piramida, miałem identyczny objaw na kpl. EBC Ultimax ( nacinana ) i klockach GreenStuff. Na początku ( 1-2 kkm ) było OK a potem dokładnie efekt, który opisujesz czyli narastające "buczenie". Najpierw złożyłem to na efekt zwichrowania tarcz, bo po przetoczeniu tego efektu przez jakiś czas nie było. Ale jednak winny jest chyba cały zestaw klocki+tarcze. U mnie wystarczyło np. przeszlifować lekko klocki ( strasznie się "szkliwiły" z tymi tarczami ) i buczenie znikało na jakieś 1 kkm. To samo z tarczą przetoczenie ( wtedy powierzchnia nie jest idealnie gładka/błyszcząca tylko taka jakby delikatnie chropowata/matowa ) też pomagało na chwilę i potem buczenie wracało.
Osobiście podejrzewam, że jest to efekt mocnego podgrzania tarczy/ klocka i początek efektu "fadingu", który na gładkiej tarczy dawałby już wyraźny spadek siły hamowania a na nacinanych ( u mnie ) i nawiercanych ( u Ciebie ) generuje w początkowym okresie jedynie "efekty dźwiękowe".
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie przy takich efektach nie było czuć jakoś specjalnie spadku efektywności hamulców, a nawet powiem więcej, powodowało to jakby "wyostrzenie" hamulców szczególnie wtedy, gdy kolejne hamowanie było delikatne ( załóżmy hamujemy ze 180 do 60 słychać buczenie, a potem delikatne dohamowanie do 50-40 i wyraźnie czuć, że hamulec bierze dużo "ostrzej" niż przy normalnej jeździe ).
Teraz tył mam gładki a przód ATE PD + Ferodo Premier i na razie buczenia nie ma, ale staram się hamować delikatnie bo dopiero docieram przedni komplet ...
Osobiście podejrzewam, że jest to efekt mocnego podgrzania tarczy/ klocka i początek efektu "fadingu", który na gładkiej tarczy dawałby już wyraźny spadek siły hamowania a na nacinanych ( u mnie ) i nawiercanych ( u Ciebie ) generuje w początkowym okresie jedynie "efekty dźwiękowe".
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie przy takich efektach nie było czuć jakoś specjalnie spadku efektywności hamulców, a nawet powiem więcej, powodowało to jakby "wyostrzenie" hamulców szczególnie wtedy, gdy kolejne hamowanie było delikatne ( załóżmy hamujemy ze 180 do 60 słychać buczenie, a potem delikatne dohamowanie do 50-40 i wyraźnie czuć, że hamulec bierze dużo "ostrzej" niż przy normalnej jeździe ).
Teraz tył mam gładki a przód ATE PD + Ferodo Premier i na razie buczenia nie ma, ale staram się hamować delikatnie bo dopiero docieram przedni komplet ...
Komentarz