[O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8039
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #26
    Zamieszczone przez grzes74
    1.2 HTP
    jak na 3 cylindry nie jest zły, w C1 3 cylindry dopiero drżą :szeroki_usmiech
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • Salvatore769
      Drive
      • 2009
      • 95

      #27
      Zamieszczone przez szkoda
      Zamieszczone przez Andys
      Zamieszczone przez szkoda
      a ponieważ tu jest i bezpośredni wtrysk i dwumasa, więc może i efekty podobne
      czy aby na pewno jest dwumasa w 1.4TSI?
      nooo... tak, ale nie ma co tego demonizować, zresztą na dobrą sprawę chyba nie wiemy skąd te drgawki w dieslu i to jest tylko takie moje gdybanie, w każdym razie w PD nikt się tym chyba nie przejmuje.

      Czesc; zaraz, zaraz, ja sie przejmuje; juz pol roku temu zalozylem temat podrygow na jalowym (slynny BXE!!!) i NIC, zero rozwiazania. Przyzwyczailem sie juz, ale czasami jak np dzisiaj, parking, czekam na kogos chwile, temp oczywiscie 90 st (to warunek!!) i podryguje i podryguje... i mnie krew cholerna zalewa. Powtorze sie, a niech tam : CO powoduje podrygi, gdzie przyczyna, dlaczego nikt nie znajduje rozwiazania ?????
      Moze jaka nagrode wyznaczyc dla wybawcy od tych trzepawek ???

      [ Dodano: Sro 17 Lut, 10 21:05 ]
      Zamieszczone przez luckyluc
      akurat ta przypadłość może być spowodowana warunkami pogodowymi
      :?:
      Franek

      Komentarz

      • arekban
        Ambiente
        • 2010
        • 208

        #28
        Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro

        Zamieszczone przez rlapinski
        Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość silnika 1.4 TSI w Octavii - na wolnych obrotach silnik delikatnie drży / wibruje. Drgania są odczuwalne na kierownicy oraz zadkiem na siedzeniu. ...
        Jakie jeszcze przypadłości poznaliscie w silniku 1.4 TSI ? Jak narazie doczytałem o wibracjach na wolnych obrotach i hałasującej pompie paliwa.

        Jestem przed zamówieniem O2 1.4 TSI DSG i coraz bardziej zastanwiam się nad innym silnikiem. Czytając forum VW i oglądając filmik z tego forum jestem w szoku.

        Wygląda mi to na jakąś wadę 1.4 TSI. Może padające wtryski lub cewka ?

        Czy Wasze silniki własnie tak chodzą ?

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          #29
          Ile kosztuje wtrysk do 1.4 tsi ?

          Pytam bo wciąż nie wiem czy kupić dodatkową gwarancję i szukam usterek które mogą mi się przytrafić (wraz z ewentualnym kosztem naprawy).

          Komentarz

          • arekban
            Ambiente
            • 2010
            • 208

            #30
            Zamieszczone przez loyd
            Ile kosztuje wtrysk do 1.4 tsi ?

            Pytam bo wciąż nie wiem czy kupić dodatkową gwarancję i szukam usterek które mogą mi się przytrafić (wraz z ewentualnym kosztem naprawy).
            Loyd - ile chcą od Ciebie za dodatkową gwarancję i kiedy można sie na nią zdecydować ?

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #31
              arekban, koszt pełnego ubezpieczenia kosztów napraw za 3 lata (czyli razem 5 lat gwarancji) to koszt ok 3 tyś pln. Poniżej cennik.

