Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stuki luz DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Stuki luz DSG

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez Agamek12
    Dziś w zamrażarce zrobiłem test krzepnięcia w niskiej temperaturze - po całej nocy wyraźnie zgęstniał...
    ustaw miejszy zakres chłodzenia na pokrętle w lodówce.... :lol: ...a tak na serio Lepkość w ujemnych temperaturach mówi o warunkach startu zimowego silnika i daje wiele do myslenia jak olej wyglada przy-25 stopniach i co musi przejść silnik przy próbie jego uruchomienia w zimie po całodniowym staniu na dworze :? (ale mam nadzieję, że Twoja zamrażarka nie chłodzi aż tak bardzo :wink: ... PODAJ jaka była tem w zamrażarce ..może to być ciekawe )
    5W/40 powinien byś tabilny w zakresie temperatur 5W w temp. -30st.C do SAE 40
    w temp. do +35st.C.
    Temperatura mojego zamrażalnika to ~-22 do ~-25stC...
    Marek

  • #2
    Stuki luz DSG

    Witam.
    Mój problem częściowo poruszany na innych postach lecz raczej doklejany do innych problemów.
    W mojej octavce z 2005r od przebiegu 120 kkm zaczęły pojawiać się stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Lekkie dodanie gazu luz i stuk, odjęcie luz i stuk.
    Teraz samochód ma przejechane 170 kkm i stuki powoli stały się coraz mocniejsze.
    Na początku objaw występował czasami i to po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
    Obecnie występuje cały czas tylko się nasila właśnie po tych paru kilometrach.
    Wymieniłem praktycznie wszystko co mogło mieć związek z luzem czy stukami w zawieszeniu czy układzie napędowym tzn: koło dwumasowe, tuleje metalowo gumowe na wahaczach, poduszki pod silnikiem, przegub wew.
    Zarówno ASO skody jak i VW wykluczyło już wszystko z wyjątkiem DSG i mechanizmu różnicowego.
    Bardzo proszę o pomoc kogoś komu ten problem udało się rozwiązać.
    Wymiana DSG, lub mechanizmu różnicowego jest tak dużym wydatkiem że trudno na chybił trafił wymieniać te podzespoły a samochodem przestaje dać się jeździć i nikt nie jest w stanie 100% powiedzieć co jest powodem tych stuków.
    POMOCY!!!

    Komentarz


    • #3
      Re: Stuki luz DSG

      Zamieszczone przez ckwietniewski
      Wymiana DSG, lub mechanizmu różnicowego jest tak dużym wydatkiem
      A jaki to jest dokładnie wydatek ?
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz


      • #4
        ckwietniewski, poczytaj na forum Passata albo ogólnie VW - sporo osób miota się tam z takimi samymi objawami.
        Wszystko zaczyna wskazywać na wadę DSG... a ile kosztuje wymiana tego cacka to chyba nie muszę pisać :| (wg różnych danych od 30-40 tys. nowa skrzynia)
        Używki na Allegro chodzą znacznie, znacznie taniej.
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz


        • #5
          Uzywka 3-4 tys.

          Ciekawe ile cenia sobie za naprawe tej skrzyni.


          Nie wiem czy jest nad czym ubolewac. Multitroniki i Tiptroniki tez sie sypia, nie mowiac o innych skrzyniach innych producentow :twisted:

          Nowa manualna to tez koszt w ASO rzedu 15-30tys, wiec nie wiem skad ta panika :diabelski_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Multitroniki i Tiptroniki tez sie sypia, nie mowiac o innych skrzyniach innych producentow
            zwłaszcza Multitroniki które były chwalone jako (ówcześnie) najlepsze skrzynie :wink:


            Zamieszczone przez ckwietniewski
            poduszki pod silnikiem,
            a pod skrzynią?
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz


