Zamieszczone przez grzes74
[O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obrotach
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez AndysZamieszczone przez szkodaa ponieważ tu jest i bezpośredni wtrysk i dwumasa, więc może i efekty podobne
Czesc; zaraz, zaraz, ja sie przejmuje; juz pol roku temu zalozylem temat podrygow na jalowym (slynny BXE!!!) i NIC, zero rozwiazania. Przyzwyczailem sie juz, ale czasami jak np dzisiaj, parking, czekam na kogos chwile, temp oczywiscie 90 st (to warunek!!) i podryguje i podryguje... i mnie krew cholerna zalewa. Powtorze sie, a niech tam : CO powoduje podrygi, gdzie przyczyna, dlaczego nikt nie znajduje rozwiazania ?????
Moze jaka nagrode wyznaczyc dla wybawcy od tych trzepawek ???
[ Dodano: Sro 17 Lut, 10 21:05 ]
Zamieszczone przez luckylucakurat ta przypadłość może być spowodowana warunkami pogodowymiFranek
Komentarz
-
-
Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro
Zamieszczone przez rlapinskiZauważyłem jeszcze jedną przypadłość silnika 1.4 TSI w Octavii - na wolnych obrotach silnik delikatnie drży / wibruje. Drgania są odczuwalne na kierownicy oraz zadkiem na siedzeniu. ...
Jestem przed zamówieniem O2 1.4 TSI DSG i coraz bardziej zastanwiam się nad innym silnikiem. Czytając forum VW i oglądając filmik z tego forum jestem w szoku.
Wygląda mi to na jakąś wadę 1.4 TSI. Może padające wtryski lub cewka ?
Czy Wasze silniki własnie tak chodzą ?
Komentarz
-
-
arekban, koszt pełnego ubezpieczenia kosztów napraw za 3 lata (czyli razem 5 lat gwarancji) to koszt ok 3 tyś pln. Poniżej cennik.
ZAKRES PEŁNY
Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika
©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
PLN PLN PLN PLN
NOWE 24+12 12 36 900 1100 1380 1940
NOWE 24+24 24 48 1570 1910 2390 3360
NOWE 24+36 36 60 2670 2800 3480 4890
ZAKRES KOMFORTOWY
Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika
©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
PLN PLN PLN PLN
NOWE 24+12 12 36 780 960 1210 1700
NOWE 24+24 24 48 1370 1670 2080 2930
NOWE 24+36 36 60 2330 2450 3040 4270
ZAKRES ROZSZERZONY
Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika
©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
PLN PLN PLN PLN
NOWE 24+12 12 36 540 660 830 1170
NOWE 24+24 24 48 950 1150 1440 2020
NOWE 24+36 36 60 1610 1690 2100 2940
ZAKRES PODSTAWOWY
Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika
©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
PLN PLN PLN PLN
NOWE 24+12 12 36 410 500 630 890
NOWE 24+24 24 48 720 870 1100 1540
NOWE 24+36 36 60 1230 1290 1600 2240
W przypadku wykupienia gwarancji, po 6 ale przed 18 miesiącem eksploatacji pojazdu, należy do powyższych składek doliczyć zwyżkę w wysokości 25%.
Komentarz
-
-
Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro
Zamieszczone przez arekbanZamieszczone przez rlapinskiZauważyłem jeszcze jedną przypadłość silnika 1.4 TSI w Octavii - na wolnych obrotach silnik delikatnie drży / wibruje. Drgania są odczuwalne na kierownicy oraz zadkiem na siedzeniu. ...
Jestem przed zamówieniem O2 1.4 TSI DSG i coraz bardziej zastanwiam się nad innym silnikiem. Czytając forum VW i oglądając filmik z tego forum jestem w szoku.
Wygląda mi to na jakąś wadę 1.4 TSI. Może padające wtryski lub cewka ?
Czy Wasze silniki własnie tak chodzą ?Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
Komentarz
-
-
Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro
Jak narazie innego sensownego motoru do O2 robiącej po kilkanascie tys km rocznie nie widzę.
Proponujesz wstrzymać się kolejne 2 lata aby koledzy porobili autami minimum 150 tys km ?