              ZAKRES PEŁNY
              Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika

              ©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
              PLN PLN PLN PLN
              NOWE 24+12 12 36 900 1100 1380 1940
              NOWE 24+24 24 48 1570 1910 2390 3360
              NOWE 24+36 36 60 2670 2800 3480 4890

              ZAKRES KOMFORTOWY
              Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika

              ©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
              PLN PLN PLN PLN
              NOWE 24+12 12 36 780 960 1210 1700
              NOWE 24+24 24 48 1370 1670 2080 2930
              NOWE 24+36 36 60 2330 2450 3040 4270

              ZAKRES ROZSZERZONY
              Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika

              ©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
              PLN PLN PLN PLN
              NOWE 24+12 12 36 540 660 830 1170
              NOWE 24+24 24 48 950 1150 1440 2020
              NOWE 24+36 36 60 1610 1690 2100 2940

              ZAKRES PODSTAWOWY
              Przedłużona Gwarancja Pojemność silnika

              ©koda Gwarancja Łączna Do 1200cm3 1201-1600cm3 1601-2000cm3 Ponad 2001cm3
              PLN PLN PLN PLN
              NOWE 24+12 12 36 410 500 630 890
              NOWE 24+24 24 48 720 870 1100 1540
              NOWE 24+36 36 60 1230 1290 1600 2240


              W przypadku wykupienia gwarancji, po 6 ale przed 18 miesiącem eksploatacji pojazdu, należy do powyższych składek doliczyć zwyżkę w wysokości 25%.

              Komentarz

              • luckyluc
                Drive
                • 2010
                • 78

                #32
                Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro

                Zamieszczone przez arekban
                Zamieszczone przez rlapinski
                Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość silnika 1.4 TSI w Octavii - na wolnych obrotach silnik delikatnie drży / wibruje. Drgania są odczuwalne na kierownicy oraz zadkiem na siedzeniu. ...
                Jakie jeszcze przypadłości poznaliscie w silniku 1.4 TSI ? Jak narazie doczytałem o wibracjach na wolnych obrotach i hałasującej pompie paliwa.

                Jestem przed zamówieniem O2 1.4 TSI DSG i coraz bardziej zastanwiam się nad innym silnikiem. Czytając forum VW i oglądając filmik z tego forum jestem w szoku.

                Wygląda mi to na jakąś wadę 1.4 TSI. Może padające wtryski lub cewka ?

                Czy Wasze silniki własnie tak chodzą ?
                Ten filmik jest mojego autorstwa. Samochód tak chodził w dużych mrozach. Na tą chwile pozostała terkocząca pompa i lekkie drgania na kierownicy i pedałach na jałowym biegu. Silnik 1,4 TSI to super oferta na rynku, ale jeżeli możesz to się wstrzymaj.
                Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM

                Komentarz

                • arekban
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 208

                  #33
                  Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro

                  Zamieszczone przez luckyluc


                  Ten filmik jest mojego autorstwa. Samochód tak chodził w dużych mrozach. Na tą chwile pozostała terkocząca pompa i lekkie drgania na kierownicy i pedałach na jałowym biegu. Silnik 1,4 TSI to super oferta na rynku, ale jeżeli możesz to się wstrzymaj.
                  Ten silnik jest już na rynku 2 lata i powinni już wyeliminować problemy wieku dziecięcego.
                  Jak narazie innego sensownego motoru do O2 robiącej po kilkanascie tys km rocznie nie widzę.
                  Proponujesz wstrzymać się kolejne 2 lata aby koledzy porobili autami minimum 150 tys km ?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    arekban, Mozna zostać królikiem doświadczalnym i kupic 1.2TSI dodatkowo doplacic do ubezpieczenia gwarancyjnego na kolejne 3 lata, wiec razem masz 5 lat praktycznie pelnej gwarancji na auto.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • michal_krakoof
                      Classic
                      • 2010
                      • 3

                      #35
                      U mnie w 1.8 TSI było podobnie (drgania - jakby nie do końca palił na wszystkie cylindry). Po wymianie modułu w ASO temat zniknął bezpowrotnie.
                      wynajmij samochód - już od 70 złotych/doba

                      Komentarz

                      • KiLeRrosS
                        Drive
                        • 2008
                        • 60

