[O2] Corner Lights - problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariusz1979
    Classic
    • 2010
    • 12

    [O2] Corner Lights - problem

    piramida, miałem identyczny objaw na kpl. EBC Ultimax ( nacinana ) i klockach GreenStuff. Na początku ( 1-2 kkm ) było OK a potem dokładnie efekt, który opisujesz czyli narastające "buczenie". Najpierw złożyłem to na efekt zwichrowania tarcz, bo po przetoczeniu tego efektu przez jakiś czas nie było. Ale jednak winny jest chyba cały zestaw klocki+tarcze. U mnie wystarczyło np. przeszlifować lekko klocki ( strasznie się "szkliwiły" z tymi tarczami ) i buczenie znikało na jakieś 1 kkm. To samo z tarczą przetoczenie ( wtedy powierzchnia nie jest idealnie gładka/błyszcząca tylko taka jakby delikatnie chropowata/matowa ) też pomagało na chwilę i potem buczenie wracało.
    Osobiście podejrzewam, że jest to efekt mocnego podgrzania tarczy/ klocka i początek efektu "fadingu", który na gładkiej tarczy dawałby już wyraźny spadek siły hamowania a na nacinanych ( u mnie ) i nawiercanych ( u Ciebie ) generuje w początkowym okresie jedynie "efekty dźwiękowe".
    Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie przy takich efektach nie było czuć jakoś specjalnie spadku efektywności hamulców, a nawet powiem więcej, powodowało to jakby "wyostrzenie" hamulców szczególnie wtedy, gdy kolejne hamowanie było delikatne ( załóżmy hamujemy ze 180 do 60 słychać buczenie, a potem delikatne dohamowanie do 50-40 i wyraźnie czuć, że hamulec bierze dużo "ostrzej" niż przy normalnej jeździe ).

    Teraz tył mam gładki a przód ATE PD + Ferodo Premier i na razie buczenia nie ma, ale staram się hamować delikatnie bo dopiero docieram przedni komplet ...
    Mariusz
  • krzysiek1974
    Rider
    • 2009
    • 323

    #2
    [O2] Corner Lights - problem

    Jak nie miałem Octy, to do tej grupy postów zaglądałem sporadycznie, a teraz piszę po raz pierwszy.

    Mam doposażonego Minta m.in. w światła przeciwmgielne z funcją Corner (zainstalowane fabrycznie). No i o tą funkcję mi chodzi. Raz działa, raz nie działa. Wiadomo, że tak generalnie ma być - ale przy załączonych światłach mijania, prędkości <40km/h, przy włączonym kierunkowskazie lub skręconej kierownicy działać powinny. A czasem (niestety nie zawsze) funkcja ta przestaje działać (niezależnie czy na skręt, czy na kierunkowskaz), włączenie i wył. świateł mijania nie pomaga, pomaga dopiero wył. i wł. silnika.

    Zanosi się na 1-szą wizytę w serwisie , zgodnie z opinią OCP będzie to chyba Emida w Rudzie Śl.

    Mam pytanko - co może być powodem i ile czasu może trwać naprawa? No i co będzie, gdy akurat podczas wizyty wszystko będzie o.k.?

    Mogę nakręcić filmik gdy nie będzie działało, ale czy będzie to podstawą do naprawy auta? Nie chciałbym jechać na daramno (jak by nie było to kawałek drogi i kupa cennego czasu).

    [ Dodano: Sro 03 Lut, 10 18:45 ]
    By zamnkąć temat - byłem dziś w salonie EMIDA w Rudzie Śląskiej (umówiłem się tam na spotkanie z Panem Tomaszem J.) Podszedł do sprawy rzetelnie i fachowo. Najpierw oględziny na parkingu, potem wspólnie przejechane 10km, kolejne oględziny, podpięcie do komputera i wydruk... brak usterek w pamięci komputera. Mam bardzo pozytywne odczucia jeśli chodzi o ten samą wizytę, tylko te Cornery mnie zawiodły, bo tym razem działały jak należy :evil: Ale tak naprawdę, to wolałbym by tak już pozostało :wink:

    Tak więc wątek może przejść do historii forum OCP, do której conajwyżej dociera się przez Szukajkę 8) Mam nadzieję, że ja go już nie będę musiał poruszać...

    [EDIT 24.03.2010] Problem powrócił Zauważyłem, że nadal CL raz działają, a raz nie, Zaczynam się więc bawić w filmowca, wkrótce mam nadzieję pokazać Wam filmy jak cornery działać powinny i że słowo powinny(a raczej muszą) wcale nie oznacza, że tak jest. Dopłacałem za te cholerne CL :evil:

    [ Dodano: Sro 28 Kwi, 10 20:56 ]
    ASO nie było w stanie ustalić problemu usterki, bo występuje ona losowo. To że występuje - nie budzi wątpliwości (są nagrania video). ASO poległo (komputer nic nie pokazuje, akurat gdy byłem - było o.k., więcej nie można nic zrobić) - zlecenie naprawy zostało zamknięte. Czyli "operacja się udała, a to że nadal boli to csamo o bolało i boli, tak jak bolało". Trzeba poczekać do końca gwarancji, bo później pewnie chętnie sparwą się zajmą.