            • #7
              Obecnie występuje cały czas tylko się nasila właśnie po tych paru kilometrach.
              no i to mnie najbardziej kurde dziwi :niewiem
              to co :?: coś się nagrzewa czy co :?: może iść w tym kierunku że się cos podgrzewa , tylko co , i wtedy daje się to bardziej we znaki..
              ale jedyną taką rzeczą co się podgrzewa to olej w skrzyni..tylko co dalej..za rzadki się robi :?:
              ewentualnie coś się podgrzewa w skrzyni i się odkształca ?
              jeżdziłem tym samochodem i te stuki czuć wyraźnie pod podłoga , pod nogami , przynajmniej po stronie pasażera...

              jeszcze tak mi chodzi po czaszce że podgrzewa się także układ wydechowy , ale to chyba mało prawdopodobne....., chyba że coś się wtedy luzuje , napręża , może złączenie kolektora z wydechem ,katalizatorem.. :roll:
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz


              • #8
                Tak na szybko kilka wypowiedzi z zaprzyjaźnionych for:

                Witam
                Posiadam od niedawna samochód z silnikiem 2.0 TDI ze skrzynią DSG. Podczas szybkiej jazdy wszystko wydaje sie w porządku, ale już przy lekkim dodawaniu gazu na biegu 2,3,4,5 czy 6 do około 80km na godzinę słychać postukowanie.
                Dodaję lekko gazu i jest stuk , dzieje sie to za każdym razem gdy lekko przycisnę na pedał gazu.

                Co to może być - jest to lekko denerwujące ( w serwisie stwierdzili ze to normalne ) samochód wywodzący się z koncernu VW posiadam po raz pierwszy wiec nie wiem czy to normalne.
                -------------------------------
                witam. tak się składa, że mam identyczny problem z samochodem w takiej samej konfiguracji (DSG,170KM)-przebieg 45tys, km. U mnie postukiwanie czuć wyraźnie pod stopami kierowcy i pasażera. Byłem z tym ostatnio w serwisie i po sprawdzeniu zawieszenia i testach mechatroniki skrzyni stwierdzono, że wszystko OK. Jednak już po jeździe próbnej doradca serwisowy nie był pewny czy tak powinno być bo rzeczywiście stuki są coraz mocniej odczuwalne i słyszalne. Ze względu na zbliżający się przegląd okresowy umówiłem się z serwisem, że podczas tego przeglądu będą szukać przyczyny tajemniczych stuków. Bardzo rzadko zdarza się jedynie mocne stuknięcie(odczuwalne pod stopami) przy hamowaniu z dużej prędkości i nagłym dodaniu gazu.

                -----------------------
                Wreszcie ktoś kto wychwycił identyczny objaw!!
                Panowie ja z tym walczę od kwietnia, kiedy to zmieniano u mnie czujnik obrotów skrzyni biegów. Zabieg ten wymagał wymontowania skrzyni biegów. Od tego czasu słysze stuk przy spokojnej jeździe podczas przyspieszania po wcześniejszym odpuszczeniu gazu. (biegi 2,3,4,5,6). Coś jakby był luz w układzie przeniesienia napędu - czuć ten stuk w podłodze po stronie kierowcy.
                Zgłosiłem to w sierpniu do serwisu - DIAGNOZA - zagięta osłona termiczna skrzyni biegów - brak rezultatów po naprawie.
                Obecnie oświadczyłem, że nie odbiorę auta ze stukami...
                Auto stoi już 8-my dzień w serwisie. Serwis ze względu na braku pomysłu na przyczynę stuku, wysłał wniosek o wymianę skrzyni biegów do VW Kulczyk Tradex, a Ci do Niemcowa.
                Powyższy objaw jest niedopuszczalny!!
                W aucie któe poprzednio sprzedawałem nie było żadnych stuków przy przyspieszaniu a miało 395 tyś km!!!
                Passat ma 20 tys!!

                ----------------------------------
                Mam propozycje w kwestii usunięcia naszych usterek:
                1.Gdy wymienią mi skrzynie i wszystko bedzie ok - wtedy każdy z takim problemem powinien się udać do najbliższej stacji i przedstawić mój przypadek.
                Mogę napisać odpowiednie pismo(notatkę) oraz dołączyć np: ksero wlepy z książki serwisowej i przesłać do każdego, kto ma opisany problem.