                        #36
                        W moim 1.8TSI nierówna praca (jakby palił na trzy cylindry) = zdechła cewka zapłonowa. Do tej pory dwukrotnie padła i dwukrotnie witałem lawetę ze Skoda Assistance. Niestety ponownie czuję drgania i powiem, że już mnie to powoli wkur$%# (auto ma 7 miesięcy).
                        rlapinski - podjedź na serwis, żaden z nas nie jest wróżką. Pewnie i tak Cie oleją, ale warto spróbować :twisted:
                        kropka . przecinek , wykrzyknik ! pytajnik ? średnik ; dwukropek : małpa @

                        Komentarz

                        • Salvatore769
                          Drive
                          • 2009
                          • 95

                          #37
                          Zamieszczone przez KiLeRrosS
                          W moim 1.8TSI nierówna praca (jakby palił na trzy cylindry) = zdechła cewka zapłonowa. Do tej pory dwukrotnie padła i dwukrotnie witałem lawetę ze Skoda Assistance. Niestety ponownie czuję drgania i powiem, że już mnie to powoli wkur$%# (auto ma 7 miesięcy).
                          rlapinski - podjedź na serwis, żaden z nas nie jest wróżką. Pewnie i tak Cie oleją, ale warto spróbować :twisted:
                          To tak jak mnie zaczynaja podrygi w moim BXE wk......c !!!! Normalne jaja, od miesiecy sie walkuje temat, i nic, spekulacje na temat dwumasy, spieprzonego softu, map paliwowych, rozumiem cie. Ale co zrobic, moze zmienic nasze czeszki na KIe czy jak ??
                          Acha, na forum Golfa (bo przeciez w wielu V-tkach jest BXE) ktorys z kolegow podrzucil pomysl "czujnika polozenia walu" ??? Moze ktos sie wypowie, dzieki z gory.
                          Franek

                          Komentarz

                          • luckyluc
                            Drive
                            • 2010
                            • 78

                            #38
                            Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro

                            Zamieszczone przez arekban
                            Zamieszczone przez luckyluc


                            Ten filmik jest mojego autorstwa. Samochód tak chodził w dużych mrozach. Na tą chwile pozostała terkocząca pompa i lekkie drgania na kierownicy i pedałach na jałowym biegu. Silnik 1,4 TSI to super oferta na rynku, ale jeżeli możesz to się wstrzymaj.
                            Ten silnik jest już na rynku 2 lata i powinni już wyeliminować problemy wieku dziecięcego.
                            Jak narazie innego sensownego motoru do O2 robiącej po kilkanascie tys km rocznie nie widzę.
                            Proponujesz wstrzymać się kolejne 2 lata aby koledzy porobili autami minimum 150 tys km ?
                            Dwa lata w VW. Pojedź do dowolnego ASO Skody i zapytaj czy grzebali w silniku 1,4 TSI.

                            [ Dodano: Nie 28 Lut, 10 00:45 ]
                            U mnie w 1.8 TSI było podobnie (drgania - jakby nie do końca palił na wszystkie cylindry). Po wymianie modułu w ASO temat zniknął bezpowrotnie.
                            Jaki modul ???
                            Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM

                            Komentarz

                            • Salvatore769
                              Drive
                              • 2009
                              • 95

                              #39
                              Zamieszczone przez michal_krakoof
                              U mnie w 1.8 TSI było podobnie (drgania - jakby nie do końca palił na wszystkie cylindry). Po wymianie modułu w ASO temat zniknął bezpowrotnie.
                              Podpinam sie do zapytania kolegi powyzej, JAKI modul ci wymienili ?? ty masz benzyne, a czy w dizlach tez takowy jest ??
                              Franek

                              Komentarz

                              • arekban
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 208

                                #40
                                Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro

                                Zamieszczone przez luckyluc
                                Zamieszczone przez arekban

                                Ten silnik jest już na rynku 2 lata i powinni już wyeliminować problemy wieku dziecięcego.
                                Jak narazie innego sensownego motoru do O2 robiącej po kilkanascie tys km rocznie nie widzę.
                                Proponujesz wstrzymać się kolejne 2 lata aby koledzy porobili autami minimum 150 tys km ?
                                Dwa lata w VW. Pojedź do dowolnego ASO Skody i zapytaj czy grzebali w silniku 1,4 TSI.
                                luckyluc - masz rację. Dodatkowo przeraża mnie kwestia jakości serwisów. Jak narazie widziałem dwa serwisy w nie duzych miastach i są to byłe Polmozbyty. Czyżby jakość obsługi zmieniła się od lat 80-tych ?

