[Q2] Zabezpieczenie antywłamaniowe.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _Tomek
    Classic
    • 2018
    • 0

    [Q2] Zabezpieczenie antywłamaniowe.

    Pytanie do Poznaniaków.
    Potrzebuje dojechać na EC Karolin (Elektrociepłownia) na ul. Gdańskiej ok godz. 10.30 w dzień.
    Jade z Wrocławia, i google wytycza mi trasę S11, później 433 i 196.
    Trasa taka --> trasa

    Kiedyś już tak jechałem i z tego co pamiętam to praktycznie przez cały Poznań trzeba się przebijać. Ale może jest jakaś alternatywa i mozna troszkę zmodyfikować trasę przed samym Poznaniem, żeby łatwiej było dojechać do EC bez ładowania się w korki.
    Może ktoś z tubylców coś podpowie.
  • _Tomek
    Drive
    • 2014
    • 58

    #2
    [Q2] Zabezpieczenie antywłamaniowe.

    Cześć
    Nie wiem czy w dobrej grupie, ale nie wiem gdzie wrzucić .

    Chciałem podpytać czy macie jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą w waszych samochodach. Dzwoniłem do elektronika samochodowego i powiedział, że w tych autach, gdzie jest CAN nie zakłada się odcięcia zapłonu, bo będzie problem.

    Może ktoś się w tej materii wypowiedzieć.

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Zawsze można odciąć dopływ paliwa odłączając zasilanie pompy paliwa (w szereg z bezpiecznikiem pompy, gdzieś w nie dostępnym miejscu), lub montując elektrozawór w przewodzie doprowadzającym paliwo z baku.
      Tu jest przykład zabezpieczenia do samodzielnej budowy i montażu. Można korzystać z "ukrytego przycisku". Jest tam też wykorzystany moduł "identyfikacji", i wtedy urządzenie jest bez obsługowe, nie trzeba nawet naciskać tego prycisku.

      Są też w sprzedaży podobne zabezpieczenia gotowe, bez potrzeby budowania.

      Komentarz

      • Wopik6
        Drive
        • 2014
        • 82

        #4
        _Tomek Zmień tego elektornika samochodowego.

        Komentarz

        • misiek180601
          Ambiente
          • 2012
          • 101
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          tak jak pisze Wipek6 zmień tego elektryka ja mam Octavie 2009 FL na can i zrobione odcięcie

          Komentarz

          • Wolga85
            Rider
            • 2014
            • 288
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Ja mam zrobione odcięcie przez odłączanie zasilania ECU po stacyjce. Dodatkowo przy załączonej blokadzie sygnał na rozrusznik przekierowany na klakson. Trąbi a nie odpala.

            Komentarz

            • _Tomek
              Drive
              • 2014
              • 58

              #7
              A ktoś kto posiada trochę wiedzy elektroniczno-mechanicznej jest w stanie sam sobie to zrobić ??

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1085
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                W linku który podałem troche wyżej jest szczegółowy opis zarówno budowy, jak i kilka sposobów podłączenia.
                Nie koniecznie trzeba budować, można kupić podobne urządzenie. Natomiast sposób podłączenia każdego zabezpieczenia będzie podobny i do ogarnięcia przez nawet bardzo nie wprawioną osobę.
                Ogólnie, trzeba wiedzieć/założyć co się chce odciąć (np. pompa paliwa), znależć przewód i przeciąć w sobie znanym miejscu i wpiąć się stykami przekażnika zabezpieczenia. Samo umiejscowienie modułu powinno być w miejscu jak najtrudniej dostępnym, np. aby dostać się do niego trzeba zdemontować jakieś osłony pulpitu. Podłączenie +12V i masy, to oczywiste samo w sobie.
                Następnie (ewentualnie na samym początku) dobrze przemyśleć miejsce zamontowania ukrytego przycisku. Powinno to byc miejsce łatwo dostępne ze względów ergonomicznych, i jednocześnie nie "podpadające", nie kojarzące się z przyciskiem. Sam przycisk, to duże pole do popisu pod względem formy wykonania, np. jakiś emblemat, śrubka, kontaktron i magnes, itp.
                Naprzykład u mnie przez pewien czas było to zozwiązane tak, że aby uruchomić silnik trzeba było nieco uchylić w ramach luzu, klameczkę do otwierania drzwi. Pożniej odszedłem od tego na rzecz "identyfikacji", oraz przycisk w "innym miejscu".