                2. Gdy nie usuną usterki - zbierzmy wszystkich, którzy mają taki objaw i wyślijmy list do Kulczyk Tradex i do VW w Wolfsburgu.
                Chętnię podejmę się takiej akcji, tylko będę potrzebował od was opisu sytuacji i danych auta.
                Na razie poczekajmy do czasu aż mój serwis otrzyma informację z Wolfsburga.
                Swoją drogą to też jest śmieszne, że muszą się, aż Niemców pytać o naprawę DSG...

                --------------------------------
                Widzę, że opisywany problem nabiera rozmiarów bo to już 3 auto w identycznej konfiguracji i podobnym czasie produkcji. Czekam w takim razie na odpowiedź z Wolfsburga. Niestety znając VW można podejrzewać, że nie będzie łatwo i co najgorsze, że wymiana skrzyni może nie pomóc. Miałem tak w Touranie, że serwis po wymianie poduszek skrzyni, połowy zawieszenia, dwumasy nadal nie potrafił usunąć stuków - a całkiem niedawno osoba która odkupiła ode mnie to auto pozbyła się usterki w małym warsztacie przez wymiane przegubu wewnętrznego (tak to sie chyba nazywało). Oczywiście serwis VW wcześniej wykluczał tego typu usterkę.

                A wracając do naszego problemu to mam wrażenie, że (przynajmniej) w moim przypadku stuki z czasem sie nasilają bo napewno nie były tak odczuwalne jeszcze 10-15 tys.km temu.Oznacza to, że za kilkanaście tysięcy km (jeżeli serwis nie znajdzie przyczyny) będzie ciekawie.
                pozdrawiam
                ------------------------------

                Nie wiem czy akurat sposób naprawy mojego byłego VW Tourana pomoże w naszych bieżących problemach- ale postaram się dowiedzieć czegoś więcej.
                Z tego co się dowiedziałem "nieoficjalnie" w serwisie VW szukanie przyczyny zgłoszonego przeze mnie problemu(dotyczy passata) może wiązać się z wymianą wielu rzeczy co oczywiście nastręcza problemu serwisowi, który nie ma niestety pojęcia dlaczego samochód wydaje dziwne dzwieki, których nie da się usunąć za pomocą komputera, zmieniając klocki lub olej ). Można przecież wymieniać wszystkie elementy przeniesienia napędu, skrzynię, koło dwumasowe,zawieszenie - wszystko kosztem mojego czasu i oczywiście okupione brakiem auta (jeżeli auto dojechało na własnych kołach do serwisu nie należy się auto zastępcze).
                Niestety wiem z doświadczenia, że takie eksperymenty serwisu są też niekoniecznie dobre dla samochodu bo wracjąc do sprawy mojego poprzedniego samochodu (VW Touran)dopiero teraz wyszło, że podczas wymiany dwumasy prawdopodobnie uszkodzono obudowę skrzyni biegów przez co nowy użytkownik ma problem z wyciekiem oleju, oraz prawdopodobnie zamieniono mi pompowtryski (albo nic o ich bezpłatniej lub gwarancyjnej wymianie mi nie powiedziano).
                Wczorajsza odpowiedź z serwisu:
                Wykonano kolejne jazdy próbne po zmianie nastawów mechttroniki DSG.
                Brak rezultatów - stuki nadal występują.
                Serwis nadal podtrzymuje wniosek skierowany do Kulczyk Tradex(KT) o wymianę skrzyni.
                Znowu czekamy na odpowiedź z Niemiec.