                                Widzę jednak że sam jezdzisz 1.4 TSI. Odradzasz ? Nie jesteś zadwolony ?

                                Komentarz

                                • rlapinski
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 138

                                  #41
                                  Re: [O2 FL 1.4 TSI] Drganie/wibracje silnika na wolnych obro

                                  Zamieszczone przez arekban
                                  Zamieszczone przez rlapinski
                                  Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość silnika 1.4 TSI w Octavii - na wolnych obrotach silnik delikatnie drży / wibruje. Drgania są odczuwalne na kierownicy oraz zadkiem na siedzeniu. ...
                                  Jakie jeszcze przypadłości poznaliscie w silniku 1.4 TSI ? Jak narazie doczytałem o wibracjach na wolnych obrotach i hałasującej pompie paliwa.

                                  Jestem przed zamówieniem O2 1.4 TSI DSG i coraz bardziej zastanwiam się nad innym silnikiem. Czytając forum VW i oglądając filmik z tego forum jestem w szoku.

                                  Wygląda mi to na jakąś wadę 1.4 TSI. Może padające wtryski lub cewka ?

                                  Czy Wasze silniki własnie tak chodzą ?
                                  Nie zaobserwowałem aby silnik w moim aucie pracował jak na filmiku autorstwa luckyluc.

                                  Jeśli chodzi o terkotanie pompy paliwa i drgania na wolnych obrotach, to nie są to problemy, które mają jakieś większe znaczenie w codziennej eksploatacji samochodu. Są jednak zauważalne i można przypuszczać iż takie zachowanie niektórych podzespołów spowoduje, że dokonają one żywota wcześniej niż powinny - dlatego w naszym interesie jest aby ASO zajęło się tym w ramach gwarancji.

                                  Pomimo tych niedogodności jestem bardzo zadowolony z samochodu. Silnik 1.4 tsi spisuje się znakomicie i jazda Octavią wyposażoną w ten motor daje dużo frajdy. Dziś wróciłem z dłuższej wycieczki. Z 4 dorosłymi osobami i pełnym bagażnikiem auto pomyka na prawdę żwawo - może nie jest to rakieta, którą można polecieć na księżyc ale pozwala na sprawne poruszanie się na trasie. Silnik jest na prawdę cichutkia spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Na trasie ok. 300km, obciążenie jak wyżej, prędkości w przedziale 90 - 120km/h średnio wyszło mi 6,7l benzyny na 100km.
                                  Podsumowując gdybym ponownie miał kupić auto z tym konkretnie silnikiem - zrobiłbym to.

                                  [ Dodano: Nie 28 Lut, 10 23:03 ]
                                  Jeśli chodzi o drgania na wolnych obrotach to wydaje mi się, że w moim przypadku na ich pojawianie się ma wpływ działanie climatronika. Dziś gdy utknąłem w korku po przejechaniu dłuższej trasy a temperatura na zewnątrz była na tyle wysoka, że ogrzewanie nie musiało pracować aby utrzymać zadaną temperaturę w aucie, to drgania w ogóle się nie pojawiały.

                                  Komentarz

                                  • Marcos75
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 14

                                    #42
                                    Witam,

                                    Odgrzeję trochę temat i zapytam co może być. U mnie 1.8TSI z DSG. Tak mam że jak zwalniam przy progach lub przy wyjeździe z ulicy to do ok. 5 może 4 km/h auto nie przerzuca na pierwszy bieg tylko rusza z dwójki. Patrząc na obroty to jest ok. 900 r/min lub coś w okolicach i czuje wyraźnie drgania jakby dwumasa się nie wyrabiała lub silnik ruszał z niskich obrotów i powstają drgania. Po kilku takich przejazdach teraz jestem wyczulony i dodaje gazu bardzo delikatnie lub manualnie wrzucam na pierwszy bieg. Przy całkowitym zatrzymaniu wrzuca na jedykę. Samochód ma przejechane trochę ponad 500 km także nie ma mowy o dawaniu w gaz, poprostu normalna spokojna jazda. I nie wiem czy ma tak być? Jak jest u Was?

