O2 1.6 MPI (BSE) praca silnika na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pawelt
    Ambiente
    • 2009
    • 189
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    O2 1.6 MPI (BSE) praca silnika na biegu jałowym

    Witam,

    Skoda jest z nami od 8 lat. Kupiliśmy ją jako nową. Obecnie ma przebieg 59 tys km. Co jest w sumie zabawne bo gdyby nie parę parkingowo-korkowych przygód auto było by w stanie fabrycznym poza wymienionymi paroma drobiazgami eksploatacyjnymi (filtry, świece, klocki i rozrząd). Uczyłem się na niej jeździć i sam przejechałem nią pierwsze 7 tys. km w ciągu pierwszego roku eksploatacji. Przez kolejne 7 lat autem jeździła moja mama no i wiadomo jak to kobieta niczym się nie przejmowała bo auto jechało

    W 2011 roku przy przebiegu około 18 tys. km zwróciliśmy uwagę iż ciepłe auto stojąc na światłach jakby poszarpuje bez zmian na obrotomierzu. Jest to jedno, dwa szarpnięcia co jakiś czas. Serwis sprawdził auto i nic nie znalazł. Od tego czasu przy różnych okazjach (np. problem z zamienionymi czujnikami parkowania) robiliśmy diagnostykę w ASO i poza ASO ale nigdy nie było żadnego błędu. Sprawa była zgłaszana co roku przy okazji serwisu w ASO i zawsze było, że TTTM. Silnik też trochę drży przy pracy ale trudno mi ocenić czy w prawidłowy czy nieprawidłowy sposób. Silnik mojego poprzedniego auta trząsł się podobnie.

    Czy ktoś znalazł jakiekolwiek sensowne rozwiązanie tego problemu lub powód bo na różnych forach VW, Audi, Seata spotkałem podobne tematy kończące się konkluzją, że właściciel wymienił cewkę, świece, kable, przepustnicę, sondy lambda i nic to nie zmieniło. W silniku nigdy nic nie było robione poza wymianą świec i rozrządu 3 lata temu. Oczywiście wymiana nic nie zmieniła a od tego czasu auto przejechało 20 tys km.

    Obecnie znowu jeżdżę Skodą. Miałem młodsze auto segmentu B i stwierdziłem, że skoro skoda miała by iść na sprzedaż to ja muszę ją wziąć. Przede wszystkim auto nigdy solidnie nie nawaliło. Miało kiedyś lekki problem ze stacyjką i padła syrenka niefabrycznego alarmu. Auto było w paru miejscach lakierowane po obcierkach korkowo/parkingowych ale w sumie wóz na medal. Trochę denerwuje mnie to potrząsanie co jakiś czas. Mam wrażenie iż na biegu jałowym wtedy lekko zafalują też światła mijania czy podświetlenie zegarów ale jest to tak minimalne, że trudno się czepiać. Chętnie bym to wyeliminował ale generalnie serwis nigdy nie potrafił się do czegoś w tym aucie przyczepić. Z uwagi na mały przebieg natomiast mama zawsze na serwisie w ASO przeglądzie na SKP dostawała propozycję odkupu przez mechaników gdyby fura była na sprzedaż

    Poza tym auto jest perfekt i wszystko w nim działa znacznie lepiej niż w moim byłym 6 letnim Peugeocie 207 przy przebiegu 85 tys km. Dlatego warto było by w to auto zainwestować aby działało jak najlepiej i jak najdłużej
    Ostatnio edytowany przez Pawelt; 5498.
  • Wolga85
    Rider
    • 2014
    • 288
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Niestety u mnie to samo i stwierdzam że TTM

    Komentarz

    • Pawelt
      Ambiente
      • 2009
      • 189
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Właśnie znalazłem poprzedni temat o tym samym więc przepraszam. Wszystko już rozumiem.

      Komentarz

      • Jaroslav92525
        Rider
        • 2009
        • 358
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez Pawelt Zobacz wpis
        Witam,

        Skoda jest z nami od 8 lat. Kupiliśmy ją jako nową. Obecnie ma przebieg 59 tys km. Co jest w sumie zabawne bo gdyby nie parę parkingowo-korkowych przygód auto było by w stanie fabrycznym poza wymienionymi paroma drobiazgami eksploatacyjnymi (filtry, świece, klocki i rozrząd). Uczyłem się na niej jeździć i sam przejechałem nią pierwsze 7 tys. km w ciągu pierwszego roku eksploatacji. Przez kolejne 7 lat autem jeździła moja mama no i wiadomo jak to kobieta niczym się nie przejmowała bo auto jechało

        W 2011 roku przy przebiegu około 18 tys. km zwróciliśmy uwagę iż ciepłe auto stojąc na światłach jakby poszarpuje bez zmian na obrotomierzu. Jest to jedno, dwa szarpnięcia co jakiś czas. Serwis sprawdził auto i nic nie znalazł. Od tego czasu przy różnych okazjach (np. problem z zamienionymi czujnikami parkowania) robiliśmy diagnostykę w ASO i poza ASO ale nigdy nie było żadnego błędu. Sprawa była zgłaszana co roku przy okazji serwisu w ASO i zawsze było, że TTTM. Silnik też trochę drży przy pracy ale trudno mi ocenić czy w prawidłowy czy nieprawidłowy sposób. Silnik mojego poprzedniego auta trząsł się podobnie.

