnych przyczyn?
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #10
                    Witajcie,

                    Ja mam pytanie - czy komuś udało się rozebrać mechanizm tylnej wycieraczki, czy jeśli zdechnie, naprawę wykonuje się tylko przez wymianę?

                    Z góry dziękuję za wszelkie informacje ;-)
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • ecik
                      Classic
                      • 2014
                      • 5

                      #11
                      @robreg

                      Do elektroniki łatwo się dostać - wykręcenie śrubek.

                      Do silnika dostałem się przez odgięcie blaszek w kształcie "V".
                      U mnie szczotki przykleiły się do plastiku i nie dotykały do komutatora silnika.
                      Sądząc po ilości miejsca na szczotki pozostało ich co najmniej połowa więc wyczyściłem (zeskrobałem) podtopiony plastik i jak na razie wycieraczka chodzi bez problemu.

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #12
                        ecik, dzięki za reakcję! Spoko, to co opisałeś, jest fakt nie reklama łatwe do ogarnięcia :-)

                        Chodzi mi o operację rozebrania przekładni mechanizmu: demontażu ośki wycieraczki i zajęcia się tym, co mechanizmy uśmierca - zgniła ośka.

                        U mnie silnik jeszcze żyw, ale ośka mechanizmu jest zapieczona i opór stawia.
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • Wojtenio
                          L&K
                          • 2012
                          • 1095
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          robreg, Tu masz troszkę fotek z demontażu napędu może się przydadzą , a można go rozebrać na części pierwsze :







                          Twój napęd może się różnić od tego co jest na fotkach , bo to jest od najnowszej wersji na kontaktronie elektronicznym a wcześniejsze są na mechanicznym .

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #14
                            Wojtenio, Ty być Wielka Biała Mag! :bow :bow :bow

                            Ja, podchodząc pierwszy raz do napędu w wersji 1Z9 955 711 bez literki A, zostałem pokonany przez brak możliwości wysunięcia, zarówno przekładni kołowej, jak i ogólnie ośki wycieraczki. Czy ja coś błahego pominąłem, czy mechanizm był tak zapieczony, że to stawiało opór Władzy?
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • Wojtenio
                              L&K
                              • 2012
                              • 1095
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              Raczej to drugie . Bo po odkręceniu tych paru śrubek nic więcej tego nie trzyma .
                              Kiedyś podobny przypadek miałem w Punto , że nie chciało nawet drgnąć ale WD40 i siła obywatela i pomogło .
                              Po demontażu koniecznie sprawdź stan oringów .

                              Komentarz

                              • Szytyxxx
                                Classic
                                • 2012
                                • 3

                                #16
                                Hejka

                                Wie ktoś może co może być przyczyną wariujących wycieraczek po wymianie silnika wraz z mechanizmem, tak to opisywałem wcześniej.

                                Dokładnie to było tak, że stary silnik z powodu wytopionych szczotek był do wymiany. Jednak do puki działał wszystkie funkcje działały prawidłowo. Postanowiłem kupić używany silniczek wraz z mechanizmem wycieraczki, czyli z tymi trybami uchwytem i wiadomo ta płytka co jest w środku. Jednak po wymianie silnik działa ale wycieraczka uruchamia się wraz z zapłonem na kilka wahnięć, przełączenie w tryb czasowy również powoduje załączenie na kilka wahnięć i tyle, spryskiwacz działa ale już nie wyciera wycieraczka. Myślałem, iż może to ta płytka w mechanizmie wycieraczki musi współgrać z resztą, to wymieniłem ze starego silnika, ale to nie pomogło. Wycieraczki dalej same żyją swoim życiem. Czy może to przekaźnik, czy coś jeszcze, gdzie szukać tego przekaźnika lub innych prawdopodobnych przyczyn?
                                Z góry dziękuje za podpowiedzi.

                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Wojtenio
                                  Raczej to drugie . Bo po odkręceniu tych paru śrubek nic więcej tego nie trzyma.
                                  Miałeś rację.

                                  A ja właśnie dowiedziałem się, że nowy zespół wycieraczki kosztuje jedynie 380 PLN w ASO. Nie wiem jeszcze, ile uda mi się urwać z tej ceny, ale moja dotychczasowa wycieraczka już działać nie będzie.

                                  Ośka tylnej wycieraczki łożyskowana jest w dwóch tulejkach ślizgowych i da się ją zdemontować, o ile któraś z tulejek nie przyrdzewieje do ośki na dobre. Wtedy ośka zaczyna obracać się razem z tulejką w plastikowym korpusie. U mnie ośka była już tak skorodowana, że tulejkę wybiłem razem z ośką, doprowadzając korpus wycieraczki do pęknięcia.

                                  Co by nie mówić, odleciała w siną dal po 7 latach służby.
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • Wojtenio
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1095
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Szukaj używki , litera końcowa nie jest istotna byle by numer się zgadzał ( wszystkie są zamienne ) , no chyba że upierasz się na nową , decyzja należy do Ciebie .

                                    Komentarz

                                    • robreg
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1195
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                      #19
                                      Wojtenio, zeby trafic taki sam szrot jak dzis polamalem? :-)

                                      Uzywki lataja po 160-200pln, a w ASO mozna wydlubac rabat na poziomie 10-15% od reki (do zaplaty bedzie ponizej 350pln.

                                      Jak jedna uzywke trafie w stanie podobnym do mojej, tak, ze za miesiac bedzie warzywem, to juz drugiej nie kupie w pieniadzach jakie musze dac za nowa. A co by nie mowic, nowa 7 lat polatala. Poza tym wiem, ze nowa, jak raz do roku zostanie obficie nakarmiona swiezym smarem pod sam dekielek, to moze pozyje dluzej, bo bedzie dawala sie rozebrac bez uzycia mlotka, a swiezy smar plus oring co raz to nowy, nie wpuszcza wody, tam gdzie byc nie powinna.

                                      Idealny przepis na wieczna wycieraczke ;-)
                                      Pozdrawiam, Robreg.
                                      ----
                                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                      Komentarz

                                      • Wojtenio
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1095
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        Jeżeli interesuję Cie nowy , to może i tą ofertę rozważ , są to produkty oryginalne bez logo skody .

                                        Komentarz

                                        • robreg
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1195
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                          #21
                                          dzięki za cynk! popatrzę - jest tych ofert trochę ;-)

                                          EDIT: święta się zbliżają, budżet na co innego idzie, a woda do auta lać się nie może...
                                          Załączone pliki
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz

                                          • stryjek998
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 169
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              #23
                                              Chyba się należy złoty szpadel za odkop roku.

                                              Komentarz

                                              • stryjek998
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 169
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Dokładnie . Chętnie przyjmę ....na działce nigdy za wiele narzędzi ogrodniczych ....przyda się na pewno . Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • Mayki
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 32

                                                  #25
                                                  A u mnie wycieraczka zacina się kilka razy na cykl. Wymieniłem całość ( silniczek w końcu się upalił ) i problem bez zmian. Jak szybko przełączę on/off to w zależności od jej nastoju ruszy się raz albo dziesięć. I tak już 4 lata...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...