Zamieszczone przez Prezes52
octavia 2 nawiew nie dziala
Zwiń
X
-
Tagi: Brak
-
Rezystor działa do trzeciego stopnia, czwarty stopień omija rezystor i bezpiecznik termiczny czyli sinik dmuchawy jest zasilany bezpośrednio przez przełącznik(pelne obroty). skoro bezpiecznik topikowy jest sprawny to sprawdź czy jest na nim napięcie jest to chyba sc40. Może sam przełącznik taż padł, też trzeba sprawdzić czy przenosi na stykach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voithmenprawdopodobnie rezystor dmuchawy, podłącz pod komputer powinno cos pokazać
Jeśli to układ z panelem Climatic, żadna diagnostyka komputerowa nie pokaże nic, bo jest to zwykły mechaniczny przełącznik 4 pozycje + układ rezystorowy + silnik. Climatronic ma dodatkowo sterownik dmuchawy zastępujący mechaniczny przełącznik z panelu Climatic (również nie posiadający związku z magistralami komputerowymi w samochodzie)
Diagnoza to: sprawdzić zasilanie dmuchawy (bezpiecznik SC40, 40A, skrzynka w kabinie). Jeśli bezpiecznik jest sprawny, a pomimo tego na biegu 4 wentylator nie działa, do sprawdzenia przekaźnik zasilający (bodajże numer 5 w module centralnej elektryki) i bezpiecznik SB30, 50A, skrzynka w przedziale silnika).
Jeśli nie działa na biegach 1-3 - uszkodzony rezystor dmuchawy - przeważnie przepalony bezpiecznik termiczny. Do wymiany cały element.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
A wiec u mnie wyszlo tak. Mieszkam w niemczech na stale juz okolo 10 lat podjechalem do serwisu vw skoda,pan Mechanik podlaczyl octavie do jakiegos tableta i wyszkoczlo mu od razu ze silnik dmuchawy padl i w klimie albo Jakis czujnik polecial albo Klima do nabicia .Takze od razu zobaczyl wszystkie bledy bo ja rowniez widzialem to na tym tablecie.
Koszt wymiany silniczka dmuchawy orginalnego z vw ponad 300euro z gwarancja .Juz mam zabukowany Termin na przyszly tydzien.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jasiek2905Rezystor działa do trzeciego stopnia, czwarty stopień omija rezystor i bezpiecznik termiczny czyli sinik dmuchawy jest zasilany bezpośrednio przez przełącznik(pelne obroty). skoro bezpiecznik topikowy jest sprawny to sprawdź czy jest na nim napięcie jest to chyba sc40. Może sam przełącznik taż padł, też trzeba sprawdzić czy przenosi na stykach.
a przypadkiem 4ry bieg nie jest zabezpieczony tylko bezpiecznikiem terminczym ??? bo z schematów tak wynika przynajmniej do polo 9N
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voithmenZamieszczone przez jasiek2905Rezystor działa do trzeciego stopnia, czwarty stopień omija rezystor i bezpiecznik termiczny czyli sinik dmuchawy jest zasilany bezpośrednio przez przełącznik(pelne obroty). skoro bezpiecznik topikowy jest sprawny to sprawdź czy jest na nim napięcie jest to chyba sc40. Może sam przełącznik taż padł, też trzeba sprawdzić czy przenosi na stykach.
a przypadkiem 4ry bieg nie jest zabezpieczony tylko bezpiecznikiem terminczym ??? bo z schematów tak wynika przynajmniej do polo 9NPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Witam,
zacznę od tego że moja Octavia to zwykła 1,9 z 2006 roku,
mój problem z nadmuchem jest taki... od jakiegoś czasu dmuchawa zaczęła zrzędzić przy mocniejszym nadmuchu był głośny warkot. Po jakimś czasie nadmuch chodził tylko do 3 biegu po przełączeniu na najwyższe biegi chwile chodził i się wyłączał. Teraz przy uruchomieniu silnika działa do chwili a później znowu się wyłącza. Czasami po przejechaniu jakiegoś dystansu zatrzymaniu się i wbiciu wstecznego biegu uruchomi się na chwilkę i znów się wyłącza. Kupiłem nowy wiatrak, wymieniłem ale nic się nie zmieniło, wydaje mi się że to wina elektroniki.
Co możecie podpowiedzieć w tym zakresie ?
Komentarz
-
Komentarz