Nie trzymanie toru jazdy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kwiatek44
    Classic
    • 2017
    • 11

    Nie trzymanie toru jazdy.

    Witajcie

    Mam następujący problem. Od miesiaca jeżdzę Octavią 2FL rok 2012. Silnik 1,4 TSI
    Problem polega na tym, że auto straaaasznie wozi na drodze, Czuć już nawet po mieście a na autostradzie jest masakra. Cały czas auto przestawia jakby tor jazdy. Niby jedzie prosto a za moment zmienia się jakby geometria auta i trzeba korygowac kierownice. Teraz jak były duże mrozy było troszeczkę lepiej. Auto nie idzie tak jak po sznurku tylko trzeba cały czas korygowac kierownicę. Auto serwisowane w ASO , wszystko sprawdzone kilkukrotnie i 3 razy robiona geometria, niby jest OK. Mam opony 195x65x15 ostatnio zmieniłem na niższy profil 195x60x15 i jest to samo. W skodzie powiedzieli, że z autem wszystko jest ok i moze być to wina rozmiaru kół. Twierdzą, że jakby były 16 calowe to było by dobrze. Auto oryginalnie zakupione na kołach 15 calowych więc ich odpowiedzi wydają mi się bezsensowne. Sprawdzałem auto w innym warsztacie i również stwierdzili, że nigdzie nie ma luzów. Co to może być do diabła jazda jest męcząca i uciążliwa.
    Mam wrażenie jak jadę zwłaszcza jak jest temperatura plusowa i jest najmniejszy wiatr że auto totalnie przestawia mi się w osi jazdy. Spotkaliście z czymś takim? Czy faktycznie może być to wina za małych kół? Jeździłem nieraz na kołach 15 calowych na dużych balonach i nigdy tak nie było. Nie chce msię wierzyć, żę takie opony jak posiadam aż tak wpływają na jazdę nawet po mieście. Ciśnienie w oponach sprawdzone, zawieszenie też, zbieżność geometria też, tylna belka i wszystkie gumy również - HELP
    Ostatnio edytowany przez Kwiatek44; 43164.
  • gomar
    Rider
    • 2012
    • 480

    #2
    Kolego opisz konkretnie,
    weź dobry równy pewny odcinek drogi i opisz co się dzieje.
    Czy jak ustawisz auto prosto i trzymasz kierownice prosto to auto ucieka na którąś stronę? Czy robi to zawsze na jedną stronę, czy np żeby jechać prosto musisz mieć przekrzywioną kierownicę?

    Żeby przekonać się czy to wina kół (w co bardzo wątpię) sprawdź: ciśnienie w oponach oraz przełóż koła np na letnie albo od kolegi cokolwiek.
    Dalej jak auto jeździ obciążone a jak jak jedziesz sam? Czy objawy się nasilają?
    Czy jak ktoś Ci ustawił zbieżność jechał później autem czy tylko ustawił na urządzeniu i stwierdził że jest ok?
    Sprawdź co dzieje się ze zbieżnością jak obciążysz auto (np wejdą 2/4 osoby do środka).

    Poszedł tez PRIV do Ciebie.
    SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      a maglownice sprawdzali?

      Komentarz

      • Kwiatek44
        Classic
        • 2017
        • 11

        #4
        Jak jadę prosto mam wrażenie że po chwili tak jakby całe auto ktoś przestawiał w osi, raz na prawo raz na lewo. Auto utrzymuje tor jazdy kilka sekund potem zmienia kierunek tak jakby się cos pzrestawiało. Nie ma regułu prawo lewo, Kierownica nie ucieka, jest prosto. Z obciążeniem czy bez jest to samo. Mam wrażenie że jak był duży mróz i było tatalnie bezwietrznie to było 50 procent lepiej. Przy złej zbieżności na łatach drogowych ściągało by kierownice a tutaj absolutnie kierownicy nie przestawia tylko tak jakby sie auto poprostu w osi przestawiało. Jedzie prosto i nagle nie jedzie...im szybciej sie jedzie tym gorzej,

        Komentarz

        • Kwiatek44
          Classic
          • 2017
          • 11

          #5
          opony już byy zmienianie, ciśnienie jest równe zmieniałem już z 2.2 nawet do 2,8 żeby uszczytwnić opony i to samo

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #6
            nie wiem jak Ci sprawdzali to zawieszenie i ukł. kierowniczy, ale mi do głowy przychodzą dolne końcówki wahaczy lub maglownicę, która powoli pada.

            Komentarz

            • Kwiatek44
              Classic
              • 2017
              • 11

              #7
              Wszystkie gumy na wachaczach sprawdzone. Maglownica tez jest ok byly by luzy i stuki a nic nie ma. W Skodzie twierdza za Octavia jest miękka ma z tyłu wielowachscz i na kolach 15 bedzie tak latac. Twierdza ze na 16 calowych powinno byc lepiej ale az nie chce mi sie w to wierzyc skoro seryjnie sprzedaja na 15 calowych laczkach

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #8
                lekki luz na maglownicy nie musi powodować od razu stuków (te tylko lekko wyczuwalne przy bardzo małej prędkości i manewrach mogą być parkingowych), a właśnie lekki luz na kierownicy i nie trzymanie toru jazdy, im szybciej tym gorzej.
                to zmień mechanika, jak nie wierzysz w to co biadoli. Może masz skopane opony (bieżnik krzywy, żabkowanie) jeśli wszystko inne sprawdzone. na 195/65 r15 auto powinno zachowywać się normalnie, to seryjny rozmiar tak samo jak 16 stki.