Komentarz
-
-
W moim 1.8TSI nierówna praca (jakby palił na trzy cylindry) = zdechła cewka zapłonowa. Do tej pory dwukrotnie padła i dwukrotnie witałem lawetę ze Skoda Assistance. Niestety ponownie czuję drgania i powiem, że już mnie to powoli wkur$%# (auto ma 7 miesięcy).
rlapinski - podjedź na serwis, żaden z nas nie jest wróżką. Pewnie i tak Cie oleją, ale warto spróbować :twisted:kropka . przecinek , wykrzyknik ! pytajnik ? średnik ; dwukropek : małpa @
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KiLeRrosSW moim 1.8TSI nierówna praca (jakby palił na trzy cylindry) = zdechła cewka zapłonowa. Do tej pory dwukrotnie padła i dwukrotnie witałem lawetę ze Skoda Assistance. Niestety ponownie czuję drgania i powiem, że już mnie to powoli wkur$%# (auto ma 7 miesięcy).
rlapinski - podjedź na serwis, żaden z nas nie jest wróżką. Pewnie i tak Cie oleją, ale warto spróbować :twisted:
Acha, na forum Golfa (bo przeciez w wielu V-tkach jest BXE) ktorys z kolegow podrzucil pomysl "czujnika polozenia walu" ??? Moze ktos sie wypowie, dzieki z gory.Franek
Komentarz
-
-
Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro
Zamieszczone przez arekban
Jak narazie innego sensownego motoru do O2 robiącej po kilkanascie tys km rocznie nie widzę.
Proponujesz wstrzymać się kolejne 2 lata aby koledzy porobili autami minimum 150 tys km ?
[ Dodano: Nie 28 Lut, 10 00:45 ]
U mnie w 1.8 TSI było podobnie (drgania - jakby nie do końca palił na wszystkie cylindry). Po wymianie modułu w ASO temat zniknął bezpowrotnie.Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal_krakoofU mnie w 1.8 TSI było podobnie (drgania - jakby nie do końca palił na wszystkie cylindry). Po wymianie modułu w ASO temat zniknął bezpowrotnie.Franek
Komentarz
-
-
Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro
Zamieszczone przez luckylucZamieszczone przez arekban
Ten silnik jest już na rynku 2 lata i powinni już wyeliminować problemy wieku dziecięcego.
Jak narazie innego sensownego motoru do O2 robiącej po kilkanascie tys km rocznie nie widzę.
Proponujesz wstrzymać się kolejne 2 lata aby koledzy porobili autami minimum 150 tys km ?
Widzę jednak że sam jezdzisz 1.4 TSI. Odradzasz ? Nie jesteś zadwolony ?
Komentarz
-
-
Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro
Zamieszczone przez arekbanZamieszczone przez rlapinskiZauważyłem jeszcze jedną przypadłość silnika 1.4 TSI w Octavii - na wolnych obrotach silnik delikatnie drży / wibruje. Drgania są odczuwalne na kierownicy oraz zadkiem na siedzeniu. ...
Jestem przed zamówieniem O2 1.4 TSI DSG i coraz bardziej zastanwiam się nad innym silnikiem. Czytając forum VW i oglądając filmik z tego forum jestem w szoku.
Wygląda mi to na jakąś wadę 1.4 TSI. Może padające wtryski lub cewka ?
Czy Wasze silniki własnie tak chodzą ?
Jeśli chodzi o terkotanie pompy paliwa i drgania na wolnych obrotach, to nie są to problemy, które mają jakieś większe znaczenie w codziennej eksploatacji samochodu. Są jednak zauważalne i można przypuszczać iż takie zachowanie niektórych podzespołów spowoduje, że dokonają one żywota wcześniej niż powinny - dlatego w naszym interesie jest aby ASO zajęło się tym w ramach gwarancji.
Pomimo tych niedogodności jestem bardzo zadowolony z samochodu. Silnik 1.4 tsi spisuje się znakomicie i jazda Octavią wyposażoną w ten motor daje dużo frajdy. Dziś wróciłem z dłuższej wycieczki. Z 4 dorosłymi osobami i pełnym bagażnikiem auto pomyka na prawdę żwawo - może nie jest to rakieta, którą można polecieć na księżyc ale pozwala na sprawne poruszanie się na trasie. Silnik jest na prawdę cichutkia spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Na trasie ok. 300km, obciążenie jak wyżej, prędkości w przedziale 90 - 120km/h średnio wyszło mi 6,7l benzyny na 100km.
Podsumowując gdybym ponownie miał kupić auto z tym konkretnie silnikiem - zrobiłbym to.
