problemy z obrotami O2 1.6 mpi bgu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kamiel11
    Classic
    • 2014
    • 4
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    problemy z obrotami O2 1.6 mpi bgu

    Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Octavię z 2005 roku, silnik 1.6 mpi bgu. Na szafie mam już nalatane 340kkm, z tego 200kkm na instalacji (stag 4). Mam problem z wolnymi obrotami. Otóż po rozgrzaniu silnika obroty zaczynają falować, zaczyna się od wibracji, z tego co wiem są one normalne dla tych silników (TTTM). Po dłuższej jeździe po mieście (od świateł do świateł + korki) na dojeździe do świateł po zrzuceniu biegu utrzymuje wysokie obroty w granicach 1300rpm-1500rpm i w tym zakresie delikatnie faluje, po chwili sam spada do standardowych 700rpm po czym dostaje czkawki (dławi się jakby chciał zgasnąć) spada do 600rpm i sam podnosi się do 1000-1100rpm i znowu spada do 600 rpm. Ruszam z miejsca spod świateł, przy wysprzęgleniu znowu do 1500rpm, spada do 700 i znowu faluje 600-1100, i tak w kółko. Zauważyłem że po zrobieniu krótkiej nawet trasy wszystko się w miarę normuje. Chociaż po wysprzęgleniu nadal obroty się zwiększają, ale nie do 1500 a powiedzmy do 1000-1100 i szybko wraca do standardowego poziomu i raczej już nie falują. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, na zrzuconym biegu przy zjeżdżaniu z górki, obroty same rosną nawet do 2000rpm. Proszę o pomoc w diagnozie i z góry dziękuje za pomoc.

    pozdrawiam
  • kamiel11
    Classic
    • 2014
    • 4
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    #2
    komputer pokazuje błąd p0507- obroty wyższe niż oczekiwano

    Komentarz

    • luckd
      Rider
      • 2012
      • 310
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zacząłbym od czyszczenia i adaptacji przepustnicy następnie sprawdziłbym szczelność dolotu.

      Komentarz

      • kamiel11
        Classic
        • 2014
        • 4
        • Octavia II (1Z3)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Czyszczenie i adaptacja były robione. Jak szukać nieszczelności? Czy jest jakieś standardowe miejsce gdzie te kolektory lubią puszczać? z tego co wiem kolektor jest tu składany z dwóch części. Jakie są objawy uszkodzenia sondy lambda? Ja tym samochodem zrobiłem 220kkm i jeszcze nie była wymieniana

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Korekta dlugoterminowa oraz krotkoterminowa i praca sondy lambda sa do podgladniecia w VCDSie.

          Czujnik temperatury tez bym sprawdzil.

          Prosta metoda, na ktora zaraz wielu powie ze jest be, to na pracujacym silniku sciagnac rure powietrza przy przeplywomierzu i zatkac reka. Reke zassa, silnik zgasnie, a potem nasluchiwac nieszczelnosci (bedzie slychac jak gdzies powietrze syczy).
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          Pracuję...