                ----------------------------
                Witam,
                Sytuacja wygląda następująco:
                -dostałem za darmo auto zastępcze
                -Niemcy podjęli decyzję o wymianie skrzyni biegów
                Co do auta zastępczego to musiałem zainterweniować u Kulczyka oraz w niemczech. Dodatkowo poprosiłem telewizję TVN Turbo o interwencję.
                Po tym wszystkim mam autko zastępcze. Jednocześnie czekam na wymianę skrzyni...
                Żadnych terminów mi nie wyznaczono...
                Pozdrawiam

                ----------------------------
                no proszę w Skodzie twierdzą, że to luz technologiczny, a w serwisie VW przymierzają się do wymiany skrzyni.
                Moim zdaniem oswiadczenie serwisu Skody jest totalnym bełkotem osoby próbującej spłodzić "poważne" pismo do klienta. Odkrycie luzów technologicznych przez serwis Skody może im pomóc tak naprawdę przy każdej reklamacji bez żadnych konkretów (jaki luz jest założony przez fabrykę, a jaki jest w Twoim aucie - TO SĄ LICZBY, A NIE SUBIEKTYWNE ODCZUCIA !!!, luz na których elementach powoduje stuki, itp.)
                W moim przypadku stuki pochodzące z układu przeniesienia napędu nie są absolutnie klikaniem luzów technologicznych, ale pogłębiająca sie usterką wpływającą na mój komfort i (kto wie) bezpieczeństwo. Stuki są odczuwalne ciągłej podczas jazdy na jednym biegu - czyli w sytuacji gdy skrzyna nie wykonuje zmiany przełożeń. Niedługo nadejdzie moja kolej aby zmierzyć się z serwisem.....................
                Podsumowując :Nie odpuszczaj, jedź do innego serwisu - najlepiej do tego, który ma najmniej negatwynych opinii, a jeżeli to nie pomoże WALCZ WSZELKIMI MOŻLIWYMI SPOSOBAMI ( rzeczoznawcy, TVN Turbo, itp.). Po upływie gwarancji nikogo nie będzie obchodziło, że nie chciałeś pomęczyć z serwisem o swoje prawa.
                Z niecierpliwością czekam na opinię kolegi (pbalsam) i jego wrażenia po wymianie skrzyni.
                -------------------------------
                Witam, mam to samo w octavi II 2.0 TDI,
                Objawy identyczne jak wyżej
                ASO wymieniło min. Poduszki pod skrzynia, koło dwumasowe, tuleje metalowo gumowe i parę innych części.
                W końcu twierdzą że to mechanizm różnicowy i ten typ tak ma.
                tragedia!!!
                Samochód po gwarancji :/
                Kupiłem samochód po gwarancji przy 118 kkm, teraz mam 167kkm,
                Na początku stuki pokazywały się sporadycznie i delikatnie z biegiem czasu i kilometrów jest coraz gorzej. Za wszystko płaciłem z kieszeni (niestety wszystkie wymienione elementy w jakimś stopniu były zużyte), jakaś nie wielka poprawa była jak np. stuki po wymianie dwumasy były mniej wyczuwalne (nowa dwumasa je chyba tłumiła).
                Tak za każdą wymianą.
                Teraz już nic nie wymieniam jeżdźę aż się rozpadnie albo się wnerwie i sprzedam bo nie mam pojęcia co z tym zrobić.
                Pozdrawiam

                --------------------------------
                Przeczytałem dokładnie wątek i chyba mam to samo...
                Mój passat jest z kańca 2007 sdg 170 kM i przebieg 57000km
                Podczas jazdy na niskich obrotach sa wyczuwalne drgania samochody tak jakby przenoszone ze skrzyni...
                Czy ktoś z was ma pomysł jak temu zaradzić...
                na co zwrócić uwagę i co ewentualnie wymieniac??
                W serwisie powiedzieli mi też ze "to normalne a te wibracje są bo jakiś plaskik gdzieś dotyka i przenosi drgania z dziwnym odgłosem...."
                Niestety samochód od miesiaca nie am gwarancji...

