Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zbieżność kół w OII fl 1.9 tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zbieżność kół w OII fl 1.9 tdi

    witam. Miałem mały problem z swoim samochodem po zmianie kompletnych kół z oponami z letnich na zimowe. Tak, jak na letnich jeździł prosto, gdy puściłem kierownice, tak na zimowkach delikatnie skręcał w prawo. Sprawdziłem ciśnienie w oponach, byłem na wywazeniu kół, ale dalej to samo. Postanowiłem pojechać na zbieżność kół i wyszło, ze jest potrzebna mała korekta. Zdziwilo mnie jednak, gdy po zakończonej zbieżności mechanik powiedział, ze ustawili zbieżność tylko z przodu, bo z tyłem jest wiecej roboty i auto musiałoby dłużej stać u nich, a mnie zależało na czasie. Myślałem, ze w samochodzie jest tylko jedna zbieżność i jak sie ja ustawia , to przednie koła razem z tylnymi, a geometria swoją droga. Czy rzeczywiście tylne koła sie osobno ustawia? Mam wersje 4x4 , wiec moze cos tam dodatkowego jest?

    pozdrawiam

  • #2
    No tynie koła to nie zbieżność się ustawia a geometrię, warto zrobić to po paru latach, samochód się wtedy lepiej prowadzi. Tylko z tyłu w OII jeżeli geometria była dawno robiona to śruby do regulacji są zapieczone w poduszkach i trzeba to wymieniać, jest trochę roboty z tym.

    Komentarz


    • #3
      Jakie są wartości zbieżności na osi tylnej?
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz


      • #4
        Takie wyszły wartości po ustawieniu zbieżności przodu:

        Link
        Link

        Komentarz


        • #5
          W OII z parametrów geometrii regulacji podlega zbieżność osi przedniej i tylnej. Nie mam pewności czy ustawia się też kąty. Odnośnie ustawiania zbieżności, czynność rozpoczyna się od osi tylnej, tak aby uzyskać zbieżności połówkowe koła lewego i prawego o tych samych wartościach.Wtedy geometryczna oś jazdy pokrywa się z osią symetrii pojazdu. Następnie ustawia się zbieżność osi przedniej. W Twoim przypadku przód wygląda na ustawiony prawidłowo (nie mam teraz pod ręką wartości referencyjnych dla OII żeby je porównać z wartościami z wydruku) natomiast tył jest do ustawienia gdyż jedno koło jest ustawione rozbieżnie, drugie zbieżnie i poza zakresem wartości referencyjnych z wydruku (w/w osie nie pokrywają się). W OII regulacja zbieżności osi tylnej jest utrudniona przez zapiekające się śruby mimośrodowe które czasem trzeba ciąć a w 4x4 czynności te są jeszcze utrudnione przez elementy haldexu.
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz


          • #6
            Ja również mam podobny problem. Krótko po zakupie wyrzuciłem stare opony na których jechał prosto i wstawiłem ładne, używane Micheliny. Samochód zaczęło ściągać w prawo. Pojechałem na ustawienie geometrii. Facet od razu powiedział, że poustawia wszystko, ale jego zdaniem nie ma to wpływu na ściąganie, trzeba przerzucić opony. Kasę wziął, dostałem 2 wydruki i nadal ściąga w prawo. Za 2 tygodnie zmieniam opony na zimowe, więc zobaczę czy jest różnica, ale proszę o analizę tych wydruków, które dostałem, bo może nic nie zrobił, albo ustawił źle i dlatego dalej zjeżdża w prawo.


            Link
            Link
            Ostatnio edytowany przez BIMER; 34495.

            Komentarz


            • #7
              Vaz- obtaka wypowiedz mi chodziło. Czyli muszę jeszcze ustawić tył, aby wszystko poprawnie jeździło, chociaż po ustawieniu przodu i tak jest znacząca różnica

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez BIMER Zobacz wpis
                Ja również mam podobny problem. Krótko po zakupie wyrzuciłem stare opony na których jechał prosto i wstawiłem ładne, używane Micheliny. Samochód zaczęło ściągać w prawo. Pojechałem na ustawienie geometrii. Facet od razu powiedział, że poustawia wszystko, ale jego zdaniem nie ma to wpływu na ściąganie, trzeba przerzucić opony. Kasę wziął, dostałem 2 wydruki i nadal ściąga w prawo. Za 2 tygodnie zmieniam opony na zimowe, więc zobaczę czy jest różnica, ale proszę o analizę tych wydruków, które dostałem, bo może nic nie zrobił, albo ustawił źle i dlatego dalej zjeżdża w prawo.


                Link
                Link
                Oś przednia wyjściowo ustawiona była rozbieżnie, po regulacji też jest rozbieżnie z tym, że prawy przód ustawiony jest bardziej rozbieżnie więc auto może ściągać na prawo. Oś tylna po regulacji ustawiona jest zbieżnie i rozbieżnie. W OII oś przednia i tylna ma być ustawiona na 0 lub zbieżnie. Wg mnie trzeba raz jeszcze ustawić geometrię. Dobrze by było, żeby wartości były podane w stopniach/minutach.
                Istotną czynnością po regulacji geometrii jest kalibracja czujnika skrętu kierownicy. Bez tego, nawet po prawidłowym ustawieniu geometrii auto może nie utrzymywać kierunku jazdy na wprost.
                Same opony ze względu na różnice oporów toczenia mogą powodować znoszenie auta. Tutaj pomocne może być sprawdzenie każdego koła na wyważarce Huntera z testem drogowym i montaż kół wg zaleceń urządzenia.
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz


                • #9
                  Vaz - nie wiem czy plus/minus to zbieżność, czy rozbieżność, ale były dwa pomiary. Pierwszy 16.08 nie pamiętam czy coś wtedy ustawiali, czy tylko sprawdzili, a drugi 18.08 i wtedy to podobno geometria została ustawiona najlepiej jak to możliwe według diagnosty oczywiście. Tak patrzę teraz to chyba wszystko zostało ustawione z wynikiem dodatnim. Na pewno kalibracji czujnika skrętu kierownicy nikt nie robił, bo nawet ja o tym nie słyszałem, ale już zaczynam czytać o co chodzi, lecz nigdzie typowo na przykładzie octavii tego nie znalazłem. Mechanik zasugerował przełożenie lewej opony na prawą i odwrotnie, ale świeżo założonych i wyważonych opon nie chciałem ruszać, bo mogło nic nie pomóc, a tylko podnieść niepotrzebnie koszty.

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie zwróciłem uwagi, że są to dwa różnoczasowe pomiary, zbieżność w tym drugim jest ok. Po regulacji geometrii trzeba zrobić kalibrację.
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam ponownie. Postanowiłem, , ze nie bede ponownie jechał ja ustawienie zbieżności, aby poprawili mistyk, gdyz sa to tak niewielkie różnice, ze nie warto. Poza tym, jak rusza tył, to przód znowu sie zmieni itp. Na razie zostawiam to tak, jak to jest

                      Komentarz


                      • #12
                        Roberto18 podjedź do chłopaków do Katowic
                        Link

                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz


                        • #13
                          Geometria zrobiona, wymienione opony, felgi, ustawiony kąt skrętu, a kierownica nadal sama się delikatnie przestawia w prawo (podczas jazdy na wprost) i ściąga. Co może być tego przyczyną ?

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X