    Pytałem w innym ASO opisując całą sprawę - powiedzieli to samo, że jeśli nie zapisują się błedy, a połączenia elektryczne są o.k., to nic nie mogą zrobić.

    Bez zgody SAP serwis nie może wymienić elementów podejrzanych za występowanie usterki. To kto ma je wymienić? Ja? Duch Święty?

    KPINA. WSTYD. PRZESTROGA DLA POTENCJALNYCH KLIENTÓW. GWARANCJA SKODY TO FIKCJA.

    Dotychczas cieszyłem się, że przynajmniej lampy mi naprawili, ale jedna nadal paruje Tu także był problem by skłonić do naprawy, bo TTTM. A jak już się zabrali, okazało się, że lampy fabrycznie zostały źle zmontowane.

    Wystąpiłem do SAP o:
    - usunięcie usterki lub
    - wymianę auta nowe, wolne od wad lub
    - zwrot zapłaty za auto.

    Może ktoś wreszcie zastanowi się, które elementy mogą być odpowiedzialne za występowanie usterki i zostaną one powymieniane.

    Jeśli to nic nie da pozostaje:
    - Usterka TVN
    - Auto Świat
    - Rzecznik Praw Konsumenta
    no i standardowo - sprawa sądowa.

    Nie popuszczę.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Puki nie bedzie tego widac (z cornerami jednak ciezko to udowodnic do momentu jak nie padnie calkiem), ze tak sie dzieje to nic nie zdzialasz.

      Jakis czas temu w naszej OI jeden xenon nie startowal. Wizyta, bledow zero. Dopiero przyjazd z wylaczonym jednym spowodowal wymiane


      Te Minty to ciekawe sztuki, kolezanka Baca ma takiego doposazonego Minta w ktorym ustawiamy automatyczne zamykanie drzwi i po kilku(kilkunastu) dniach funkcja ta znika sama :twisted:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • krzysiek1974
        Rider
        • 2009
        • 323

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Puki nie bedzie tego widac (z cornerami jednak ciezko to udowodnic do momentu jak nie padnie calkiem), ze tak sie dzieje to nic nie zdzialasz.

        Jakis czas temu w naszej OI jeden xenon nie startowal. Wizyta, bledow zero. Dopiero przyjazd z wylaczonym jednym spowodowal wymiane


        Te Minty to ciekawe sztuki, kolezanka Baca ma takiego doposazonego Minta w ktorym ustawiamy automatyczne zamykanie drzwi i po kilku(kilkunastu) dniach funkcja ta znika sama :twisted:
        Mam nagrania wideo, na których widać, że Cornery nie działają, ale po wył. i zał. zapłonu zaczynają działać poprawnie. Czego jeszcze można chcieć by uwierzyć i zabrać się do naprawy a nie odsyłać z kwitkiem?

        Co do krótkotrwałego działania funkcji elekryki w Mintach - to jeszcze bym to jakoś przeżył, gdyby po zaprzestaniu działania funkcji Corner kaska którą zapłaciłem Skodzie za doposażenie auta w reflektory p.mgielne z funkcją Corner trafiała na mój rachunek... :diabelski_usmiech Najlepiej gdyby przelew od Skody był po każdym "niedziałaniu"

        Komentarz

        • kropeck
          RS
          • 2009
          • 2319
          • Octavia II (1Z3)
          • BLF 1.6 FSI 115 KM

          #5
          krzysiek1974, znam bardzo radykalny sposób na pozbycie się Twoich problemów, ale to już na PW :-) Ale faktycznie na Twoim miejscu wybrałbym się do ASO (bądź SAP) i zażądał zwrotu kasy za Cornery. Potem wpadnij na spota ...... ;-)

          Maicroft, już kilku moich 'klientów' narzekało na tę przypadłość, że AUTO-LOCK się sam wyłączał. Moim zdaniem, tak samo jak przy powyższym temacie CL'ów, jest to jakiś błąd konstrukcyjny (oprogramowanie) sterownika 09. Pierwsza rzecz, którą radziłbym zrobić, to skoczyć taką FL'ką do ASO i niech po podpięciu się do auta sprawdzą, czy czasem nie ma jakiejś aktualizacji oprogramowania dla tego sterownika (w ogóle niech sprawdzą wszystkie). Co do AUTO-LOCK, to ostatnio gość potwierdził, że przestał działać jak zamknął (albo otworzył) drzwi kluczykiem. Tak samo jak się da włączyć i wyłączyć dzienne poprzez manetkę kierunkowskazów, to być może jest jakiś trick z otwieraniem i zamykaniem auta z klucza, który aktywuje/deaktywuje AUTO-LOCK'a.

