[O2 TOUR] 1.6 MPI BSE luz osiowy wału - objawy i efekty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • militar
    Drive
    • 2012
    • 49
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    [O2 TOUR] 1.6 MPI BSE luz osiowy wału - objawy i efekty

    Już dawno temu auto zaczęło przy ruszaniu szarpać, a po wciśnięciu sprzęgła słychać było ciche dudnienie / buczenie. Żadne diagnozy mechaników i ASO co do łożyska oporowego czy sprzęgła się nie sprawdziły. Usterkę znalazłem sam, gdy któregoś dnia silnik "wypluł" uszczelniacz wału od strony rozrządu. Gdy zwolniłem paski i odkręciłem koło pasowe paska wielorowkowego, pociągnąłem je aby zeszło. A tu mi cały wał podjechał w moją stronę prawie pół centymetra. Linki do obrazu usterki na zewnątrz i wewnątrz silnika:

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
    Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.
  • militar
    Drive
    • 2012
    • 49
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Na tym samym kanale są też odcinki komedii z komentarzami o perypetiach po zakupie używanego silnika i niech szlag trafi dzień, w którym się na to zdecydowałem zamiast remontować swój.
    Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

    Komentarz

    • Marcin_med
      Ambiente
      • 2015
      • 148

      #3
      no właśnie nigdy nie wiadomo co się kupuje, zrobisz raz i masz spokój...
      swoją drogą masakra z tym wałem, skąd taki luz?

      Komentarz

      • militar
        Drive
        • 2012
        • 49
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Gdy auto miało 6 miesięcy zaczęła rzęzić skrzynia LVN. Reklamacji nie uznawali i poza jednym pracownikiem usterki nie stwierdzali. Gdy auto miało prawie dwa lata coś gruchło w skrzyni, dwa razy się zblokowała i zaczęła wibrować i telepać dość mocno podczas jazdy. Reklamacji dalej nie uznawali i tak jeździłem z tym dłuższy czas. Po gwarancji zleciłem naprawę skrzyni, w której wymieniono pęknięty zespół łożysk 02T311206H i stwierdzono sporo innych uszkodzeń pozwalających jeszcze na eksploatację skrzyni. Po jej powrotnym założeniu zaczęło być słyszalne owo buczenie przy wciskaniu sprzęgła i wszyscy uznali, że to ta skrzynia lub sprzęgło. Pozwałem Krotoskiego o skrzynię i po ugodzie sądowej dostałem kasę. Zmieniłem skrzynię na całkiem inną ale buczenie pozostało i wszyscy zrzucali to na kolejny raz zmienione sprzęgło lub łożysko oporowe. Okazuje się po czasie, że skrzynią biegów najprawdopodobniej rozwaliłem silnik. Przywołując nazwę dealera nie lokuję produktu. Obnażam tandetę.
        Ostatnio edytowany przez militar; 23727.
        Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

        Komentarz

        • Marcin_med
          Ambiente
          • 2015
          • 148

          #5
          290 tys przejechane na lpg ? Jak wyglądała głowica ? Co teraz generalke robisz?

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Ciekawy przypadek. Oglądałem bez głosu, syn śpi, nie było pierścieni dystansowych?
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • militar
              Drive
              • 2012
              • 49
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Były oba. Jeden nawet na miejscu, drugi w kawałkach w smoku pompy oleju.
              Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

              Komentarz

              • pietrek125
                Rider
                • 2012
                • 416
                • Octavia II combi (1Z5)

                #8
                A może było na odwrót ?. Nadmierny luz osiowy wału rozwalił skrzynię?.


                Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                Komentarz

                • militar
                  Drive
                  • 2012
                  • 49
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zakładam trzy opcje. Skrzynia ubiła motor. Motor ubił skrzynię. Usterki wystąpiły niezależnie. Teraz po przemyśleniu sprawy uważam, że opcja trzy jest dość prawdopodobna, bo w zespole łożysk siadło i pękło to od strony wałka zdawczego, a nie sprzęgłowego.
                  Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                  Komentarz

                  • pietrek125
                    Rider
                    • 2012
                    • 416
                    • Octavia II combi (1Z5)

                    #10
                    290tyś skrzynia OK, coś mogło się zużyć , ale pierścienie oporowe wału?, amazing...


                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      gruby temat...
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • mirekm71
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 143

                        #12
                        Widze spory niefart z tym samochodem. Co sie stalo ze startym silnikiem? Masz go jeszcze? Moze zmien pierscienie, zrob glowice i bedzie latal? Moj bierze 0,5 l na 10tys ale tez mam go na taxi i jezdze tylko po miescie bo za miasto mamy juz tak stawki pozanizane, ze nikt za moje nie chce jezdzic ;-)
                        Moj za to kiepsko pali po 3-4 godz postoju. Probowalem odlaczac lpg ale nie pomaga, musze krecic po 4-5 razy.