[ Dodano: Nie 28 Lut, 10 23:03 ]
Jeśli chodzi o drgania na wolnych obrotach to wydaje mi się, że w moim przypadku na ich pojawianie się ma wpływ działanie climatronika. Dziś gdy utknąłem w korku po przejechaniu dłuższej trasy a temperatura na zewnątrz była na tyle wysoka, że ogrzewanie nie musiało pracować aby utrzymać zadaną temperaturę w aucie, to drgania w ogóle się nie pojawiały.
Komentarz
-
-
Witam,
Odgrzeję trochę temat i zapytam co może być. U mnie 1.8TSI z DSG. Tak mam że jak zwalniam przy progach lub przy wyjeździe z ulicy to do ok. 5 może 4 km/h auto nie przerzuca na pierwszy bieg tylko rusza z dwójki. Patrząc na obroty to jest ok. 900 r/min lub coś w okolicach i czuje wyraźnie drgania jakby dwumasa się nie wyrabiała lub silnik ruszał z niskich obrotów i powstają drgania. Po kilku takich przejazdach teraz jestem wyczulony i dodaje gazu bardzo delikatnie lub manualnie wrzucam na pierwszy bieg. Przy całkowitym zatrzymaniu wrzuca na jedykę. Samochód ma przejechane trochę ponad 500 km także nie ma mowy o dawaniu w gaz, poprostu normalna spokojna jazda. I nie wiem czy ma tak być? Jak jest u Was?
Komentarz
-
-
Chyba nie do końca się zgodzę. Po Twoim poście wyjechałem to sprawdzić. Pierwszy test, jadę ok 80 km/h, pokazuje D6 i włączam na S i natychmiast redukcja do S4. Zostawiam tak i zwalniam. Przy ok. 5 km/h pokazuje S2 i tak przyspiesza. Nie ma redukcji na S1. Nie chciałem oczywiście reagować mocno gazem, po prostu ruszałem tak jakbym był w mieście przeskakując próg. Później drugi test, jadę na D2 ok 5 km/h i przerzucam na S i natychmiast pokazuje S1 i czuć redukcję. Także podejrzewam ze jak miałeś D2 i wrzuciłeś na S to przerzucił Ci na S1 co sam zaobserwowałem. Dla mnie nie ważne jak to działa, trochę martwi mnie fakt że przyśpiesza na naprawdę małych obrotach od dołu bez redukcji i czuć wibracje. Martwię się o dwumasę. Jeżdżę na automatach blisko 20 lat także może jestem za bardzo wyczulony. Fakt ze były to automaty amerykańskie które ni jak mają się do DSG ale te wibracje od dołu to coś nie tak. Ciekaw jestem czy ktoś inny to jeszcze zauważył. A może samochód musi się dotrzeć i to zniknie w co wątpię?
Komentarz
-
-
ODKOPUJĘ
Zamieszczone przez luckylucW ASO jak podnieśli samochód na podnośniku i gazowali z rury wylewała się woda. Sporo tego było. Niby to normalne zjawisko w zimie?Zamieszczone przez rlapinskiZauważyłem dziś, że drgania znikają jak wyłączam klimatyzację a pojawiają się jak włączam. Czuć je gdy dmuchawa pracuje na 3 / 4 poziomie. Dziwne jednak, że dzieje się tak tylko jak silnik jest rozgrzany. Nie słyszę różnicy w dźwięku silnika gdy klimatyzacja jest włączona i wyłączona. Jakieś pomysły?
ASO stwierdziło znaczne ilości wody w tłumiku, przy czym sposobem naprawy było wyjeżdżenie 1/4 baka paliwa z jakimiś kosmicznymi spalaniami (z tego baka uzyskałem 8,2l/100km) :evil: Kazali co jakiś czas auto przegonić, tyle tylko, że moje auto jest bardzo często "gonione" :twisted:
Po odbiorze pojeździłem i stwierdziłem, że niezbyt się poprawiło, ale z braku czasu jeździłem dalej. Dziś wyjeździłem bak i zalałem dla odmiany 98. I CO? I przestało :szeroki_usmiech Na szybko rano stwierdziłem, że widocznie miałem jakiś trefny bak paliwa, chociaż staram się zawsze tankować na dużych stacjach Orlen z szybką rotacją benzyny. Dam znać czy problem rzeczywiście ustąpił.
PS. przebieg 28k km czyli dość spracowany olej, być może wymiana oleju i filtrów też będzie miała wpływ na te drgania.
Komentarz
-
Komentarz