          A co do CL'a, to sprawdziłbym jeszcze jedną rzecz jak nie działają CL'y - po podpięciu się do auta, sprawdzić czujnik kąta kierownicy - może on się gdzieś zawiesza...
          Pozdrawiam,
          Michał

          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            A czy AUTO-LOCK w modelach po lifcie nie da sie wlaczyc z MAXI-DOTa to na 90% jestem pewny ze da sie tak zrobic w Superbie, wiec mozliwe ze tu tez jest jakas magiczna kombinacja kluczyka z czyms tam :wink:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • kropeck
              RS
              • 2009
              • 2319
              • Octavia II (1Z3)
              • BLF 1.6 FSI 115 KM

              #7
              Jest coś w FL'u na MAXIDOT o AUTO-LOCK'u, bo ostatnio robiłem koledze z Tychów i się pytałem czy chce, a on mówi, że sobie sam ustawia z MAXI-DOT'a. Ale ma MY2010. Nie wiem jak z wcześniejszymi modelami.
              Pozdrawiam,
              Michał

              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

              Komentarz

              • krzysiek1974
                Rider
                • 2009
                • 323

                #8
                Zamieszczone przez kropeck
                [(...)

                A co do CL'a, to sprawdziłbym jeszcze jedną rzecz jak nie działają CL'y - po podpięciu się do auta, sprawdzić czujnik kąta kierownicy - może on się gdzieś zawiesza...
                Jak nie działają, to zarówno nie działają na skręt kierownicą, jak i nawłączony kierunkowskaz. A po wyłaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika działają poprawnie w wyniku wystąpienia i jednej, i drugiej przyczyny - ale priorytet ma kierunkowskaz.

                Komentarz

                • WRB
                  Drive
                  • 2010
                  • 46

                  #9
                  A moglibyście mi podpowiedzieć jak dokładnie działa funkcja corner ?
                  Teoretycznie ją mam, mogę ją aktywować z maxi dota, ale nie widzę, żeby to działało.
                  www.oskarwrobel.pl

                  Komentarz

                  • JankesWRC
                    Classic
                    • 2011
                    • 1

                    #10
                    Witam, pozwolę sobie podpiąć się pod powyższy post z podobnym problemem który ostanio zauważyłem W serwisie (nie ASO) uruchomili mi funkcję corner lights. Wszystko działa bez zarzutu, zarówno przy skręcie kierownicą jak i włączonym kierunkowskazie do czasu... użycia "długich" światel Cornery przestają działać, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną?? Z góry dzięki! pozdrawiam

                    Komentarz

                    • krzysiek018
                      Classic
                      • 2013
                      • 13

                      #11
                      Witam. Odswieżam temat miałem dokładnie taki sam problem jak wy i wydaje mi sie za znalazłem na to sposób ( przynajmniej w pomim przypadku zadziałało ) minoł ponad miesiąc i wszystko jest OK. Wcześniej codziennie miałem taki problem. Zrobiłem dokładnie to co ten koleś na filmie[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tlckGKLdaSs[/youtube]
                      Moim zdaniem jest to manualne kalibrowanie ten funkcji po aktywacji VAGiem.
                      Gdyby komuś film nie działał pisać na PW to wszystko wytłumacze jak zrobić.
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        #12
                        Zamieszczone przez krzysiek018
                        minoł ponad miesiądz i wszystko jest OK.

                        no to dobrze, że minął miesiąc i wszystko jest ok
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • krzysiek018
                          Classic
                          • 2013
                          • 13

                          #13
                          Zamieszczone przez LUKI
                          Zamieszczone przez krzysiek018
                          minoł ponad miesiądz i wszystko jest OK.

                          no to dobrze, że minął miesiąc i wszystko jest ok
                          LUKI widzę że robisz za pana od ortografi na forum i bardzo dobrze. Już post poprawiony.

                          Komentarz

                          • obrus
                            Elegance
                            • 2011
                            • 783
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Może masz zaznaczone przy cornerach "ograniczony czas świecenia". U mnie czasami cornery zanikały, np przy slalomie.

                            Komentarz

                            • krzysiek018
                              Classic
                              • 2013
                              • 13

                              #15
                              Nie nie mam zaznaczone. Problemy miałem zaraz jak tylko uruchomiłam funkcje corner wystarczyło że włączyłem światła (długie ) i już cornery nie działały. Trzeba było wyłaczyć i włączyć silnik żeby znowu zadziałały. Jak zrobiłem to co ten koleś na filmie od miesiaca spokój a jeżdżę tak samo jak wcześniej.

                              Komentarz

                              Pracuję...