                        Komentarz

                        • militar
                          Drive
                          • 2012
                          • 49
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          mirekm71 chłopie. Filmy jak krowie na rowie pokazują mój zniszczony blok i wał a Ty o zmianie pierścieni
                          Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                          Komentarz

                          • mirekm71
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 143

                            #14
                            Mam na myśli stary silnik. Masz filmy z wymiany wiec myślałem, ze nowy się zepsuł a stary leży...

                            Komentarz

                            • militar
                              Drive
                              • 2012
                              • 49
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Pierwszy i oryginalny silnik to ten ze stukającym wałem bez panewki oporowej. Leży w piwnicy. Następny, który kupiłem spalił olej od max do min w około 1 tyś km. Sprzedawca zaproponował jego remont. Po remoncie silnik spalił olej od max do min w 2,2 tyś km, bo okazał się przegrzanym złomem. Sprzedawca ma go odebrać jak tylko znajdę następny.
                              Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                              Komentarz

                              • mirekm71
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 143

                                #16
                                No to dbaja, zebys sie nie nudzil... Moj po miescie spala 0,5-0,7l na 10tys. Z tym, ze male miasto i wolne przeloty (tocze sie 40km/h).
                                Wkurzajace, ze auto do pracy nie jezdzi. Nastepny lepiej znalezc na aucie i sprawdzic albo znalezc kogos, kto sprzedaje z montazem i gwarancja. Ciekawe jak ktos tak zajechal silnik, jakies lawety bez oleju ciagal?
                                Ostatnio edytowany przez mirekm71; 37548.

                                Komentarz

                                • militar
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 49
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Panie i Panowie, z pomocą detektywa ze szlifierni Lubelska 20 Szczecin zagadka powstania luzu osiowego wału rozwiązana.

                                  Zdjęcie 1. Tak wygląda panewka od strony pokrytej kompozytem, na której zaznaczyłem kanały spływu oleju. Wystarczy nie być idiotą, żeby domyśleć się, że panewka powinna być tak włożona, żeby tą stroną miała kontakt z pracującym wałem. Druga strona panewki jest miękka i gładka.

                                  Zdjęcie 2. Nasunęły się pytania. Dlaczego na mojej panewce od strony kompozytowej nie ma śladów pracy wału a jedynie płaskie odciśnięcie? Dlaczego ślad odciśniętych kanałów spływowych oleju znajduje się na bloku? Dlaczego kompletnie zjechana przez wał jest strona panewki przeciwna do strony kompozytowej?

                                  Odpowiedź: Bo jakiś tępy h** w Mlada Boleslav składając mój silnik włożył panewkę nie tą stroną. Zdjęcie 3. Temat do zamknięcia.
                                  Załączone pliki
                                  Ostatnio edytowany przez militar; 23727.
                                  Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                                  Komentarz

                                  • pietrek125
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 416
                                    • Octavia II combi (1Z5)

                                    #18
                                    Silnik jest produkcji Audi AG ... przewaga dzięki technice...


                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                    Komentarz

                                    • militar
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 49
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      W trakcie trwania gwarancji auta wielokrotnie zgłaszałem pękające na skutek drgań i wibracji listwę wtryskiwaczy gazowych, poduszki pompy wtórnej powietrza, przecierające się od pocierania przewody gazowe... Wymieniono też pękniętą poduszkę dolną silnika a później rozklepaną poduszkę skrzyni. Wysłałem więc zapytanie do VGP Sp. z o.o., czy gwarant nie popełnił przypadkiem uchybienia widząc wszystkie kolejne objawy i nie zdiagnozował poprawnie błędu podczas montażu silnika, który mógł powstać tylko w fabryce. VGP odpisało jak poniżej, że im przykro, ale nie mogą się do sprawy nie zdiagnozowania usterki przez gwaranta ustosunkować bo... gwarant nie zdiagnozował usterki. Próbują się też wykpić ustaniem gwarancji na dwa lata po zakupie, ale miejski rzecznik konsumentów uświadomił mnie o wynikającej z ustawy wprost dziesięcioletniej odpowiedzialności za szkodę powstałą w skutek nieprawidłowego wywiązania się ze zobowiązania gwarancyjnego Znowu będzie ciekawie.

                                      Załączone pliki
                                      Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                                      Komentarz

                                      • pietrek125
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 416
                                        • Octavia II combi (1Z5)

                                        #20
                                        Nie odpuszczaj... trzymam kciuki...


                                        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...