                -----------------------------
                U mnie również dokonano aktualizacji oprogramowania skrzyni biegów w ramach akcji serwisowej, ale nie zmniejszyło to opisywanych we wcześniejszych postach stuków, które już trzeci serwis wprawiły w zakłopotanie.
                Odesłano mnie ostatecznie do serwisu w Piasecznie, który podobno ma duże doświadczenie ze skrzyniami DSG, ponieważ serwisy w Powsinie (Audi Rowiński), na Grochowskiej (Zasada) i na Sąsiedzkiej nie potrafiły sobie z tym poradzić. Serwis na Sąsiedzkiej wpadł na dosyć oryginalny pomysł diagnostyki usterki, a mianowicie zaproponował jazdę do momentu awarii, która wyjaśni przyczynę stuków(auto na gwarancji, więc nie ma ryzyka kosztów). Niestety nie będę ryzykował, że skrzynia lub inny element ulegnie uszkodzeniu przy Np autostradowej i wybieram sie ostatecznie do serwisu w Piasecznie. Pod koniec roku mam mniej pracy, więc zostawię im auto na kilka dni i nie odbiorę go, aż usterka nie będzie usunięta.
                Irytuje mnie coraz bardziej podejście serwisów, które pomimo stwierdzenia stuków i poszarpywania skrzyni nie potrafią zrobić nic więcej niż dokonać analizy parametrów pracy skrzyni, mechatroniki i sprawdzić ewentualnie luzy w przeniesieniu napędu. Otwarcie przyznają, że po raz pierwszy się spotykają z takimi objawami i nie mają pomysłu na ewentualną naprawę.Do tej pory nie mogłem sobie pozwolić na to aby nie odebrać auta z serwisu, ale od przyszłego tygodnia chyba zacznę być mniej uprzejmym klientem serwisów VW...
                BTW - wiem, że multitroniki to nieudany twór ale sorry "automaciarze" - na manuale takiego zbiorowego narzekania nie znalazłem. No offence - wiem, że każdy swego broni ale fakty są bezsporne w tym przypadku. Działania różnych ASO pozostawię bez komentarza.
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez looker
                  Witam, mam to samo w octavi II 2.0 TDI,
                  Objawy identyczne jak wyżej
                  ASO wymieniło min. Poduszki pod skrzynia, koło dwumasowe, tuleje metalowo gumowe i parę innych części.
                  W końcu twierdzą że to mechanizm różnicowy i ten typ tak ma.
                  tragedia!!!
                  Samochód po gwarancji :/
                  Kupiłem samochód po gwarancji przy 118 kkm, teraz mam 167kkm,
                  Na początku stuki pokazywały się sporadycznie i delikatnie z biegiem czasu i kilometrów jest coraz gorzej. Za wszystko płaciłem z kieszeni (niestety wszystkie wymienione elementy w jakimś stopniu były zużyte), jakaś nie wielka poprawa była jak np. stuki po wymianie dwumasy były mniej wyczuwalne (nowa dwumasa je chyba tłumiła).
                  Tak za każdą wymianą.
                  Teraz już nic nie wymieniam jeżdźę aż się rozpadnie albo się wnerwie i sprzedam bo nie mam pojęcia co z tym zrobić.
                  Pozdrawiam

                  to mi wyglada na opis naszego kolegi cwietniewskiego właśnie...


                  tak widzę że może wymień ten drugi przegub :?:
                  zacząłem się zastanawiać kiedy u mnie one dla odmiany zniknęły.. :roll: ... ., po której interwencji serwisu... . po wymianie dwumasy dalej byly na pewno , tylko o wiele cichsze../zresztą nawet jak były głośne to i tak były cichutkie w porównaniu z Twoim stukaniem/ , jak dobrze pamiętam to potem wkładali mi nowy przegub wewnętrzny , ale to nic nie dało i założyli stary z powrotem.., i wydaje mi sie że to po tym mi zniknęły.., ewentualnie po wymianie poduszki pod skrzynią , ale raczej chyba po tym przegubie właśnie...