                Komentarz

                • Kwiatek44
                  Classic
                  • 2017
                  • 11

                  #9
                  Opony sa dobre bo zmieniałem i jest to samo . Dzsiaj zbajomy mechanik jechał i stwierdził ze ma bardzo miekkie zawieszenie i faktycznie pływa. Twierdzi ze auto jest bardzo miekkie i te 15 calowe koła moga faktycznie powodowac ta niestabilnosc zwlaszacza jak wieje. Spróbuje podmienic na pare dni na kola 16 calowe i zobacze czy bedzie poprawa

                  Komentarz

                  • kiloscar
                    Drive
                    • 2015
                    • 82
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    moim zdanie pierdzieli ,u mnie podobnie jest z tym co opisujesz lecz ja juz zmieniłem opony 4x oraz maglownice,nawet dzisiaj robiłem test amorów i wyszło mi przód 86% a tył 83% zbierzność robiona kilka dni temu ,co prawda kierownice mam prosto ale auto ściąga w prawo i musze kontrować żeby jechał prosto,opony 205/55/16 ,dogadałem sie z ASO że i tak do nich wróce bo zbierza sie roztroi ,jak narazie walcze z tym zobaczymy co bedzie później
                    Kiloscar

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      #11
                      Kwiatek44 skąd jesteś?
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • Kwiatek44
                        Classic
                        • 2017
                        • 11

                        #12
                        Luki ....z Bydgoszczy

                        Komentarz

                        • Kwiatek44
                          Classic
                          • 2017
                          • 11

                          #13
                          Ja już nie mam siły. Ta jazda tym autem zaczyna byc niebezpieczna i naprawde męczoca. Ciezko utrzymac je na swoim pasie

                          Komentarz

                          • Kwiatek44
                            Classic
                            • 2017
                            • 11

                            #14
                            Kiloskar a Ty skad jestes?

                            Komentarz

                            • Kwiatek44
                              Classic
                              • 2017
                              • 11

                              #15
                              A tak marginesie..kojarzycie moze czy kola z octavi III w beda pasowaly do II ? Chodzi o rozstaw śrub?

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #16
                                niech Ci się tej maglownicy dobrze przyjrzą, a nie pitolą Ci pseudomechanicy. jak widzisz kolega wyżej też robił maglownice przy podobnych objawach

                                Komentarz

                                • p690
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 216

                                  #17
                                  Czy sprawdzałeś geometrię 3D ?
                                  Miałem bardzo podobną przypadłość. Jazda autem powyżej 100km/h była wręcz niebezpieczna. Bardzo ważne żeby stacja diagnostyczna ustawiała geometrię 3D. Zabieg nie był jednak taki prosty ponieważ wymagał wycinania mocowań zawieszenia (nie dało się odkręcić) i wymiana na nowe elementy. .

                                  Komentarz

                                  • Kwiatek44
                                    Classic
                                    • 2017
                                    • 11

                                    #18
                                    p690 ...
                                    Geometria całkowita zawsze powinna być robiona zakresie tzw. 3D czyli na każdej możliwej regulacji. Niektóre auta nie mają fabrycznie możliwości ustawienia wszystkich kątów pochyłu kół i nieraz wstawia się specjalne śruby z mimośrodem żeby to wyregulować. Jakie masz auto? z tego co wiem to Octavia ma możliwość regulacji wszystkich kątów i było to robione wielokrotnie. Po za tym kierownica nie ucieka . Jutro zmieniam na próbę koła na 16 calowe z mniejszą gumą, zobaczymy czy będzie poprawa

                                    Komentarz

                                    • p690
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 216

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Kwiatek44 Zobacz wpis
                                      p690 ...
                                      Geometria całkowita zawsze powinna być robiona zakresie tzw. 3D czyli na każdej możliwej regulacji. Niektóre auta nie mają fabrycznie możliwości ustawienia wszystkich kątów pochyłu kół i nieraz wstawia się specjalne śruby z mimośrodem żeby to wyregulować. Jakie masz auto? z tego co wiem to Octavia ma możliwość regulacji wszystkich kątów i było to robione wielokrotnie. Po za tym kierownica nie ucieka . Jutro zmieniam na próbę koła na 16 calowe z mniejszą gumą, zobaczymy czy będzie poprawa
                                      Moja bryczka to OII 1.9 TDI rocznik 2008. U mnie kierownica 'nie uciekała', natomiast samochód zachowywał sie tak jakby wpadał w 'turbulencje'. Powyżej 100, 120 tył wpadał w takie dziwne ruchy na boki że miałem poważne obawy że mnie katapultuje poza szosę.

                                      Komentarz

                                      • Kwiatek44
                                        Classic
                                        • 2017
                                        • 11

                                        #20
                                        Zamieszczone przez p690 Zobacz wpis

                                        Moja bryczka to OII 1.9 TDI rocznik 2008. U mnie kierownica 'nie uciekała', natomiast samochód zachowywał sie tak jakby wpadał w 'turbulencje'. Powyżej 100, 120 tył wpadał w takie dziwne ruchy na boki że miałem poważne obawy że mnie katapultuje poza szosę.
                                        i co geometria Ci pomogła? jakie masz koła założone?

                                        Komentarz

                                        • kiloscar
                                          Drive
                                          • 2015
                                          • 82
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Kwiatek44 Zobacz wpis
                                          Kiloskar a Ty skad jestes?
                                          KRK

                                          Zawieszenie 100 % sprawne (ponoć) amoty przód 86 % tył 83 % wiec OK ale nawet ASO rozkłada rece. masakra ,tak jak pisałem wcześniej prędzej czy później wrócę do nich

                                          Kiloscar

                                          Komentarz

                                          • p690
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 216

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Kwiatek44 Zobacz wpis

                                            i co geometria Ci pomogła? jakie masz koła założone?
                                            ustawienie geometrii uzdrowiło moją czarną. Koła mam standardowe R15 195/65

                                            Komentarz

                                            Pracuję...