        Czy ktoś znalazł jakiekolwiek sensowne rozwiązanie tego problemu lub powód bo na różnych forach VW, Audi, Seata spotkałem podobne tematy kończące się konkluzją, że właściciel wymienił cewkę, świece, kable, przepustnicę, sondy lambda i nic to nie zmieniło. W silniku nigdy nic nie było robione poza wymianą świec i rozrządu 3 lata temu. Oczywiście wymiana nic nie zmieniła a od tego czasu auto przejechało 20 tys km.

        Obecnie znowu jeżdżę Skodą. Miałem młodsze auto segmentu B i stwierdziłem, że skoro skoda miała by iść na sprzedaż to ja muszę ją wziąć. Przede wszystkim auto nigdy solidnie nie nawaliło. Miało kiedyś lekki problem ze stacyjką i padła syrenka niefabrycznego alarmu. Auto było w paru miejscach lakierowane po obcierkach korkowo/parkingowych ale w sumie wóz na medal. Trochę denerwuje mnie to potrząsanie co jakiś czas. Mam wrażenie iż na biegu jałowym wtedy lekko zafalują też światła mijania czy podświetlenie zegarów ale jest to tak minimalne, że trudno się czepiać. Chętnie bym to wyeliminował ale generalnie serwis nigdy nie potrafił się do czegoś w tym aucie przyczepić. Z uwagi na mały przebieg natomiast mama zawsze na serwisie w ASO przeglądzie na SKP dostawała propozycję odkupu przez mechaników gdyby fura była na sprzedaż

        Poza tym auto jest perfekt i wszystko w nim działa znacznie lepiej niż w moim byłym 6 letnim Peugeocie 207 przy przebiegu 85 tys km. Dlatego warto było by w to auto zainwestować aby działało jak najlepiej i jak najdłużej
        Witam,
        u mnie (używam LPG, 8 rok, przebieg 71000 km) pomogła dopiero wymiana uszczelek na kolektorze ssącym (są tam 2 rodzaje). Wcześniejsze operacje typu wymiana: sondy lambda (u mnie padła), cewki (u mnie padła), świec czy czyszczenie przepustnicy niewiele pomogły na poszarpywanie.
        Uszczelka "grubsza":

        Uszczelka "cieńsza":

        Możliwa jest samodzielna wymiana w/w uszczelek a w razie czego w warsztacie też nie powinno to być kosztowne.
        Pozdrawiam,
        Jaroslav92525

        -----------------------
        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

        Komentarz

        • Pawelt
          Ambiente
          • 2009
          • 189
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Gdzie znajdują się te uszczelki?
          - pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą
          - pomiędzy przepustnicą a kolektorem
          - gdzieś jeszcze przed przepustnicą (wtedy by chyba nie było takich kłopotów)

          Komentarz

          • Jaroslav92525
            Rider
            • 2009
            • 358
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez Pawelt Zobacz wpis
            Gdzie znajdują się te uszczelki?
            - pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą
            - pomiędzy przepustnicą a kolektorem
            - gdzieś jeszcze przed przepustnicą (wtedy by chyba nie było takich kłopotów)
            Zgadza się:
            - pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą (niżej) są te "cieńsze"
            - pomiędzy przepustnicą a kolektorem (wyżej) są te "grubsze"

            U mnie było tak że po wymianie uszczelek na nowe naprawdę musiałem użyć dużej siły aby wcisnąć górną część kolektora ( z "grubszymi" uszczelkami). Wcześniej wchodziło to dużo łatwiej bo były zapewne luzy przez które wchodziło 'lewe" powietrze. Teraz mam spokój z poszarpywaniem.

            Pozdrawiam,
            Jaroslav92525

            -----------------------
            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

            Komentarz

            • tstark
              Drive
              • 2011
              • 47
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              u mnie to samo, ale dodam że tylko na gazie, jak przełącze na benzynę już efekt wibracji/falowania obrotów ustaje, co ciekawe miałem wymieniane wtryski (jeszcze na gwarancji), korekty mapy etc, nic nie zmieniło stanu rzeczy, byłem w niezależnym warsztacie Land Renzo (bo ASO przestałem ufać) i nie stwierdzone niczego, wszystko niby ok. Przyzwyczaiłem się do tego, raz czuć lepiej raz czuć gorzej więc chyba TTM
              W trakcie katowania maszyny...

              Komentarz

              • Pawelt
                Ambiente
                • 2009
                • 189
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                U mnie od wczoraj mała poprawa po wymianie filtra powietrza. Zjawisko jest mniej wyczuwalne ale występuje nadal. Błędów brak, ASO stwierdziło w trakcie przeglądu, że wszystko pracuje jak powinno Przyzwyczaiłem się do tego, ale zajęło mi to trochę czasu.

                Komentarz

                Pracuję...