octavia 2 nawiew nie dziala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtekwojtek
    • 2024

    octavia 2 nawiew nie dziala

    Zamieszczone przez Prezes52
    masz coś do " Nas "
    Właśnie :twisted:
  • wojtekwojtek
    Drive
    • 2015
    • 41
    • Octavia I combi (1U5)
    • AGU 1.8 20VT 150 KM

    #2
    octavia 2 nawiew nie dziala

    Panowie mam problem padla mi dmuchawa calkowicie nic nie dmucha .Dzien wczesniej chodzila prawidlowo nie dawala zadnych dziwnych odlosow i nagle nie smucha wogole. Sprawdzalem wszystkie bezpieczniki sa ok. Jak to naprawic? Gdzie szukac awarii?

    Komentarz

    • voithmen
      Drive
      • 2015
      • 68

      #3
      prawdopodobnie rezystor dmuchawy, podłącz pod komputer powinno cos pokazać

      Komentarz

      • Krzysiek-krk
        Classic
        • 2012
        • 8

        #4
        Witam. Mam to samo, dmuchawa przestala dzieląc, bezpieczniki ok, wentylator na krótko kręci a po wlaczeniu pokretlem cisza. Do dam jeszcze ze nie dziale mi spryskiwacz przedniej i tylnej szyby. Juz kiedyś tak mialem ale samo przeszli a teraz juz 3 dni nie dzielą. Gdzie szukać usterki???

        Komentarz

        • jasiek2905
          Rider
          • 2012
          • 262
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          Rezystor działa do trzeciego stopnia, czwarty stopień omija rezystor i bezpiecznik termiczny czyli sinik dmuchawy jest zasilany bezpośrednio przez przełącznik(pelne obroty). skoro bezpiecznik topikowy jest sprawny to sprawdź czy jest na nim napięcie jest to chyba sc40. Może sam przełącznik taż padł, też trzeba sprawdzić czy przenosi na stykach.

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            Zamieszczone przez voithmen
            prawdopodobnie rezystor dmuchawy, podłącz pod komputer powinno cos pokazać
            ciekawe co? wielkie nic. To jest obwód pozbawiony jakiejkolwiek diagnostyki komputerowej.

            Jeśli to układ z panelem Climatic, żadna diagnostyka komputerowa nie pokaże nic, bo jest to zwykły mechaniczny przełącznik 4 pozycje + układ rezystorowy + silnik. Climatronic ma dodatkowo sterownik dmuchawy zastępujący mechaniczny przełącznik z panelu Climatic (również nie posiadający związku z magistralami komputerowymi w samochodzie)

            Diagnoza to: sprawdzić zasilanie dmuchawy (bezpiecznik SC40, 40A, skrzynka w kabinie). Jeśli bezpiecznik jest sprawny, a pomimo tego na biegu 4 wentylator nie działa, do sprawdzenia przekaźnik zasilający (bodajże numer 5 w module centralnej elektryki) i bezpiecznik SB30, 50A, skrzynka w przedziale silnika).

            Jeśli nie działa na biegach 1-3 - uszkodzony rezystor dmuchawy - przeważnie przepalony bezpiecznik termiczny. Do wymiany cały element.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • wojtekwojtek
              Drive
              • 2015
              • 41
              • Octavia I combi (1U5)
              • AGU 1.8 20VT 150 KM

              #7
              A wiec u mnie wyszlo tak. Mieszkam w niemczech na stale juz okolo 10 lat podjechalem do serwisu vw skoda,pan Mechanik podlaczyl octavie do jakiegos tableta i wyszkoczlo mu od razu ze silnik dmuchawy padl i w klimie albo Jakis czujnik polecial albo Klima do nabicia .Takze od razu zobaczyl wszystkie bledy bo ja rowniez widzialem to na tym tablecie.
              Koszt wymiany silniczka dmuchawy orginalnego z vw ponad 300euro z gwarancja .Juz mam zabukowany Termin na przyszly tydzien.

              Komentarz

              • voithmen
                Drive
                • 2015
                • 68

                #8
                Zamieszczone przez jasiek2905
                Rezystor działa do trzeciego stopnia, czwarty stopień omija rezystor i bezpiecznik termiczny czyli sinik dmuchawy jest zasilany bezpośrednio przez przełącznik(pelne obroty). skoro bezpiecznik topikowy jest sprawny to sprawdź czy jest na nim napięcie jest to chyba sc40. Może sam przełącznik taż padł, też trzeba sprawdzić czy przenosi na stykach.

                a przypadkiem 4ry bieg nie jest zabezpieczony tylko bezpiecznikiem terminczym ??? bo z schematów tak wynika przynajmniej do polo 9N

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez voithmen
                  Zamieszczone przez jasiek2905
                  Rezystor działa do trzeciego stopnia, czwarty stopień omija rezystor i bezpiecznik termiczny czyli sinik dmuchawy jest zasilany bezpośrednio przez przełącznik(pelne obroty). skoro bezpiecznik topikowy jest sprawny to sprawdź czy jest na nim napięcie jest to chyba sc40. Może sam przełącznik taż padł, też trzeba sprawdzić czy przenosi na stykach.

                  a przypadkiem 4ry bieg nie jest zabezpieczony tylko bezpiecznikiem terminczym ??? bo z schematów tak wynika przynajmniej do polo 9N
                  Jak w moim rodzinnym Polo 9N wysral sie bezpiecznik termiczny zespolu rezystorow, to nie dzialaly pierwsze trzy biegi, niezaleznie od tego, co stwierdzaja schematy. Czwarty bieg, bezposredni, dzialal bez zarzutu.
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • lukjakub92
                    Classic
                    • 2019
                    • 2
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Witam,
                    zacznę od tego że moja Octavia to zwykła 1,9 z 2006 roku,
                    mój problem z nadmuchem jest taki... od jakiegoś czasu dmuchawa zaczęła zrzędzić przy mocniejszym nadmuchu był głośny warkot. Po jakimś czasie nadmuch chodził tylko do 3 biegu po przełączeniu na najwyższe biegi chwile chodził i się wyłączał. Teraz przy uruchomieniu silnika działa do chwili a później znowu się wyłącza. Czasami po przejechaniu jakiegoś dystansu zatrzymaniu się i wbiciu wstecznego biegu uruchomi się na chwilkę i znów się wyłącza. Kupiłem nowy wiatrak, wymieniłem ale nic się nie zmieniło, wydaje mi się że to wina elektroniki.
                    Co możecie podpowiedzieć w tym zakresie ?

                    Komentarz

                    • lukjakub92
                      Classic
                      • 2019
                      • 2
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Grupowicze....
                      ostatnio zauważył brak ciepłego powietrza od strony pasażera wiecie co może być przyczyną?

                      Komentarz

                      • seba19771
                        Classic
                        • 2016
                        • 29
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Witam mam problem z dnia na dzień przestał działać nawiew wywala ciągle bezpiecznik 5A .Natomiast panel klimatyzacji działa znaczny da sie ustawić temperaturę itp Octavia 2 1.9TDI 2005 r Dodam ze VCDS pokazał błąd czujnika wysokiego ciśnienia G65 błąd nr 00819
                        Ostatnio edytowany przez seba19771; 42816. Powód: Dodanie informacji

                        Komentarz

                        Pracuję...