                Trzeba przestrzegać zasad bezpieczeństwa przy stosowaniu nie stabilnego przycisku.
                Nie można stosować prostego rozwiązania "przycisk i przekażnik z podtrzymaniem". (Niektorzy stosują takie rozwiązanie.)
                Przy stosowaniu przycisku nie stabilnego musi być obowiązkowo jeszcze układ czasowy pozwalający uruchomić samochód po nie oczekiwanym zatrzymaniu silnika w ciągu kilkunastu sekund, bez naciskania przycisku. W sytuacjach awaryjnych może zabraknąć czasu na zastanawianie się i szukanie przycisku.
                Poza tym, gdy brak układu czasowego, do uruchomienia samochodu trzeba używać obu rąk, jedną naciska się przycisk a drugą przekręca się kluczyk, brak kontroli nad kierownicą gdy samochód się porusza.
                Układ czasowy nie potrzebny oczywiście przy ukrytym wyłączniku dwu pozycyjnym, ale jest on mniej komfortowy w użytkowaniu.

                Komentarz

                • tzok
                  Classic
                  • 2013
                  • 38

                  #9
                  Odcinanie zasilania sterownika czy pompy będzie owocowało błędami bądź w sterowniku bądź w bordnetzu, nie spowodują one jednak zapalenia kontrolki. Jednak ze względów bezpieczeństwa usterka immobilizera nie powinna móc unieruchomić pracującego silnika, więc jedynym zalecanym do rozłączania obwodem jest obwód sterownia rozrusznika.

                  Komentarz

                  • _Tomek
                    Drive
                    • 2014
                    • 58

                    #10
                    Czyli ten elektronik miał trochę racji - będzie walić błędami jak się coś wstawi - powiadał.
                    Więc jedynym w miarę bezpiecznym (bez błedów) miejscem gdzie mogę się wpiąć bez problemów będzie rozrusznik. Wystarczy w jeden z kabelków wstawić przełącznik czy trzeba wstawiać jakieś urządzenie ??

                    Komentarz

                    • Marian 2
                      L&K
                      • 2007
                      • 1085
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Czy jak się spali bezpiecznik zasilania pompy paliwa to też będzie błąd? A jak zabraknie paliwa w baku, to też będzie błąd? Można zastosować elektrozawór w przewodzie doprowadzającym paliwo. Przerwa w obwodzie zasilania pompy jest równoznaczna ze spalonym bezpiecznikiem, można się wciąć "tuż za nim".
                      Tak wygląda elektrozawór odcinający dopływ paliwa.

                      Aby paliwo przepływało, cewka elektromagnesu musi być pod napięciem.

                      Komentarz

                      • Wopik6
                        Drive
                        • 2014
                        • 82

                        #12
                        Zamieszczone przez _Tomek
                        Czyli ten elektronik miał trochę racji - będzie walić błędami jak się coś wstawi - powiadał.
                        Więc jedynym w miarę bezpiecznym (bez błedów) miejscem gdzie mogę się wpiąć bez problemów będzie rozrusznik. Wystarczy w jeden z kabelków wstawić przełącznik czy trzeba wstawiać jakieś urządzenie ??
                        Są odpowiednie urządzenia które będą współpracować z CAN (nie będzie walić błędami) ale niestety trzeba za nie odpowiednio zapłacić. Z tym wstawieniem przełącznika na kabel to taka wersja uproszczona, nie będę opisywać tutaj jak to powinno być zrobione oczywiście z wiadomych powodów.

                        Komentarz

                        Pracuję...