                  tak więc widać że te DSG to nie taki cud-miód :roll:
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Ciekawe ile cenia sobie za naprawe tej skrzyni
                    dobre pytanie
                    naprawa multitronica to wydalek ok 8-9tys
                    tiptronic okolo 7-8
                    a dsg?????
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki za podpowiedzi

                      Co do przegubów to prawy wymieniałem na nowy a z lewej strony (tam gdzie najmocniej słychać stuki miałem podmieniona całą półoś i tez to nic nie dało.
                      Raczej wykluczam stuki pochodzące od tłumika czy innych elementów które nie wpływają na luz w układzie napędowym bo jest on znacznie wyczuwalny. Można to porównać do luzu który mamy na biegu parkingowym. Bo chyba wszyscy z DSG mają pewien luz jak zaciągną parkingowy i zapomną o ręcznym to samochód parę centymetrów umie się przemieścić.
                      Podobnie jest u mnie na drive. Czasami przez ten luz zaczyna skrzynia głupieć i na ułamek sekundy wrzucić bieg wyższy po czym natychmiast wraca do poprzedniego. To jest właśnie najgorsze bo stuki to można radio głośniej włączyć :?, ale luzu tym nie zniweluje. No i jak to wpływa na trwałość całego układu napędowego - załamka.
                      zaczynam mieć dosyć wynalazków w stylu DSG , Jazda przyjemna ale ile nerwówy.
                      Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez ckwietniewski
                        Podobnie jest u mnie na drive
                        ale toby świadczyło o znacznym zuzyciu elementów skrzyni i jakichś dziwnych luzach
                        ty masz to auto od nowości?
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz


                        • #13
                          Mam podobny problem, skrzynia DSG7 - stuki spowodowane prawdopodobnie luzami slyszalem w zasadzie od nowosci (auto odebrane z salonu w czerwcu tego roku).

                          Komentarz


                          • #14
                            bartan, reklamuj reklamuj i jeszcze raz reklamuj aż ci wymienią
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja ma auto co prawda krótko bo dopiero 2 miesiącee ale najechane ma 190 tyś. Stuków u mnie żadnych nie słychać ani na zimnym ani na ciepłym silniku. U mnie problemem jest szarpniecie podczas ruszania. Muszę bardzo delikatnie dodawać gazu żeby samochód nie szarpnął, a później już idzie. Ponadto głośno słychać dwumase, niedługo bede musiał wymienić, ale to jak się już rozpadnie. Czy u was też jest takie szarpnięcie przy ruszaniu z 1?

                              Komentarz


                              • #16
                                Łukasz K,

                                Pytasz o DSG?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Łukasz K, patrząc po oznaczeniu silnika dochodzę do wniosku, że nie możesz mieć DSG w O1, no chyba że mówisz o jakimś innym samochodzie
                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    .
                                    Zgadza się mam Octavie II 2006 TDi . W tym miesiącu zmieniłem skode octavie I na skode octavie II. Tylko opis został stary

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witaj,Łukasz K,
                                      W moim szkodniku to samo.
                                      Przy dohamowaniu jak układ napędowy się ułoży w jedną stronę, jak nie dodam lekko gazu przy starcie to to mam niezłe łupnięcie.
                                      Tak jakby był gdzieś luz i przy ruszeniu, zanim wszystko się ułoży w odpowiednią stronę, był ten luz a potem łup (coś jakby w manualu dodać gazu puścić ostro sprzęgło, tyle że sprzęgło załapało by bez poslizgu). Jak się zapomnę to wrażenie jakby mi przód samochodu chciało wyrwać:/
                                      Dwumasę jak pisałem wcześniej wymieniłem i specjalnej poprawy nie było (może trochę na jakiś czas było to wszystko bardziej przytłumione ale luz został stuki też).
                                      W tym momencie dobijam do 180k km przebiegu i czekam aż mi skrzynia całkiem padnie.
                                      Dodatkowo pojawiło się jakby terkotanie przy dodawaniu gazu czym większe obciążenie czyli wyższe biegi tym wyraźniej to słychać.
                                      Ja osobiście żałuje wymiany dwumasy (koszt 3500 zł z wymianą) bo mogłem od razu wymienić skrzynie (ok 4000 z wymianą - oczywiście używka)
                                      Niestety sądzę że nikt nie podejmie się stwierdzenia uszkodzenia DSG jeśli dwumasa nie była wymieniona (pierwsze pytanie przy moich problemach u każdego mechanika to dwumasa).
                                      Pozdrawiam.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Bo mechanicy to maja takie pojecie o skrzyniach biegow a dokladnie automatach a szczegolnie o DSG jak ja o gwiazdach :twisted:

                                        Ja od dawna mowie o jednym. W momencie kiedy cofniemy i wrzucimy D albo S i gwaltownie dodamy gazu, nawet malo, to szarpnie, ale jesli przelaczymy z R na D(S) i poczekamy sekunde i wtedy wcisnie sie gaz to nie ma zadnego szarpniecia.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Te szarpniecia tuż po zmianie biegu mogą być spowodowane opóźnieniem z jakim DSG wykonuje nasze polecenia, bo o ile sama zmiana biegów jest zaj...$%^& szybka, to czas reakcji na komunikaty wysyłane od kierowcy czy to poprzez "wajchę główną" czy też łopatki przy kierownicy jest znacznie dłuższy. Wydając polecenie zmiany biegu (chodzi mi o przypadki kiedy zmieniamy z R na D i na odwrót) musimy dać skrzyni czas na wykonanie polecenia, jeśli skrzynia nie dostanie tego czasu i odrazu dodamy gazu to efektem będzie szarpnięcie może nie jest to (jak w manualu) strzał ze sprzęgła ale IMHO tak to należy rozumieć
                                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ale wydaje mi się że mówimy o przypadku w którym nie przerzucamy z R na D czy na odwrót lecz na jednym biegu.
                                            . Np ruszam odejmę gazu (przychamuje silnikiem i ostrzej dodam gazu) wtedy szarpie.

                                            A że mechanicy nie znają DSG to fakt. :/

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Witam,
                                              Tak sobie czytam o tych skrzyniach i sie zastanawiam, że takie stuki czy też szarpnięcia świadczyły by o sporym zurzyciu mechanizmu różnicowego,
                                              przynajmniej w skrzyniach manualnych, a raczej nie sądzę żeby ta część skrzyni różniła między manualem czy też DSG.

                                              Biorąc pod uwagę to że w czasie wychomowywania silnikiem mechanizm jest napreżony w "drugą stronę", a dodając gwałtownie gazu mechanizm zaczyna pracować na odwrót. W związku z tym musi skasować luz który jest na mechaniźmie różnicowym i dopiero zaczyna napędzać koła z tąd to stukniecie.

                                              Co sądzicie na temat tej teorii ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Teoria jak najbardziej słuszna, jednak przynajmniej u mnie, ten luz jest na tyle duży, że nie wydaje mi się aby mogły powstać aż tak duże przestrzenie międzyzębne. A nawet jeśli to same krawędzie zębów niewytrzymały by naprężeń.
                                                Tak więc wydaje mi się że problem jest jednak w skrzyni co i tak nie robi specjalnej różnicy bo bo sam mechanizm jest w skrzyni a więc przy wymianie poszedłby komplet. Ale to moje domysły.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  ckwietniewski, Uwierz mi, na tym mechaniźmie może powstać naprawdę duży luz. W obecnej chwili wykańczam co prawda 5-cio biegową skrzynię manualną w Seacie, i tam luz mierzony na kołach auta, ma jakieś 5 -7 cm. po obwodzie koła, a objawy są dokładnie takie jak opisane wyżej. A luz wcale nie musi być duży żeby powstały takie objawy.

                                                  BTW Ciekaw jestem czy w tej DSG na biegach parzystych lub nie parzystch szarpie mocniej. Bo to też mogło by dać jakieś pojecie która część skrzyni może być walnięta.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X