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      Sprawa wyglada tak, ze na D on pokazuje ze jedzie na 2, ale ile w tym prawdy to nie wiadomo. Jak wrzucisz na S to napisze ze jedzie na 1 i faktycznie jedzie na 1. Tak to dziala
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Marcos75
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 14

                                        #44
                                        Chyba nie do końca się zgodzę. Po Twoim poście wyjechałem to sprawdzić. Pierwszy test, jadę ok 80 km/h, pokazuje D6 i włączam na S i natychmiast redukcja do S4. Zostawiam tak i zwalniam. Przy ok. 5 km/h pokazuje S2 i tak przyspiesza. Nie ma redukcji na S1. Nie chciałem oczywiście reagować mocno gazem, po prostu ruszałem tak jakbym był w mieście przeskakując próg. Później drugi test, jadę na D2 ok 5 km/h i przerzucam na S i natychmiast pokazuje S1 i czuć redukcję. Także podejrzewam ze jak miałeś D2 i wrzuciłeś na S to przerzucił Ci na S1 co sam zaobserwowałem. Dla mnie nie ważne jak to działa, trochę martwi mnie fakt że przyśpiesza na naprawdę małych obrotach od dołu bez redukcji i czuć wibracje. Martwię się o dwumasę. Jeżdżę na automatach blisko 20 lat także może jestem za bardzo wyczulony. Fakt ze były to automaty amerykańskie które ni jak mają się do DSG ale te wibracje od dołu to coś nie tak. Ciekaw jestem czy ktoś inny to jeszcze zauważył. A może samochód musi się dotrzeć i to zniknie w co wątpię?

                                        Komentarz

                                        • mac_aaron
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 984
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          #45
                                          ODKOPUJĘ

                                          Zamieszczone przez luckyluc
                                          W ASO jak podnieśli samochód na podnośniku i gazowali z rury wylewała się woda. Sporo tego było. Niby to normalne zjawisko w zimie?
                                          Zamieszczone przez rlapinski
                                          Zauważyłem dziś, że drgania znikają jak wyłączam klimatyzację a pojawiają się jak włączam. Czuć je gdy dmuchawa pracuje na 3 / 4 poziomie. Dziwne jednak, że dzieje się tak tylko jak silnik jest rozgrzany. Nie słyszę różnicy w dźwięku silnika gdy klimatyzacja jest włączona i wyłączona. Jakieś pomysły?
                                          Oddałem auto do ASO z powodu drgań na jałowym, drgania występujące w odstępach (nie ciągłe), przenoszone na kierownicę i fotel kierowcy. Od razu przy oddawaniu usiedliśmy z pracownikiem i wykryliśmy, że drgania nasilają się po włączeniu klimy (manual).
                                          ASO stwierdziło znaczne ilości wody w tłumiku, przy czym sposobem naprawy było wyjeżdżenie 1/4 baka paliwa z jakimiś kosmicznymi spalaniami (z tego baka uzyskałem 8,2l/100km) :evil: Kazali co jakiś czas auto przegonić, tyle tylko, że moje auto jest bardzo często "gonione" :twisted:
                                          Po odbiorze pojeździłem i stwierdziłem, że niezbyt się poprawiło, ale z braku czasu jeździłem dalej. Dziś wyjeździłem bak i zalałem dla odmiany 98. I CO? I przestało :szeroki_usmiech Na szybko rano stwierdziłem, że widocznie miałem jakiś trefny bak paliwa, chociaż staram się zawsze tankować na dużych stacjach Orlen z szybką rotacją benzyny. Dam znać czy problem rzeczywiście ustąpił.

                                          PS. przebieg 28k km czyli dość spracowany olej, być może wymiana oleju i filtrów też będzie miała wpływ na te drgania.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...